U mnie od początku świszcze delikatnie tak samo . No ale nie słyszałem świstu kolegi wiec ciężko powiedzieć, a co do większej turbiny to chyba najlepszy pretekst
Octavia II - zgrzyty przy dwójce - problem z wlaniem 2l olej
Zwiń
X
-
Octavia II - zgrzyty przy dwójce - problem z wlaniem 2l olej
Witam. Jestem tutaj pierwszy raz, więc pozdrawiam wszystkich.
Jako że wyczytałem że powodem przy szybkim wkładaniu dwójki jest często olej postanowiłem go wymienić w warsztacie mechanicznym (nie ASO) i co się okazało. Po spuszczeniu oleju ze skrzyni wylało się niecałe 1l, więc myślałem że to będzie problemem ale przy wlewaniu następny problem bo mechanik wlewając strzykawką nie mógł zmieścić nawet 1 litra. Wymiana była dzisiaj i udało się wlać niecały litr dopiero jak zapuściliśmy silnik i na biegu na wolnych obrotach zmieścił ten niecały litr oleju. Jednak mnie to niepokoi bo skoro piszą w książce serwisowej że ma wejść 2 litry to ma wejść 2 litry. Mechanicy szukali innego wlewu ale nie było żadnego innego poza tym odkręcanym 17-stką od przodu samochodu.
Wlewanie na siłę powodowało że olej się wylewał tym samym korkiem.
Możecie mi powiedzieć co jest grane? Mam jechać do ASO by oni to wymienili ponownie?
Boję się że załatwię skrzynię.
Octavia2 silnik 1,9TDI 77KW.
-
-
Mechanik wlał do skrzyni niecały litr oleju i to przy zapuszczonym I biegu na wolnych obrotach, gdyż normalnie na wyłączonym silniku wylewało mu się, gdy wstrzyknął niecałe pół litra.
Teraz nie wiem czy jest to możliwe że do skrzyni nie zmieściło się 2 litry, jak piszą w książce serwisowej a tylko niecały litr, i czy jest to bezpieczne i można tak jeździć? Czy lepiej jechać do ASO zapłacić jeszcze raz za wymianę i mieć problem z głowy?
Z drugiej strony dlaczego wlewając na podnośniku olej do skrzyni nie mieściło się tyle ile powinno?
Przepraszam za wcześniejsze braki interpunkcji
Komentarz
-
-
Po wczorajszych i dzisiejszych jazdach okazało się że problem zgrzytów dwójki minął.
Chciałem by mi wlali Castrola TEF-X, ale nie mieli i wlali mi Total 75W90 Transmission, że podobno to ten sam skład? Nie wiem czy to dobrze?
Zastanawiam się czy nie dlatego tylko litr wszedł, bo może reszta się nie spuściła do końca i została gdzieś w środku ?
Naprawdę nikt nie ma na ten temat wiedzy?
Komentarz
-
-
Paulus- mam ten sam silnik.
Sprawdź, czy objaw ustąpił ale na rozgrzanym wozie, jak trochę przejedzie, bo na zimno jest ok.
U mnie też wlali jakiś "specjalny" olej i g**** to dało.
Synchro 2 biegu do wymiany. I co ciekawe- powinno to być robione w ramach rękojmi, bo te typy skrzyń do silników tak miały
Komentarz
-
-
Sprawdzone na zimnym i na rozgrzanym. Problem minął, ale jako że masz ten sam silnik to ciekawi mnie czy jak wylewali ci stary olej ze skrzyni to było go tak jak u mnie niecały litr czy więcej?
Mechanicy nie byli w stanie wlać więcej niż 0,5 litra nowego oleju bo się wylewał, dlatego jeżeli byłeś przy wymianie mógłbyś coś powiedzieć na ten tamat, a jeżeli nie byłeś to może się okazać że masz w skrzyni tylko 0,5 litra oleju bo więcej nie weszło i tak ci zostawili?
