Duzo rad na forum odnosnie kupowania i uzytkowania diesli. Przyszlo mi do glowy, zeby zrobic jakas mala sonde i zobaczyc jak to jest na prawde.
Prosilbym o odpowiedzi tylko osob, ktore faktycznie uzytkuja auta z silinikiem diesla, a nie, ze sasiad kupil i po tygodniu wszystko musial wymieniac.
Mi sie temat podoba :szeroki_usmiech. Ja uzytkujac swojego diesla pilnuje się żeby turbina na zimnym nie dostawał i zawsze jak kończę jazdę czekam 1 min nawet 2 aż się ostudzi :P
Ale należałoby dodać do ankiety chyba typ silnika 1.9?2.0? i przebieg, bo tak ankieta jest kompletnie niemiarodajna.
Ja klikam, że nic z tych rzeczy nie wymieniałem. 1.9 AXR 2007 rok, przebieg 200kkm
octaviars1, pomysł dobry, ale uważam, że sens ma tylko branie udziału tych, którzy mają od nowości auta i takie opinie będą jedynie miarodajne. A w ankiecie są podane w sumie "najstraszniejsze" usterki diesli :-)
Tylko trza uściślić ankietę i do dzieła ;-)
Prosilbym o odpowiedzi tylko osob, ktore faktycznie uzytkuja auta z silinikiem diesla,
Mam od nowości, seria , wtryski, turbo , dwumasa, popychacze z wałkiem, panewki oryginał. Przebieg 175kkm. Jeżdżę normalnie,, ani wolno ani szybko, głównie trasy.
Moje BKD ma 92tysiaki i zaliczyłem wymianę co najwyżej rozrządu, oraz wirusowe zapalenie mocy przy 55-ciu. Po 70-tce zaczęła gwizdać trubina i ma tak do dziś.
Zamieszczone przez 2.0-16v Michał
zawsze jak kończę jazdę czekam 1 min nawet 2 aż się ostudzi :P
ale to chyba tylko po "konkretnej" jeździe - chyba.
Ja jestem drugim właścicielem smerfety. Z pewnego źródła wiem że był wymieniany tylko rozrząd. Aktualnie przejechane ma 186000 . marfazi asekuracyjnie zawsze chwilę czekam. To takie moje zboczenie chyba jest :lol:
ankieta o kant :lol:
a historia choroby mojego klekota 1,9TDI BXE, którego przebieg "na dziś" to około 175k
(poza modami) to :
-wymieniony rozrząd
-wymienione panewki (w moim przypadku w ostatniej chwili :szeroki_usmiech )
-nastąpiło też rozstanie z dwumasem - kończyło się sprzęgło to przy wymianie zainstalował się jednomas :wink:
- turbafka zaczęła pohukiwać i pewnie do dzisiaj by śmigała ale trafiła się inna z 2,5 krotnie mniejszym przebiegiem, więc też poszła papa
-chłodnica klimy
i dodatkowo to produkty ścieralne i płynne regularnie wymieniane
reszta to "choroba modyfikacyjna" :diabelski_usmiech
=> Superb II FL 1.6 TDI CAYC,
=> Volkswagen Passat City 1.6 TDI
=> Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG "Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko nieopłacalne..."
=> Superb II FL 1.6 TDI CAYC,
=> Volkswagen Passat City 1.6 TDI
=> Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG "Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko nieopłacalne..."
Sensowosci nie ma pewnie zadnej, tak jak wypowiedzi w kazdym temacie odonosnie zakupu auta z silnikiem TDI. Chyba jeszcze nie bylo takiego tematu, zeby ktos nie poruszyl tematu dwumasu, wtryskow, turbo itd.
Normalne czesci eksploatacyjne.
Wally, dwumas nie odnosil sie konkretnie do Ciebie. Jest w ankiecie tylko dlatego, ze za kazdym razem pojawia sie komplet w postach "dwumas, turbo, wtryski, dpf".
Szybkie pytanko - do 1.6tdi 2009 lat verve czy normalne on?
lej co chcesz, to i tak ruletka.
Ankieta do poprawy. Dopisać trzeba by osobno wałek, popychacze, panewki (dla BXE). Zresztą jak oddzielić te awarie przy zbyt niskich przebiegach - nienormalne od tych co przy większości skręconych na 170kkm nalotów realnych po 300/400 kkm mają prawo wystąpić?
Jak oddzielić to do czego się trochę użytkownik przyczynił (styl jazdy, serwis)?
Jak koledzy piszą temat milion razi na wszelkie sposoby wałkowany był i będzie.
Ja robiłem pół silnika przy ori przebiegu 180/190 kkm ale nie to co napisane...to co odhaczyć? Nic czy wszystko? No turbawka już zarzygana była na sprzedaniu także pewnie na finiszu szła i pompek z czasem miałem na "kopy".
Szybkie pytanko - do 1.6tdi 2009 lat verve czy normalne on?
lej co chcesz, to i tak ruletka.
Ankieta do poprawy. Dopisać trzeba by osobno wałek, popychacze, panewki (dla BXE). Zresztą jak oddzielić te awarie przy zbyt niskich przebiegach - nienormalne od tych co przy większości skręconych na 170kkm nalotów realnych po 300/400 kkm mają prawo wystąpić?
Jak oddzielić to do czego się trochę użytkownik przyczynił (styl jazdy, serwis)?
Jak koledzy piszą temat milion razi na wszelkie sposoby wałkowany był i będzie.
Ja robiłem pół silnika przy ori przebiegu 180/190 kkm ale nie to co napisane...to co odhaczyć? Nic czy wszystko? No turbawka już zarzygana była na sprzedaniu także pewnie na finiszu szła i pompek z czasem miałem na "kopy".
Zgadzam się, że warto wyróżnić BXE ;-)
Na razie odpukać przy 155 kkm tylko panewki zrobiłem, dwumas ori śmiga nadal, turbo ładnie trzyma ciśnienie i podejrzanie cicho chodzi, szklanki cisza / na razie / według DobregoGrzesia, u którego serwisuję auto. Oby tak dalej, na programie jakieś 7 kkm , 143,8 KM, 336 nm.
Buahaha rozwaliła mnie odpowiedź w ankiecie "wszystko".
U mnie nic się nie dzieje, nuda panie, jak w polskim filmie. No może tylko przy niskich temperaturach czasem notlauf wyskoczy.
Komentarz