Witam, na przeglądzie (jakieś 4kkm temu) serwisant wspomniał, że niedługo szykuje się w Octavii wymiana klocków z przodu (przebieg 52kkm). Teraz dziwnym trafem klocki zaczęły piszczeć, ale kontrolka się nie świeci a samochód hamuje. Czy to jest normalne zachowanie?
Druga sprawa, to szukam powoli klocków na przód. Mam silnik 1.4 TSI. Czy może mi ktoś coś dobrego polecić? Ewentualnie, któreś z tych są ok? Wolę troszkę dołożyć i kupić coś lepszego
Ja stosuję od zawsze klcki ferodo z tarczami brembo. moim zdaniem bardzo dobre połączenie. Ferodo może mają minus w postaci szybszego ścierania się ale chociaż dzięki temu skuteczność hamowania jest lepsza. Ogólnie twardszy klocek = słabsze hamowanie = dłuższa żywotność.
Te Ferodo co pokazałeś to coś tanie są...ale może teraz takie ceny bo dawno nie kupowałem.
Co do samego piszczenia to ja bym obejrzał jak wygląda klocek, gdyż może ci piszczeć nie z powodu jego zużycia. Poza kontrolką elektroniczną jest jeszcze blaszka na klocku która sygnalizuje właśnie piszczeniem gdyż po prostu ociera o tarczę. tylko będzie to zdecydowany pisk. Pytanie czy piszczy przy każdej prędkości i sile hamowania czy nie. Jak piszczy zawsze to zapewne wymiana. szkoda tarcz.
PS. Ogólnie to wszystkie klocki co znalazłeś będą dobre. kwestia poczytania opinii co do ich twardości. Ja uważam że lepiej żeby się szybciej zużywały ale hebel był żyleta.
Druga sprawa, to szukam powoli klocków na przód. Mam silnik 1.4 TSI. Czy może mi ktoś coś dobrego polecić? Ewentualnie, któreś z tych są ok? Wolę troszkę dołożyć i kupić coś lepszego
Druga sprawa, to szukam powoli klocków na przód. Mam silnik 1.4 TSI. Czy może mi ktoś coś dobrego polecić? Ewentualnie, któreś z tych są ok? Wolę troszkę dołożyć i kupić coś lepszego
Mam klocki Bosch hamują dobrze, lecz strasznie pylą, w wakacje umyłem felgi aż raziły oczy tak błyszczały :P a po około 100 km już były całe w tym pyle.
Mam klocki Bosch hamują dobrze, lecz strasznie pylą, w wakacje umyłem felgi aż raziły oczy tak błyszczały :P a po około 100 km już były całe w tym pyle.
też potwierdzam, że pylą z jednej strony źle bo brudzą felgi ale z drugiej to dobrze, bo działają
"Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"
Zamówiłem w końcu klocki ATE. Mam te klocki na Puncie HGT z tyłu i jestem z nich zadowolony, kolega też ma na takim samym puncie na obu osiach ATE i jest bardzo zadowolony. A kupił do drugiego samochodu (Peugeot 807) Boscha na przód i strasznie na niego psioczy, że nie hamują. Ale pewnie co samochód to inne klocki najlepiej wybrać
Dziękuję za wszelkie podpowiedzi bo były przydatne
giiiienek, konkretnie ile jeszcze przejedziesz to chyba nikt nie powie, ja w sytucji zapalenia się kontrolki wymieniam od razu (kierunek -> sklep z klockami -> wymiana) :hmm
Ja stosuję ATE, TRW i FERODO, ze wszystkich do tej pory byłem zadowolony.
Wiem że im wczesniej to lepiej ale pogoda na wymiane nie odpowiednia.
Ale w nowych kupionych widzę że czujnik jest tak na grubości 5mm i tyle właśnie mi jeszcze zostało, więc trochę wytrzymają normalnej jazdy.
A kupiłem Ferodo
No właśnie u mnie są klocki FERODO z logo VW.
Dziwne to trochę zwłaszcza, że słychać je przy hamowaniu przy niskich prędkościach.
Następne jakie zamontuję po tych (pierwszych zresztą) będzie ATE, TEXTAR, TRW lub BOSCH. Z naciskiem na pierwsze dwie...
Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień: http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Założyłem komplet Zimmermanów na przód. Co prawda nie do Skody, a do Sharana i jestem bardzo zadowolony. Myślę, że skoro komplet sprawdza się w Sharanie to tym bardziej sprawdzi się w Skodzie która jest jakby nie było lżejsza.
Dzisiaj odkryłem, że w mojej O2FL 1.4 TSI z 2012 nie ma czujnika zużycia w przednich klockach.
Czyżby oszczędności? Według katalogu ETKA po vin powinny być z czujnikiem. Jak to wygląda u was?
Według informacji dostępnych nam w systemach informatycznych Producenta wskazany samochód został wyprodukowany bez czujnika zużycia klocków hamulcowych, ponieważ od początku 2011 roku, taka opcja została wycofana z produkcji.
Panowie co lepsze ? Zestaw tarcz i klocków oryginalnych Skody (są 2 wersje tańxza i droższa. Mam na myśli tą droższą która idzie normalnie na pierwszy montaż)
czy też zestaw tarcze i klocki od Ferrodo ? Co lepsze ?
Brembo z tego co się zorientowałem nie ma najlepszych opinii.
O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !
Komentarz