w zwiazku z tym, ze nie moge jednoznacznie stwierdzic, czy wolne obroty w mojej octavii sa ok, chcialbym zapytac jak jest u innych? chodzi mi o zimny i cieply silnik, jestem rowniez ciekaw jak jest u uzytkownikow, ktorzy dopiero co odebrali swoje auta, czyli egzemplarze z niewielkim przebiegiem, chodzi oczywiscie tylko o silnik 1,6l mpi, bse
dziekuje za informacje
patrykL, O2 mam od końca czerwca 2012, póki co nakręciłem nią ~4000km (Fav też trochę trzeba ruszać ), nie kojarzę jakiś wyższych obrotów po odpaleniu.
Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
U mnie na "ciepło" jest ok. 650 obr/min (+- 10 do 15), bez względu czy na noPb czy LPG a spalanie pokazywane przez kompa to 0,7 litra/godz (bez obciążeń). Rano po odpaleniu w garażu (ok. 15 stopni C) ok. 1200-1400 obr/min, chwilowe spalanie prawie 2 litry/godz ale szybko spada. Przebieg 30 kkm. Podane wartości są dokładne bo niedawno skończyłem dostrajanie instalacji LPG.
Pozdrawiam,
Jaroslav92525
----------------------- VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
U mnie na "ciepło" jest ok. 650 obr/min (+- 10 do 15), bez względu czy na noPb czy LPG a spalanie pokazywane przez kompa to 0,7 litra/godz (bez obciążeń). Rano po odpaleniu w garażu (ok. 15 stopni C) ok. 1200-1400 obr/min
o to walsnie chodzilo, tez ruszam z garazu i kojarzy mi sie, ze wczesniej mialem wyzsze obroty, a teraz, zaraz po odpaleniu mam wlasnie ok. 900obr./min., pytanie czy cos jest nie tak, czy moze jakies inne uwarunkowania?
jakies 620-640obr/min to mam na cieplym silniku, ale na zapietym biegu, natomiast na luzie ok. 700obr/min, wiec troche to wszystko dziwne
U mnie na "ciepło" jest ok. 650 obr/min (+- 10 do 15), bez względu czy na noPb czy LPG a spalanie pokazywane przez kompa to 0,7 litra/godz (bez obciążeń). Rano po odpaleniu w garażu (ok. 15 stopni C) ok. 1200-1400 obr/min
o to walsnie chodzilo, tez ruszam z garazu i kojarzy mi sie, ze wczesniej mialem wyzsze obroty, a teraz, zaraz po odpaleniu mam wlasnie ok. 900obr./min., pytanie czy cos jest nie tak, czy moze jakies inne uwarunkowania?
jakies 620-640obr/min to mam na cieplym silniku, ale na zapietym biegu, natomiast na luzie ok. 700obr/min, wiec troche to wszystko dziwne
Chyba rzeczywiście masz trochę niskie obroty po odpaleniu - widzę że używasz LPG to może się te korekty paliwowe zapisały przez ECU bo zaraz po odpaleniu silnik nie korzysta z sondy lambda tylko z parametrów zapisanych przez ECU.. ale to łatwo sprawdzić - trzeba wykasować VCDS-em DTC-y silnika ( a tym samym potencjalnie zapisane korekty) lub pojeździć na samym noPB przez jakiś czas...
Pozdrawiam,
Jaroslav92525
----------------------- VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
patrykL, O2 mam od końca czerwca 2012, póki co nakręciłem nią ~4000km (Fav też trochę trzeba ruszać ), nie kojarzę jakiś wyższych obrotów po odpaleniu.
Jakim cudem? Zimny zawsze chodzi wyżej. Do tego dochodzi "system" rozgrzania katalizatora.
Chyba rzeczywiście masz trochę niskie obroty po odpaleniu - widzę że używasz LPG to może się te korekty paliwowe zapisały przez ECU bo zaraz po odpaleniu silnik nie korzysta z sondy lambda tylko z parametrów zapisanych przez ECU.. ale to łatwo sprawdzić - trzeba wykasować VCDS-em DTC-y silnika ( a tym samym potencjalnie zapisane korekty) lub pojeździć na samym noPB przez jakiś czas...
a mozna odpiac aku?
