Podwyższone wolne oborty 2.0 TDI. DPF ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • JayKey49
    Classic
    • 2019
    • 0

    Podwyższone wolne oborty 2.0 TDI. DPF ?

    Witam


    sprzedam springi H&R -45/50mm
    Cena 320+kw




    Nr sprężyn to 29260.
  • JayKey49
    Elegance
    • 2014
    • 873
    • Superb II (3T4)
    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    Podwyższone wolne oborty 2.0 TDI. DPF ?

    Cześć

    Nie dalej niż 400 km temu zapaliła mi się kontrolka DPF i wypalałem filtr na autostradzie ( 4 bieg, 80 km/h - tak powiedział pan z serwisu skody ). Dzisiaj na światłach zaobserwowałem podwyższone wolne obroty do około 950 obr . Temperatura płynu chłodniczego 90 stopni, wiatraczek chłodnicy pracował. Po ostygnięciu silnika i zapaleniu zimnego silnika obroty 800 , jak silnik się rozgrzał wolne obroty znowu skoczyły do 950 obr. Czy te podwyższone wolne obroty to jakieś symptomy zbliżającego się wypalania DPF? Samochód jest użytkowany trasa/miasto mniej więcej po połowie.
    Nigdy wcześniej nie miałem DPF, tą Octavie mam dopiero trzeci miesiąc dlatego prosze was o jakieś porady w sprawie tych podwyższonych wolnych obrotów.
    Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
    Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

    Komentarz

    • himi
      L&K
      • 2013
      • 1115
      • Octavia II (1Z3)
      • CBZB 1.2 TSI 105 KM

      #3
      Sprawdź sobie VCDS jakie masz zapełnienie DPF-a. Pewnie masz zawalony i szuka okazji do wypalenia. Jaki przebieg auta? U mnie zawsze DPF wypala się w trasie, nieodczuwalnie dla mnie. Info mam jedynie z VCDSa który notuje ostatnie wypalenia.

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Predkosc powyzej 60km/h obroty miedzy 1800-2500 - to warunek do wypalenia DPF-a.

        Biorac pod uwage dlugie przelozenia tej skrzyni w CFHC to chyba na 4 biegu przy 80km/h warunek nie jest spelniony.

        Proces powinien chwile trwac (w jezdzie to moze byc 5-10-15minut, roznie bywa) i nastepnie sie zakonczyc. Generalnie proces trwa tez na postoju oraz w jezdzie po miescie mimo, ze nie spelnione sa warunki z pierwszego zdania.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • himi
          L&K
          • 2013
          • 1115
          • Octavia II (1Z3)
          • CBZB 1.2 TSI 105 KM

          #5
          Trzeba przegonić wózek porządnie. Pocisnąć w trasie.

          Komentarz

          • siemi1
            L&K
            • 2012
            • 1287
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BMM 2.0 TDI 140 KM

            #6
            Zamieszczone przez Maicroft
            Predkosc powyzej 60km/h obroty miedzy 1800-2500 - to warunek do wypalenia DPF
            Ja wiem czy to jest wsrunek. Mi sie tzadko zdaza z taka predkoscia jezdzic kiedy glownie trasa jezdze 110-120 5bieg ok 2.5k obrotow. I jakos wypala... od raku nic sie nie swiecilo a wypalanjr sie odbuwalo.
            Spalanie - Motostat.pl
            Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
            Moja OII FL 2.0TDI Kombi, oszust RS
            Sprzedam na OLX!!

            Komentarz

            • himi
              L&K
              • 2013
              • 1115
              • Octavia II (1Z3)
              • CBZB 1.2 TSI 105 KM

              #7
              Ale jadąc 2500 obrotów spełniasz warunki wypalania. Mi się ani razu nie zapaliła ikona DPF. Żonie w Fabii 1,6 CR też nie. Wszystkie wypalenia w trasie.

              Komentarz

              • MQ1977
                Ambiente
                • 2014
                • 120
                • Octavia II (1Z3)
                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                #8
                Nie ten motor, ale zalecenia mego mechaniora by wypalił się DPF są takie: temp. silnika oczywiście 90 stopni, obroty nie niższe niż 2250. Na 4 biegu trzeba by jechać ok 100 km/h, przez ok. 10-15 kilometrów, a ja w pobliżu nie mam takiej trasy. Stosowana jest więc metoda: 3 bieg i prędkość 70-80 i to zdaje egzamin.

                Mnie kontrolka DPF zapaliła się 2 razy w ciągu pół roku, kiedy musiałem dłużej pokręcić się po mieście, ale po wyjechaniu na prostą bez problemu filtr się wypalił.

                Komentarz

                • himi
                  L&K
                  • 2013
                  • 1115
                  • Octavia II (1Z3)
                  • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                  #9
                  Jak masz dostęp do VCDS to naprawdę warto sprawdzić parametry DPF-a.

                  Komentarz

                  • tomek.wlkp
                    Ambiente
                    • 2014
                    • 132
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    #10
                    Re: Podwyższone wolne oborty 2.0 TDI. DPF ?

