Zbiornik LPG wymiana homologacyjna

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Dianthus
    Classic
    • 2019
    • 15

    Zbiornik LPG wymiana homologacyjna

    Szanowni,

    skończyła mi się homologacja na butlę LPG i muszę wymienić. Oryginalnie jest zbiornik STAKO 630/225 z homologacją na wielozawór Landi Renzo 67R-010144. Znalazłem taką opcję https://allegro.pl/oferta/stako-zbio...21-10117528205, będzie pasować do wywierconych otworów w komorze koła zapasowego? Nie mogę znaleźć dokumentacji do starszej wersji tego zbiornika.

    Pozdrawiam i dziękuję,
  • Andrzej.P
    RS
    • 2011
    • 1516
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Teoretycznie zbiornik tego samego producenta, o tych samych parametrach, powinien mieć tak samo rozmieszczone otwory montażowe.

    Zajrzałem na stronę Stako - niestety nie ma na rys. podanego wymiaru tego rozstawu.
    Produkcja zbiorników i urządzeń ciśnieniowych


    Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
    FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

    Komentarz

    • Jaroslav92525
      Rider
      • 2009
      • 358
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Zamieszczone przez Dianthus Zobacz wpis
      Szanowni,

      skończyła mi się homologacja na butlę LPG i muszę wymienić. Oryginalnie jest zbiornik STAKO 630/225 z homologacją na wielozawór Landi Renzo 67R-010144. Znalazłem taką opcję https://allegro.pl/oferta/stako-zbio...21-10117528205, będzie pasować do wywierconych otworów w komorze koła zapasowego? Nie mogę znaleźć dokumentacji do starszej wersji tego zbiornika.

      Pozdrawiam i dziękuję,
      Można również postarać się o ponowną homologację zbiornika na kolejne 10 lat. Ja tak zrobiłem. Plusy: opłaty łączne to chyba połowa kosztów instalacji (i zakupu) nowego zbiornika, no i właśnie brak (potencjalnych) problemów z montażem nowego zbiornika . Minusy: trwało to z 2 dni - badania ciśnieniowe i inspekcja kamerą wewnątrz butli. Wyglądało to tak że przyjechałem samochodem jednego dnia, po pół godzinie wymontowali mi butlę LPG i pojechałem do pracy. Po 2 dniach przyjechałem na ponowny montaż butli. Później jazda na najbliższą stację paliw, tankowanie 5 litrów LPG, sprawdzanie szczelności układu przez monterów, odbiór decyzji Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego i jazda do domu... Oczywiście jestem zadowolony aczkolwiek muszę uczciwie napisać (zapytałem monterów) że nie wszystkie butle dostają pozytywną decyzję - np. problemy z korozją etc. więc jest trochę ryzyka.
      Pozdrawiam,
      Jaroslav92525

      -----------------------
      VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

      Komentarz

      • tdu1705
        Drive
        • 2017
        • 94
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Ponowna legalizacja butli jest na 5lat tylko, cena trochę powyżej połowy. Moim zdaniem jak masz zamiar używać trochę tego auta jeszcze to warto w nową, masz praktycznie od ręki zamontowane. Nie wiem jak u was ale na Śląsku to robią 2 firmy i trzeba im zostawić auto na kilka dni, tak chociaż mnie mówili jak się pytałem 2 lata temu

        Komentarz

        • koleś
          RS
          • 2009
          • 2832
          • Fabia combi (6Y5)
          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Ja wymieniałem butlę to w jeden dzień się uwineli. Firma jest w Rudzie Śląskiej na Chebziu.
          Numer telefonu mam. +48608081714
          Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
          Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

          Komentarz

          • Dianthus
            Classic
            • 2019
            • 15

            #6
            Zamieszczone przez Jaroslav92525 Zobacz wpis

            Można również postarać się o ponowną homologację zbiornika na kolejne 10 lat. Ja tak zrobiłem. Plusy: opłaty łączne to chyba połowa kosztów instalacji (i zakupu) nowego zbiornika, no i właśnie brak (potencjalnych) problemów z montażem nowego zbiornika . Minusy: trwało to z 2 dni - badania ciśnieniowe i inspekcja kamerą wewnątrz butli. Wyglądało to tak że przyjechałem samochodem jednego dnia, po pół godzinie wymontowali mi butlę LPG i pojechałem do pracy. Po 2 dniach przyjechałem na ponowny montaż butli. Później jazda na najbliższą stację paliw, tankowanie 5 litrów LPG, sprawdzanie szczelności układu przez monterów, odbiór decyzji Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego i jazda do domu... Oczywiście jestem zadowolony aczkolwiek muszę uczciwie napisać (zapytałem monterów) że nie wszystkie butle dostają pozytywną decyzję - np. problemy z korozją etc. więc jest trochę ryzyka.
            Dziękuję za radę; myślałem o takiej opcji, ale u mnie w okolicy nie ma takiego ośrodka. Poza tym wiem, że auto nie jeździło na gazie przez niemal 2 lata, a wcześniej też rzadko, więc butla jest prawdopodobnie skorodwana w środku. Wolę też nie oszczędzać, bo z gazem nie ma żartów. Udało mi się kupić zbiornik STAKO o tych samych rozmiarach T12 Ultralihgt (19kg) za 400 zł. Sprzedawca twierdzi, że to jest nowa wersja poprzedniego zbiornika i otwory będą pasować. Mam nadzieję, że tak. Gazownicy ofwerowali mi ceny od 470 do 650 z butlą, więc myślę, że sama wymiana będzie ze 100-150 zł.

