[O2] Zakres pracy tylnej wycieraczki + temperautra climatron

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ziomekdjpl
    Classic
    • 2016
    • 12

    [O2] Zakres pracy tylnej wycieraczki + temperautra climatron

    dawcio, oponki zamówione,mam nadzieje ze jutro będą i zakładam letni setup :hura :hura
  • phpion
    Rider
    • 2013
    • 332
    • Mitshibishi

    #2
    [O2] Zakres pracy tylnej wycieraczki + temperautra climatron

    Mam 2 pytania z gatunku tych głupawych:

    1. Jaki jest zakres pracy tylnej wycieraczki? U mnie nie jest to cały łuk 180 stopni, nieco mniej. W spoczynku wycieraczka jest poziomo, natomiast w momencie włączenia nie dochodzi do samego końca, tj. linia początku nie jest w jednej linii z linią końca pracy. Oglądałem nieco zdjęć w necie, ale nie znalazłem ich wiele (szyba musi być brudna by zostały te linie). Niby pierda, ale mnie drażni i nie wiem czy jest sens rozbierać tył by się do tego dogrzebać.

    2. Jak ustawić na climatronicu temperaturę niższą niż 16 stopni? Gdy obniżę ją jeszcze o 0.5 stopnia, to na wyświetlaczu pojawia się napis "LOW" i zaczyna dmuchać zimnym powietrzem na maksymalnych obrotach wentylatorów. Jeżdżąc w kurtce (tak, wiem, mogę ją zdjąć) te 16 stopni to trochę za dużo i chciałbym uzyskać niższą temperaturę.

    Komentarz

    • LUKI
      RS
      • 2005
      • 5776

      #3
      phpion,

      AD1 - tak jest

      AD2 - no masz tylko LOW
      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

      Komentarz

      • PieTrzaK
        L&K
        • 2009
        • 1323
        • Octavia I (1U2)
        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

        #4
        Ciesz sie, w O1 jest 18 stopni :P

        Komentarz

        • phpion
          Rider
          • 2013
          • 332
          • Mitshibishi

          #5
          Dzięki za odpowiedzi.

          1. Szkoda, bo mnie drażni ten brak symetryczności
          2. Też szkoda, bo te 16 stopni to jednak ciepławo, ale lepsze to niż 18 hehe.

          Komentarz

          • tomek.wlkp
            Ambiente
            • 2014
            • 132
            • Octavia II (1Z3)
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            #6
            A nie można przełożyć ramienia o jeden, dwa ząbki ? Mnie to tez denerwuje.Może ktoś próbował.
            Czarna Diablica

            Komentarz

            • phpion
              Rider
              • 2013
              • 332
              • Mitshibishi

              #7
              No ale wtedy w spoczynku wycieraczka nie będzie poziomo tylko pod lekkim kątem. Już wolę żeby nie wycierała do końca

              Komentarz

              • LUKI
                RS
                • 2005
                • 5776

                #8
                phpion, u mnie właśnie tak to wygląda

                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                Komentarz

                • przemo9
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 228
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #9
                  Nawet kiedyś próbowałem przestawić ramię wycieraczki - też mnie to denerwuje, ponadto mam :roll: schizę, że pozycja parkingowa wycieraczki się obniży i będzie wytarty lakier na dolnej krawędzi okna :twisted: ale nie udało mi się odkręcić ramienia z osi i dałem spokój .
                  Moja ma tak samo jak na zdjęciu.
                  O II fl kombi elegance

                  Komentarz

                  • robreg
                    L&K
                    • 2010
                    • 1195
                    • Octavia I (1U2)
                    • AXP 1.4 MPI 75 KM

                    #10
                    jakby przewrażliwieni zastanowili się jak działa mechanizm wycieraczki, to wiedzieliby że nie da się uzyskać w typowym układzie zakresu większego niż 180 stopni. Z ruchu obrotowego w jednym kierunku da się uzyskać ruch tam-z powrotem jedynie w układzie geometrycznie zbliżonym do układu korbowodu i tłoka. Nie bądź pan głąb, geometrii pan nie oszukasz.

                    Zdemontujcie mechanizm, wsadźcie tam zaślepkę, nie będzie was drażniło. :P

                    Odkąd pozbyłem się tylnej wycieraczki (z przyczyn serwisowych) zauważyłem, że więcej widać w tylnym lusterku i jest to fajne. Chyba zamiast oryginalnego ramienia pójdzie jakieś takie, które jest przesunięte względem osi obrotu w prawo, tak, by wycieraczka w poziomej pozycji spoczynkowej była niżej niż oryginał.

                    Wtedy to dopiero nieestetycznie będzie wycierała.
                    Pozdrawiam, Robreg.
                    ----
                    furmanka.blogspot.com fan ;-)

                    Komentarz

                    • phpion
                      Rider
                      • 2013
                      • 332
                      • Mitshibishi

                      #11
                      @LUKI:
                      Dokładnie tak to wygląda nic to, tak ma być. Dzięki za fotkę.

                      @robreg:
                      Po co ta uszczypliwość? Nie mówiłem o kącie większym niż 180 stopni, tylko właśnie o takim. Przecież sporo (większość?) aut ma tylne wycieraczki operujące w takim właśnie zakresie, więc jednak jest to "możliwe". Jak widać nie tylko mnie to drażni. Chciałem się dowiedzieć czy tak ma być, czy u mnie mechanizm nie pracuje na całym zakresie.

