Jesli potrafilem z BB dojechac na Hel i tankowac dopiero za Lodzia w drodze powrotnej, to jakos sie da mniej niz 5l zrobic w O1.
Jazda na i z Ogólnopolskiego Zlotu 2013. Przejechałem coś koło 1100 km i dopiero rezerwa się zaświeciła. Spalanie w okolicach 5l/100 km.Bzyq w swoim BXE miał podobnie. Auta wypchane po dach. Czyli da się.
Wiecie, ja nie mówię, że się nie da ale coraz częściej mam wrażenie (przynajmniej po swoim aucie), że to chyba tylko przy PSJ...poniżej 5 to się mogę zmieścić jak nie przekroczę ani raz 100 km/h na trasie, ale co to za jazda... :|
Jest możliwość wymiany akumulatora standardowego na AGM? Wiem, że ogniwa tego typu nie lubią wysokich temperatur, a takie panują w miejscu, gdzie zamontowany jest akumulator fabrycznie w O2, stąd moje pytanie...
fernando, przeciwskazań nie ma
ale chyba tez potzreby nie ma
w zwykłych pojazdach to się średnio sprawdza- chyba, że planujesz duuuże audio :wink:
w zwykłych pojazdach świetnie się sprawdza - miałeś kiedyś spiralę ?
wadą jest niestety cena
ale są to rewelacyjne akumulatory - pojemnośc niby niewielka, ale ten prąd rozruchowy !
no i odporność na wielokrotne głębokie rozładowania - to co zabije normalny akumulator - na spiralnym nie robi wrazenia, i to kilkadziesiąt razy nawet :lol:
jest jeszcze jedna ciekawa zaleta - one przyjmują praktycznie każdy prąd ładowania (bardzo duży), pod warunkiem ze ma się duży alternator oczywiście (albo prostownik)
ja bym w każdym razie wyposażał w takie akumulatory każdy pojazd :szeroki_usmiech
[ Dodano: Czw 27 Mar, 14 21:50 ]
Zamieszczone przez fernando
Wiem, że ogniwa tego typu nie lubią wysokich temperatur, a takie panują w miejscu, gdzie zamontowany jest akumulator fabrycznie w O2, stąd moje pytanie...
a skąd wziąłeś taka opinię ??
pierwsze słyszę... całkowicie odporne na warunki, działają w dowolnej pozycji - również do góry nogami, również uszkodzone (np. przestrzelone)
sens jest jak największy - poza ceną oczywiście...
sens jest taki jak napisałem wcześniej - stabilne ogniwo, o ogromnym prądzie rozruchowym, odporne na głębokie rozładowania i przyjmujące bardzo ochoczo prąd z alternatora (oby był jak najbardziej wyposażony w ampery...)
wymieniać dalej ?
[wymoderowano]
Diesel Service Śmietana
43-210 Kobiór
ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16
cena jest na wejściu wysoka bardzo - ale jak kogoś stać i myśli perspektywicznie, to przewagi takiego akumulatora rozkładają się na długie lata eksploatacji...
dżizas, ludzie zakałdają jakieś niewiadomojakie hamulce (nacinane, nawiercane, ceramiczne i bóg wie co ) za straszną kasę, to i akumulator można chyba kupić droższy :lol:
(tym bardziej, ze te hamulce to często przerost formy nad treścią, a aku można wziąć ze sobą do innego auta - czego raczej nie zrobi się z "super" tarczami i "super" klockami hehe)
Diesel Service Śmietana
43-210 Kobiór
ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16
wracając do zasadniczego problemu po prostu uważam, że wkładanie aku o takiej budowie do auta cywilnego a nie "wyczynowego"(w szeroko pojetym zakresie) mija się z celem
i jest to moja opinia
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
ale czemu do auta "cywilnego", zwłaszcza z nowoczesnym dieslem (który potrzebuje do odpalenia odpowiedniej prędkości wału korbowego, a co za tym idzie prądu rozruchowego) nie stosować akumulatorów które są do tego przeznaczone ? poł ameryki tak robi, ale u nich siła nabywcza zarobku jest większa, wiec i optima nie robi dużego wysiłku finansowego 8)
ba, u nich dobra opona stanowi (w przeliczeniu) na 1h pracy/drobne pieniądze
ale my nie o tym
dobry akumulator - to nie superBOSCHsilver (wersja "S"milion) - bo to, niezależnie od prestiżu "marki" jest gówno za duże pieniądze, które zdechnie po trzech latach... może warto - świadomie - wrzucić coś spiralnego/prostopłytowego AGM ??
(choć mnie exide maxxima padł z dnia na dzień po dwóch latach eksploatacji, fakt - łatwo nie miał, często było "do odcięcia")
Diesel Service Śmietana
43-210 Kobiór
ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16
Wszystkie wycieczki osobiste i prowokacje będą surowo karane, łącznie z podłączeniem aku pod miejsce które się kurczy w zimnej wodzie :diabelski_usmiech
Komentarz