Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

wymiana paska wielorowkowego (klinowego)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • wymiana paska wielorowkowego (klinowego)

    kkuligowski, To niedrogo cie to wyszlo w sumie :-)
    Ja się chyba juz zdecydowałem i prewencyjnie wymienie komplet na zestaw naprawczy gdzie w jednym Aso dali cenę 1980 zl. Tylko raz mialem przy odpalaniu odglos łańcucha ale wydaje mi się ze rok temu auto pracowalo (nawet na postoju) ciszej wiec mysle ze jak mam juz 103kkm przebiegu a mam zamiar jeździć jeszcze 2-3 lata to warto zainwestować i miec spokój. Może jesienią odstawie do aso.

  • #2
    wymiana paska wielorowkowego (klinowego)

    Czy są jakieś wskazania odnośnie wymiany paska klinowego + napinacz i rolka prowadząca po określonym przebiegu lub upływie czasu dla silnika 1.4 tsi?

    Komentarz


    • #3
      Nie ma konkretnych wytycznych przy jakim stanie licznika należy go wymienić , natomiast instrukcja serwisowa mówi :

      Sprawdzić pasek wielorowkowy, zwracając uwagę na:

      - pęknięcia warstwy nośnej (zarysowania, pęknięcia rdzenia, pęknięcia poprzeczne).
      - rozdzielenia warstw (warstwa wierzchnia, włókna pociągowe).
      - wyłamania warstwy nośnej.
      - wystrzępienia włókien pociągowych
      - zużycie boków (wytarcie materiału, wystrzępienie boków, stwardnienie boków, zeszklenie i stwardnienie powierzchni).
      - ślady oleju i tłuszczu.

      W przypadku wykrycia w/w wad koniecznie należy wymienić pasek wielorowkowy. Dzięki temu można uniknąć ewentualnych awarii lub zakłóceń w pracy.
      Przy kontroli zwrócić uwagę też na stan rolki napinającej o ile występuje , jeżeli jej brak sprawdzić stan napięcia paska .

      Według mnie jeżeli nie występują w/w objawy , a stan licznika jest już znaczny dla świętego spokoju bym go wymienił .

      Komentarz


      • #4
        Witam,
        podpinam się pod temat. Wojtenio gdybyś mógł doprecyzować co Twoim zdaniem oznacza "znaczny przebieg"? Też mam 1,4 TSI mam 65k km na liczniki i nie wiem czy to jest znaczny wg Twojej opinii. Zaznaczę, że nie występują u mnie żadne symptomy przez Ciebie opisane.

        Ktoś może coś konkretniej?

        Komentarz


        • #5
          Tak do 120-150 bym za bardzo tam nie grzebał. W Felicji ( tani samochód ) dla świętego spokoju wymieniłem przy 150 i był w miarę ok. Na pewno by pojeździł do około 200. Jak nie piszczy lub coś podobnego to bym nie ruszał.

          Komentarz


          • #6
            Znaczny przebieg , jest według twojego uznania , dla jednego to może być 65 tys a dla drugiego 100 lub więcej tys . To ty podejmujesz decyzje o wymianie , jeżeli obawiasz się że coś może być nie tak z paskiem to go wymień .

            Pamiętaj że jest to element ruchomy i podlega zużyciu i starzeniu się i to też trzeba uwzględnić .

            Komentarz


            • #7
              Ja mam przebieg 64 i absolutnie nie zamierzam nic wymieniać. Przez co najmniej drugie tyle. Chyba że usłyszę jakieś dziwne, niepokojące dźwięki.

              Komentarz


              • #8
                Powyżej przebiegu 80 tys. km warto mieć zapas w bagażniku... albo wykupione dobre ubezpieczenie assistance 8) a najlepiej obie te rzeczy...

                [ Dodano: Pią 01 Maj, 15 15:00 ]
                No chyba, że ktoś lubi machać rękami na poboczu autostrady :lol:

                [ Dodano: Pią 01 Maj, 15 15:02 ]
                Ja wymieniłem przy przebiegu 60 tys. km, ale tylko i wyłącznie z powodu hałasu jak wydawał.
                W razie czego mam tamten w bagażniku.

