Podwyższone wolne oborty 2.0 TDI. DPF ?
Zwiń
X
-
Podwyższone wolne oborty 2.0 TDI. DPF ?
Cześć
Nie dalej niż 400 km temu zapaliła mi się kontrolka DPF i wypalałem filtr na autostradzie ( 4 bieg, 80 km/h - tak powiedział pan z serwisu skody ). Dzisiaj na światłach zaobserwowałem podwyższone wolne obroty do około 950 obr . Temperatura płynu chłodniczego 90 stopni, wiatraczek chłodnicy pracował. Po ostygnięciu silnika i zapaleniu zimnego silnika obroty 800 , jak silnik się rozgrzał wolne obroty znowu skoczyły do 950 obr. Czy te podwyższone wolne obroty to jakieś symptomy zbliżającego się wypalania DPF? Samochód jest użytkowany trasa/miasto mniej więcej po połowie.
Nigdy wcześniej nie miałem DPF, tą Octavie mam dopiero trzeci miesiąc dlatego prosze was o jakieś porady w sprawie tych podwyższonych wolnych obrotów.Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep
-
-
Predkosc powyzej 60km/h obroty miedzy 1800-2500 - to warunek do wypalenia DPF-a.
Biorac pod uwage dlugie przelozenia tej skrzyni w CFHC to chyba na 4 biegu przy 80km/h warunek nie jest spelniony.
Proces powinien chwile trwac (w jezdzie to moze byc 5-10-15minut, roznie bywa) i nastepnie sie zakonczyc. Generalnie proces trwa tez na postoju oraz w jezdzie po miescie mimo, ze nie spelnione sa warunki z pierwszego zdania.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftPredkosc powyzej 60km/h obroty miedzy 1800-2500 - to warunek do wypalenia DPF
Komentarz
-
-
Nie ten motor, ale zalecenia mego mechaniora by wypalił się DPF są takie: temp. silnika oczywiście 90 stopni, obroty nie niższe niż 2250. Na 4 biegu trzeba by jechać ok 100 km/h, przez ok. 10-15 kilometrów, a ja w pobliżu nie mam takiej trasy. Stosowana jest więc metoda: 3 bieg i prędkość 70-80 i to zdaje egzamin.
Mnie kontrolka DPF zapaliła się 2 razy w ciągu pół roku, kiedy musiałem dłużej pokręcić się po mieście, ale po wyjechaniu na prostą bez problemu filtr się wypalił.
Komentarz
-
-
Re: Podwyższone wolne oborty 2.0 TDI. DPF ?
Zamieszczone przez JayKey49Cześć
Nie dalej niż 400 km temu zapaliła mi się kontrolka DPF i wypalałem filtr na autostradzie ( 4 bieg, 80 km/h - tak powiedział pan z serwisu skody ). Dzisiaj na światłach zaobserwowałem podwyższone wolne obroty do około 950 obr . Temperatura płynu chłodniczego 90 stopni, wiatraczek chłodnicy pracował. Po ostygnięciu silnika i zapaleniu zimnego silnika obroty 800 , jak silnik się rozgrzał wolne obroty znowu skoczyły do 950 obr. Czy te podwyższone wolne obroty to jakieś symptomy zbliżającego się wypalania DPF? Samochód jest użytkowany trasa/miasto mniej więcej po połowie.
Nigdy wcześniej nie miałem DPF, tą Octavie mam dopiero trzeci miesiąc dlatego prosze was o jakieś porady w sprawie tych podwyższonych wolnych obrotów.
Komentarz
-
-
siemi1, Jadac 110km/h na 5 biegu masz wlasnie ponizej 2500 i jest wtedy ok. Tak samo jak wrzucisz 6 bieg i lecisz 120-130 to miescisz sie swobodnie w tych widelkach.
Zamieszczone przez MQ1977obroty nie niższe niż 2250
Komentarz
-
-
Re: Podwyższone wolne oborty 2.0 TDI. DPF ?
Zamieszczone przez JayKey49Nigdy wcześniej nie miałem DPF, tą Octavie mam dopiero trzeci miesiąc dlatego prosze was o jakieś porady w sprawie tych podwyższonych wolnych obrotów.
To na 100% wypalanie DPFa. Sterownik podwyższa obroty i zmienia kąt wtrysku aby potrzymać wysoką temperaturę wypalania. Podczas wypalania temperatura na czujniku przed DPF to 800-850 st.C. Elegancko to widać na VCDS w bloku bodajże 75 sterownika silnika. Podczas normalnej pracy jest około 400 st.
A, i wg Ross Techa podczas wypalania należy utrzymywać obroty w zakresie 1750-2500, najlepiej bieg trzeci lub czwarty. I faktycznie są to obroty optymalne jak sobie czasem jeżdżę z laptopem na fotelu pasażera i obserwuję proces wypalania. Wcale nie trzeba utrzymywać nie mniej niż 2250 obr.
Kontrolka DPF zapala się dopiero wtedy jak podczas kilku prób standardowego wypalania proces nie może być ukończony, ale wtedy wystarczy zrobić normalną trasę poza miastem i sterownik sam dalej będzie próbował wypalać, aż kontrolka zgaśnie. Jak mimo wszystko przy zapalonej kontrolce DPFa warunki wypalania są dalej nieprawidłowe (nie ma możliwości przegonienia auta) to w krańcowym przypadku może włączyć się tryb awaryjny z komunikatem Workshop. Wtedy znowu VCDS na kolana, kierunek "za miasto", kod serwisowy i wypalanie wymuszone - jakieś 20-30 km :diabelski_usmiech
Ja już jestem w stanie po pracy silnika z dokładnością 95% przewidzieć że wkrótce zacznie się wypalanie. :szeroki_usmiechOctavia II RS TDI 200/441
"Wojtek jak ostatnio depnął to buda dotarła do domu 10 minut po podwoziu" :twisted: :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Dzięki wokan
To teraz już będe wiedzieć, że podwyższone wolne obroty = wypalanie DPF.
Niestety nie posiadam programu i złącza diagnostycznego więc sam nie sprawdze kondycji filtra. Po świętach jade do ASO z niesprawnymi czujnikami cofania ( jakoś nikt nie potrafi sobie z nimi poradzić ) to zlece też kontrole stanu filtra DPF.
BTW przebieg Octavi to 107000 km. Przedtem jeździła w firmie ( 35 000 rocznie )Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez JayKey49Po świętach jade do ASO z niesprawnymi czujnikami cofania ( jakoś nikt nie potrafi sobie z nimi poradzić ) to zlece też kontrole stanu filtra DPF
Komentarz
-
Komentarz