[O2] Szumy, dudnienia z zawieszenia , Dunlop SP Sport Bluresponse?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • voltar
    L&K
    • 2009
    • 1107
    • Octavia II (1Z3)
    • BZB 1.8 TSI 160 KM

    [O2] Szumy, dudnienia z zawieszenia , Dunlop SP Sport Bluresponse?

    Nie wiem czy to dobre miejsce ale na razie piszę w dziale eksploatacja.
    Na wiosnę wymieniłem opony na nowe. Wcześniej były Bridgestone Turanza a teraz kupiłem Dunlopy SP Sport Bluresponse.

    Nie jestem pewien czy objaw jest związany z wymianą tych opon ale kojarzę że niepokojące odgłosy pojawiły się po ich założeniu.
    Są to odgłosu które określił bym jako dudnienie dobiegające spod podwozia, raczej od tyłu.
    Są najbardziej słyszalne przy mniejszych prędkościach ok 60-80 km i nie występują w sposób ciągły.
    Czy macie jakiś pomysł co to jest ? Czy to jest od nowych opon ? \
    Strasznie to wkurzające jest, opony miały być kilka db bardziej ciche od poprzednich (które były ciche) a tu taki zonk ...
    Może to jednak nie opony ...






    O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !
  • samtech84
    Elegance
    • 2008
    • 988
    • Octavia I (1U2)
    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

    #2
    Jak wygląda geometria samochodu? Te opony są naprawdę spoko więc raczej podejrzewałbym coś innego.

    Komentarz

    • panefoki
      Classic
      • 2018
      • 18
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Witam.
      Mam podobny problem co kolega. Chodzi o te dudnienie w pewnym przedziale prędkości. A dokładnie wygląda to tak. Cały czas jeździłem na fabrycznych stalówkach w rozmiarze 15" 6Jx15H2.ET 47.Opony 195/65 R 15. Dorobiłem się alufelg 6.5J x15H2 ET 50. No i po tej przekładce pojawiło się dudnienie w przedziale 60-90 km/h. Potem już tego nie słychać bo pęd powietrza zagłusza. Koła proste wyważone. Kierownica nie trzęsie. Czyżby może szersza felga jest powodem? poradźcie coś koledzy

      Komentarz

      • voltar
        L&K
        • 2009
        • 1107
        • Octavia II (1Z3)
        • BZB 1.8 TSI 160 KM

        #4
        samtech84 - geometria auta chyba ok choć dawno nie sprawdzałem i nie mam żadnych złych objawów typu auto samo skręca, ściąganie przy hamowaniu itp.
        jak puszczę kierownice to samo utrzymuje właściwy kierunek.


        panefoki - dokładnie mam takie same objawy tzn. słychać to najmocniej pomiędzy 60-80 km i nie zawsze - takie coś jak "uuuuu"
        Przy większych prędkościach to pewnie nie zanika ale się nakłada i inne hałasy powodują że jest niezauważalne
        JA nie zmieniałem felg. Te same miałem i ten sam rozmiar opony Bridgestone Turanza a teraz mam tego Dunlopa.
        Jakie masz teraz opony ?


        Zastanawiam się co zrobić bo bardzo mnie to wkurza i chcę uniknąć awarii gdzieś w trasie:

        1) Sprawdzić geometrię
        2) Sprawdzić łożyska
        3) Zaczałem się zastanawiać czy to nie turbina ?
        4) Jest coś takiego jak ząbkowanie opon przy zawieszeniu wielowahaczowym ... ale nie miałem z poprzednimi oponami problemu.
        Może coś takiego się zdarzyć po tak niewielkim przebiegu na oponach ? Można to jakoś rozpoznać ?



        O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

        Komentarz

        • Wapniaro
          Drive
          • 2017
          • 96
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Mi też dudniło jak kupiłem co prawda używane opony Bridgestone Potenza, nie mówię że to te opony są złe, ja na takie trafiłem. Buczenie było przy każdej prędkości jednak najśilniejsze przy 60-80. Okazało się że to ząbkowanie opon , więc możecie zacząć od tego jeśli geometria jest zła Opony powinni zamienić na nowe jeśli faktycznie ząbkują.

          Komentarz

          • voltar
            L&K
            • 2009
            • 1107
            • Octavia II (1Z3)
            • BZB 1.8 TSI 160 KM

            #6
            Wapniaro - czytałem opisy niby jak to ząbkowanie ma wyglądać ... ale jak szybko się może coś takiego pojawić ? Wymieniałem opony z końcem kwietnia
            i od tego czasu ledwie 3500 km przejechałem a odłosy mam już od dawna.


            O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

            Komentarz

            • samtech84
              Elegance
              • 2008
              • 988
              • Octavia I (1U2)
              • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

              #7
              Jak będzie geometria zła to opony wyząbkują się bardzo szybko. Jak kupiłem swoją O2 to miała tylne opony wyząbkowane od wewnątrz. Prowadziła się spoko ale profilaktycznie przed założeniem nowych opon zrobiłem geometrię i okazało się, że w tyle i zbieżność i kąty były złe.

              Komentarz

              • mcaris
                Rider
                • 2014
                • 416
                • Octavia II (1Z3)
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                #8
                Witam podepnę się pod temat . U mnie takie objawy, może ktoś miał tzn. trzęsie kierownicą w zakresie 80-110km/h poniżej i powyżej tej prędkości jest ok. Koła wyważane kilka razy i już sam nie wiem co może być przyczyną . Miał ktoś podobne objawy??
                ByŁ Leonsio 1.8T 200 km. Jest Szkodnik 140km

                Komentarz

                • Eryk Konieczny
                  Ambiente
                  • 2015
                  • 216
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  #9
                  A wyząbkowanie bardziej nie jest spowodowane źle działającym amortyzatorem - podskakujące koło, a zła geometria będzie powodować ścinanie opon z jednej z stron (albo od zewnątrz albo od wewnątrz)?

