Jako, że moje auto zostało kompletnie rozbite będę w niedługim czasie szukał innego. Stąd pojawia się pytanie - jaki ewentualnie silnik zamiast 1.9 BXE?
Będę szukał Octavii od rocznika 2009 w górę, a tam praktycznie jest tylko BXE.
Od razu napiszę, że benzyna odpada. Dlaczego??...lubię jeździć dieslami
Po przygodach z 2.0 tdi w Passacie B6 z 2007 roku zraziłem się do tego silnika. Wiem, że to najgorszy rocznik i nie ten sam silnik co w Skodzie jednak uraz pozostał :wink:
Wcale nie jest dużo ciszej. Żona ma fabię 1,6 CR właśnie, ja mam Octę BXE - jest inna kultura pracy w 1,6, ale to nie jest jakoś specjalnie cichszy silnik.
Oba nasze auta mają podobne przebiegi 74 (OII) vs 84k (F). Nie wiem jak by gadała ciężka octavia na tym motorku 1,6. Do fabii jest idealny.
Ale nasza Faba ma tylko 75 koni. One wychodziły zdaje się z większą mocą również więc musiałbyś sprawdzić.
Aha - CR bardzo wrażliwy na paliwo. Wymienialiśmy jeden wtryskiwacz, padł przez kiepskie paliwo, koszt to sporo ponad 1000 złotych. Auto, zanim je kupiliśmy stało 2 miesiące zimą pod chmurą, na oparach. Przejechałem się testowo, po 2 dniach wracałem na lawecie. ASO wymieniło za free, ale widać, że jest wrażliwy To piezoeletryki więc nie są regenerowalne.
xcracer - posłałem Ci PM-a bo wiem, kto sprzedaje na forum BXE z 2010.
TNa tą chwilę nie widzę żadnej alternatywy dla bxe
Skoro tak to nie ma...tak mi się wydawało po przeczytaniu pierwszego postu.
Ja widzę alternatywę, tylko nie spod znaku kuraka
Ale jeśli ptak na masce musi być to szukaj BXE. Tylko wymień panewki :wink:
Tylko 2.0 tdi cr jest dość rzadko spotykany na rynku wtórnym...Na tą chwilę nie widzę żadnej alternatywy dla bxe
Coś tam jednak się pojawia w ogłoszeniach. W skodzie jest o tyle gorzej, że CR ma tyle samo KM co PD, więc nie da się tego wyfiltrować. Oczywiście zrobisz jak będziesz uważał. Ja mając świadomość czym grozi BXE szukałbym jednak alternatywy.
Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
xcracer, ja bym jednak poszukał BXE - większość "panewkowców" to jednak roczniki do 2008/2009 - są i przypadki po tych latach ale jest ich zdecydowanie mniej.
Po drugie znasz wszystkie "bolączki" - wiesz co wymienić, więc kupić z głową sprawdzić i jak trzeba to zrobić.
A potem tylko się cieszyć i dbać o prawidłową eksploatację :szeroki_usmiech
=> Superb II FL 1.6 TDI CAYC,
=> Volkswagen Passat City 1.6 TDI
=> Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG "Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko nieopłacalne..."
Żaden silnik nie daje 100 procentowej gwarancji. Nieoficjalnie wiadomo, że skoda (a vw na pewno) uznają zasadę dobrej woli do 150k i 5 lat przy aucie serwisowanym w ASO. Nawet jak korba wyjedzie bokiem to się nie wypinają. Jeśli kupisz auto 2010 to możesz przez rok jeszcze spokojnie pojeździć licząc, że się korbowód na ciebie nie obrazi
Jesli ktos twierdzi ze 1.6TDI nie jest duzo cichszy od BXE lub BKD, to polecam wizyte u laryngologa. Generalnie po tygodniu jazdy CAYC wsiadlem do BKD i zastanawialem sie czy sie cos nie zepsulo w nim :lol:
himi, Czas zrobic program (bo box malo co da +20%) i przywrocic sprawnosc temu silnikowi z fabrycznych 75KM wgrywa sie soft z 105KM, ktory nastepnie sie modyfikuje. Przyrost rzedu 80% powinien byc bardzo odczuwalny 8) Silniki CAY (A,B,C) to sa te same silniki, roznia sie softem tylko.
Moze to kwestia wygluszenia Fabia/Octavia. W Superbie 2.0TDI CR dziala tez ciszej niz 1.6TDI CR w O2FL.
W FL-kach nie ma takie odroznika ze te CRy maja DPF-a i rurki wydechu na wprost, a PD-ki mialy w dol i brak DPF-a ??
Zamieszczone przez adaś
... chyba niedługo okaże się, że BXE to rewelacyjna konstrukcja :diabelski_usmiech
Rewelacyjny z perspektywy czasu to byl kazdy silnik VP, co z tego ze glosny, ale trwaly i palil bardzo malo.
Jesli ktos twierdzi ze 1.6TDI nie jest duzo cichszy od BXE lub BKD, to polecam wizyte u laryngologa. Generalnie po tygodniu jazdy CAYC wsiadlem do BKD i zastanawialem sie czy sie cos nie zepsulo w nim :lol:
himi, Czas zrobic program (bo box malo co da +20%) i przywrocic sprawnosc temu silnikowi z fabrycznych 75KM wgrywa sie soft z 105KM, ktory nastepnie sie modyfikuje. Przyrost rzedu 80% powinien byc bardzo odczuwalny 8) Silniki CAY (A,B,C) to sa te same silniki, roznia sie softem tylko.
Moze to kwestia wygluszenia Fabia/Octavia. W Superbie 2.0TDI CR dziala tez ciszej niz 1.6TDI CR w O2FL.
W FL-kach nie ma takie odroznika ze te CRy maja DPF-a i rurki wydechu na wprost, a PD-ki mialy w dol i brak DPF-a ??
Zamieszczone przez adaś
... chyba niedługo okaże się, że BXE to rewelacyjna konstrukcja :diabelski_usmiech
Rewelacyjny z perspektywy czasu to byl kazdy silnik VP, co z tego ze glosny, ale trwaly i palil bardzo malo.
Orientujesz się jaki to koszt zmiany softu w 1,6? Może się zamienię z żoną i będę latał jej fabią
Wcale nie jest dużo ciszej. Żona ma fabię 1,6 CR właśnie, ja mam Octę BXE - jest inna kultura pracy w 1,6, ale to nie jest jakoś specjalnie cichszy silnik.
Fabia ma słabsze wygłuszenie, stad takie odczucia.
Octavia II RS TDI 200/441 "Wojtek jak ostatnio depnął to buda dotarła do domu 10 minut po podwoziu" :twisted: :diabelski_usmiech
Wcale nie jest dużo ciszej. Żona ma fabię 1,6 CR właśnie, ja mam Octę BXE - jest inna kultura pracy w 1,6, ale to nie jest jakoś specjalnie cichszy silnik.
Fabia ma słabsze wygłuszenie, stad takie odczucia.
A to bardzo możliwe jest. W fabii ten motor sprawuje się naprawdę świetnie nawet przy tak małej mocy. Byem w szoku. W trasie bez problemów żadnych, po mieście juz całkiem. Nie mam kompla w niej, więc nie wiem ile pali. A żonie się nie chce liczyć od tanowania do tankowania
Komentarz