Brak mocy, falowanie obrotów 1.6MPI O2

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • soften
    Classic
    • 2010
    • 28

    Brak mocy, falowanie obrotów 1.6MPI O2

    2pac, dobry patent
  • mariusz8
    Drive
    • 2009
    • 94

    #2
    Brak mocy, falowanie obrotów 1.6MPI O2

    Witam,

    Mam następujacy problem. Od jakiegoś czasu odczuwam wyraźny spadek mocy podczas jazdy na benzynie. Dodatkowo silnik szarpie, obroty falują. Dzisiaj nie mogłem zjechać ze skrzyżowania. Pedał gazu wciśnięty do końca, a samochód ledwo się toczy.
    Najlepsze jest to że jazda na gazie odbywa się wzorowo i nie ma żadnych niepokojących objawów.

    Dzisiaj sprawdziłem auto VAGiem (VCDS) i w Zespole 1 - system pomiaru paliwa - system za ubogi (błąd sporadyczny).

    Co może być przyczyną takego zachowania?
    Proszę o pomoc.

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8160
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      mariusz8, skoro na Lpg Ok to zacznij od wymiany filtra paliwa.
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • mariusz8
        Drive
        • 2009
        • 94

        #4
        No właśnie filtr paliwa wymieniony jakieś 2 miesiące temu. Czy ten filtr można źle zamontować? Jest tam kilka króćców. Co może spowodować ich zamiana?

        Komentarz

        • piotrek_os
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 8160
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Zamieszczone przez mariusz8
          No właśnie filtr paliwa wymieniony jakieś 2 miesiące temu. Czy ten filtr można źle zamontować? Jest tam kilka króćców. Co może spowodować ich zamiana?
          na upartego to róznie może byc :diabelski_usmiech A po tej wymianie odrazu cos zaczeło się źle dziać?
          Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

          Komentarz

          • mariusz8
            Drive
            • 2009
            • 94

            #6
            Mam wrażenie że objawy narastały a teraz już nie da się jeździć dopóki się nie przełączy na gaz. Nie potrafię też powiedzieć czy objawy mogą być związane z filtrem. Teoretycznie byłem przy wymianie, patrzyłem na ręce. Ciekawe co się stanie jak pomyli się przewód zasilania paliwem i odpowietrzenia (oba po jedne stronie filtra). Może sam filtr ma wadę fabryczną i jest np. przytkany?

            Rozumiem że to nie jest sprawa przepustnicy czy czujnika temperatury skoro na gazie śmiga rewelacyjnie.

            Komentarz

            • ruwado
              RS
              • 2009
              • 14885
              • Octavia IV (NX3)

              #7
              Moze pompa paliwa skoro tylko na benzynie?
              pozdrawiam - Darek

              Komentarz

              • mariusz8
                Drive
                • 2009
                • 94

                #8
                Pompa paliwa to może dobry ślad zwłaszcza że objawy postępują co może być związane z jej coraz gorszym stanem.

                Komentarz

                • byq
                  Ambiente
                  • 2012
                  • 171

                  #9
                  pokaż grupe 032
                  Inline 5 cylinders

                  Komentarz

                  • mariusz8
                    Drive
                    • 2009
                    • 94

                    #10
                    Dzisiaj cały odcinek do pracy przejechałem na benzynie i coś się poprawiło. Samochód stosunkowo ładnie przyspieszał, obroty raczej nie falowały, czasami tylko miał "czkawkę" podczas przyspieszania. W stosunku do wczorajszego dnia kiedy nie mogłem normalnie jechać dzisiaj odczułem dużą różnicę na plus.

                    Czyżby przytkany wtryskiwcz? Może sam się odetkał podczas jazdy?
                    Tak naprawdę właściwie zasilanie benzyną używam tylko do rozruchu samochodu, a 99% czasu jeżdżę na LPG. Może co jakiś czas warto się przejechać jakiś dłuższy odcinek na Pb.

                    NIestety nie mam kabelka i teraz będzie problem ze sprawdzeniem błędów.

                    [ Dodano: Wto 28 Maj, 13 07:59 ]
                    Dzisiaj cały odcinek do pracy przejechałem na benzynie i coś się poprawiło. Samochód stosunkowo ładnie przyspieszał, obroty raczej nie falowały, czasami tylko miał "czkawkę" podczas przyspieszania. W stosunku do wczorajszego dnia kiedy nie mogłem normalnie jechać dzisiaj odczułem dużą różnicę na plus.

                    Czyżby przytkany wtryskiwcz? Może sam się odetkał podczas jazdy?
                    Tak naprawdę właściwie zasilanie benzyną używam tylko do rozruchu samochodu, a 99% czasu jeżdżę na LPG. Może co jakiś czas warto się przejechać jakiś dłuższy odcinek na Pb.

                    NIestety nie mam kabelka i teraz będzie problem ze sprawdzeniem błędów.

                    [ Dodano: Sro 29 Maj, 13 10:41 ]
                    Odświerzam temat.
                    Wczoraj wracając z pracy na Pb po przejechaniu ok 10 km normalnie w trakcie jazdy znowu coś się przytkało i auto straciło moc, na biegu jałowym występuą nagłe spadki obrotów prawie do zgaśniecia silnika, silnik bardzo nierówno pracuje (cały się trzęsie), szarpie podczas przyspieszania.

                    Chyba coś nie tak na drodze transportu paliwa. Filtr paliwa wymieniony 2 miesiące temu. Może jednak pompa paliwa raz pracuje poprawnie a raz nie?

                    Komentarz

                    Pracuję...