Witam.
Tydzień temu zaświeciły się dwie kontrolki-asr i kontrola układu spalin.
Autem szarpało w czasie jazdy i był trochę bez mocy,trochę nim pogazowaliśmy na wolnym biegu, było parę głośnych huków z wydechu i wyłączyliśmy silnik.
Na drugi dzień auto zostało odpalone i kontrolki się już nie świeciły a auto miało swoją moc.
Wczoraj ponownie zaświeciła się kontrolka ale tylko od kontroli układu spalin i te same efekty czyli szarpało autem.
Auto mamy od nowości i ma przejechane 95 tysięcy kilometrów. I chciałem zaznaczyć że od nowości nic nie było w nim zmieniane oprócz oleju i hamulców.
Parę dni temu byliśmy u mechanika żeby na razie podłączył komputer i powiedział nam mniej więcej jaka może to być usterka.
Po podłączeniu powiedział nam że komputer pokazuje jakieś problemy na 1 i 4 cylindrze i zasugerował że to może być cewka zapłonowa.Oprócz tego powiedział też że koniecznie wymiana świec zapłonowych i przewodów.
Czy świece i cewka lub przewody mogą powodować te problemy?
I przy okazji chciałem się zapytać co powinno być wymienione w aucie które ma już prawie zrobione 100 tysięcy kilometrów, np. pasek rozrządu kiedy powinien być wymieniony.
Albo czy można znaleźć gdzieś w internecie listę co powinno być wymienione w aucie po przejechaniu iluś tam kilometrów.
Za pomoc z góry dziękuje.
Skoda Octavia Tour 2 -1.6 MPI BSE zakupiona w 2012 roku.
Tydzień temu zaświeciły się dwie kontrolki-asr i kontrola układu spalin.
Autem szarpało w czasie jazdy i był trochę bez mocy,trochę nim pogazowaliśmy na wolnym biegu, było parę głośnych huków z wydechu i wyłączyliśmy silnik.
Na drugi dzień auto zostało odpalone i kontrolki się już nie świeciły a auto miało swoją moc.
Wczoraj ponownie zaświeciła się kontrolka ale tylko od kontroli układu spalin i te same efekty czyli szarpało autem.
Auto mamy od nowości i ma przejechane 95 tysięcy kilometrów. I chciałem zaznaczyć że od nowości nic nie było w nim zmieniane oprócz oleju i hamulców.
Parę dni temu byliśmy u mechanika żeby na razie podłączył komputer i powiedział nam mniej więcej jaka może to być usterka.
Po podłączeniu powiedział nam że komputer pokazuje jakieś problemy na 1 i 4 cylindrze i zasugerował że to może być cewka zapłonowa.Oprócz tego powiedział też że koniecznie wymiana świec zapłonowych i przewodów.
Czy świece i cewka lub przewody mogą powodować te problemy?
I przy okazji chciałem się zapytać co powinno być wymienione w aucie które ma już prawie zrobione 100 tysięcy kilometrów, np. pasek rozrządu kiedy powinien być wymieniony.
Albo czy można znaleźć gdzieś w internecie listę co powinno być wymienione w aucie po przejechaniu iluś tam kilometrów.
Za pomoc z góry dziękuje.
Skoda Octavia Tour 2 -1.6 MPI BSE zakupiona w 2012 roku.
Komentarz