Spodziewam się poważnego linczu ale co mi tam. Dodatkowo komentarzy- trzeba było brać wyższy model ops: . Polak mądry po szkodzie.
Ale do tematu. Jak w temacie wersja MINT jak wiadomo jest dość uboga w zasadzie pod każdym względem. Na szczęście w wersji podstawowej dali silnik
Chciałbym zamontować tempomat + MFA.
Posiadam wszystkie części:
Moduł kolumny kierownicy- końcówka BC,
Manetki właściwe.
Po montażu wszystkich części jest problem bo moduł kłóci się z resztą. Tempomat udało się zakodować i działał (problem podłączenia dodatkowych kabelków wykluczam właśnie przez to, że udało się zakodować tempomat), ale niestety był problem ze wspomaganiem układu kierowniczego.
Chciałbym prosić obeznanych w kodowaniu o:
1. Jak zakodować moduł kmolumny kierownicy i gdzie,
2. Jak zakodować obsługę MFA i gdzie,
3. Czy może jest kilka czujników kąta skrętu (czy jak się to cholerstwo tam nazywa) podłączanych do modułu kolumny kierownicy i akurat ten u mnie nie działa w połączeniu z modułem BC.
Z góry dzięki za pomoc (jak to starożytni Indianie mawiali: fenk ju from de małntyn).
It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
Według mnie po Twoim opisie podejrzewam, że jest problem z tym sterownikiem z końcówką BC. Musisz w ETCE sprawdzić jaki moduł powinien iść do Twojego samochodu. Powiedz, z którego rocznika masz swoją Octavię i jaki to jest rok modelowy?
Wbrew pozorom nie każdy sterownik highline lub midline pasuje do każdego rocznika. U mnie moduły z końcówką BP i CC robiły jaja - z CC nie działał czujnik kąta skrętu, a z BP trąbił klakson przy włączaniu kierunkowskazów :lol:
Dopiero moduł BK śmiga jak należy. Z etki wychodziło, że właśnie moduł BK powinien pasować i tak było.
Moduł kolumny kierowniczej kodujesz VCDSem - sterownik nr 16. Tam też wkodowujesz, że jest MFA. Po wymianie zestawu wskaźników na wersję z MFA komputer będzie już działał, ale bez zmiany manetki wycieraczek i kodowania modułu kierownicy nie będziesz mógł zmieniać typu informacji wyświetlanych przez komputer.
Ja mam też rocznik 2007 ale modelowy 2008 - więc niekoniecznie moduł z końcówką BK będzie pasował jak u mnie.
Musisz sprawdzić co Ci powie Etka dla Twojego VINa.
Dopiero moduł BK śmiga jak należy. Z etki wychodziło, że właśnie moduł BK powinien pasować i tak było.
,
a nie jest to tak jak napisał kolega"kowaltom99" odnośnie tematu: [O2] [O2FL] montaż MFA (komputr pokładowy) w Classic/Mint:
W końcu zaktualizowałem ETKe i posprawdzałem moduły.
Wygląda na to, że od roku modelowego MY2009 są montowane tylko dwa typy modułów:
1K0953549CH dla samochodów z kierą po lewej i
1K0953549CD dla samochodów z kierą po prawej
Nie ma podziału modułów z kompem, kierownicą wielofunkcyjną czy z tempomatem, jak to jest w Octavkach II do roku modelowego 2008.
W przyszłym tygodniu bedę miał dostęp do VCDS to sprawdzę jaki mam moduł (mam rok modelowy 2009) - jeżeli mam CH to prawdopodobie do Skoda Octavia II FL Mint/Classic wystarczy tylko dodac manetki, bez wymiany modułu.
chodziło mi o to,że wymieniając moduł na taki ,który będzie współpracował to należy wymienić na takie jak podałem za kolegą"kwaltom99" i powinno być po kłopocie :roll:
Znalazłem parę informacji dot. sterowników pod kierownicą - może się przyda.
Cruise Control - to tempomat
W uwadze jest mowa, że w sterowniku BC jest jakiś bug, ale nie bardzo mogę rozszyfrować "na co on nie pozwala tempomatowi" - może ktoś to wyjaśni.