Jakim cudem? Zimny zawsze chodzi wyżej. Do tego dochodzi "system" rozgrzania katalizatora.
tak powinno byc i wydaje mi sie, ze u mnie tez tak bylo z poczatku, byc moze cos "wysiadlo", sam juz nie wiem, jaka moze byc jeszcze przyczyna
byc moze Kolega Andrzej.P, nie ma auta od nowosci i dlatego wczesniej tego nie zauwazyl
Chyba rzeczywiście masz trochę niskie obroty po odpaleniu - widzę że używasz LPG to może się te korekty paliwowe zapisały przez ECU bo zaraz po odpaleniu silnik nie korzysta z sondy lambda tylko z parametrów zapisanych przez ECU.. ale to łatwo sprawdzić - trzeba wykasować VCDS-em DTC-y silnika ( a tym samym potencjalnie zapisane korekty) lub pojeździć na samym noPB przez jakiś czas...
a mozna odpiac aku?
Odpięcie aku raczej nie pomoże... temat był poruszany np. tutaj
U Ciebie "check'a" nie ma ale jak przeprowadzisz "kasowanie" VCDS-em to przy okazji usuniesz te korekty (jeśli są).
Pozdrawiam,
Jaroslav92525
----------------------- VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
tylko, ze podpinajac pod vcds'a nie wychodzily zadne bledy, nie wiem czy ma to jakies znaczenie?
Bo te domniemane korekcje (korekty) nie są błędami tylko właśnie korekcjami które sobie system naturalnie sam ustala a powstają np. na skutek zmniejszenia wydajności (starzenie z czasem)wtryskiwaczy benzynowych (i wtedy odpowiedzią (korektą) systemu jest wydłużenie czasu wtrysku), z LPG sytuacja jest jeszcze bardziej skomplikowana bo może dojść do tzw. "rozjechania map" a w konsekwencji np. do problemów z uruchomieniem silnika. Kasując VCDS-em DTC-sy (nawet jeśli ich nie ma ) kasujesz też niejako "przy okazji" korekty paliwowe.
Pozdrawiam,
Jaroslav92525
----------------------- VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
ok, dzieki za lopatologiczne wyjasnienie, jutro poszukam kogos kto moglby mi to wykonac
Nie ma za co ! Tak sobie tylko pomyślałem ale czy to będzie skuteczne rozwiązanie - tego nie wiem. To taka pewnie jedna z możliwości... W każdym razie napisz czy zadziałało !
Pozdrawiam,
Jaroslav92525
----------------------- VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
oczywiscie, ze napisze, tylko najpierw musze znalezc kogos kto to "pojmie" i da sie namowic na zrobienie, a z doswiadczenia wiem, ze to ciezka sprawa, zawsze wtedy wszyscy spece maja wlasne teorie... :?
patrykL, O2 mam od końca czerwca 2012, póki co nakręciłem nią ~4000km (Fav też trochę trzeba ruszać ), nie kojarzę jakiś wyższych obrotów po odpaleniu.
Jakim cudem? Zimny zawsze chodzi wyżej. Do tego dochodzi "system" rozgrzania katalizatora.
Na sekundę ma ~1000rpm, a potem utrzymuje się w zakresie 900-950rpm
tzn., ze co egzemplarz to inaczej, u mnie "lekko w porywach" 800-900obr./min, na zimnym ("wyjechanym" z garazu) oczywiscie, poprostu "maslo maslane", auta dzialaja jak chca...
PatrykL jeśli chcesz to ja ci usunę te korekty paliwowe (jeśli w ogóle są). Przynajmniej wyeliminujesz jedną z możliwości. Daj znać czy jesteś zainteresowany.
Pozdrawiam,
Jaroslav92525
----------------------- VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Komentarz