O2 - klimatyzacja syczy, słabo chłodzi, ile czynnika i oleju dać?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Actawar
    Ambiente
    • 2018
    • 216
    • Octavia I combi (1U5)
    • AZJ 2.0 MPI 115 KM
    • BVY 2.0 FSI 150 KM

    O2 - klimatyzacja syczy, słabo chłodzi, ile czynnika i oleju dać?

    Witam,
    Klima mi czasami działała czasami nie. Ostatecznie już się nie włącza. Póki co uruchomiłem wentylatory bo też nie działały i teraz jadę do serwisu klimy. Po wstępnych rozmowach mechanicy mówią, różne liczby co do ilości czynnika i oleju ile powinno być w obiegu .
    Mam sprężarkę: VW AG, 1K0 820 803 N, VZ2, ZEXEL na której jest info 120cm3.
    spężarka klima.jpg
    U mnie brak naklejki na pasie przednim, w książeczka nie znajduję, a w sieci jest różnie:

    http://www.warsztat.wloclawek.pl/kat...matyzacji.html


    https://octavia.team/temat/959-ile-g...i-climatronic/

    Moje pytania:
    1. Ile i czego dajecie przy serwisie klimy (czynnik, olej...). Chciałbym wiedzieć w razie dyby mechanik chciał wlać coś innego i w innych proporcjach.
    2. Jak często zmieniacie osuszacz.
    3. Mimo, że klima mi nie chłodzi, to w kratkach wentylacyjnych słyszę wyraźne sssssssssyczenie. Czego to jest oznaką?
    4. Sprężarki u nas nie mają sprzęgła i kręcą się cały czas - rozumiem, że dlatego muszą pracować z odpowiednia ilością oleju i czynnika - by się nie zatrzeć?

    Za tydzień mam serwis, poinformuję o efektach.
    Załączone pliki
  • Bambek1
    Elegance
    • 2015
    • 963
    • Octavia I (1U2)
    • AZJ 2.0 MPI 115 KM

    #2
    Zamieszczone przez Actawar Zobacz wpis
    3. Mimo, że klima mi nie chłodzi, to w kratkach wentylacyjnych słyszę wyraźne sssssssssyczenie. Czego to jest oznaką?
    W fabii II było to oznaką zbyt małej ilości czynnika mimo to klima też działała, do wymiany poszedł zaworek uzupełniania i po uzupełnieniu problem zniknął.
    ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
    Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
    Spalanie - Motostat.pl
    Spalanie - Motostat.pl

    Komentarz

    • patryk23
      L&K
      • 2011
      • 1105
      • Octavia II (1Z3)
      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

      #3
      Syczenie jak pisał Bambek1 . Kompresor ma sprzęgiełko by nie chodzić cały czas . Ilość czynnika w serwisach klimy podają w gramach raczej ,(chyba 420) . Przed nabiciem czynnikiem sprawdzienie szczelności .

      Komentarz

      • Actawar
        Ambiente
        • 2018
        • 216
        • Octavia I combi (1U5)
        • AZJ 2.0 MPI 115 KM
        • BVY 2.0 FSI 150 KM

        #4
        Zamieszczone przez patryk23 Zobacz wpis
        Kompresor ma sprzęgiełko by nie chodzić cały czas
        Czytałem wiele postów, że mój układ nie ma sprzęgła i sprężarki nasze jak i w VW przez to cię niszczą gdy pracują ze zbyt małą ilością oleju+czynnik. A zimą gdy nie używamy klimy to nie każdy odczuje, że coś nie tak z tą ilością.
        Wydajność chłodu w wentylacji ponoć reguluje tylko N280 (dlatego sprężarka cały czas może kręcić się z paskiem).