                      Komentarz

                      • robreg
                        L&K
                        • 2010
                        • 1195
                        • Octavia I (1U2)
                        • AXP 1.4 MPI 75 KM

                        #12
                        phpion, wydaje mi się, że jednak większość aut nie ma kąta pracy wycieraczek 180 stopni i większego.

                        z tego co się przyglądałem (niestety prawie nie ma zdjęć brudnych samochodów ;-) ) sporo aut ma tylną szybę wykrojoną w jej dolnej części albo w łuk albo w zaokrągloną literę V, przez co to ograniczenie widać mniej rzuca się w oczy.

                        A zastanowienie się nad tym czy wycieraczka pracuje Ci w pełnym zakresie rozwiałbyś, patrząc jak mechanizm działa w środku. Każdy jeden mechanizm wycieraczek nie może działać w części zakresu - poniżej wyjaśnienie przyczyny.

                        [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QZufwhgyE4Y[/youtube]

                        [ Dodano: Pią 16 Sty, 15 23:25 ]
                        [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kczcOlNpWFk[/youtube]

                        tylna ma dwie przekładnie, z czego druga CHYBA może pozwolić na ruch większy niż półkole, co jednak nie zmienia faktu tego, że i ten mechanizm fizycznie NIE MOŻE ruszać się w mniejszym zakresie, niż zostało to na początku zaprojektowane.

                        Silnik napędowy ZAWSZE musi wykonać pełen obrót zapewniając pełen zakres pracy mechanizmu.
                        Pozdrawiam, Robreg.
                        ----
                        furmanka.blogspot.com fan ;-)

                        Komentarz

                        • castagnet
                          Drive
                          • 2014
                          • 93

                          #13
                          robreg, tak z czystej ciekawości, jaka to przyczyna serwisowa zmusiła Cię do usunięcia wycieraczki?
                          Nie jest dla Ciebie uciążliwy jej brak?
                          O2 ma tak skonstruowaną bryłę, że szyba tylnia brudzi się niewiarygodnie szybko...
                          Ja korzystam z niej dość często.
                          Diesel kopci, diesel czadzi, DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI!

                          Komentarz

                          • robreg
                            L&K
                            • 2010
                            • 1195
                            • Octavia I (1U2)
                            • AXP 1.4 MPI 75 KM

                            #14
                            castagnet, tylna wycieraczka ma oś ramienia ułożyskowaną w dwóch tulejkach ślizgowych. Póki są one w dobrym stanie mechanizm da się rozebrać i przesmarować dziecinnie prosto, u mnie jedna tulejka zintegrowała się z ośką do tego stopnia, że próba wybicia ośki ramienia z obudowy, doprowadziła do pęknięcia obudowy przekładni wycieraczki ;-)

                            Przed świętami funduszy na nowy mechanizm nie było (kupowanie używanego mechanizmu to IMHO oszukiwanie samego siebie - mój mechanizm już dwa lata temu nie dawał się rozebrać - czyli mając 6 lat nadawał się tak naprawdę do wyrzucenia).

                            Teraz po zdjęciu ramienia i usunięciu mechanizmu, naprawdę coraz bardziej podoba mi się widok tylnej szyby bez ramienia i bez kikutka mechanizmu. Będę musiał poszukać jakiegoś ramionka, które w pozycji spoczynkowej mechanizmu jest przesunięte w dół, względem osi obrotu wycieraczki, to może z powrotem zanabędę mechanizm :-)
                            Pozdrawiam, Robreg.
                            ----
                            furmanka.blogspot.com fan ;-)

                            Komentarz

                            • przemo9
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 228
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              #15
                              Chyba sie żle wyraziłem: mi przeszkadza że pozycja spoczynkowa jest niżej niż lewe położenie ramienia,
                              dla mnie ta wycieraczka mogłaby mieć mniejszy zakres ruchu nawet z 160 - 150 stopni zamiast 175 jak jest obecnie , byleby byłaby trochę wyżej po prawej stronie.

                              Robreg mógłbyś zdradzić jak i czym mogę nasmarować oś wycieraczki ???
                              O II fl kombi elegance

                              Komentarz

                              • robreg
                                L&K
                                • 2010
                                • 1195
                                • Octavia I (1U2)
                                • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez przemo9
                                Chyba sie żle wyraziłem: mi przeszkadza że pozycja spoczynkowa jest niżej niż lewe położenie ramienia,
                                dla mnie ta wycieraczka mogłaby mieć mniejszy zakres ruchu nawet z 160 - 150 stopni zamiast 175 jak jest obecnie , byleby byłaby trochę wyżej po prawej stronie.

                                Robreg mógłbyś zdradzić jak i czym mogę nasmarować oś wycieraczki ???
                                Pierwsza Twoja bolączka - odkręcić nakrętkę mocującą ramię i obrócić o jeden ząbek.

                                Druga sprawa - w wątku
                                Kod:
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1383806#1383806
                                Wojtenio wkleił bardzo pomocne zdjęcia, pokazujące z czego składa się mechanizm wycieraczek. Nasmarować możesz to dowolnym smarem stałym - na przykład ŁT43

                                U mnie nie dało rady wysunąć głównej osi z obudowy :-)

                                Kod:
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1386018#1386018
                                A tak wygląda tylna wycieraczka w wersji rajdowej - tzn. max odelżenia samochodu ;-)
                                Pozdrawiam, Robreg.
                                ----
                                furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                Komentarz

                                Pracuję...