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez paulob1
                  Powyżej przebiegu 80 tys. km warto mieć zapas w bagażniku... albo wykupione dobre ubezpieczenie assistance a najlepiej obie te rzeczy...
                  bez przesady - może jeszcze wozić łożyska kół albo tuleje wahacza?
                  Zamieszczone przez Wojtenio
                  Sprawdzić pasek wielorowkowy, zwracając uwagę na:

                  - pęknięcia warstwy nośnej (zarysowania, pęknięcia rdzenia, pęknięcia poprzeczne).
                  - rozdzielenia warstw (warstwa wierzchnia, włókna pociągowe).
                  - wyłamania warstwy nośnej.
                  - wystrzępienia włókien pociągowych
                  - zużycie boków (wytarcie materiału, wystrzępienie boków, stwardnienie boków, zeszklenie i stwardnienie powierzchni).
                  - ślady oleju i tłuszczu.
                  Do tego spisu warto dołożyć zwiększony szum rolek i wtedy przy okazji wymiany uszkodzonej rolki oczywiście wymienia się pasek.
                  Zamieszczone przez paulob1
                  Ja wymieniłem przy przebiegu 60 tys. km, ale tylko i wyłącznie z powodu hałasu jak wydawał.
                  może wystarczyłoby tylko wyregulować - ostatnio w autku mojej żony (Suzuki) ponieważ piszczał na zimnym to wg opinii mechaników należało go wymienić. Otwarcie klapy, poluzowanie dwóch śrub, przekręcenie jednej o kilka obrotów, zakręcenie dwóch śrub, zamknięcie klapy skutecznie wyeliminowało hałas wystarczyło 5 minut roboty :lol:

                  [ Dodano: Pią 01 Maj, 15 16:45 ]
                  Zamieszczone przez paulob1
                  No chyba, że ktoś lubi machać rękami na poboczu autostrady
                  poprzedni samochód sprzedałem przy przebiegu 155kkm, obecnie mam 93kkm - mam ćwiczyć ręce, jak nie wożę paska ? :szeroki_usmiech

                  Komentarz


                  • #10
                    rezon, a co dokładnie miałbym wyregulować? Widać, że jesteś w temacie.... bo w BFQ jak w większości silników benzynowych w O1 jest napinacz automatyczny, a nie jak w starych wersjach Fabii 1,4 czy w Polonezach na dwie śruby. Pasek zwyczajnie był lekko zryty i hałasował. Widać to dopiero po zdjęciu z napędu i porządnym zagięciu go ręką. Czasem pomaga umycie specjalistycznym sprayem, ale to pomaga tylko na kilka tygodni, bo mikropęknięcia struktury w wyniku działania pyłów i różnego rodzaju syfu z drogi daje o sobie znać nawet w prawie nowych paskach.
                    Co do drugiej Twojej odpowiedzi z machaniem rąk daruję sobie komentarz 8)

                    [ Dodano: Pią 01 Maj, 15 18:59 ]
                    a tu masz jeden z licznych preparatów:

                    Error 404

                    i nie mam tu na myśli piski, a cichy hurgot przypominający odgłos zużytego łożyska.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez paulob1
                      był lekko zryty
                      i to jest powód do wymiany - w przeciwieństwie do przebiegu co do rodzaju napinacza to już nie pamiętam O1 czy O2 ale wydaje mnie się jednak, że tak całkowicie automatyczny to on nie był.

                      Komentarz


                      • #12
                        rezon, tak wygląda napinacz w 1,6 i 2.0 benzynie... tak dla przypomnienia :lol:

                        Link

                        W dieslach jest jeszcze siłownik na ramieniu dołączony.

                        Komentarz


                        • #13
                          aż sobie jutro klapę w S2 podniosę zobaczyć jaki jest Ostatni pasek to chyba z 10 lat temu wymieniałem, a zerwany to miałem raz przez ponad 1,5Mkm.