Type I (Compatible to Slip Ring: 1K0-959-653, 1K0-959-653-A) Lowline
Part Numbers: 1K0-953-549
Supported Features: None Midline
Part Numbers: 1K0-953-549-A
Supported Features: Cruise Control, Trip Computer Highline
Part Numbers: 1K0-953-549-B, 1K0-953-549-D, 1K0-953-549-AD, 1K0-953-549-AM
Supported Features: Cruise Control, Trip Computer, Multi-Function Steering Wheel
Type II (Compatible to Slip Ring: 1K0-959-653-C, 1K0-959-653-D) Lowline
Part Numbers: 1K0-953-549-E, 1K0-953-549-AE
Supported Features: None Midline
Part Numbers: 1K0-953-549-F, 1K0-953-549-AF, 1K0-953-549-AH, 1K0-953-549-AP, 1K0-953-549-BC, 1K0-953-549-BF, 1K0-953-549-BN, 1K0-953-549-CA
Supported Features: Cruise Control, Trip Computer Highline
Part Numbers: 1K0-953-549-G, 1K0-953-549-AG, 1K0-953-549-AK, 1K0-953-549-AL, 1K0-953-549-AQ, 1K0-953-549-BD, 1K0-953-549-BK, 1K0-953-549-CC, 1K0-953-549-CD
Supported Features: Cruise Control, Trip Computer, Multi-Function Steering Wheel
Note: 1K0-953-549-BC may have a Bug which doesn't allow Cruise Control Retrofitting, in such a Case you need to replace the Module
Type III (Compatible to Slip Ring 1K0-959-653-C and 1K0-959-653-D without Steering Angle Sensor) Lowline
Part Numbers:
Supported Features: None Midline
Part Numbers: 1K0-953-549-CM, 1K0-953-549-CN
Supported Features: Cruise Control, Trip Computer Highline
Part Numbers: 1K0-953-549-CD, 1K0-953-549-CF, 1K0-953-549-CH
Supported Features: Cruise Control, Trip Computer, Multi-Function Steering Wheel
retrofitting to uzupełnienie maszyny / samochodu o nową część, której nie było od początku
... moze mieć bug, który nie pozwala na dołożenie tempomatu i w takim przypadku... należy wymienić Moduł
Czyli, należałoby przyjąć, że jednak moduł sterownika kierownicy z końcówką BC nie obsługuje tempomatu w przypadku, gdyby ktoś miał u siebie BC i chciałby dołożyć tempomat.
emba, powinieneś dodać do tego jeszcze "typ 3" :-)
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Cruise_Control_Retrofitting_(1K)
Istotnymi informacjami są też fakty, że typ 2. ma czujnik kąta kierownicy, a typ 3. takowego nie posiada. Nie wiem co z pierwszym. A może to być o tyle istotne, że jak ktoś będzie chciał sobie podmienić sterownik elektryki, żeby mieć doświetlanie zakrętów, to może się zdziwić :-)
tomil, emba - tam jest napisane, że sterownik BC MOŻE (ale nie musi) mieć błąd, który nie pozwoli na zainstalowanie tempomatu. Wymiana na którykolwiek z tej grupy na pewno zadziała :-) Skoro u Ciebie nie ruszyło, to znaczy, że Twój jednak tego BUG'a ma i musisz wymienić, chyba że ........ ASO, albo ktoś kto ma sprzęt (Vag-Com-Pro Flasher) i się na tym zna podmieni Ci firmware sterownika być może w nowym firmware błąd został usunięty.
Według mnie po Twoim opisie podejrzewam, że jest problem z tym sterownikiem z końcówką BC. Musisz w ETCE sprawdzić jaki moduł powinien iść do Twojego samochodu. Powiedz, z którego rocznika masz swoją Octavię i jaki to jest rok modelowy?
Wbrew pozorom nie każdy sterownik highline lub midline pasuje do każdego rocznika. U mnie moduły z końcówką BP i CC robiły jaja - z CC nie działał czujnik kąta skrętu, a z BP trąbił klakson przy włączaniu kierunkowskazów
Dopiero moduł BK śmiga jak należy. Z etki wychodziło, że właśnie moduł BK powinien pasować i tak było.
Pierwsza rzecz, którą trzeba zrobić to sprawdzić w ETCE- u mnie podobnie jak i u rrysio, powinny śmigać moduły BK, CC, AM. I teraz takich będę szukał.
Teoretycznie BC powinien obsługiwać moduł skrętu. Faktycznie, albo kłócił się z resztą elektroniki samochodu, albo był niewłaściwy moduł skrętu (oryginalny), bo o ile udało się zakodować tempomat, nie udało się uruchomić wspomagania układu kierowniczego (cały czas wywalał błąd elektroniki kierownicy).emba, kropeck, pomógł poleciało.
[ Dodano: Sro 14 Kwi, 10 17:02 ]
Aaaa, i jeszcze jedno. Przy zmianie licznika co trzeba zrobić by działało. Jak się orientuję to właśnie tu siedzi immo??? Czy też źle kojarzę. Jeśli tak, to czy da radę zakodować bez posiadania kodu immo?