                  Komentarz

                  • aronus
                    Rider
                    • 2008
                    • 643
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez mcaris Zobacz wpis
                    Witam podepnę się pod temat . U mnie takie objawy, może ktoś miał tzn. trzęsie kierownicą w zakresie 80-110km/h poniżej i powyżej tej prędkości jest ok. Koła wyważane kilka razy i już sam nie wiem co może być przyczyną . Miał ktoś podobne objawy??
                    U mnie jak trzepało kierownicą w okolicach 110km/h to spec od opon powiedział mi, że trzeba koła zoptymalizować, czyli ustawiają oponę względem felgi tak, żeby najmniej biła a następnie dopiero wyważają. U mnie ta optymalizacja kół pomogła.

                    Komentarz

                    • voltar
                      L&K
                      • 2009
                      • 1107
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BZB 1.8 TSI 160 KM

                      #11
                      U mnie nic nie trzepie kierownicą , nic auto nie ściąga przy normalnej jeździe czy przy hamowaniu. Nie widzę też żadnych śladów ząbkowania na oponie.
                      Najbardziej słyszalny hałas jest gdy przy prędkości 80 km/h zdejmę nogę z gazu i auto trochę zwolni hamując silnikiem. Sprawdzę jeszcze dzisiaj ciśnienie w oponach ale myślę że jest prawidłowe. Potem czeka mnie chyba podnośnik i sprawdzenie łożysk.


                      O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                      Komentarz

                      • mcaris
                        Rider
                        • 2014
                        • 416
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                        #12
                        Heh gdzie ja takiego szpeca znajdę. aronus Robiłeś to w jakimś profesjonalnym warsztacie czy w pierwszym lepszym ( w co wątpie)
                        ByŁ Leonsio 1.8T 200 km. Jest Szkodnik 140km

                        Komentarz

                        • aronus
                          Rider
                          • 2008
                          • 643
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez mcaris Zobacz wpis
                          Heh gdzie ja takiego szpeca znajdę. aronus Robiłeś to w jakimś profesjonalnym warsztacie czy w pierwszym lepszym ( w co wątpie)
                          Robiłem optymalizację w dużym warsztacie wulkanizacyjnym podobno mają do tego jakąś maszynę.

                          Komentarz


                          • #14
                            W każdym mogą to zrobić, ale zwyczajnie się im nie chce. Bo czas stracą, a przecież więcej nie zapłacisz. Ta cała "optymalizacja" to zwykłe zdjęcie i obrócenie opony względem felgi, napompowanie i sprawdzenie czy jest lepiej.

                            Doważanie dynamiczne jest też skuteczne. Miałem robione w zeszłym roku. Zawsze jest mniej ciężarków po takiej operacji oraz ślad na oponie.

                            Komentarz

                            • voltar
                              L&K
                              • 2009
                              • 1107
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BZB 1.8 TSI 160 KM

                              #15
                              U mnie temat się rozwija następująco.
                              Sprawdziłem ciśnienie i okazało się nieprawidłowe.
                              Z tyłu miałem 2 atmosfery zamiast 2,2 a przód lewy 1,9 ...
                              Zwykle sprawdzam po przekładce czy mi dobrze napompowali ale czy tak było tym razem to głowy nie dam.
                              Jeżeli jeździłbym 3500 km / przez 3 miechy to mogły by się opony zużyć i dawać taki hałas ?
                              Z drugiej strony ten hałas miałem prawie od początku ...Bieżnik nie wygląda na problem z ząbkowaniem.
                              Po regulacji ciśnienia zmieniło się tyle że mniej słychać te hałasy w przedziale 60-80 km /h
                              ale pojawiły się wyraźniej na wolno i szybko (140 km/h) pokonywanych łukach.


                              O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                              Komentarz

                              • voltar
                                L&K
                                • 2009
                                • 1107
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                #16
                                Hałas nasilał się wraz z kolejnymi przejechanymi kilometrami. Byłem coraz bardziej pewny że to tylne lewe łożysko. Serwis potwierdził przypuszczenia. Piasta wymieniona na fabrycznego FAGa i w końcu jest cisza. Temat do zamknięcia.


                                O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                                Komentarz

                                • Eryk Konieczny
                                  Ambiente
                                  • 2015
                                  • 216
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  #17
                                  Witam.

                                  Chyba mnie dopadł ten sam problem??...wczoraj robiąc trasę 400km...też zaczęło coś mi "pierdzieć". Najpierw było to słyszalne między 80-120km/h, zwłaszcza jak przyhamowywałem. Z upływem kilometrów hałas się nasilał i granica przesuwała się, że szuranie/pierdzenie było słyszalne od 60km/h. Na szczęście udało mi się dojechać do domu. Teraz trzeba zdiagnozować?
                                  Ostatnio edytowany przez Eryk Konieczny; 37724.

                                  Komentarz

                                  • voltar
                                    L&K
                                    • 2009
                                    • 1107
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                    #18
                                    Najprościej na podnośnik i zakręcić kołem. Ja wymieniłem tylko lewy tył bo prawa kompletna piasta wymieniana rok wcześniej z okazji padnięcia czujnika ABS.
                                    Jakbyś wymieniał ne daj się nabrać na droższą piastę 3 gen. Wystarczy to co daje fabryka czyli 2 gen.
                                    3 gen jest łatwiejsza w zalożeniu ale serwisy i tak liczą tyle samo za robociznę więc po co przepłacać.


                                    O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                                    Komentarz

                                    Pracuję...