                    Zamieszczone przez JayKey49
                    Cześć

                    Nie dalej niż 400 km temu zapaliła mi się kontrolka DPF i wypalałem filtr na autostradzie ( 4 bieg, 80 km/h - tak powiedział pan z serwisu skody ). Dzisiaj na światłach zaobserwowałem podwyższone wolne obroty do około 950 obr . Temperatura płynu chłodniczego 90 stopni, wiatraczek chłodnicy pracował. Po ostygnięciu silnika i zapaleniu zimnego silnika obroty 800 , jak silnik się rozgrzał wolne obroty znowu skoczyły do 950 obr. Czy te podwyższone wolne obroty to jakieś symptomy zbliżającego się wypalania DPF? Samochód jest użytkowany trasa/miasto mniej więcej po połowie.
                    Nigdy wcześniej nie miałem DPF, tą Octavie mam dopiero trzeci miesiąc dlatego prosze was o jakieś porady w sprawie tych podwyższonych wolnych obrotów.
                    Jesteś pewien że to od DPF? Mam tak samo, ale czytałem w jakimś wątku że sterownik celowo podwyższa obroty, gdy temp. na zewnątrz jest niska.
                    Czarna Diablica

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      siemi1, Jadac 110km/h na 5 biegu masz wlasnie ponizej 2500 i jest wtedy ok. Tak samo jak wrzucisz 6 bieg i lecisz 120-130 to miescisz sie swobodnie w tych widelkach.

                      Zamieszczone przez MQ1977
                      obroty nie niższe niż 2250
                      Polecam lekture instrukcji. 2250, co powoduje ze zaraz mamy 2500 i lipa z procedury wypalania Moga byc duzo nizsze niz te 2250 i jak wyzej napisalem. Jazda na 5-6 biegu z predkoscia 120km/h jest ok.
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • wokan
                        Ambiente
                        • 2007
                        • 210

                        #12
                        Re: Podwyższone wolne oborty 2.0 TDI. DPF ?

                        Zamieszczone przez JayKey49
                        Nigdy wcześniej nie miałem DPF, tą Octavie mam dopiero trzeci miesiąc dlatego prosze was o jakieś porady w sprawie tych podwyższonych wolnych obrotów.

                        To na 100% wypalanie DPFa. Sterownik podwyższa obroty i zmienia kąt wtrysku aby potrzymać wysoką temperaturę wypalania. Podczas wypalania temperatura na czujniku przed DPF to 800-850 st.C. Elegancko to widać na VCDS w bloku bodajże 75 sterownika silnika. Podczas normalnej pracy jest około 400 st.

                        A, i wg Ross Techa podczas wypalania należy utrzymywać obroty w zakresie 1750-2500, najlepiej bieg trzeci lub czwarty. I faktycznie są to obroty optymalne jak sobie czasem jeżdżę z laptopem na fotelu pasażera i obserwuję proces wypalania. Wcale nie trzeba utrzymywać nie mniej niż 2250 obr.

                        Kontrolka DPF zapala się dopiero wtedy jak podczas kilku prób standardowego wypalania proces nie może być ukończony, ale wtedy wystarczy zrobić normalną trasę poza miastem i sterownik sam dalej będzie próbował wypalać, aż kontrolka zgaśnie. Jak mimo wszystko przy zapalonej kontrolce DPFa warunki wypalania są dalej nieprawidłowe (nie ma możliwości przegonienia auta) to w krańcowym przypadku może włączyć się tryb awaryjny z komunikatem Workshop. Wtedy znowu VCDS na kolana, kierunek "za miasto", kod serwisowy i wypalanie wymuszone - jakieś 20-30 km :diabelski_usmiech

                        Ja już jestem w stanie po pracy silnika z dokładnością 95% przewidzieć że wkrótce zacznie się wypalanie. :szeroki_usmiech
                        Octavia II RS TDI 200/441
                        "Wojtek jak ostatnio depnął to buda dotarła do domu 10 minut po podwoziu" :twisted: :diabelski_usmiech

                        Komentarz

                        • JayKey49
                          Elegance
                          • 2014
                          • 873
                          • Superb II (3T4)
                          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #13
                          Dzięki wokan

                          To teraz już będe wiedzieć, że podwyższone wolne obroty = wypalanie DPF.
                          Niestety nie posiadam programu i złącza diagnostycznego więc sam nie sprawdze kondycji filtra. Po świętach jade do ASO z niesprawnymi czujnikami cofania ( jakoś nikt nie potrafi sobie z nimi poradzić ) to zlece też kontrole stanu filtra DPF.

                          BTW przebieg Octavi to 107000 km. Przedtem jeździła w firmie ( 35 000 rocznie )
                          Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
                          Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

                          Komentarz

                          • kuebk
                            Drive
                            • 2011
                            • 74

                            #14
                            Nie ma czegos takiego jak warunek predkosci/obrotow/biegu, w trakcie aktywnej regeneracji mozna skutecznie wypalac filtr jadac na drugim biegu z predkoscia 20-30kmh i obrotami w granicach 1500. To co jest wazne to obciazenie silnika a nie predkosc, nic innego.

                            Komentarz

                            • himi
                              L&K
                              • 2013
                              • 1115
                              • Octavia II (1Z3)
                              • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez JayKey49
                              Po świętach jade do ASO z niesprawnymi czujnikami cofania ( jakoś nikt nie potrafi sobie z nimi poradzić ) to zlece też kontrole stanu filtra DPF
                              Musisz mieć zasobny portfel. Toż oni sobie wołają 130-200 złotych za podpięcie. Do tego ci dowalą przymusowe wypalanie jak zobaczą duże zapełnienie i z kilku ładnych stówek wyskoczysz. Popytaj w Twojej grupie regionalnej, może ci ktoś podepnie VCDS i nawet wypali DPF-a. No chyba, że koszty nie grają roli.

                              Komentarz

                              Pracuję...