Pomoc w wyborze nowego akumulatora.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Pawcioo
    Classic
    • 2013
    • 13
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Pomoc w wyborze nowego akumulatora.

    Szanowni forumowicze.
    Jaki akumulator polecili byście kupić do octavi 2 1.6 mpi (bse)? Jaką pojemność, oraz prąd rozruchowy wybrać?
    Ostatnio zaczeły pojawiać się problemy z porannym rozruchem. Używam oryginalnego vw, który w tym roku skończy 8 lat.
    W ostatnim czasie zauważyłem, że rozruch trwa zauważalnie dłużej, szczególnie przy odpalaniu z automatycznie włączonymi światłami mijania.
    W związku z tym, jaki akumulator polecilibyście kupić? Który sprawdził się w waszym przypadku?
    Ile lat wytrzymują obecnie produkowane? Jeśli oryginalny dał radę przez 8 lat.
    Jakie firmy są godne polecenia?
    Słyszałem o trzech polskich np. Jenox, autopart, oraz zap sznajder. Są godne polecenia, czy ustępują np. takiemu boshowi, czy mollowi?
    Ostatnio edytowany przez Pawcioo; 29104.
  • Chris11
    RS
    • 2011
    • 1587

    #2
    A po co odpalać auto z włączonymi światłami mijania? Bezsensowne katowanie akumulatora, który w momencie rozruchu w niskich temperaturach i tak nie ma lekko.
    Ja bym zaczął od pomiaru napięcia akumulatora, podładowania, jeśli jest za niskie, zmiany nawyków podczas uruchamiania auta i dopiero jak to nie zadziała to zastanowił się nad wymianą.

    Ja w swoim aucie, które używane jest dwa razy w tygodniu, mam 11. letni akumulator Varty i nie mam żadnego problemu z rozruchem.
    A obecnie produkowane akumulatory raczej będą miały podobną trwałość, więc ja odsiałbym chiński szajs za grosze i skupił się na markowym akumulatorze w rozsądnej cenie.

    Komentarz

    • Przemek_i
      RS
      • 2012
      • 3237
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AKL 1.6 MPI 101 KM
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Polecam FIAMM 50kilka AH. Będziesz zadowolony.

      Skąd jesteś?

      ...Moje Cappuccino MPi...

      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

      Komentarz

      • Andrzej.P
        RS
        • 2011
        • 1516
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Aku może padać (swoje już przepracował); natomiast niezaleznie od wszystkiego sprawdziłbym napięcie ładowania, czystość klem i gęstość elektrolitu.
        U mnie oryginalny aku - Varta - wytrzymał 10 lat, na koniec były problemy z odpalaniem zimą. Aktualnie tez Varta (została po Favoritce - parametry identyczne jak ten fabryczny - teraz z głowy ich nie przytoczę, ale pojemność jak i prąd rozruchowy relatywnie niskie).
        Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
        FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

        Komentarz

        • rodro
          Ambiente
          • 2010
          • 238
          • Octavia II (1Z3)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #5
          Akumulatora o trwałości tego z pierwszego montażu nie da się kupić. Ja polecam Bannera 50-60 Ah (ma korki, co umożliwia kontolę gęstości elektrolitu) akumulatory tej firmy są trwałe. Fiamm jest niezły, ale ma nietypowe korki, które trudno odkręcić i taka czynność pozostawia ślady na nich.

          Komentarz

          • Andrzej.P
            RS
            • 2011
            • 1516
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Jako, że nie mogę edytowac, więc tu dopiszę parametry obu aku, o których pisałem wcześniej (jednak mają różne parametry).
            - oryginał
            Varta 44Ah 360A / 1K0 915 105
            wymieniony w grudniu 2018 (wytrzymał 10 lat)

            - aktualnie
            Varta B19 45Ah 400A
            kupiony w styczniu 2016; założony do O2 w grudniu 2018
            Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
            FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

            Komentarz

            • Dolce13
              Classic
              • 2020
              • 18

              #7
              Ja mam jakiś polski, przynajmniej tak sprzedawca twierdził. W tym aucie nie ma jakiś wybitnych wymogów jeśli chodzi o akumulator. Bierz co pasuje wielkością, biegunowością, prądem rozruchu oraz pojemnością.

              Komentarz

              • Pawcioo
                Classic
                • 2013
                • 13
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Kupiłem ukraiński Westaforce 50ah 480 A (EN) za 230zł w lokalnym sklepie, który zajmuje się samą sprzedażą akumulatorów, przy okazji sprawdzili stan starego, oraz prąd ładowania alternatora. Jestem ciekawy na jaki okres czasu wystarczy.
                Ostatnio edytowany przez Pawcioo; 29104.

                Komentarz

                • Przemek_i
                  RS
                  • 2012
                  • 3237
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • AKL 1.6 MPI 101 KM
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez Pawcioo Zobacz wpis
                  Jestem ciekawy na jaki okres czasu wystarczy.
                  Jak będzie kontrolowany i używany w sprawnym aucie to wystarczy na długo.
                  Dobrze że ma korki - łatwiej sprawdzić gęstość.
                  Ważne żeby był doładowywany raz na kwartał jeśli auto jeździ na krótkich odcinkach.

