Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Kolor świec

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Kolor świec

    Witam, zmieniłem świece po ok 40-45kkm. Proszę o ocenę czy wg was jakiś wtrysk LPG leje czy może za mało dawkuje i widać po kolorze świec, że mieszanka uboga/bogata/dobra. Od jakiegoś czasu zastanawiam się czy wywalić wtryski LR bo mają już na z 80kkm nalatane i zastąpić wtryskami AC czy zostawić. Ciężko wydedukować czy jakiś wtrysk niedomaga a korekty mam ładne, ale to wiadomo korekty są ze średniej 4 cylindrów ...
    Załączone pliki

  • #2
    Jak dla mnie te świece wyglądają dobrze . Wtryski po tym przebiegu warto wyczyścić i dalej cieszyć się jazdą . Jak zaczną ewidentnie padać to wtedy wymienić .

    Komentarz


    • #3
      Kot72 czyściłem sam ze 2 razy w izopropanolu i domieszką STP za drugim razem. Generalnie czy zimno czy ciepło wtryski pracują, to że głośne na dizel to co innego ale zastanawia mnie to, że tato ma też LR i jemu w przedziale 80kkm 2 wtryski padły a moje nadal żyją. Może trzeba wyregulować porządnie i obserwować korekty. Poczekam na opinie innych- dla mnie wyglądają też ok.

      Komentarz


      • #4
        Jak dla mnie te świece wyglądają normalnie. Nie ma drastycznych różnic.

        btw. dla wygody i ułatwienia porównania warto ująć 4 świece na 1 zdjęciu. Ja zwyczajowo wykorzystuję karton/tekturę jako "uchwyt do świec"
        Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
        FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

        Komentarz


        • #5
          No właśnie świec już nie mam, zrobiłem tylko zdjęcia po wymianie, a tato posprzątał warsztacik i poszły :P tak więc pokazuję tylko to co mi zostało

          Komentarz


          • #6
            swiece_o2.jpg
            to tak dla porównania moje - w zaczynał się problem z Hanami, więc we wrześniu 2020 zostały zmienione na Barracudy (listwa + inne nawierty kolektora).
            Ostatnio edytowany przez Andrzej.P; 17076.
            Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
            FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

            Komentarz


            • #7
              Andrzej.P to u ciebie 1 i 4 troszke inne niz 2 i 3. U mnie nie widzę aż takiej różnocy, no może 4 moja troszkę odstaje- bardziej czarna. A jakie miałeś problemy?

              Komentarz


              • #8
                Silnik zamulał przez lejące wtryski, brak prawidłowej reakcji na wciśnięcie pedału gazu; po korektach też było widać, że coś nie tak.
                Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                Komentarz


                • #9
                  Andrzej.P rozumiem, że korekty leciały ci na bogato a check engine wyskakiwał, błędy sondy, że mieszanka za bogata czy check engina nie było, tylko nagła zmiana korekt w strone bogato? Duża zmiana była na mogato?

                  Komentarz


                  • #10
                    Check engine się nie pojawił - choć pewnie to była kwestia czasu, gdybym dłużej jeździł na tych wtryskach i sytuacja by się pogłębiała.

                    Zaczęło się od mulenia silnika, auto straciło dynamikę; szczególnie wyczuwalne to było w trasie.

                    Korekty były na minusie.

                    Generalnie w miarę szybko zareagowałem; diagnostyka, decyzja o wymianie wtrysków, umówienie terminu, robota i jak ręką odjął
                    Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                    FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                    Komentarz


                    • #11
                      Andrzej.P no na minusie wg. Vaga znaczy bogato, ale jak wiadomo zbyt z bogato to też źle i silnik też idzie popsuć. A tak mniej więcej wartość ta była na poziomie <0,-10> czy bardziej <-10,- więcej) ? Ja miałem problemy z korektą na wolnych, która notorycznie wchodziła mi na ubogą (dodatnią) więc pewnego dnia mapę gazową wzbogaciłem o 10 punktów czy tam 5 na przedziale od 0 do 2500 obrotów. Skutek taki, że korekta na wolnych jest cacy, lecz długo terminowa jest tak na poziomie -7. Problemy ze zmianą korekt w ubogie zaczynały się jak robiło się chłodniej, więc dlatego zastanowieni czy może wtryski zaklejone itp, czy może działają dobrze (checków nie ma, rezystancja prawidłowa wtrysków, lecz czy jakiś leje lub nie domaga już nie stwierdzę). Być może po wyglądzie świec, które nie wyglądają tragicznie powinienem poprostu wyregulować instalację i obserwować zmiany korekt. Jeżeli będą szły w stronę ubogiej to wtryski coś mogą już nie dawać rady. Tak sobie to tłumaczę. Reduktor regenerowałeś może?

                      Komentarz


                      • #12
                        Nie mam pod ręką skanów i zrzutów z VCDSa, ale jak dobrze pamiętam, to przekraczało -10.

                        Reduktor póki co nie był ruszany, ma teraz ponad 70kkm (albo i bliżej już do 80).

                        Powodów nieprawidłowej pracy instalacji / składu mieszanki (a co za tym idzie korekt) może być kilka (osobnych/powiązanych), więc czasem trudno zdiagnozować.
                        Ja już teraz wiem, że w niezbyt odległej przyszłości czeka mnie kolejny wkład finansowy w instalkę lpg --- kończy się legalizacja zbiornika
                        Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                        FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X