Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Montaż tempomatu i MFA w O2 przed FL Mint

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Montaż tempomatu i MFA w O2 przed FL Mint

    dawaj foty , olej wyjazd

  • #2
    [O2] Montaż tempomatu i MFA w O2 przed FL Mint

    Spodziewam się poważnego linczu ale co mi tam. Dodatkowo komentarzy- trzeba było brać wyższy model ops: . Polak mądry po szkodzie.

    Ale do tematu. Jak w temacie wersja MINT jak wiadomo jest dość uboga w zasadzie pod każdym względem. Na szczęście w wersji podstawowej dali silnik

    Chciałbym zamontować tempomat + MFA.
    Posiadam wszystkie części:
    Moduł kolumny kierownicy- końcówka BC,
    Manetki właściwe.
    Po montażu wszystkich części jest problem bo moduł kłóci się z resztą. Tempomat udało się zakodować i działał (problem podłączenia dodatkowych kabelków wykluczam właśnie przez to, że udało się zakodować tempomat), ale niestety był problem ze wspomaganiem układu kierowniczego.

    Chciałbym prosić obeznanych w kodowaniu o:
    1. Jak zakodować moduł kmolumny kierownicy i gdzie,
    2. Jak zakodować obsługę MFA i gdzie,
    3. Czy może jest kilka czujników kąta skrętu (czy jak się to cholerstwo tam nazywa) podłączanych do modułu kolumny kierownicy i akurat ten u mnie nie działa w połączeniu z modułem BC.

    Z góry dzięki za pomoc (jak to starożytni Indianie mawiali: fenk ju from de małntyn).
    It doesn't matter what we're losing
    It only matters what we're going to find!

    Komentarz


    • #3
      tomil, uderz do kolegi rrysio. On przerabiał Minta.
      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

      Komentarz


      • #4
        Według mnie po Twoim opisie podejrzewam, że jest problem z tym sterownikiem z końcówką BC. Musisz w ETCE sprawdzić jaki moduł powinien iść do Twojego samochodu. Powiedz, z którego rocznika masz swoją Octavię i jaki to jest rok modelowy?

        Wbrew pozorom nie każdy sterownik highline lub midline pasuje do każdego rocznika. U mnie moduły z końcówką BP i CC robiły jaja - z CC nie działał czujnik kąta skrętu, a z BP trąbił klakson przy włączaniu kierunkowskazów :lol:

        Dopiero moduł BK śmiga jak należy. Z etki wychodziło, że właśnie moduł BK powinien pasować i tak było.

        Moduł kolumny kierowniczej kodujesz VCDSem - sterownik nr 16. Tam też wkodowujesz, że jest MFA. Po wymianie zestawu wskaźników na wersję z MFA komputer będzie już działał, ale bez zmiany manetki wycieraczek i kodowania modułu kierownicy nie będziesz mógł zmieniać typu informacji wyświetlanych przez komputer.

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez rrysio
          Powiedz, z którego rocznika masz swoją Octavię i jaki to jest rok modelowy?
          Rocznik 2007, rok modelowy 2007 (licząc, że 10 pozycja w VIN to rocznik modelowy).
          It doesn't matter what we're losing
          It only matters what we're going to find!

          Komentarz


          • #6
            Ja mam też rocznik 2007 ale modelowy 2008 - więc niekoniecznie moduł z końcówką BK będzie pasował jak u mnie.
            Musisz sprawdzić co Ci powie Etka dla Twojego VINa.

            Komentarz


            • #7
              OK, dzięki.
              It doesn't matter what we're losing
              It only matters what we're going to find!

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez rrysio
                Dopiero moduł BK śmiga jak należy. Z etki wychodziło, że właśnie moduł BK powinien pasować i tak było.
                ,

                a nie jest to tak jak napisał kolega"kowaltom99" odnośnie tematu: [O2] [O2FL] montaż MFA (komputr pokładowy) w Classic/Mint:

                W końcu zaktualizowałem ETKe i posprawdzałem moduły.
                Wygląda na to, że od roku modelowego MY2009 są montowane tylko dwa typy modułów:
                1K0953549CH dla samochodów z kierą po lewej i
                1K0953549CD dla samochodów z kierą po prawej
                Nie ma podziału modułów z kompem, kierownicą wielofunkcyjną czy z tempomatem, jak to jest w Octavkach II do roku modelowego 2008.
                W przyszłym tygodniu bedę miał dostęp do VCDS to sprawdzę jaki mam moduł (mam rok modelowy 2009) - jeżeli mam CH to prawdopodobie do Skoda Octavia II FL Mint/Classic wystarczy tylko dodac manetki, bez wymiany modułu.
                Jacek

                Komentarz


                • #9
                  jago7270, pewnie masz rację, ale tu mówimy o O2 przed efelem. Tu modeli modułów było sporo i nie wszystkie chciały współpracować.
                  It doesn't matter what we're losing
                  It only matters what we're going to find!