U mnie by mechanik zapakował dodatkowe 0,5 litra wlewał na pierwszym biegu i obracającej się skrzyni . Jeszcze czegoś takiego jak żyję nie widziałem Ale przynajmniej weszło tyle oleju ile wcześniej wylano
Komentarz
-
-
Paulus27, który to rocznik auta i jaka skrzynia ( wiem że manual, chodzi mi o oznaczenie prawdopodobnie JCR ). Jest to ważne, bo w którymś momencie produkcji zmieniono pochylenie zespołu silnika i skrzyni biegów co "zaowocowało" tym, że prawidłowy poziom oleju w skrzyni jest teraz powyżej dolnej krawędzi otworu "wlewowego". Czyli "łopatologicznie" jak w skrzyni jest te prawidłowe 1,9 litra oleju, to po odkręceniu korka wlewowego, olej zacznie wypływać ( kiedyś oznaczało by to przelanie oleju - teraz tak ma być ). Obecnie jedyną możliwością sprawdzenia poziomu oleju jest jego całkowite spuszczenie i sprawdzenie objętości. Do spuszczania odkręca się korek spustowy i dodatkowo wyciąga czop korbowy widełek przełączających ( trzeba je wcześniej zablokować i absolutnie "nie wajchować" drążkiem biegów). Olej do skrzyni wlewa się teraz rurką ( śr. zew. 10 mm ) poprzez otwór od włącznika świateł cofania ( trzeba go wymontować ). Powinno się go wlać 1,7 litra ( te 0,2 litra nawet po spuszczeniu zostaje w skrzyni - 1,9 litra wlewa się do skrzyni, która była całkowicie rozłożona ). Twój mechanik prawdopodobnie wlewał olej przez otwór wlewowy ( w sumie logiczne :diabelski_usmiech ) i pewnie dlatego weszło go tak mało.
BTW. ASO ma "specjalny" olej do tych "zgrzytających" skrzyń. Dostali go z wytycznymi "Jak zgrzyta dwójka to wymienić najpierw olej. Jak pomoże to OK, jak nie to do wymiany synchronizator". Na gwarancji stosują oczywiście pierwszą metodę, a po gwarancji drugą bo daje więcej $$$ :diabelski_usmiech . Ten olej ma oznaczenie G 052 512 A2 i nie jest specjalnie drogi ( porównywalny cenowo z TAF-X Castrola ).Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002Paulus27, w takim razie u Ciebie jest tak jak napisałem w poprzednim poście.
Zastanawiam się też czy nie ma to wpływu że teraz wlali mi 1 litr Totala a reszta ta niespuszczona do końca została starego ?
Bo na razie po kilku dniach zauważyłem że problem z dwójką minął.
Komentarz
-
-
W ASO powinno o tym wiedzieć, ale zawsze może trafić się jakiś "nowy" bez szkolenia. Oleje teoretycznie można mieszać także nic się nie powinno stać. Nie jedź do ASO ( kup tam tylko ten olej ) tylko tam, gdzie byłeś wcześniej, powiedz facetowi, że sprzedasz mu patent jak to trzeba zrobić i niech za to wymieni Ci olej za friko, albo za jakąś symboliczną opłatę.