            Martwię się tylko o właściwe zabezpieczenie antykorozyjne przed montażem.

            Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za wszystkie komentarze.

            Komentarz

            • Dianthus
              Classic
              • 2019
              • 15

              #7
              Zamieszczone przez Andrzej.P Zobacz wpis
              Teoretycznie zbiornik tego samego producenta, o tych samych parametrach, powinien mieć tak samo rozmieszczone otwory montażowe.

              Zajrzałem na stronę Stako - niestety nie ma na rys. podanego wymiaru tego rozstawu.
              Produkcja zbiorników i urządzeń ciśnieniowych

              Dziękuję bardzo za info. Kupiłem już taki zbiornik w wersji Ultralight T12, sprzedawca twierdził, że rozstaw otwrów montażowych w nowej wersji jest taki sam, jak w starszej; ma to być zastępnik dla butli 53L. Wymiary zewnętrzne są faktycznie identyczne. Wydaje mi się, że zyskałem jakieś 7-10 kg mniej w bagażniku, bo stara butla ważyła coś koło 30kg.

              Komentarz

              • Jaroslav92525
                Rider
                • 2009
                • 358
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Zamieszczone przez tdu1705 Zobacz wpis
                Ponowna legalizacja butli jest na 5lat tylko, cena trochę powyżej połowy. Moim zdaniem jak masz zamiar używać trochę tego auta jeszcze to warto w nową, masz praktycznie od ręki zamontowane. Nie wiem jak u was ale na Śląsku to robią 2 firmy i trzeba im zostawić auto na kilka dni, tak chociaż mnie mówili jak się pytałem 2 lata temu
                Ja dostałem na 10 lat (od 2019 do 2029r.). Ciekawe tylko czy samo auto do końca legalizacji czasu wytrzyma - miałoby 20 lat... ale kto to wie :-)
                Pozdrawiam,
                Jaroslav92525

                -----------------------
                VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                Komentarz

                • Dianthus
                  Classic
                  • 2019
                  • 15

                  #9
                  Dobrze zaopiekowane i szanowane wytrzyma.

                  Jeszcze pytanko z innej beczki: w jakim stanie była u Ciebie podłoga pod butlą? Nie wiem, co mnie czeka...

                  Komentarz

                  • Jaroslav92525
                    Rider
                    • 2009
                    • 358
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez Dianthus Zobacz wpis
                    Dobrze zaopiekowane i szanowane wytrzyma.

                    Jeszcze pytanko z innej beczki: w jakim stanie była u Ciebie podłoga pod butlą? Nie wiem, co mnie czeka...
                    Podłoga pod butlą była z obu stron w dobrym stanie. Auto "mieszka" w garażu więc to może tez miało jakieś znaczenie.
                    Pozdrawiam,
                    Jaroslav92525

                    -----------------------
                    VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                    Komentarz

                    • Andrzej.P
                      RS
                      • 2011
                      • 1516
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Dianthus Zobacz wpis
                      podłoga pod butlą? Nie wiem, co mnie czeka
                      Jeżeli przy montażu wszystkie krawędzie otworów zostay dobrze zabezpieczone, to nie powinno być źle.
                      Zakładam, że nie masz butli montowanej na piankę czy inne takie patenty W galerii na lpg-forum można znaleźć zdjęcia po wyjęciu zbiornika, gdzie podłoga była w stanie rozkładu lub nie istniała
                      Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                      FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                      Komentarz

                      • Dianthus
                        Classic
                        • 2019
                        • 15

                        #12
                        Zamieszczone przez Andrzej.P Zobacz wpis

                        Jeżeli przy montażu wszystkie krawędzie otworów zostay dobrze zabezpieczone, to nie powinno być źle.
                        Zakładam, że nie masz butli montowanej na piankę czy inne takie patenty W galerii na lpg-forum można znaleźć zdjęcia po wyjęciu zbiornika, gdzie podłoga była w stanie rozkładu lub nie istniała
                        Butlę montowało ASO (instalacja jest od nowości), montaż ewidentnie na śruby. Ale czy zabezpieczyli poprawnie otwory, to nie wiem... Okaże się wkrótce.

