mariu_sz, sprawdź na stacji diagnostycznej wysokość ustawienia świateł.
Xenony - O2 FL
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez mariu_sz... W mojej starej ibizce miałem H4 i prawie wogóle nie włączałem długich świateł po prostu jeździło mi się świetni, a teraz wydaje mi się, że światła świecą bardzo blisko i bez długich świateł nie ma szans.
Generalnie "przyzwyczajałem" się do tego efektu przez dobre kilka tygodni, ale jak potem wsiadłem do identycznej jak moja OII, ale na H7 to już "nie miałem więcej pytań" co do słuszności przesiadki na ksenon :diabelski_usmiechJest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
No coz.. Do tej pory jezdziłem dwoma OII na xenonach i bylem zadowolony.. Z tym, ze były to samochody służbowe i dostałem je po kimś.. Miały 60 i 90k przebiegu. Teraz odebrałem nową OII FL, również z xenonami i jestem rozczarowany. Nie wydaję wyroku, bo jeżdżę tym samochodem dopiero 4 dzień, ale dzisiaj wieczorem czekając na żonę, wysiadłem z samochodu żeby zobaczyc jak to wygląda z zewnątrz.
Jadąc tym samochodem i mając w pamięci starą OII mam wrażenie, że kolor świecenia jest bliższy zwykłym żarówkom niż xenonom.. Jest ładne odcięcie, słup światła fajnie reaguje na ruch kierownicą, ale sam kolor światła, a co za tym idzie widocznośc pozostawia wiele do życzenia. Mam nadzieję, że z czasem rzeczywiście sytuacja się poprawi...
Przy okazji zadam pytanie. Jak do tej pory, po włączeniu świateł tylko 3 razy widziałem coś w rodzaju autotestu. Widac wtedy ruch świateł w pionie i poziomie. W starej OII częstotliwośc tego efektu była podobna. Pytanie - od czego to zależy, kiedy aktywuje się ten test? Ciekawi mnie też czy da się w jakiś sposób samemu to wymusic?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez elJenkins... kiedy aktywuje się ten test? Ciekawi mnie też czy da się w jakiś sposób samemu to wymusic?Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
odebrałem nową OII FL, również z xenonami i jestem rozczarowany. Nie wydaję wyroku, bo jeżdżę tym samochodem dopiero 4 dzień, ale dzisiaj wieczorem czekając na żonę, wysiadłem z samochodu żeby zobaczyc jak to wygląda z zewnątrz.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Witam kolegów.
Mam OII FL bez ksenonów, bo akurat to nie jest dla mnie najważniejsze w aucie, z tym że pojawiła się opcja kupienia za śmieszne pieniądze całych oryginalnych reflektorów ksenonowych z przebiegiem 2 000km w Niemczech. Pytanie jest takie, rozumiem że jak je dam to zamontowania to automatycznie tracę gwarancję ( ważna jeszcze przez rok). Bo nie wiem czy się w to ładować czy nie?ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...168233#1168233
ORIGINAL GERMAN AUDI QUATTRO 2.2 200KM- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...460025#1460025
ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=906416#906416
Komentarz
-
-
Flame, pamiętaj że na samych lampach się nie kończy, widzę że masz wersję Elegance czyli montaż sprysków odpada bo je masz lecz brakuje Ci autopoziomowania bez którego nikt Ci dowodu nie podbije także znowu dodatkowy koszt.Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
Flame, tylko bardzo wnikliwy diagnosta Ci nie podbije dowodu, jakoś dziwne że po drogach jeździ cała masa wynalazków HIDowych na zwykłych lampach (nie mówię o dobrze zrobionych soczewkach). Jak śmieszne pieniądze bierz bez zastanowienia, to czego brakuje też znajdziesz i będziesz się cieszył inną jakością świateł.
Komentarz
-
-
Oni przed przeglądem wkładają często stare lampki. Oczywiście czasem przejdzie, a czasem nie, bo przecież to od razu widać czy jest test świateł, a diagności mają lustra. Tak samo z ubezpieczalnią bywa różnie. Jednakże jeśli autko ma spryski, do tego nowe autko to nie rzuca się w oczy. Będzie wyglądać jak fabryczne.DADRL wyłącz światła - włącz myślenie
Komentarz
-
-
Dziękuje Wam, szkoda zdrowia, a nie są konieczne. PozdrawiamORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...168233#1168233
ORIGINAL GERMAN AUDI QUATTRO 2.2 200KM- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...460025#1460025
ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=906416#906416
Komentarz
-
-
Mam jeszcze A6 C6 z ksenonami, więc wiem jaka jest różnica, ale po tym jak wprowadzono dzienne światła i patrząc ile jeżdżę w nocy to nie jest to dla mnie sprawa niezbędna, patrząc na ryzyko i koszty jakie by to pochłonęło w ASO, żeby było po bożemu.
Inna sprawa, że jak na zwykłe soczewki to H7 w OII FL świeci całkiem dobrze.ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...168233#1168233
ORIGINAL GERMAN AUDI QUATTRO 2.2 200KM- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...460025#1460025
ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=906416#906416
Komentarz
-
-
Xenony...
Hej,
Xenony sie troszkę rozswieciły ale znalazłem rozwiązanie na zbyt krótki snop swiatła. Byłem w serwisie i mowią mi ze ciut za nisko swiec...to ja mowie...podnieście...:-). Co sie okazało jak ustawili tak jak ma być, moze odrobine wyżej to auto zaczeło dopiero dobrze "widzieć". Pozdrawiam i jak macie xenony to sobie sprawdzcie czy nie swieca za nisko. (sami w domu chyba nie ustawicie wyżej....bo sie spoziomują). Ja w koncu jestem zadowolony z wydanych 3300 zł na swiatła:-)
Komentarz
-
-
pitersoonn, można ustawić ręcznie bez problemu. Samopoziomowanie nie ma tu nic do rzeczy, bo ustawiasz "mechanicznie" położenie soczewki/odbłyśnika.