        Komentarz

        • patryk23
          L&K
          • 2011
          • 1105
          • Octavia II (1Z3)
          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

          #5
          W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

          Komentarz

          • Patryk
            Drive
            • 2017
            • 70
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            To ja trochę w temacie się podepnę. U mnie podobnie sprężarka chodzi cały czas nie ma sprzęgiełka, podobno robili 2 rodzaje sprężarek.
            U mnie sytuacja jest taka ze na wiosnę ssssssyczalo, pojechałem do serwisy. Sprawdzili nabiło bo było mało czynnika. Podobno wycieków nie stwierdzono. Wakacje minęły syk pojawił się znowu, z czasem zaowazykem ze wentylatory się nie uruchamiają. Sprawdziłem kompem i okazji się ze poziom czynnika jest poniżej krytycznego punktu stad nie startują wiatraki. Kompem można je odpalić wiec są sprawne.
            Teraz czeka mnie jeszcze raz sprawdzenie szczelności i nabicie ale już w jakimś normalnym serwisie a nie tak gdzie tylko nabijają. Ciekaw tylko czy jeśli jest gdzieś nieszczelność to zrobiła się w trakcie wakacji czy już byka wcześniej a ponowię jej nie wykryli.

            Komentarz

            • patryk23
              L&K
              • 2011
              • 1105
              • Octavia II (1Z3)
              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

              #7
              Często korek osuszacza popuszcza . Co do sprzęgiełka magnetycznego chodziło mi o kompresor Actawar bo są dostępne same sprzęgiełka i po nr sprezsprę wychodzi że ma i zasada działania jest jak z linku

              Komentarz

              • Patryk
                Drive
                • 2017
                • 70
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Ja po tamtym napełnieniu klimy widzialem ze brakuje jednego czarnego kapsułka co jest na rurce do napełniania klimy pod maska. Ale to chyba raczej tylko sama nakrętka

                Komentarz

                • Actawar
                  Ambiente
                  • 2018
                  • 216
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • AZJ 2.0 MPI 115 KM
                  • BVY 2.0 FSI 150 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez Patryk Zobacz wpis
                  Ja po tamtym napełnieniu klimy widzialem ze brakuje jednego czarnego kapsułka co jest na rurce do napełniania klimy pod maska. Ale to chyba raczej tylko sama nakrętka
                  To jest tylko zabezpieczenie zaworu przed kurzem itd. Jednak gdy wleci Ci piasek, kurz, i wejdzie w zawór przy jego używaniu to może potem być na nim nieszczelność.
                  Zaworki te są bardzo podobne do samochodowych. Warto je zmieniać na nowe - kosztują grosze.
                  W poprzednim aucie nie namierzono wycieku z czynnikiem fluorescencyjnym, a po około 1miesiącu ciśnienie było za małe by sterownik załączył sprężarkę. Okazało się, że uciekało właśnie na obu zaworkach.
                  Sprawdź je sobie jak zaworki od dętek - np. pośliń palec i przytkaj oraz sprawdzaj czy robi się bąbelek.
                  Jeśli byłeś w serwisie i mieli maszynę, która ściąga czynnik+olej i znowu uzupełnia nimi obieg to taka maszyny może też sprawdzić szczelność obiegu przed nabiciem. Pytanie, czy to zrobili.
                  Jednak taka maszyna właśnie nie wykazywała u mnie tak małej nieszczelności przez zaworki.

                  Możesz powiedzieć w których blokach sprawdza się poziom czynnika i uruchamia wentylatory?

                  Komentarz

                  • Patryk
                    Drive
                    • 2017
                    • 70
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    U mnie szczelność podobno była i do czynnika dodali barwnik i żadnych wycieków podobno nie było!
                    Ja wentylatory sprawdziłem w opcja występowanie podzespołów, tam można uruchomić przez kompa wiec wykluczałem uszkodzenie albo spalenie wentylatorów! A ciśnienie teraz nie pamietam, chyba gdzieś w opcjach klimy sprawdziłem błędy ale nie jestem pewny teraz!
                    Ja mam skaner delphy

                    Komentarz

                    • Actawar
                      Ambiente
                      • 2018
                      • 216
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • AZJ 2.0 MPI 115 KM
                      • BVY 2.0 FSI 150 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez patryk23 Zobacz wpis
                      ............Co do sprzęgiełka magnetycznego chodziło mi o kompresor Actawar bo są dostępne same sprzęgiełka i po nr sprezsprę wychodzi że ma i zasada działania jest jak z linku
                      No właśnie ten po prawej nie ma sprzęgła / elektromagnesu tylko proces chłodzenia jest puszczany w obieg poprzez zawór N280. I tak jest u mnie. Koło kręci się cały czas z paskiem i ośka sprężarki cały czas się kręci.

                      Komentarz

                      Pracuję...