Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

kontrolka poziomu oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • kontrolka poziomu oleju

    witam wszystkich

  • #2
    kontrolka poziomu oleju

    Mam pytanie kiedy powinna zaświecić (przy jakim poziomie na bagnecie)się kontrolka niskiego poziomu oleju, pytam bo u mnie już raświraśy zauważnłem, że poziom oleju był poniżej min i kontrolka ani żaden komunikat nie pojawił się. Kiedyś miałem problem z komunikatem że mam za niskie ciśnienie oleju i serwis stwierdził że zabrudził sie czujnik ciśnienie oleju , tak mi się wydaje, chodziło o ten co jest przy filtrze oleju. Wtedy coś tam przeczyścili, coś zrestowali i już więcej komunikat się nie pojawił, ale też nie mmiałem komunikatu o niskim stanie oleju. Pytanie czy mogli go jakoś przez przypadek wyłączyć? Dziś dolałem ok 500ml oleju i dopiero przekroczyło poziom mmin na bagnecie, kontrka nie śświeciła.

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez rafik11
      Dziś dolałem ok 500ml oleju i dopiero przekroczyło poziom mmin na bagnecie, kontrka nie śświeciła.
      Czekaj dalej W tym silniku jak zaczyna mrygac kontrolka to juz raczej kaplica, bo albo przeskoczy ci lancuch, albo przytrzesz motor.
      Olej nalezy bezwzglednie sprawdzac co 1tys km i trzymac na conajmniej polowie skali bagnetu lub pod max - pomiar wg instrukcji obslugi. Szczegolnie, ze mozesz miec to :

      Forum - Octavia Club Polska

      Komentarz


      • #4
        wiem i staram się kontrolować stan oleju tym bardziej że już mam drugi silniczek pierwszy był wymieniony na gwarancji, ale czasami nie ja jeżdżę autkiem tylko żonka, a ona jak to kobieta wsiada i jedzie. I tak jeździła od ostatniej mojej kontroli i właśnie tyle jej ubyło, a jak by się kontrolka zaświeciła to żona ops: i za telefon do mnie co się dzieje.

        Komentarz


        • #5
          rafik11, od min do maks na bagnecie w CDAA jest ok. 1 litr oleju ( i tyle mniej więcej trzeba dolać żeby był maks jak zapala się kontrolka ). Jak dolałeś 0,5 litra, żeby dojść do min to znaczy, że brakowało ok. 1,5 l oleju czyli MASAKRA !!! Pilnuj tego oleju, bo zaraz będziesz szukał trzeciego silnika...
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz


          • #6
            O ile się nie mylę to po otwarciu maski kontrolka niskiego poziomu oleju zapali się kolejny raz dopiero po przejechaniu ok. 100 km, więc musisz uważać a szczególnie jak silnik zużywa duże ilości oliwy.

            Seat Leon ST FR by mirek_p11

            Fotki
            Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
            Fotki

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez Tippo
              Olej nalezy bezwzglednie sprawdzac co 1tys km
              Tippo, chciałbym tak...
              No niestety, przy tym silniku, a jestem przed remontem, sprawdzam co 200 km, a czasami (paranoja :twisted: ) co 100 km...
              żołta kontrolka to ostatnie, co chciałbym zobaczyć :szeroki_usmiech
              Maciek
              terminarz trójmiejskich spotów klubowych
              Zapraszamy....

              Komentarz


              • #8
                ok, dzięki za odpowiedzi, ale tak naprawdę nie wiemy przy jakim stanie na bagnecie ta kontrolka zapali się. Wydawało mi się, że powinna się zapalić jak mamy poziom min. lub delikatnie poniżej. A tu kurcze było dużo poniżej i dalej nie świeciła. Czy ktoś wie jak sprawdzić ją poprzez vcds czy jest aktywna i czy czujnik jest aktywny?

                Komentarz


                • #9
                  W BXE kontrolka poziomu oleju włącza się jeśli poziom oleju będzie na dolnej granicy zakropkowanego pola bagnetu a więc nieco wyżej niż minimum. W ostatnim czasie też mi się nie włączyła kontrolka w odpowiednim momencie i chyba dlatego, że często otwierałem maskę do eksperymentów z żarówkami.
                  Antyfotoradar Valentine1
                  Harry II Classic+Sirio ML145

                  Komentarz


                  • #10
                    Sorry, ale czy przypadkiem nie jest tak, że kontrolka o której piszecie, to jest kontrolka nie >>poziomu<< oleju tylko >>ciśnienia<< oleju?

                    Możliwe, że jestem w błędzie, ale w poprzednim aucie (OI, silnik AKL) zaświeciła mi się tuż po wymianie oleju w ASO, a przyczyną było zapchanie smoka przez jakiś większy paproch (poziom oleju był przecież OK). Często zdarzało mi się też jeździć ze stanem oleju sporo poniżej minimum na bagnecie, ale kontrolka się nie zapalała.

