A bledy jakie wyskakuja w sterowniku silnika po takiej dluzszej przerwie ?? Czujniki temperatur i cala reszta sa dobrze podlaczone ??
DPF kontrolka on
Zwiń
X
-
Może czujnik różnicy ciśnień DPF szwankuje? Nie pamiętam, czy VCDS pokazuje błąd tego czujnika.
Ostatnio edytowany przez gradek; 9065.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpisA bledy jakie wyskakuja w sterowniku silnika po takiej dluzszej przerwie ??
I teraz jak to możliwe, że dziwnym trafem padła sonda zaraz po tym jak robili DPF?
Przypadek? Czy uszkodzili ją podczas wypięcia?
Pojechałem do nich, sondę wykręcili, coś tam przeczyścili, wkręcili i check zgasł.
Podczas jazdy zgasła też spirala, trybu serwisowego nie było, przejechałem 15 km 2500 obrotów i kontrolka od zapełnienia filtra zgasła.
Przejechałem kolejne 15 km, auto gasząc po drodze 4 razy, po czwartym razie i 2 km przejechane wrócił check i takie oto błędy
No i teraz pytanie , wymienić sondę i będzie spokój (320 zł) czy co robić?
Rzecz jasna umówiłem się na dziś, że mają tam grzebać, nie mam czasu siedzieć tam pół dnia.
Martwi mnie to, że sondę wymienię a nic to nie zmieni bo błąd będzie nadal.
Jak już ją wymienię to już jej nie zwrócę.
No i najpierw pojawia się błąd od filtra a dopiero później od sondy.
Więc czy to na pewno sonda jest winna a nie zła adaptacja filtra?
008194 - Filtr cząstek stałych; zespół 1
P2002 - 006 - za mała skuteczność - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 5
Częstość błędu: 1
Wew. licznik błędów: 40
Przebieg: 187939 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2000.00.00
Czas: 11:43:31
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 800 /min
Moment obrotowy: 32.0 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
(bez jednostek): 0.0
Lambda: 98.8 %
Ciśnienie: 0.0 mbar
Czas: 419.3 s
009766 - Liniowa sonda lambda Z1 S1; obwód dostrajający pompy tlenowej
P2626 - 008 - przerwa - Sporadyczny - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 10101000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 3
Wew. licznik błędów: 40
Przebieg: 187940 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2000.00.00
Czas: 11:51:08
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1504 /min
Moment obrotowy: 0.0 Nm
Tekst: 31.88
Tekst: -0.04 V
Napięcie: 4.98 V
Tekst: 784 C
(bez jednostek): 108.0Była O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
Komentarz
-
-
sonda na swojej wtyczce pomiędzy pinem 3 i 5 powinna mieć rezystancję - strzelam - kilkadziesiąt omów?
a ten błąd stwierdza że obwód jest otwarty czyli brak rezystancji, więc albo sonda walnięta albo wiązka
jeśli sonda na obwodzie grzania będzie miała jakąś rezystancję, to walnieta wiązka jest w stronę auta, czyli przy demontażu coś urwali...
... albo sonda nie taka->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
jadę dziś znów na "poszukiwania" przyczyny.
Dziwne tylko jest to, że przy poprzedniej sondzie błędy były inne i tu też są inne.
Chyba, że tak jak piszesz sonda jest inna. Kostka pasuje ale coś nie bangla.
Sonda dobierana po numerze VIN i występowała tylko jedna.
Znalazłem wczoraj dwa rozizolowane przewody elektryczne za gruszką od turbiny - z gruszki wychodzą 3 przewody z czego dwa na odcinku 2-3 mm nie miały izolacji i się stykały - gołe przewody. Zaizolowałem. Dziś dla gościa pokażę , że jednak musieli coś spierniczyć.
Teraz to przepychanie się kto jest winny bo oczywiście mechanik się nie przyzna do winy, że coś mógł spartolić.
Zły jestem na siebie, że chciałem zaoszczędzić czas i zamiast pojechać do swojego mechanika, żeby wyjął DPF pojechałem do nich gdzie zrobili to na miejscu.
