ustawienie lampy FL.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cysterniarz
    RS
    • 2008
    • 1887
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #26
    żeby nie zakładać nowego tematu, kto podpowie która śruba jest od czego (o2 fl xenon) ?
    Załączone pliki

    Komentarz

    • Enriquez
      RS
      • 2009
      • 7685
      • Superb III (3V3)

      #27
      2 - boki mijania
      1 - góra/dół mijania
      3 - góra/dół długie

      i w takiej kolejności jak powyżej regulujesz te światła
      Pozdrawiam
      Marcin

      Komentarz

      • cysterniarz
        RS
        • 2008
        • 1887
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #28
        Enriquez, dzięki

        Komentarz

        • Enriquez
          RS
          • 2009
          • 7685
          • Superb III (3V3)

          #29
          ostatecznie jak poruszasz śrubami to zobaczysz która jest do czego organoleptycznie
          Pozdrawiam
          Marcin

          Komentarz

          • Sony
            Rider
            • 2015
            • 342
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #30
            Vaz dzięki jeszcze raz za nakierowanie na ten temat - wiele mi tu się wyjaśnia.

            Koledzy proszę o radę.
            Sprawa dotyczy 1. demontażu lamp przednich w związku z wymianą żarówek.
            Parę dni temu elektryk wymienił mi przepaloną żarówkę w lewej lampie Oct. II FL. Później okazało się, że lampa nie jest u dołu zablokowana na haczyku, a w górnym narożniku na błotniku jest duża szczelina.
            Dociskanie siłą i postukiwanie ręką nic nie dawało - lampa nie chciała się u dołu zablokować, a szczelina mniejsza lub większa pozostawała. Tak jakby lampa do końca nie weszła na swoje miejsce. Po długich bojach w końcu udało mi się tą lampę względnie dobrze włożyć i niezbyt pewnie (raczej nie do końca) zablokować na haczyku po wkręceniu częściowym szpilki górnego mocowania lampy.

            Drugą (prawą) lampę sam wymontowałem celem wymiany 2. żarówki (do pary, świeciła wyraźnie gorzej). Przed demontażem lampa ta była skutecznie zablokowana na haczyku i przylegała uszczelką do nadwozia. Jednakże w stosunku do tej lewej lampy, była ciaśniej spasowana do nadwozia (bliżej zderzaka, mniejsza szczelina)). Po wymianie żarówki lampa ta nie chciała wejść już na swoje miejsce jak przed demontażem (szczelina u góry na błotniku) i nie chciała się dać zablokować na haczyku. Po częściowym wkręceniu szpilki górnego mocowania lampy, szczelina w górnym narożniku raczej usunięta i lampa raczej dobrze zablokowana. Sądzę jednak, że jest za ciasno spasowana i miejscowo po zewnętrznej stronie styka się z rantem w błotniku (nie widać tu lekkiego nawet luzu).

            Teraz pytanie, czy mimo wszystko zostawić tak jak jest, czy też poprawiać ?
            Obawiam się, że lewa lampa nie jest tak do końca zablokowana na haczyku, oraz czy prawa lampa stykając się z błotnikiem nie wytrze mi lakieru do żywej blachy.

            Jeśli poprawiać to w jaki sposób (wkręcając bardziej szpilkę i od nowa układać lampy) ?
            Czy wkręcenie tej szpilki pozwoli na skuteczne zablokowanie lewej pampy na haczyku ?

            Ponadto czy wkręcanie i wykręcanie tejże szpilki mocującej lampę u góry (nakrętką) powoduje konieczność diagnostycznego ustawienia od nowa poszczególnych świateł (pion/poziom) ? Aktualnie stojąc przy ścianie linie załamania świateł mijania są na tym samym poziomie.

            Proszę o radę i sugestie, bo z jednej strony ręce mnie już bolą od tego układania lamp, a z drugiej - jest wątpliwość czy można to tak zostawić.

            Dzięki

            Komentarz

            • BogoWroc01
              Classic
              • 2013
              • 22

              #31
              Hmm, ogólnie zasada mówi nic na siłę
              Lampa osadzona jest na sankach więc nie powinno być problemu z montażem. Zobacz czy czasami nic nie jest zabrudzone oraz czy prosto wkładasz.

              Zakładam, że samochód nie jest po wypadku.

              Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

              Komentarz

              • Sony
                Rider
                • 2015
                • 342
                • Octavia II (1Z3)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #32
                Twoje założenie jest w 100% prawidłowe. Lampa raczej nie wejdzie inaczej niż jest wkładana. Nie wiem jak ewentualnie podnieść trochę prawą lampę aby nie była na styk z błotnikiem, a jednocześnie aby nie popaść w jeszcze większe problemy z ustawieniem.

                Komentarz

                • arturas03
                  L&K
                  • 2009
                  • 1298
                  • Toyota
                  • AGN 1.8 20V 125 KM
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #33
                  Zamieszczone przez BogoWroc01 Zobacz wpis
                  Hmm, ogólnie zasada mówi nic na siłę
                  Lampa osadzona jest na sankach
                  Sanki też można regulować z tego co pamiętam dwoma śrubkami. Jedna jest od góra-dół a druga reguluje na boki. Sam miałem podobny problem i właśnie sankami to wyregulowałem.
                  Octavia II FL 1,9 TDI 2009 r.
                  Toyota Auris II TS Hybrid 2016r.

                  Komentarz

                  • Sony
                    Rider
                    • 2015
                    • 342
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #34
                    Dzięki, może ktoś ma albo pokaże jak wykonać taką regulację.

                    Komentarz

                    • arturas03
                      L&K
                      • 2009
                      • 1298
                      • Toyota
                      • AGN 1.8 20V 125 KM
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #35
                      Wyciągasz lampę i widać na sankach od góry torxy. Luzujesz i kręcisz tym o się poluzuje.
                      Octavia II FL 1,9 TDI 2009 r.
                      Toyota Auris II TS Hybrid 2016r.

                      Komentarz

                      • Sony
                        Rider
                        • 2015
                        • 342
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        #36
                        Dzięki. jeszcze tylko - czy konieczna jest później wizyta u diagnosty celem ustawienia świateł mijania?

                        Komentarz

                        • arturas03
                          L&K
                          • 2009
                          • 1298
                          • Toyota
                          • AGN 1.8 20V 125 KM
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #37
                          Myślę że tak,
                          Octavia II FL 1,9 TDI 2009 r.
                          Toyota Auris II TS Hybrid 2016r.

                          Komentarz

                          • krzynol
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 10996
                            • Superb II combi (3T5)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            #38
                            ale jak nie były ruszane sanki to nie trzeba regulować nic tylko dobrze obsadzić lampę
                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                            poprzednie modele:
                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                            Komentarz

                            Pracuję...