                    Komentarz


                    • #11
                      MQ1977, to są dwie różne kontrolki reagujące na dwa różne czujniki; niski poziom oleju - pomarańczowa ( czujnik na dnie miski ), niskie ciśnienie oleju - czerwona ( czujnik w podstawie filtra oleju ).
                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                      Komentarz


                      • #12
                        mnie nurtuje taka kwestia w O2 - czy kontrolka informująca o małej ilości oleju pojawia się w trakcie jazdy, gdy oleju ubywa, czy tylko po ponownym odpaleniu silnika? jak dotąd zawsze pojawia mi się dopiero po ponownym zapaleniu auta, natomiast w O1 zawsze było to w trakcie jazdy

                        wersja z O2 jest trochę mniej bezpieczna, bo np. żre mi olej, startuję na autostradę w Rzeszowie, po czym np. w okolicach Opola tankuję i dopiero po restarcie dowiaduję się, że mam jakieś 0,5L za mało

                        Komentarz


                        • #13
                          czernobyl, u mnie pojawiła się w czasie jazdy...
                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                          Komentarz


                          • #14
                            czernobyl, potwierdzam u mnie tez w czasie jazdy

                            Komentarz


                            • #15
                              kowal 2002, Tomato, dzięki za informacje
                              być może jakieś spiętrzenie zbiegów okoliczności, bo jak dotąd zawsze miałem info o niskim poziomie oleju po postoju. na pewno będę obserwował dalej, bo moja 1.6 bardzo lubi olej :evil:

                              Komentarz


                              • #16
                                czernobyl, jak lubi olej, to sprawdzaj często i dolewaj, nie czekaj na kontrolkę. Kontrolka to ostateczność...
                                Maciek
                                terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                                Zapraszamy....

                                Komentarz


                                • #17
                                  odgrzeję temat choć sprawa dotyczy mojego BKD...dziś pierwszy raz od momentu zakupu czerwiec 2011 zapaliła mnie się kontrolka oleju...dolałem oleju jest już ok, ale powiedzcie mi panowie czego może być to objawem? Ostatnia zmiana oliwy sierpień zeszłego roku przejechane tylko coś ponad 8tys km ops: Zdaję sobie sprawę, że jest wina może leżeć właśnie po małym przelocie...ost. kilka razy zwiesiła mnie się również turbina :evil: poszperałem i znalazłem to Hosting stracił ważność boję się troszkę kosztów bo ostatnio mam na głowie masę rodzinnych problemów :| :|
                                  nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                                  Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    BADYL, nie bardzo wiadomo o co chodzi. Z tekstu wynika, że zaświeciła ci się kontrolka poziomu i po uzupełnieniu jest już ok. Rozumiem , że zgasła. No to własnie tak ma być. Najwyraźniej silnik bierze ci olej jak każdy. Jeden więcej drugi mniej. W BKD mojej żony też dolewam ok. 0.5l co 8-9 tys.
                                    Pozdrawiam.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      djtomi2, Tak się troszkę zdziwiłem bo wcześniej między zmianą oleju nic nie musiałem dolewać...dodatkowo kilka razy zawiesiła mnie się turbina i tak sobie pomyślałem czy czasami nie jest to powiązane? Stąd moje zmartwienie :roll:
                                      nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                                      Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        No to jak nie dolewałeś, a teraz dolewasz, to rzeczywiście może być coś na rzeczy. Może ci np. turbina trochę oleju przepuszczać. Przyjrzyj się, czy nie masz jakiegoś dziwnego dymu z rury. A może nic się nie dzieje, tylko mechanik ci za mało wlał przy wymianie i szybciej niż zwykle poziom spadł do minimum.
                                        Pozdrawiam.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          BADYL, to bardzo malo przesłanek, by cokolwiek wyrokowac. Jedna zmiana oleju + zawieszenia GEOMETRII turbosprężarki. Geometria nie zalezy od uszczelniaczy, a uszczelniacze od geometrii.

                                          Po drugie, mozna byloby sie pokusic o monitorowanie tematu. Ja w swoim BXE nie jestem w stanie sprawdzic dokladnie i bezsprzecznie poziomu oleju, bo cos w tym silniku powoduje, ze zdarzaja mi sie skoki poziomu 1/3 stanu przy, wydaje mi sie, zblizonych warunkach pomiarowych. Raz przy wymianie uwazalem, ze nalalem oleju do maksimum, poczekalem by sciekl i byl max. Minal dzien, a nazajutrz rano (czyli silnik tez odstany) nie mam polowy stanu na bagnecie. Za dwa dni olej wrocil do maxa. Innym razem zona pojechala do znajomych. Po drodze zapalil sie jej symbol niskiego poziom oleju, znajomy dolal w dobrej wierze do silnika oleju do maxa. Rano sprawdzam, polowa stanu oleju do odessania z silnika.

                                          Co sie zas tyczy tego, czy turbo nie pluje olejem, to szybkim testem jest odpiecie ktoregos z wezy od intercoolera. Jak chlusnie z niego wiadro oleju, mozesz sie martwic, jak spadnie pare kropel, jest to akceptowalny poziom oleju w dolocie.

                                          Bac sie nie ma co, ale trzeba pochylic sie nad tematem.
                                          Pozdrawiam, Robreg.
                                          ----
                                          furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            robreg, a nie stawiasz auta na jakimś pochyłym terenie raz dziobem w gore, a raz w dół. U mnie w BKD właśnie delikatne wahnięcia poziomu oleju wyjaśniłem sobie tym, że auto nie stoi na równym terenie. Były to różnice rzędu 1/4 zakresu pomiędzy min and max. Były i pewnie dalej są tylko jakoś olałem sprawę właśnie zwalając wszystko na ukształtowanie terenu.
                                            Pozdrawiam.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              djtomi2, to o czym piszesz, to jedno, ale o tym pamietalem. Cyrki sie dzieja ze wzgledu na to, ze na cieplym silniku podobno potrzeba az 10 minut czekania na to, by poziom oleju w misce olejowej sie ustabilizowal. To wydaje mi sie b.duzo czasu, a i tak mozna źle trafic z pomiarem ilosci oleju bagnetem.

                                              Ja sie przyzwyczailem i sprawdzam czy poziom oleju jest miedzy min a max, zmiany w obrebie tego zakresu ignoruje i spokojniej śpię.
                                              Pozdrawiam, Robreg.
                                              ----
                                              furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                              Komentarz

                                              POWRÓT NA GÓRĘ
                                              Pracuję...
                                              X