Już ten czas kosztował mnie 4 stówy za sondę, która i tak nie działa.Ostatnio edytowany przez oolsztyniak; 1498.Była O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
Komentarz
-
-
Na 99% jest usterka w obwodzie bo wali błędami aż miło.
Niestety jak to przed świętami nikt nie ma czasu, do tematu mamy wrócić po świętach.
Tzn firma, która regenerowała DPF nie umywa rąk od problemu, ma się nim zająć po świętach.Była O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
Komentarz
-
-
Okazało się , że na postoju też czyści filtr . Zostawiłem na 30min od osiągnięcia 90C przez olej przy obrotach 1900, potem wróciłem wyłączyłem, odpaliłem i jak tylko ruszyłem kontrolka znikła. Dziś mija tydzień i specjalnie nie jeździłem daleko. W sumie ta próba na postoju zrobiona z lenistwa, nie miałem ochoty wyskakiwać na ekspresówkę . Oczywiście wszystko co napisałem do obaleniaOstatnio edytowany przez jakbli; 47390.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jakbli Zobacz wpisOkazało się , że na postoju też czyści filtr . Zostawiłem na 30min od osiągnięcia 90C przez olej przy obrotach 1900, potem wróciłem wyłączyłem, odpaliłem i jak tylko ruszyłem kontrolka znikła. Dziś mija tydzień i specjalnie nie jeździłem daleko. W sumie ta próba na postoju zrobiona z lenistwa, nie miałem ochoty wyskakiwać na ekspresówkę . Oczywiście wszystko co napisałem do obalenia
Wysłane z mojego R1 HD przy użyciu Tapatalka
Komentarz
-
-
Okazało się, że mój problem wcale nie był problemem wiązki elektrycznej czy sterownika. Problem był tak błachy , że szkoda gadać. Okazało się, że błąd komputera oraz błąd sondy (nowej sondy) był błędem spowodowanym zamontowaniem złej sondy po wymianie sondy na inną problem zniknął. Szkoda tylko , że kosztowało mnie to dwie sondy, półtora tygodnia bez auta i diagnozę w ASO. Do tego zaangażowanie kilku znajomych w celu pomocy w identyfikacji problemu. A wystarczylo zmienic sonde. Mechanik , który demontował starą też nie popisał się elokwencją gdyż wyjął inną i zamontował inną.Była O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PrzemekEdward Zobacz wpisU mnie wypala na parkingu. Żaden problem.
Wysłane z mojego R1 HD przy użyciu Tapatalka
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jakbli Zobacz wpis
Kolego ile srednio zajmuje to czasu. Próbowałem ponownie ale po godzinie się poddałem bo nie zgasła
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jakbli Zobacz wpis
Kolego ile srednio zajmuje to czasu. Próbowałem ponownie ale po godzinie się poddałem bo nie zgasła
Wysłane z mojego R1 HD przy użyciu Tapatalka
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Eryk Konieczny Zobacz wpis
Na parkingu można próbować, jak trwa "normalna" procedura wypalania - tzn kiedyś się rozpoczęła i czekasz na jej dokończenie. Jednak jak, już się pali kontrolka DPF, to tylko jazda, w określonych warunkach, może pomóc
Wysłane z mojego R1 HD przy użyciu Tapatalka
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PrzemekEdward Zobacz wpisJazda nie pomoże bo jest usterka.Była O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
Komentarz
-
-
oolsztyniak kolega chyba miał na myśli usterkę zapchanego DPF-a
Nie wiem, czy jestem szczęściarzem, ale przez 8 lat nie wiem co to DPF.
Widocznie mi się wypala, a ja nic o tym nie wiem, a może dlatego, że codziennie pokonuję trasę Chorzów - Tychy i nie ma się kiedy zapchać?Ostatnio edytowany przez gradek; 9065.
Komentarz
-
-
U mnie przez 9 lat też był spokój, ba był nawet do momentu jak oddałem go do regeneracji "profilaktycznie" także też nie wiedziałem co to DPF
Ja u siebie wiem kiedy filtr się wypala troszeczkę praca silnika się zmienia i wydech jakby bardziej burczyByła O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
Komentarz
-
Komentarz