                        Komentarz

                        • obrus
                          Elegance
                          • 2011
                          • 783
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Dokładnie rok temu skończyła mi się homologacja na butlę. Pojechałem do Krakowa na ul. Nowohucką w celu badania. Niestety okazało się, że ASO montując zbiornik po zakupie dało zbyt długie wkręty, które nieco naruszyły zbiornik i nie został on dopuszczony do badania. Musiałem kupić nowy. Zapłaciłem łącznie 590 zł, ale nie pamiętam, ile za samą usługę demontażu.
                          Na fotkach widok wnęki i felerne miejsce.
                          Załączone pliki

                          Komentarz

                          • Andrzej.P
                            RS
                            • 2011
                            • 1516
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez obrus Zobacz wpis
                            Niestety okazało się, że ASO montując zbiornik po zakupie dało zbyt długie wkręty, które nieco naruszyły zbiornik
                            O ja pier....
                            Niezły geniusz to montował.
                            Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                            FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                            Komentarz

                            • Dianthus
                              Classic
                              • 2019
                              • 15

                              #15
                              Szanowni,

                              jestem po wymianie butli, raportuję o wynikach, może się komuś przyda.

                              Kupiłem zbiornik STAKO o teoretycznie takich samych parametrach, jak stary (opisane wyżej), ale otwory w nowym były jednak lekko przesunięte. Byłem w szoku widząc stan karoserii we wnęce pod butlą: ZERO rdzy, ZERO, pomimo ordynarnie wyciętej dziury. Po dziesięciu latach od montażu. Oberwała trochę powłoka antykorozyjna (baranek) z zewnątrz, ze względu na nacięcia przez dolny wspornik a także chyba odkształciła się kopułka do koła zapasowego, niestety to już prawdopodobnie urok montażu zbiornika. Nowy zbiornik ma też obniżoną podstawę i to miejsce znowu oberwało... Zrobiłem, co mogłem wypsikałem dwoma TECTLami (wosk + baranek na wierzch w najgorzej eksponowanych miejscach).

                              Instalacja po wymianie filtrów i przeczyszczeniu wejść na reduktorze ruszyła. Jedyne co mnie niepokói, to nierówna praca wtryskiwaczy na jałowym - pojawia się swego rodzaju dudnienie. gazownik sprawdził ich działanie i twierdzi, że jest OK. Zobaczymy. Za całość (wymiana butli + przegląd/filtry zapłaciłem 300 zł).

                              Dziękuję Wszystkim za zainterowanie i pomoc w ,,ogarnięciu tematu''. Jadę na przegląd techniczny i powinno być OK.

                              Pozdrawiam!

                              Komentarz

                              • pejo
                                Rider
                                • 2010
                                • 286
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                @Dainthus
                                Daj link gdzie kupiłeś ten zbiornik. I opisz dokładniej co z otworami (przesunięcie). Dopytuję się, bo mnie niedługo czeka również wymiana zbiornika. I nie ukrywam, że taki lżejszy o kilka(naście) kilo zbiornik byłby super.

                                Komentarz

                                • KrzysiekTour
                                  Classic
                                  • 2017
                                  • 16
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  Dianthus czy wymieniałeś też wielozawór razem ze zbiornikiem? Gdzieś wyczytałem że jest to homologowane jako komplet (ze względu na zmianę przepisów w ostatnich latach)

                                  Komentarz

                                  • Dianthus
                                    Classic
                                    • 2019
                                    • 15

                                    #18
                                    Zamieszczone przez pejo Zobacz wpis
                                    @Dainthus
                                    Daj link gdzie kupiłeś ten zbiornik. I opisz dokładniej co z otworami (przesunięcie). Dopytuję się, bo mnie niedługo czeka również wymiana zbiornika. I nie ukrywam, że taki lżejszy o kilka(naście) kilo zbiornik byłby super.

                                    Zbiornik kupiłem na Allegro


                                    W/g producenta to typ T63005512 w tabelce z dokumentacją


                                    Różnica wagi jest 5-6kg względem oryginalnej wersji.

                                    Jeśli chodzi o otwory montażowe, to u mnie było na oko ok. 2-3mm przesunięcia względem zbiornika 53 l (wspomnianego w aukcji na Allegro, jako wersji wcześniejszej). Nie jestem jednak zuełnie pewien, że monter w ASO wywiercił te otwory właściwie. Problem poważniejszy jest jednak inny, podstawa zbiornika z otworami na śruby jest niżej, niż w tym wcześniejszym i nie pasuje dobrze we wnęce koła zapasowego, bo nowa wersja zbiornika opiera się na wytłoczeniu w środku, które pełni rolę zaczepu na koło. Gazownik jakoś zamontował, bez oryginalnej ,,szufladki'' stalowej od dołu, na płaskownik, twierdząc, że ta szufladka może przeciąć blachy. Niestety to wyszło dopiero po zakupie zbiornika i w trakcie montażu. Szczęścliwy nie jestem z etego powodu, ale już nic nie poradzę.