W swojej nowej też musiałem ustawić, bo oryginalnie światła świeciły za nisko i za bardzo w prawo... Jakby co to do ustawiania góra dół służy górne pokrętełko a lewo-prawo dolne ( mówię o tych białych na lampie od tyłu, jakby za soczewką; jest jeszcze trzecie do regulacji świateł długich bliżej silnika/chłodnicy). Jakby ktoś regulował to najpierw trzeba ustawić lewo/prawo a dopiero potem wysokość.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
macluke, bo jak kręcisz lewo-prawo to jednocześnie zmienia się też trochę wysokość świecenia więc żeby wysokości nie regulować dwa razy to najpierw L/P a potem dopiero wysokość ( zasięg ) świecenia...
BTW. Najlepiej jest to ustawiać na długiej, płaskiej i ciemnej drodze ( super jak rosną wzdłuż niej drzewa/krzaki, bo wtedy doskonale widać rozłożenie wiązki ). Najpierw zasłaniamy jeden reflektor ( ja zaklejam taśmą "terrorystką" ) ustawiamy, robimy krótką przejażdżkę, żeby ocenić prawidłowość ustawienia. Potem zasłaniamy ten wyregulowany już reflektor, regulujemy drugi, zdejmujemy "przesłonę" i jazda próbna. Jak jest OK to zostawiamy, a jak nie to poprawka i tak do skutku.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
macluke, ustawianie na tych "urządzeniach" to zazwyczaj właśnie jest kicha, bo mało kto się do tego przykłada. Nie ma to jak ustawienie "na drodze". Zawsze tak robiłem i nigdy nie było problemu z oślepianiem, trzeba po prostu wiedzieć jak ma być prawidłowo i tyle...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Czy u Was xenony po teście podczas startu (lewo-prawo, dół-góra) zatrzymują się bliżej środka ruchu dół-góra, czy blisko góry?
U mnie do niedawna światła ustawiały się mniej więcej w środkowym położeniu (to wydaje się logiczne - z tej pozycji jest spory zapas na poziomowanie w górę i w dół).
Podczas przeglądu ASO musiało coś grzebać w xenonach, bo po pierwsze świeciły znacząco krócej, a po drugie po wspomnianym teście zatrzymywały się blisko górnego zakresu ruchu
Zrobiłem poziomowanie za pomocą VCDSa. Poprawiłem zasięg, ale 'domyślna/nauczona' pozycja jest cały czas blisko górnej granicy. Czy da się to jakoś zmienić?
Kilka informacji z bloków pomiarowych:
Sensor Signal Front (G78/G289) - 30,4%
Sensor Signal Rear (G76/G77) - 71,2%
Actuator Motor Left Headlight - 42,4%
Actuator Motor Right Headlight - 42,4%
Domyślna pozycja silniczków (pozycja "delivery position" w 'Output tests') wynosi 42,4%.
Po wybraniu w testach ruchu max w górę "Actual position" wynosi 48%. Ruch testowy max w dół daje wartość 16%.
Możecie sprawdzić jak jest u Was?
I jeszcze jedna sprawa:
Oczywiście wartość "Actuator Motor" zmienia się w zależności od obciążenia samochodu, ale jakbym się nie starał nie wykracza poza przedział 40-48%. Skutkuje to np tym, że jak bardzo mocno obciążyłem tył to xenony obniżyły się do ~40%, ale i tak świeciły dużo wyżej niż w pozycji standardowej. Czy to jest prawidłowe działanie?
[ Dodano: Wto 02 Paź, 12 09:35 ]
Pobawiłem się adaptacjami i już wiem jak zmienić domyślny poziom silniczków xenonów, ale cholera teraz nie pamiętam dokładnie które to są kanały (są dwa, bo jeden odpowiada za lewy, drugi za prawy). Prawie na 100% kanały 45 i 46 odpowiadają za ustawienie silniczków w poziomie (skrętność) - domyślnie powinny być ustawione na 128 (środek).
Kolejne dwa kanały 47 i 48 (albo 48 i 49) to właśnie ustawienie domyślnego poziomu w pionie. U mnie kanały te miały wartość 700 co dawało pozycję silniczków (aquator motor) na poziomie 42,4%. Zmieniłem wartość tych kanałów na 500 i teraz domyślna wartość dla aquator motor jest, no właśnie - znowu zapomniałem :-(, gdzieś w okolicy 35%, co wygląda już dość sensownie.
Nie wiem jednak jaka jest 'fabryczna' wartość tych kanałów :-(
Czy ktoś może to sprawdzić u siebie? Proszę.
Komentarz
-
-
ASO zrobiło mi dokładnie tę samą krzywdę podczas normalnego przeglądu (VASem mi to uszkodzili??? czy grzebali innymi sposobami w światłach) i nie zdążę przed trasą ustawić tych świateł u nich. Też miałem 700 w kanałach odpowiedzialnych za wysokość świateł, ustawiłem na razie 200 - ciągle są chyba nieco za wysoko.
Nie udało mi się wypoziomować ich nastawami podstawowymi - moja O2FL nie reaguje na wybranie "go" z 001. Jest jakaś inna metoda kalibracji zenonów w O2FL?
Komentarz
-
Komentarz