Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1.6 BSE Landi Renzo LPG dotrysk benzyny

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1.6 BSE Landi Renzo LPG dotrysk benzyny

    Hej, czy ma ktoś w swoim 1.6 uruchomiony dotrysk benzyny przy wysokich obrotach? W programie LR software, można ustawic w jakim przedziale obrotów ma być dotrysk a na jakim przedziale ma całkowicie pracować tylko na benzynie. Czy ktoś ma to ustawione i może podzielić się wartościami czasu wtrysku i ilości dolewanej benzyny?
    W LR software zakładka F9 - Gaz/Genzyna

  • #2
    Jako, że nie mam LR, więc tylko taki komentarz w nawiązaniu do tematu - albo gaz albo benzyna. Instalacja ma działać poprawnie bez konieczności podpierania się innym rodzajem paliwa - to nie wtrysk bezpośredni; gdzie istotna jest kwestia żywotności wtryskiwaczy umieszczonych w głowicy.
    Dobrze wyregulowana instalacja IV gen. ma pracować w pełnym zakresie obrotów - i tyle w temacie
    Ostatnio edytowany przez Andrzej.P; 17076.
    Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
    FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

    Komentarz


    • #3
      Andrzej.P owszem ustawiałem z Przemek_i mapke na trasie na zakresie obrotów do 5tys, korekta dluga termin stoi max +/- 1%. Kiedyś nawet na -1.69 zeszła więc wyregulowane igła. Jednak samochód przy 4500 obrotów jak dociskam gazu zbiera się słabiej niż na Pb. Przedtem miałem dortysk no i była różnica. Jednak taki dotrysk swoje zrobił przy wysokich obrotach i samochód był bardziej żywy

      Komentarz


      • #4
        Kwestia regulacji i komponentów. Może coś nie wyrabia - np. wtryski.

        U siebie - Stag i Barracuda (wcześniej Hana) nie mam takich objawów - choć generalnie bardzo rzadko przekraczam 4,5k rpm.

        To już jak kto woli; jak komuś pasuje, że powyżej zadanej wartości prędkości obrotowej idzie inne paliwo / dwa paliwa to OK. Dla mnie taka sytuacja nie jest akceptowalna Ma działać i tyle.
        Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
        FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

        Komentarz


        • #5
          Andrzej.P nóweczki wtryski staga zamontowane. poprostu spodobał mi się dotrysk i dodatkowa moc przy przyśpieszaniu przy wyższych prędkościach

          Komentarz


          • #6
            OK, ale taki efekt jest osiągalny również bez dolewania benzyną
            Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
            FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

            Komentarz


            • #7
              U mnie było włączone - ale wyłączyłem, aktualnie nie mam dotrysku.
              Myślę, że to może mieć znaczenie przy ochronie zaworów przy dużych obciążeniach. Jak ktoś często lata po autostradach to włączenie ma sens.

              Komentarz


              • #8
                darnow6839 zgadza się, dlatego chciałem sobie uruchomić tak od 4500 obrotów

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez darnow6839 Zobacz wpis
                  ochronie zaworów przy dużych obciążeniach
                  Co ta dodatkowa benzyna ma zdziałać?
                  A przy poprawnie wyregulowanej instalacji lpg; przy korzystaniu z całego dostępnego zakresu obrotów, coś się z zaworami dzieje?
                  Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                  FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                  Komentarz


                  • #10
                    Podobno te meksykańskie głowice w BSE nie są już tak odporne na wysokie temp, nie wiem ja daje dotrysk aby auto lepiej się zbierało na wysokich obrotach

                    Komentarz


                    • #11
                      Od 4500 to raczej tylko na autostradzie... a jakie masz parametry tego dotrysku? I jak się sprawuje? Zauważyłeś mniejsze spalanie LPG?

                      Komentarz


                      • #12
                        darnow6839 sprawdziłem 3 konfiguracje, w tym jedna z ASO gdzie ten dotrysk aktywowali, w kazdej mialem wartosci domyslne czyli od 4500 obrotow, dotrysk od czasu wtrysku 15 ms (?) i czas otwarcia 2 (ms). Dlatego myślałem, że ktoś ma i podzieli się swoją konfuguracją. Co do spalania hmm, gazu pali tyle samo plub doda benzynki , można też ustawić aby po przekroczeniu pewnej granicy obrotów tylko palił benzyne.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez smajler Zobacz wpis
                          Podobno te meksykańskie głowice w BSE nie są już tak odporne na wysokie temp
                          Wysoka temp - w sensie wyższa niż podczas poprawnej pracy silnika (przy sprawnym układzie chłodzenia) - wynika z ubogiej mieszanki. Zatem zamiast dolewać benzyną logicznym jest zwiększyć dawkę gazu - tylko tyle.

                          No i koszt - jakby nie liczyć, to gaz nadal jest 2x tańszy od beny, więc po co spalać benzynę.

                          Jak widać ASO lubuje się w głupich pomysłach - a to dotryski, a to dokładanie sprężyn zawieszanie zamiast wymieniać na sztywniejsze / progresywne.
                          Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                          FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                          Komentarz


                          • #14
                            Andrzej.P nie do końca tak jest, gaz ma wyższa temp spalania nawet jak jest poprawnie wystrojony. ASO samo dla BSE jak auto było na gwarancji dodawała dotrysk by chronić głowice przy wysokich obrotach. Inne głowice w innych autach np japońcach nie tolerują gazu bo mają miękkie gniazda zaworowe.
                            Co do mnie to dotrysk chce uruchomić tylko od obrotów 4300/4500 aby poprostu dostać troszkę więcej mocy przy np wyprzedzaniu na autostradzie. Takie wyprzedzanie jest żadkie tak więc jak spali mi "szklanke" benzyny to nie zbiednieje, dla mnie liczy się komfort jazdy.

                            Komentarz


                            • #15
                              Ja wyłączyłem domyślny dotrysk jakieś 70 tys km temu.
                              Na autostradzie pojawiam się 2-3 razy na rok i w zasadzie tylko wtedy przekraczam 4500.
                              Instalację mam zaprogramowaną względnie OK na wtryskach AC. Nie wiem czy głowica BSE jest twarda czy miękka.
                              Zostaję "pure LPG".

                              Komentarz


                              • #16
                                darnow6839 Ja też wtryski AC, wczoraj uruchomiłem dotrysk i testuje (generealnie pod wyjazd wakacyjny, pozniej mozliwe ze wylacze). Ustawiłem na 4300obr, czas wtrysku benzyny min. 13ms, ilosc paliwa 1ms. Zobacze, jak przejade sie z rodzina po autostradzie i jak ustawia sie korekty i jakie bedzie moje odczucie no i oczywiscie ile wskazowka Pb zmieni swoj kat nachylenia

                                Komentarz


                                • #17
                                  Ja wychodzę z założenia że nie warto, przecież nic się w silniku nie wytopi przez te 2 tys km. Poza tym można po prostu czasem przełączyć się na benzynę.
                                  Miałem Opla Astrę wcześniej i na BRC nalatałem 200 tys km bez żadnych problemów i bez dotrysków bo nawet takiej opcji nie było.
                                  Ostatnio edytowany przez darnow6839; 45535.

                                  Komentarz

                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                  Pracuję...
                                  X