Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Samodzielna wymiana pierścieni 1.6MPI - kilka pytań

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Samodzielna wymiana pierścieni 1.6MPI - kilka pytań

    Witam serdecznie.
    Z racji tego, że zbliża się nieubłaganie chwila kiedy będę zmuszony ściągnąć głowicę i wymienić pierścienie w silniku ze względu na pobór oleju mam kilka pytań.
    Mechaniką zajmuje się tak w wolnej chwili i traktuję to jako hobby. Trochę tam wiem i ten silnik nie powinien zrobić na mnie większego wrażenia jeśli chodzi o aspekty mechaniczne.
    Ale zanim się już zabiorę za to chciałbym zebrać trochę informacji a mianowicie:
    Posiadam garaż lecz jest bez kanału i największą zagwozdką jest dla mnie czy dam radę zdjąć miskę olejową i czy są jakieś problemy z jej odkręceniem ? Oczywiście mogę sobie delikatnie na coś najechać, żeby było łatwiej .
    Jakich firm pierścienie polecacie? Czy nasze Primy są dobre czy szukać innych oczywiście z olejowymi dwu częściowymi ?
    No i chętnie przyjmę każdą radę oraz jakiekolwiek pomoce naukowe w tym kierunku .

    PZD Tomek

  • #2
    Mi w profesjonalnym warsztacie remontującym silniki założyli pierścienie Mahle. Spec od silników po rozebraniu sprawdził owalizację cylindrów, przy dużej owalizacji cała zabawa nie ma sensu, będzie jeszcze gorzej.

    Oczywiście od razu warto zrobić głowicę.
    Jaki masz przebieg i ile tego oleju ci bierze?

    Komentarz


    • #3
      Jak dobrze pamiętam miska jest uszczelka za masy, wiec trzeba ją odkleić i oczywiście potem masa uszczelniająca, jednak samo ściągnięcie czy założenie nie ma problemu jednak ja to robiłem z kanału. Jeżeli chodzi o pierścionki to jaki masz przebieg ?
      W 1,6 mpi znany problem brania oleju przez zapieczone pierścienie. Ja w swojej skodzie mam najechane blisko 300 kkm i oleju mniej berze od czasów gdy kupiłem (kupiłem z przebiegiem 200 kkm) myślę, że przyczyniły sie do tego płukanki podczas wymian oleju, praktycznie przy każdej wymianie płukam i dodatkowo ceramizer.

      Pierścienie zakładałbym mahle, jednak coś mi się obiło o uszy, że są jakieś poprawione, które nie maja problemu zapiekania.
      Głowica do zrobienia, sprawdzenia szczelności, zrobienia zaworów, planowania itd.
      Rozrząd wiadomo. Przed rozebraniem sprawdziłbym ciśnienie oleju.

      Komentarz


      • #4
        Wszystko się da, tylko bez kanału będzie bardzo nieporęcznie.
        Poza standardowymi narzędziami i nasadkami będziesz potrzebował:
        - przyrząd do wkładania tłoków z pierścieniami w cylindry
        - klucz dynamometryczny + przystawka kątowa do dokręcania o zadany kąt.
        - kluczyk do napinacza rozrządu
        - szczotka do honowania np. FlexHone (jak gładź cylindra jest bez rys i widać oryginalną strukturę Plateau to można sobie darować)

        Musisz sobie załatwić jakieś najazdy i kobyłki żeby było bezpiecznie. Osobiście wolałbym to robić z kanału bo jak ściągniesz miskę olejową to przez kilka godzin z wnętrza otwartego silnika będzie kapał olej prosto na Ciebie.

        Pierścienie firmy Prima są bardzo dobre. Polecam.
        Nie wiem jaki przebieg, ale od razu głowicę daj do fachowca na sprawdzenie + wymianę uszczelniaczy zaworowych - najlepiej OE, ew. Elring.

        Stopki korbowodów skręcaj obligatoryjnie na nowe śruby - tylko OE. Nie kupuj zamienników.
        W razie wątpliwości pytaj.

        Komentarz

        POWRÓT NA GÓRĘ
        Pracuję...
        X