CIŚNIENIE spreżania na cylindrach jaki wyniki powinny być? 1.6 BSE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kris_hawk
    Ambiente
    • 2019
    • 188
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    CIŚNIENIE spreżania na cylindrach jaki wyniki powinny być? 1.6 BSE

    Cześć,

    Czy ktoś może podać link do specyfikacji dotyczącej prawidłowych odczytów ciśnienia sprężania w cylindrach w silniku 1.6 BSE?
    Bo chcę zakupić zdrową jednostkę, al mam wrażenie, że to ciśnienie nie jest z tego auta, bo do tej pory spotykałem się z ciśnieniem max 13 Bar.
    Jaki jest max, min, by stwierdzić że jednostka jest zdrowa/uszkodzona/wadliwa...
    2020-10-19_10h55_29.png
  • Andrzej.P
    RS
    • 2011
    • 1516
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    No faktycznie, trochę dużo - o ile oczywiście pomiar jest OK.

    To może być branie oleju. Sporo można poczytać o tym, przykładowo (no i też w kontekście Octavii - ale jedynki):


    Chyba, że ktoś splanował konkretnie głowicę - to też może być przyczyna takiego ciśnienia.
    Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
    FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

    Komentarz

    • smajler
      Rider
      • 2017
      • 658
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Zamieszczone przez Andrzej.P Zobacz wpis
      No faktycznie, trochę dużo - o ile oczywiście pomiar jest OK.

      To może być branie oleju. Sporo można poczytać o tym, przykładowo (no i też w kontekście Octavii - ale jedynki):


      Chyba, że ktoś splanował konkretnie głowicę - to też może być przyczyna takiego ciśnienia.
      Coś kiedyś słyszałem o czymś takim jak są zapieczone pierścienie- wtedy ciśnienie wzrośnie a oleju pije. Ale tak jak mówie to zapamiętana informacja z przed kilku lat ...

      Komentarz

      • Kris_hawk
        Ambiente
        • 2019
        • 188
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Tutaj tez w sumie na 1, czy 2 może być z tym problem.. Czyli co nie kupować na pewno żadnego z tych dwóch silników? 2020-10-21_08h20_24.png

        Komentarz

        • smajler
          Rider
          • 2017
          • 658
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Logiczne jest, że silnik się zużywa i kompresja spada ale silnik zużywać się ma równomiernie jak opony. Kompresja na każdym cylindrze powinna być taka sama lub minimalna różnica. Jeżeli tutaj widzisz różnice między cylindrami w części całkowitej to już o czymś świadczy. Bo jak tam masz różnice w części dziesiętnej czy setnej i to różnice 0,1/0,2 to jeszcze można by się zastanawiać. Taka moja opinia.

          Komentarz

          • Andrzej.P
            RS
            • 2011
            • 1516
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Też jestem zdania, żeby pomiary były zbliżone i w odpowiednim zakresie (bo na co komu przykładowo silnik z ciśnieniem 4x ~4 bary ).
            Choć o taki ideał z tą różnica wspomnianą przez smajlera to może być ciężko.
            Ostatnio edytowany przez Andrzej.P; 17076.
            Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
            FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

            Komentarz

            Pracuję...