                                    Warto sprawdzić, czy jest inny zbiornik z wyżej umieszczoną podstawą, bo wówczas w trakcie montażu ta kupułka na koło we wnęce nie będzie pognieciona.

                                    Komentarz

                                    • Dianthus
                                      Classic
                                      • 2019
                                      • 15

                                      #19
                                      Zamieszczone przez KrzysiekTour Zobacz wpis
                                      Dianthus czy wymieniałeś też wielozawór razem ze zbiornikiem? Gdzieś wyczytałem że jest to homologowane jako komplet (ze względu na zmianę przepisów w ostatnich latach)
                                      Wielozawór został przełożony (jest oryginalny). Nie wiem, co powie diagnosta. Kiedy wcześniej go pytałem, to uprzedzał mnie, że musi być wymieniony lub homologowany zbiornik. O wielozaworze nic nie mówił. Na przegląd jadę za kilka dni, mam nadzieję, że nie będzie zonka...

                                      Komentarz

                                      • Andrzej.P
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 1516
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #20
                                        Co do wielozaworu, to jedynie uszkodzenie/nieszczelność by go dyskwalifikowała. Najlepiej nic nie mówić i tyle.
                                        Masz ważny paszport zbiornika, dajesz to razem z DR i tyle.

                                        btw.
                                        wczoraj zrobiłem ostatni przegląd na obecnym zbiorniku. W 2022 też czeka mnie wymiana na nowy
                                        Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                                        FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                                        Komentarz

                                        • pejo
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 286
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          #21
                                          A masz może zdjęcia jak wygląda ten zbiornik od dołu?

                                          Komentarz

                                          • Dianthus
                                            Classic
                                            • 2019
                                            • 15

                                            #22
                                            Zamieszczone przez pejo Zobacz wpis

                                            A masz może zdjęcia jak wygląda ten zbiornik od dołu?
                                            Niestety zdjęcia z nowego zbiornika nie mam, a po montażu już niewiele można zobaczyć. W miejscu oryginalnej ,,szufladki'' jest płaskownik tak circa 10x5 cm, który był w komplecie ze zbiornikiem i wystają z niego dwie stalowe śruby od mocowania.

                                            Zastanawiałem się, czy jaką funkcję miała oryginalna szufladka, poza byciem wspornikiem. Być może to, że jest zamknięta z 3 stron i zwrócona otworem w kie4runku jazdy powodowało powstawanie nadciśnienia i woda miała trudniejszy dostęp do środka. Naprawdę nie mogłem uwierzyć, że nie było śladów korozji, nawet na odsłoniętych otworach. Wydaje mi się, że szufladkę można domontować jako dodatkowy wspornik, ale zapytam jeszcze innego gazownika.

                                            W sumie wymiana zbiornika w moim przypadku była na wyrost. Lepiej byłoby go homologować, nawet 5 lat byłoby OK. Taniej i ekologicznie. Nie miał śladów korozji i pasowałby oczywście do starego mocowania.

                                            Komentarz

                                            • Dianthus
                                              Classic
                                              • 2019
                                              • 15

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Andrzej.P Zobacz wpis
                                              Co do wielozaworu, to jedynie uszkodzenie/nieszczelność by go dyskwalifikowała. Najlepiej nic nie mówić i tyle.
                                              Masz ważny paszport zbiornika, dajesz to razem z DR i tyle.

                                              btw.
                                              wczoraj zrobiłem ostatni przegląd na obecnym zbiorniku. W 2022 też czeka mnie wymiana na nowy
                                              Mam nadzieję, że obędzie się bez przygód

                                              Komentarz

                                              • Andrzej.P
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 1516
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Dianthus Zobacz wpis

                                                Mam nadzieję, że obędzie się bez przygód
                                                Oby tak

                                                btw. kurcze, jakoś mi ten wątek umknął z powiadomień

                                                A jeszcze sprawdziłem swój zbiornik: https://bormech.pl/produkty/o-630/

                                                masa 22kg - choć to może aktualna wersja tyle waży; bo mój jest sprzed 9 lat.
                                                Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                                                FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                                                Komentarz

                                                • AniaMMz
                                                  Drive
                                                  • 2018
                                                  • 78
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • AZJ 2.0 MPI 115 KM
                                                  • CHGA 1.6 MPI 102 KM

                                                  #25
                                                  Ja oddaje w tym tygodniu do legalizacji w Wawie. Powiedzieli, że legalizacje robią na 10 lat za 300 zł. Więc nie biorę póki co pod uwagę wymiany.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...