                          Komentarz


                          • #14
                            Czy pasek wielorowkowy to, to samo co pasek zębaty?
                            Bo książka serwisowa mówi o jego wymianie co 60 kkm lub co 4 lata. Podobnie jak rolki napinacza.
                            Załączone pliki

                            Komentarz


                            • #15
                              Nie to samo. Pasek zebaty to pasek rozrzadu (w tdi), nie wiem co autor mial na mysli w tym przypadku bo nie wiem od czego to ksiazka.
                              Jak wymieniac pasek alternatora to najlepiej z kólkiem prowadzacym napinacza bo najczesciej kuca w nim lozysko i to rolka scina zazwyczaj pasek poprzez blokowanie tejze rolki. Ponadto dobrze przyjzec sie podczas takiej wymiany sprzegielku alternatora i miec z glowy.
                              Aso zazwyczaj wymienia pasek alternatora przy wymianie rozrzadu.

                              Sorry za polskie znaki, cos mi sie zesralo :/
                              Alarmy, zabezpieczenia antykradzieżowe, GPS, zestawy BT, elektryka i elektronika TOYOTA, VAG, FIAT, OPEL

                              Komentarz


                              • #16
                                rodro, Pasek mimo ponad 100kkm i 5 lat wygląda jak nowy, żadnych śladów użytkowania, pęknięć nawet po silnym zgięciu nie widać... cytat z wątku Forum - Octavia Club Polska eaglemirek-a z 06.05.2015 godz.8:54
                                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                =================================================

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez low-raider
                                  Nie to samo. Pasek zebaty to pasek rozrzadu (w tdi), nie wiem co autor mial na mysli w tym przypadku bo nie wiem od czego to ksiazka.
                                  Jak wymieniac pasek alternatora to najlepiej z kólkiem prowadzacym napinacza bo najczesciej kuca w nim lozysko i to rolka scina zazwyczaj pasek poprzez blokowanie tejze rolki. Ponadto dobrze przyjzec sie podczas takiej wymiany sprzegielku alternatora i miec z glowy.
                                  Aso zazwyczaj wymienia pasek alternatora przy wymianie rozrządu :/
                                  Książka jest od mojego benzynowego tsi. Mam wątpliwości czy chodzi o pasek rozrządu i jego wymianę po 60 kkm, trochę mało tych kilometrów. Bardziej stawiam na pasek wielorowkowy.

                                  [ Dodano: Czw 07 Maj, 15 23:22 ]
                                  Zamieszczone przez endryu
                                  rodro, Pasek mimo ponad 100kkm i 5 lat wygląda jak nowy, żadnych śladów użytkowania, pęknięć nawet po silnym zgięciu nie widać... cytat z wątku Forum - Octavia Club Polska eaglemirek-a z 06.05.2015 godz.8:54
                                  Czytałem ten wpis, dzięki.
                                  Zastanawia mnie zapis z książki serwisowej, bo podane w niej terminy wymian niektórych podzespołów są dziwnie wydłużone np. filtr powietrza albo filtr przeciwpyłkowy, a w przypadku paska i rolki dosyć krótkie.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    rodro, Spójrz na 1-szą stronę książki i zobacz do ilu skodilaków jest ta książka. Nie każdy kwadracik do odfajkowania jest dla caxa-y :idea:
                                    Filtr kabinowy 60kkm lub 2 lata, a powietrza do silnika 90kkm lub 6 lat (tu warto częściej zajrzeć do puszki i zweryfikować organoleptycznie) :szeroki_usmiech
                                    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                    =================================================

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Toć przecie w caxa masz łańcuch na rozrządzie
                                      Alarmy, zabezpieczenia antykradzieżowe, GPS, zestawy BT, elektryka i elektronika TOYOTA, VAG, FIAT, OPEL

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez low-raider
                                        Toć przecie w caxa masz łańcuch na rozrządzie
                                        A przeczytałeś ze zrozumieniem moje posty?

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Tak kolego, przeczytałem. Odpowiadam na Twoje pytania i jeśli Ty byś przeczytał moje
                                          wypowiedzi ze zrozumieniem, którego brak mi zarzucasz to być wiedział o co mi chodziło bo masz wszystko wytłumaczone.

                                          Cytując Twoją wypowiedź: "Książka jest od mojego benzynowego tsi. Mam wątpliwości czy chodzi o pasek rozrządu i jego wymianę po 60 kkm, trochę mało tych kilometrów. Bardziej stawiam na pasek wielorowkowy. "

                                          To Ci mówię, że masz łańcuch a nie pasek. Jeśli "stawiasz" na pasek wielorowkowy to go obejrzyj na aucie i oceń czy kwalifikuje się do wymiany, lub w miarę możliwości manualnych wymontuj i wtedy oceń zużycie.