It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
tomil, musisz mieć kod PIN do obu 'szaf' - starej i nowej. Wymagane przy procesie kodowania IMMO. Przy kluczach do samochodu (pewnie przypięte do zapasowych, bo nikt normalny z nią nie jeździ :-) ) powinny być plastikowe tabliczki z czterocyfrowym kodem - to są kody do IMMO.
Jeśli nie masz tych kodów, to można je odczytać odpowiednim oprogramowaniem (np. Vag-com pro <- to nie jest reklama - po prostu to jedyny program, którym ostatnio się interesuję i wiem, że ma możliwość odczytania takiego kodu PIN). Ja 'jeszcze' go nie mam :-) może mi się uda załatwić jakiś egzemplarz do testów :-)
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer_III_Immobilizer_Swapping_(Instrument_C luster) -> przykładowa procedura wymiany liczników z wbudowanym IMMO (instrukcja od strony programowej w VCDS).
Jeszcze jedno pytanie odnośnie modułów kolumny kierownicy. Ciężko dostać na alledrogo właściwy: z tego co sprawdzałem w ETCE (w ASO) do mojego auta pasują moduły z końcówkami BK, CC, AM. I takich nie ma. Niektórzy sprzedawcy podają np. A/AM, choć na naklejce widnieje A- czy taki też będzie pasował? I czym może się różnić A od AM?
OK. załapałem po lekturze wikiross.
Ale teraz nasunęło mi się kolejne pytanie- slip ring (podejrzewam, że chodzi o taśmę kierownicy). Skoro mam obecnie moduł lowline z końcówką BB, to z której grupy (I/II) powinienem kupić moduł midline/highline.
It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
z tego co sprawdzałem w ETCE (w ASO) do mojego auta pasują moduły z końcówkami BK, CC, AM
Jakim cudem ETKA może mówić, że pasują niby 3 różne moduły??? Zresztą AM jest do slip ringa grupy I :!:
Owszem w ETCE są widoczne moduły z różnymi końcówkami, ale każdy z rodzajów pasuje do aut z innymi numerami seryjnymi. Musisz swój VIN dopasować do konkretnego sterownika.
Zamieszczone przez tomil
Skoro mam obecnie moduł lowline z końcówką BB, to z której grupy (I/II) powinienem kupić moduł midline/highline.
BB to grupa II. Więc tylko sterownik z tej grupy będzie Ci działał poprawnie.
Jakim cudem ETKA może mówić, że pasują niby 3 różne moduły???
Przecież napisałem, że sprawdzali w ASO- podałem im numer VIN i takie dane dostałem. Niestety mój prywatny komputer się wysypał a na służbowym nie mogę nic zainstalować- więc i ETKI brak.
[ Dodano: Pią 07 Maj, 10 13:49 ] rrysio, kolejny pomógł poleciało. A może ktoś sprawdzić poprawnie w ETCE (VIN prześlę na priw), jaki rzeczywiście moduł będzie u mnie pasował, bo w takim przypadku przestaję wierzyć w to co mi w ASO powiedzieli.
It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
A może ktoś sprawdzić poprawnie w ETCE (VIN prześlę na priw)
Podeślij mi na PW VINa Postaram się to sprawdzić u znajomego.
[ Dodano: Nie 09 Maj, 10 09:40 ]
No więc po sprawdzeniu po VINie wychodzi mi, że u Ciebie powinien pasować moduł 1K0 953 549 AK a więc żaden z tych, które podano Ci w ASO.
Sprawdź to jeszcze np w innym ASO bo wiesz - teoretycznie mają dostęp do najnowszej ETKI, ale praktycznie nie zawsze wiedzą jak z niej korzystać
A nie wiecie gdzie można by sprawdzić co może moduł CQ?
Rozmawiałem z Grygy i co się okazuje. Otóż moja FL ma wiązkę od O2 przed FL. Oznacza to mniej więcej, że czujnik G85 mam w kierownicy. Natomiast w MY2010 czujnik ten przenieśli do maglownicy i teraz najnowsze moduły nie mają zabudowanej elektroniki do obsługi tego. Co gorsza do mojego podchodzi moduł CH, który ciężko dostać. W Ambiente montują teraz CQ, więc podejrzewam, że ma to też tempomat. Ciekawe też czy obsłuży kierownicę. Podejrzewam, że nie i do tego właśnie modelu poszedł by CF, który ma wszytko. Ale nie mogę w necie naszukać co i jak.
[ Dodano: Pon 10 Maj, 10 22:40 ]
Jakby był kto zainteresowany to mam CF ciągle for sale
Komentarz