BTW. Sprawdź e-mail.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Paulus27, Mam tą samą skrzynię JCR z 2006 roku. Dwa tygodnie temu przerabiałem ten problem. Opisał go dokładnie kowal2002. Ja dodatkowo miałem problem z cieknacym olejem spod tego dekielka z logo VW. Okazuje sie, że odkręcenie tego dekielka (co własnie zrozumiałem w tej chwili umożliwiło mi prawie calkowite spuszczenie oleju
Całą procedurę opisałem na końcu poniższego postu:
Parę uwag:
1) Po pierwsze na pewno lepiej jest podnieść przód auta ponieważ wtedy większość oleju spłynie do tyłu czyli to mechanizmu różnicowego pod którym jest korek spustowy
2) Ja dodatkowo odkręcałem dekielek z logo VW i z pod niego wypłynęła szklanka może nawet więcej czyli ok 350ml oleju. Czyli w przedniej częsci skrzyni pozostaje jeszcze dużo oleju. Ja bym na Twoim miejscu kupił w aptece dużą strzykawkę 100ml i do tego przeźroczysty wężyk z Castoramy i spróbował wyciągnąć przez otwór zlewowy resztki oleju. Kluczem myślę jest jednak pochylenie skrzyni do tyłu czyli podniesienie przodu auta
3) Mi ze skrzyni zleciało gdzieś z 1,5L oleju. Wlewając nalałem do dolnego brzegu korka a potem podlewarowałem auto z lewej strony i dolałem jeszcze z jedną- dwie setki. (ile dokładnie mi weszło mogę Ci powiedzieć jak zobaczę w weekend ile mi zostało oleju. Jak pamietam weszło tak gdzieś z 1,5 - 1,7L)
4) Nie eksperymentuj z innymi olejami tylko kup w ASO 2 litry oleju G 052 512A2
Jak pisze Kowal2002 jest on polecany jak zgrzyta II bieg. POTWIERDZAM wymiana pomogła. Nawet przy rozgrzanym silniku, startu ze świateł i kręceniu ponad 4tys na jedynce wrzucenie II nie powoduje zgrzytu! Do tej pory niestety zbyt szybka zmiana z I na II go powodowała nawet juz ok 3tys obrotów.
Pozostał tylko lekki opór jak po rozkręceniu na I do ponad 4tys chcę szybko wrzucić II. Oczywiście tak sie nie jeździ ponieważ to nie bolid F1 tak więc uważam problem w moim przypadku za rozwiazany a zgrzytanie II za "naprawione"Tomek
Komentarz
-
-
kowal 2002, dzisiaj żona (ona jeżdzi BMM) zgłosiła pewien problem - rano po odpaleniu auta i wycofaniu nie mogła wyrzucić wstecznego - kilka razy się siłowała z lewarkiem i w końcu dała radę. Później musiała kilka razy cofać i było ok. (jakby tylko na zimnym silniku po odpalniu to występowało). Biegi do przodu wchodzą narmalnie tzn dwójka od pewnego czasu z lekkim oporem, ale nie haczy i nie zgrzyta. Po 7 godzinach musiała jechać po dzieci i pierwszy manewr to cofanie z miejsca parkingowego i to samo. Przed chwilą wróciłem z delegacji - byłem sprawdzić i szkrzynia chodzi bez zarzutu. Nie wiem co to było, ale pomyślałem, że najpierw wymienię olej. Mam prośbę do ciebie - rozszyfruj proszę z VIN symbol skrzyni i ile oleju wchodzi. Z góry dziękuję.Załączone pliki
Komentarz
-
-
po wymianie oleju
Zgrzytająca dwójka to już przeszłość. Olej był konsystencji kiepskiej kawy, tak też wyglądał. Wyleciało po uniesieniu przodka jakieś 1,2 l. Wlałem 1,7l. czujnikiem wstecznego, bo wlewem już przy 9 setkach był problem. Jeżdżę około 2 mies. jakieś 2tys km i jest ok.
Pozdrawiam. I dzięki za forumowe dzielenie się wiedzą. Gdyby nie Wy byłbym 1000pln w plecy bo znawcy kazali wyciągać skrzynię. Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Mi tez w skrzyni w BXE zgrzytala 2-ka przy szybki wrzucaniu. Przy okazji wymiany sprzegla z dwumasem, skrzynia wyleciala, wylalem wszystko, nalalem nowego Motul Gear 300 i skrzynia dziala tak idealnie, ze sam nie wierzylem, czy pomogla jej wymiana sprzegla czy wymiana oleju albo jedno i drugie :shock:
Komentarz
-
Komentarz