Tryb awaryjnuy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Roddi29
    Drive
    • 2019
    • 44
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BGU 1.6 MPI 102 KM

    Tryb awaryjnuy

    Witam Użytkowników Octavia II.

    Jest pytanie zagadka, czy wspomniany pacjent OCTAVIA II (2005, 1,6 benzyna, 102 kucyki) może przejść w tryb awaryjny z powodu błędów jakie widać na zdjęciu?
    Dodam, że pacjent jest po serwisie olejowym, wymieniono również filtry i przednie przeguby i nabicie klimy. Przez pierwsze 3 tygodnie po tym serwisie nie było żadnych problemów i fochów skody.
    Problemy z klapkami klimatyzacji występują już od samego początku (wyraźnie słychać że coś je boli, ale klima działa i śmiga ok) gdy kupiłem auto ale nie było czasu by się za to zabrać i rozbierać cały tunel. Chyba się za to zabiorę więc tu wszystkie wskazówki i rady mile widziane. Co wymieniać, czy samemu da się to ogarnąć., co pierwsze rozbierać itd, itp.

    Objawy:
    auto traci moc, przygasają zegary, zaświeca się błąd airbag, po kilkuset metrach jazdy auto gaśnie. Czasem wystarczy odpalić motor i wszystko śmiga, czasem przy próbie uruchomienia, jest ciągły dźwięk, błędy esp, abs, airbag i nie reaguje, trzeba odczekać kilka minut i wraca do współpracy, wraca do życia,
    Błędy ze zdjęcia wyszły po podłączeniu pod interfejs DELPHI i są TYLKO w sekcji "klimatyzacja". NIE MA ŻADNYCH INNYCH BŁĘDÓW, w silniku, sterownikach itp. Po podłączeniu pod VCDS znalazłem jeszcze błąd BRAK OGRZEWANIA LEWEGO LUSTERKA. To lusterko grzeje ale wolniej, może to wina, że sam wkład, szkło nie jest oryginalne, jest przeszczepione, dawcą było 2.0 benzyna z 2009.
    Za wszelkie info w poruszanych kwestiach będę zobowiązany i z góry bardzo dziękuję. Wszystkiego dobrego dla użytkowników OCP. Pozdrawiam Roddi29.
    Załączone pliki
  • roberta
    Rider
    • 2006
    • 413
    • Superb III (3V3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #2
    Ja bym zaczął od sprawdzenia stanu akumulatora. Gdy jest za niskie napięcie to potrafi sypać błędami.
    Osobiście miałem problem z utratą mocy silnika, ale wtedy przyczyną były powypalane gniazda wysokiego napięcia w cewce zapłonowej. Po wymianie cewki i skasowaniu błędów spokój był przez parę lat, potem zmieniłem auto na Skoda Superb.
    pozdrawiam
    roberta

    Skoda SuperB 1,4 TSI iV Hybryda

    http://chomikuj.pl/Roberta9

    Komentarz

    • kowaltom99
      Rider
      • 2009
      • 738
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Jak pisze kolega powyżej - aku do sprawdzenia.
      U mnie napięcie szalało raz 10V i choinka na zegarach, potem normalnie 12,2V.
      Miałem uszkodzoną celę - jak autko wjechało w dziurę to zwierała się jedna cela.

      Komentarz

      • Roddi29
        Drive
        • 2019
        • 44
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BGU 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Witam Szanowne Grono. Dziękuję za wskazówki jakie się do tej pory pojawiły. To rzeczywiście nie przyszło mi do głowy, może dlatego, że aku wymieniałem w zeszłym roku (2022). Dziś wezmę w łapki miernik i zobaczę co pokazuje. Przyznam, że opisywane zjawisko nie posiada jakiejś stałej częstotliwości występowania, a ostatnim razem pojawiło się to po najechaniu na pijanego policemajstra! Sprawdzę tez mocowanie klem, bo tam jest dołożone zasilanie audio. Dalsze wskazówki mile widziane, za dotychczasowe dziękuję i życzę miłego dnia.

        Komentarz

        • Roddi29
          Drive
          • 2019
          • 44
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BGU 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Witam Szanowne Grono. Może ta informacja komuś się przyda.
          Błędy które tu widzicie na powyższym zdjęciu zniknęły. Pozostał tylko błąd klimatyzacji silnika krokowego klapy prędkości ale jak sama nazwa trzeba rozbierać pewnie tunel i całe sterowanie by się tam dostać. Tą naprawę zostawiam fachowcom z serwisu bo nie chce nic tam połamać a wiadomo auto swoje lata ma wiec te wszystkie spinki, zaczepy mogą być "kruche".
          Co do reszty błędów powiem jak było, nie dawały mi one spokoju i ciągle obawiałem się, że skoda się zbuntuje, strzeli focha, tryb awaryjny i na trasie będzie problem, dodam że czasami odpalała za pierwszym razem, czasami po 30 minutach lub dłużej. Oddałem auto na 5 godzin do faceta, który zajmuje się tylko i wyłącznie elektryką i elektroniką samochodową, głównie tych nowszych pojazdów (u niego nawet oleju silnikowego nie da się wymienić :-) ) facet zdiagnozował auto i stwierdził, że winne są dwa przekaźniki numer 433 te w skrzynce pod maską pojazdu (tam są tylko 2 o tym numerze). Mówi, że działały ale z uwagi na ich wiek czasami ich działanie nie było poprawne stąd tamte błędy, wilgoć tez mogła się do nich dostać. Po wymianie przekaźników brak błędów poza tym wspomnianym od silnika krokowego. To usunie serwis, wizyta umówiona na 16.08 w autoryzowanym punkcie serwisowym,
          Dziękuję za wszystkie informacje i podpowiedzi jakie od was otrzymałem, może ktoś "walczy" z podobnym problemem i przydadzą mu się te informacje. Życzę wszystkim udanego tygodnia! Pozdrawiam, roddi29

          Komentarz

          Pracuję...