                  ...Moje Cappuccino MPi...

                  jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                  sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                  wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                  Komentarz

                  • Kris_hawk
                    Ambiente
                    • 2019
                    • 188
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10


                    Komentarz

                    • maus
                      Drive
                      • 2010
                      • 73
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                      #11
                      Ja się tutaj podepnę.
                      W fabii z 2010 roku mam aku raczej od nowości...i poraz pierwszy w zeszłym tygodniu nie zagadał.
                      Kilka pytań mi się nasunęło przy okazji wałkowania tego tematu.
                      Okienko niby "czarne" niby "za mgłą".
                      Jest cały czas mały pobór prądu bo mam odstraszacz na kuny zamontowany więc w sumie się spodziewałem że któregoś dnia nie zagada.
                      ALE.
                      Niestety gęstości nie sprawdzę,ale za to wody destylowanej mogłem dolać bo są koreczki,co też zrobiłem.
                      W 1 komorze przy plusie(aku typu prawy plus) na minimum stał płyn,w drugiej między max a min,3i4 perfect a w 5 i 6 ciutek poniżej max.
                      Moje ptanie jednak dotyczy wybrzuszenia na komorze minusowej!!!
                      Jak na moje oko jest delikatnie wybrzuszony.
                      Jak myślicie....pociągnie jeszcze?Czy już lepiej nowy wstawić???
                      Płyn uzupełniłem i naładowałem przez noc.Sprawdziłem po naładowaniu i pokazało 12,82V.
                      Z jednej strony boję się żeby nie "zażygać" kwasem któregoś dnia komory silnika...z drugiej zajś strony nie wiem czy nie przesadzam z tym wybrzuszeniem.
                      Co poradzicie?
                      Wszelkie sugestie mile widziane.

                      IMG_20210116_161624.jpg

                      IMG20210116222322.jpg
                      OIIFL ELEGANCE Hatchback 2.0TDI DSG

                      Komentarz

                      • darnow6839
                        Drive
                        • 2018
                        • 87
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Też miałem dylemat akumulatorowy, też Octavia II z motorem BSE. Ja z kolei kupiłem akumulator koreański grom, wymiarami i parametrami trochę większy od tego co siedział. Mają niby-gwarancję na 3 lata i wcześniej były produkowane na Ukrainie. Nie jest wykluczone że to jakiś klon wspomnianego wyżej Westaforce. Aku to loteria, czasem chińczyk za grosze podziała wiele lat.

                        Komentarz

                        • DannyDog
                          Classic
                          • 2015
                          • 4

                          #13
                          ja ostatnio do mojego 1.6MPI uzywałem takiego aku ,,,, BAT75/700A(EN)/4MAX ... popsułem go niechcący zostawiajac ostatnio auto na światłach na 3 tygodnie w trakcie zimnych okresów. w kazdym razie. PRZEZ 5 LAT MNIE NIE ZAWIÓDŁ ANI RAZU. W ZIMIE ODLALA OD DOTKNIĘCIA KLUCZYKA. właśnie sparwdzam czy uda mi sie go uratowac(stary ruski prostownik 30h ładowania) ale jesli nie to ide do sklepu i kupuje taki drugi. NASŁUCHAŁEM SIE GADANIA O NIEDOŁADOWANIU ... BZDURA !!!!!!!. bedzie sie ładował DŁUŻEJ ale jeśli robisz kilometry to doładujesz.

                          dodam że mam też kable rozruchowe zmajstrowane z kabla do migomatu (2x4m). ten aku po kablach odpala kazde auto NAWET TAKIE BEZ AKU (miałem taki zabawny przypadek)

                          TAK WIĘC PLECAM PRĄD ROZRUCHOWY 700A (jesli sie nie myle to jest to aku od diesla) ... MAGIA. NAJWIEKSZA SZTUKA JAK MIESCI SIE W PUDEŁKU POD MASKĄ

                          I NAJWAZNIEJSZE PRZY ZAKUPIE AKUMULATORA POZA WAGĄ ... DATA PRODUKCJI, AKU MA BYĆ ŚWIEŻY

                          gdybym go nie popsuł to wróze mu 8 lat BEZPROBLEMOWEJ PRACY. a wręcz takiej której sąsiedzi na parkingu w zimie poprostu zadroszczą

                          to co opisałem to z mojej praktyki. nie zagwarantuje Ci że u ciebie takie rozwiązanie bedzie śmigać. TESTUJESZ NA WŁASNE RYZYKO ja moge napisać tylko tyle że w trakcie tych 5 lat 3 razy testowałem aku pod ociażeniem w pewnym sklepie(okazjonalnie) i za kazdym razem aku był FULL. jesli duzo jeszdzisz w trasy to rozwiązanie waro przemyśleć ... alternator da rade

                          image.png
                          Ostatnio edytowany przez DannyDog; 40317.

                          Komentarz

                          • DannyDog
                            Classic
                            • 2015
                            • 4

                            #14
                            do administaracji ... najpierw blokujecie posta podczas edycji pod pretekset podejzenia spamu. a jak juz go łaskawie odblokowaliscie to bez poprawionych literówek i zablokowaną opcja edycji ... uprzykrzanie macie na poziomie profesjonalnym

                            Komentarz

                            • klarus
                              RS
                              ModeratoRS
                              • 2013
                              • 5398
                              • Octavia III combi (5E5)
                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                              #15
                              Spokojnie kolego... To wszystko działało tutaj z automatu...
                              To jest częsty problem tego forum nierozwiązany do końca... Jak edytujesz posta, to najczęściej wymaga on po edycji zatwierdzenia, aby został opublikowany, działa to automatycznie, moderator jedynie go zatwierdza po edycji... Tak było i w tym przypadku, bez żadnego profesjonalnego uprzykrzania....
                              ​​​
                              Ostatnio edytowany przez klarus; 28949.

                              Komentarz

                              Pracuję...