Ekstrakcja DPFa a okresowe badanie techniczne - nowe przepisy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ver8
    Drive
    • 2015
    • 72
    • Octavia II (1Z3)
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    Ekstrakcja DPFa a okresowe badanie techniczne - nowe przepisy

    Koledzy, jakie są Wasze doświadczenia z badaniem technicznym bez DPFa?
    Słyszałem opinie, że jeżeli ktoś ma zdrowe wtryski, turbinę, EGR, szczelny dolot to takie badanie bez DPFa przechodzi bez problemów?

    Pytam, bo zbliżam się do magicznej liczby 175ml (oil ash volume) i trzeba będzie podjąć decyzję, czy oddać DPF na czyszczenie, czy go usunąć (przy okazji chip + wyłączenie egra). Usunięcie daje gwarancje, że w przypadku awarii jakiegoś podzespołu (wtryski, turbina, egr, dolot) nie zapcham w tydzień nowego DPFa, a auto ma już 240 tys., więc lada chwila coś padnie.

    Ostatnio przeczytałem artykuł w którym jest napisane "Obecnie normą dla silników zgodnych z Euro 5 i 6 jest współczynnik zadymienia na poziomie 1,5 m-1. Według nowych wytycznych próg ten zostanie zmniejszony do 0,2 m-1 dla silników bez turbodoładowania. Jednostki z turbo będą musiały zmieścić się w limitach na poziomie 3 m-1."
    Nasze samochody mają turbiny...więc czyżby wyszedł kolejny bubel legislacyjny, bo limit będzie 2 razy większy.

    Wszystkim koniobijcom "ekologi" od razu dziękuję i proszę zając się tematem podpalania wysypisk śmieci i innych toksycznych odpadów.
  • sew1981
    RS
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2009
    • 10917
    • Fiat

    #2
    Ja usuwałem dpf mokrego w 2.0 hdi w fokusie 2 parę lat temu - już go nie mam, bo rozbiłem. Tylko tam jest euro 4 i były seryjnie z i bez dpfa. Auto miało ori nalot około 170 tkm. Tylko na pełnym ogniu, bardzo wysokich obrotach widziałem czasem dymek lekki za sobą w światłach innych aut. Przechodził przeglądy bez problemu, nikt nie mierzył mi nigdy spalin, może to kwestia stacji, ale nie mierzą mi w żadnym aucie, nigdy. Poza tym nie mają sprzętu do mierzenia Nox - przynajmniej u mnie, a zadymienie jak masz sprawne wtryski, turbo i katalizator spokojnie powinno przejść. Tylko na zagranicznych drogach w UE - jeśli jeździsz bym miał może czasem obawę bez dpfa, bo tam mają lepszy sprzęt niż nasi.

    Komentarz

    Pracuję...