pamiętam te bębenki
[O2] DSG- nigdy nie wymieniany olej, czy to możliwe?
Zwiń
X
-
[O2] DSG- nigdy nie wymieniany olej, czy to możliwe?
Witam,
kilka dni temu kupiłem Octavię II 1.9tdi z dsg- 2004 rok. Skoda przyjechała ze Szwajcarii.
Jako, że aktualnie skoda ma przejechane 237500km, według tego, co wyczytałem na forum zbliża się wymiana oleju w DSG.
Aby upewnić się, że przebieg wpisany w książkę i widoczny na liczniku jest autentyczny, pojechałem do skody, aby sprawdzić historię. Szczególnie interesowało mnie, kiedy ostatnio skoda miała zmieniony olej w skrzyni. I tutaj wielki ZONK: żaden zapis z serwisu, ani ten przy 60, 120, czy 180km nie mówi nic o wymianie oleju. W pewnym momencie Pan ze Skody chyba sam zwątpił i sugerował, że może ta skrzynia nie wymaga wymiany- według tego, co piszecie wymaga- jest to dsg 6- biegowe.
Czy możliwe jest, że skrzynia przeżyła tyle km bez wymiany oleju (sprzęgło, dwumasa, ani żadne części skrzyni niby też nie były naprawiane do tej pory) ??
Czy może historia w aso jednak jest niepełna i nie zawiera wszystkich wpisów?
Dostałem wydruk z całą historią, w skodzie zasugerowali, aby na wydruku poszukać kodu oleju : G 052 182 A2, jeśli był wymieniany to będzie na spisie- nie występuje ani razu.
Czy serwis mógł to schować pod jakimś innym kodem?
Według mnie ze skrzynią jest wszystko ok. zmienia biegi, nie szarpie, nie stuka- choć przyznam, że całe życie jeździłem manualem i pewnie bym nie poznał początkowych objawów, jeśli coś by było nie tak.
Jedyne, co mnie martwi to do tej pory 3 razy zdarzyło mi się, że po odpaleniu (skrzynia w pozycji P) nie mogłem wrzucić żadnego biegu, mimo wciśnięcia blokady na skrzyni, czułem spory opór i musiałem bieg wrzucić na siłę, gdy udało się to zrobić, biegi zaczynały chodzić normalnie. Czy to może być spowodowane?
Czy dobrze myślę, że jak najszybciej należałoby zmienić olej, skoro nie ma żadnych dowodów, że był kiedyś zmieniany?
Z góry dzięki za pomoc
AndrzejAktualnie bryka:
Octavia I Combi 1.8T Elegance
Było, ale się zbyło:
Ford Escort 1.8TD
Ford scorpio 2.0
Daewoo Lanos 1.5
Octavia II 1.9tdi DSG
Potrzebujesz strony www? Zapraszam: peleX studio
-
-
Dziwna sprawa ,aby w tym aucie nie był wymieniany olej w DSG, no chyba,że serwis sugerował,a klient odmawiał,ale była by o tym jakaś wzmianka.Co do ciężkiego wrzucenia biegu,to może zostawiałeś auto na pozycji P bez zaciągniętego ręcznego np.na górce i w aucie zapadka blokująca auto ( tłumacząc na chłopski rozum się zaciskała i wtedy jest problem z przeciągnięciem wybieraka), ale nie jest to żadna wada skrzyni
Komentarz
-
-
Pytałem się w skodzie, czy klient straciłby gwarancję, jeśli odmówiłby na przeglądzie wymiany, której wymaga dany przebieg, potwierdzili.
Nie wiem ile lat gwarancji miała nowa skoda, przegląd na 60.000 był robiony przy 52128km i auto miało wtedy niecałe 2 lata, potem kolejny przy 76436 po roku.
Być może serwis w Szwajcarii nie uznawał wymiany oleju w tej skrzyni, tak jak niektórzy pisali na forum, że część serwisów w Polsce też tak uważała
W każdym razie olej zmieniam na dniach, nie ma na, co czekać.
Zastanawia mnie jednak ta trudność ze zmianą z P po postoju. Pod domem mam, co prawda górkę, ale stawiam samochód na ręcznym i P, gdyby był na luzie stoczyłby się w tył. Ale zawsze po odpaleniu, wciśnięciu hamulca i opuszczeniu ręcznego samochód stał, a bieg wskakiwał bez problemu.
Dziś zdarzył mi się ten opór na górce pod domem, ale też na płaskim parkingu. Wczoraj na płaskim parkingu, a dodatkowo wczoraj, gdy już "wepchnąłem" na R, a potem na D to w obu pozycjach auto ciągnęło w tył:O Co prawda trzymałem na hamulcu, ale gdy popuściłem hamulec, szło w tył. Więc wrzuciłem na P, zgasiłem silnik, odpaliłem ponownie i już wszystko było ok.Aktualnie bryka:
Octavia I Combi 1.8T Elegance
Było, ale się zbyło:
Ford Escort 1.8TD
Ford scorpio 2.0
Daewoo Lanos 1.5
Octavia II 1.9tdi DSG
Potrzebujesz strony www? Zapraszam: peleX studio
Komentarz
-
-
Wymęczyłem intensywnie wyszukiwarkę na forum i google, ale nie znalazłem żadnego info, gdzie przy tej skrzyni znaleźć te zapinki przy wybieraku, podpowiecie? :szeroki_usmiechAktualnie bryka:
Octavia I Combi 1.8T Elegance
Było, ale się zbyło:
Ford Escort 1.8TD
Ford scorpio 2.0
Daewoo Lanos 1.5
Octavia II 1.9tdi DSG
Potrzebujesz strony www? Zapraszam: peleX studio
Komentarz
-
-
Pelex, od wybieraka do skrzyni idzie linka której pancerz jest montowany i blokowany przy pomocy zapinki
wyjmij aku i jego mocowanie(chyba, że dasz rade dobrać się inaczej) i zobacz czy linka jest prawidlowo mocowana do skrzyniprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
piotrek_gdy, dzięki za porady, jutro pooglądam to połączenie.
Skoda właśnie wróciła z wymiany oliwy w DSG. Na razie żyje
W aso kosztowało 620zł więc nie było tragedii. Choć w aso w Lublinie za wymianę chcieli 1100zł:O
Ciekawe skąd te różnice...Aktualnie bryka:
Octavia I Combi 1.8T Elegance
Było, ale się zbyło:
Ford Escort 1.8TD
Ford scorpio 2.0
Daewoo Lanos 1.5
Octavia II 1.9tdi DSG
Potrzebujesz strony www? Zapraszam: peleX studio
Komentarz
-
-
Po tym jak naczytałem się o wymianie oleju i stopniu skomplikowania, gdzie większość twierdzi, że przed wymianą trzeba dać na mszę, żeby się udało byłem szczerze zdziwiony, że zabieg trwał tylko 1,5 godziny.
:szeroki_usmiechAktualnie bryka:
Octavia I Combi 1.8T Elegance
Było, ale się zbyło:
Ford Escort 1.8TD
Ford scorpio 2.0
Daewoo Lanos 1.5
Octavia II 1.9tdi DSG
Potrzebujesz strony www? Zapraszam: peleX studio
Komentarz
-
Komentarz