Witam. Borykam się z problemem drgawek silnika na jałowym wraz z chwilowym wzrostem spalania. Świece oraz cewki są nowe. Dolot szczelny.Chce sprawdzić poprawność działania sond lambda oraz wtryskiwaczy. Czy możecie mi podpowiedzieć na których kanałach to sprawdzić oraz jakie wartości są prawidłowe. O2 1.4TSI CAXA
VCDS sprawdzenie sondy lambda i wtryskiwaczy
Zwiń
X
-
Też się z chęcią dowiem jak tam to wygląda w TSI sonda jest zapewne w 033. Wtrysków raczej sie nie da sprawdzić a przynajmniej nie jak w dieslu. W grupie 020 mozna odczytać stuki. W 015, 016 missfire. Zakładając, że powtarza się stale na jednym cylindrze można podmienić wtrysk miejscami i sprawdzić czy się zmieni.. Pompę sprawdza się coś koło 200 bodajże.
-
-
Dzięki za wskazówki. Osobiście nie posiadam VCDSa( pozyczam od kolegi) stąd moje pytania. Jakie powinny być wartosci dla sond wskazujące ze sa sprawne? Tak samo dla wtryskow..Co do ewentualnej podmiany wtryskow to w 1.4TSI nie jest tak prosta sprawa, jest trochę zabawy. Dodam że zacząłem od wyczyszczenia i adaptacji przepustnicy, nic to nie dało. W między czasie padły 2 cewki, wymieniłem wszystkie 4 BERU wraz z świecami NGK. Paliwo też zmieniane, tzn tankowanie na flotowych stacjach, za każdym razem to samo. Drgawki silnika i czasami wchodź spalanie z 0,7 do 0,9l/h. Przed problemem spalanie na jalowym wynosiło 0,6l/h. Największe drgawki są przy załączonej klimie, cala buda skacze. Czuć to na fotelu i kierownicy. Bez klimy też są drgawki ale nie zawsze, są momenty ze silnika równo pracuje.
Komentarz
-
-
Odczyty VCDS:
Lambda Control (Aging Check Bank 1 Sensor 1 :
Catalytic Converter Bank 1 Temp: 265stopni (silnik rozgrzany temperatura wody 90)
Dynamic Factor: 0,97
Kanał 043:
Lambda Voltage Bank1 Sensor1: 0,47V
Kanał 036:
Sensor Voltage Bank 1 senso 2: 0,47V
kanał 033- Lambda Control
Lambda Control Bank 1 Sensor 1: 0,8%
Sensor Voltage Bank Sensor 1 : 1,45V - przy pracy jałowej
Przy dodawaniu gazu napięcie wzrasta do około 2,5V
Kanał 026 spalanie stukowe:
Knock Sensor Voltage Cylinder 1: 1,248VKnock Sensor Voltage Cylinder 2: 0,936V
Knock Sensor Voltage Cylinder 3: 1,092VKnock Sensor Voltage Cylinder 4: 0,936V
Wypadanie zapłonów-0
Komentarz
-
Komentarz