                                          Tyle w temacie, dziękuję
                                          Alarmy, zabezpieczenia antykradzieżowe, GPS, zestawy BT, elektryka i elektronika TOYOTA, VAG, FIAT, OPEL

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez rodro
                                            A przeczytałeś ze zrozumieniem moje posty?
                                            Szczerze to i ja do końca nie czaję o co ci biego :shock:

                                            Tak jak koledzy piszą mając CAXA to rozrząd masz na łańcuchu a co do info z książki serwisowej to w mojej jest wyraźnie napisane że co 60kkm/4lata należy tylko sprawdzić stan i napięcie paska wielorowkowego. Dla mnie jest jasnym jak słońce że jak sprawdzić to sprawdzić i dopiero jak oględziny wykażą taką potrzebę to wymienić :!:
                                            W kolejnym punkcie pisze że co 90kkm a następnie co 30kkm sprawdzić pasek zębaty w silnikach benzynowych 4 cylindrowych jednak na dole pisze wyraźnie że nie dotyczy (1,2l/77kW , 1,4l/90/92kW , 1,8l/112/118kW)

                                            Jeżeli chodzi ci o coś innego to napisz jeszcze raz wyraźnie o jaki silnik chodzi i o jaki pasek bo jak widzisz jest nas więcej którzy nie rozumieją twojego toku myślenia :diabelski_usmiech



                                            CB Harry II ASC + Triflex

                                            Pozdrawiam Mirek!!

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez low-raider
                                              Tak kolego, przeczytałem. Odpowiadam na Twoje pytania i jeśli Ty byś przeczytał moje
                                              wypowiedzi ze zrozumieniem, którego brak mi zarzucasz to być wiedział o co mi chodziło bo masz wszystko wytłumaczone.

                                              Cytując Twoją wypowiedź: "Książka jest od mojego benzynowego tsi. Mam wątpliwości czy chodzi o pasek rozrządu i jego wymianę po 60 kkm, trochę mało tych kilometrów. Bardziej stawiam na pasek wielorowkowy. "

                                              To Ci mówię, że masz łańcuch a nie pasek. Jeśli "stawiasz" na pasek wielorowkowy to go obejrzyj na aucie i oceń czy kwalifikuje się do wymiany, lub w miarę możliwości manualnych wymontuj i wtedy oceń zużycie.

                                              Tyle w temacie, dziękuję
                                              Nadal nie rozumiesz. Nie pytałem o wymianę rozrządu i wiem, że w moim silniku jest łańcuch. Mam wątpliwości odnośnie zapisu w książce serwisowej, a Ty zasugerowałeś, że chodzi o pasek rozrządu. Czy producent zaleca wymianę rozrządu co 60 kkm? Przeczytaj cały wątek i nie wyrywaj cytatów z kontekstu.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez rodro
                                                Książka jest od mojego benzynowego tsi. Mam wątpliwości czy chodzi o pasek rozrządu i jego wymianę po 60 kkm, trochę mało tych kilometrów. Bardziej stawiam na pasek wielorowkowy.
                                                A to kto napisał. Skoro wiesz że masz na łańcuchu to po kiego grzyba piszesz o pasku rorządu :?: :evil:



                                                CB Harry II ASC + Triflex

                                                Pozdrawiam Mirek!!

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez eaglemirek
                                                  Zamieszczone przez rodro
                                                  Książka jest od mojego benzynowego tsi. Mam wątpliwości czy chodzi o pasek rozrządu i jego wymianę po 60 kkm, trochę mało tych kilometrów. Bardziej stawiam na pasek wielorowkowy.
                                                  A to kto napisał. Skoro wiesz że masz na łańcuchu to po kiego grzyba piszesz o pasku rorządu :?: :evil:
                                                  Ty też nie czytałeś całego wątku? Jeden wyrwał cytat z kontekstu, a drugi drąży temat. Sugestia odnośnie paska rozrządu nie jest moja i na tym kończę dyskusję.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X