                  Komentarz


                  • #10
                    chodziło mi o to,że wymieniając moduł na taki ,który będzie współpracował to należy wymienić na takie jak podałem za kolegą"kwaltom99" i powinno być po kłopocie :roll:
                    Jacek

                    Komentarz


                    • #11
                      Znalazłem parę informacji dot. sterowników pod kierownicą - może się przyda.
                      Cruise Control - to tempomat
                      W uwadze jest mowa, że w sterowniku BC jest jakiś bug, ale nie bardzo mogę rozszyfrować "na co on nie pozwala tempomatowi" - może ktoś to wyjaśni.

                      Type I (Compatible to Slip Ring: 1K0-959-653, 1K0-959-653-A)
                      Lowline
                      Part Numbers: 1K0-953-549
                      Supported Features: None
                      Midline
                      Part Numbers: 1K0-953-549-A
                      Supported Features: Cruise Control, Trip Computer
                      Highline
                      Part Numbers: 1K0-953-549-B, 1K0-953-549-D, 1K0-953-549-AD, 1K0-953-549-AM
                      Supported Features: Cruise Control, Trip Computer, Multi-Function Steering Wheel

                      Type II (Compatible to Slip Ring: 1K0-959-653-C, 1K0-959-653-D)
                      Lowline
                      Part Numbers: 1K0-953-549-E, 1K0-953-549-AE
                      Supported Features: None
                      Midline
                      Part Numbers: 1K0-953-549-F, 1K0-953-549-AF, 1K0-953-549-AH, 1K0-953-549-AP, 1K0-953-549-BC, 1K0-953-549-BF, 1K0-953-549-BN, 1K0-953-549-CA
                      Supported Features: Cruise Control, Trip Computer
                      Highline
                      Part Numbers: 1K0-953-549-G, 1K0-953-549-AG, 1K0-953-549-AK, 1K0-953-549-AL, 1K0-953-549-AQ, 1K0-953-549-BD, 1K0-953-549-BK, 1K0-953-549-CC, 1K0-953-549-CD
                      Supported Features: Cruise Control, Trip Computer, Multi-Function Steering Wheel

                      Note: 1K0-953-549-BC may have a Bug which doesn't allow Cruise Control Retrofitting, in such a Case you need to replace the Module

                      Type III (Compatible to Slip Ring 1K0-959-653-C and 1K0-959-653-D without Steering Angle Sensor)
                      Lowline
                      Part Numbers:
                      Supported Features: None
                      Midline
                      Part Numbers: 1K0-953-549-CM, 1K0-953-549-CN
                      Supported Features: Cruise Control, Trip Computer
                      Highline
                      Part Numbers: 1K0-953-549-CD, 1K0-953-549-CF, 1K0-953-549-CH
                      Supported Features: Cruise Control, Trip Computer, Multi-Function Steering Wheel
                      MINT

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez emba
                        [...]
                        Note: 1K0-953-549-BC may have a Bug which doesn't allow Cruise Control Retrofitting, in such a Case ... need to replace the Module
                        retrofitting to uzupełnienie maszyny / samochodu o nową część, której nie było od początku

                        ... moze mieć bug, który nie pozwala na dołożenie tempomatu i w takim przypadku... należy wymienić Moduł

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez TFil
                          retrofitting to uzupełnienie maszyny / samochodu o nową część, której nie było od początku

                          ... moze mieć bug, który nie pozwala na dołożenie tempomatu i w takim przypadku... należy wymienić Moduł
                          Czyli, należałoby przyjąć, że jednak moduł sterownika kierownicy z końcówką BC nie obsługuje tempomatu w przypadku, gdyby ktoś miał u siebie BC i chciałby dołożyć tempomat.
                          MINT

                          Komentarz


                          • #14
                            emba, powinieneś dodać do tego jeszcze "typ 3" :-)
                            Cruise Control Retrofitting - Ross-Tech Wiki(1K)

                            Istotnymi informacjami są też fakty, że typ 2. ma czujnik kąta kierownicy, a typ 3. takowego nie posiada. Nie wiem co z pierwszym. A może to być o tyle istotne, że jak ktoś będzie chciał sobie podmienić sterownik elektryki, żeby mieć doświetlanie zakrętów, to może się zdziwić :-)



                            tomil, emba - tam jest napisane, że sterownik BC MOŻE (ale nie musi) mieć błąd, który nie pozwoli na zainstalowanie tempomatu. Wymiana na którykolwiek z tej grupy na pewno zadziała :-) Skoro u Ciebie nie ruszyło, to znaczy, że Twój jednak tego BUG'a ma i musisz wymienić, chyba że ........ ASO, albo ktoś kto ma sprzęt (Vag-Com-Pro Flasher) i się na tym zna podmieni Ci firmware sterownika być może w nowym firmware błąd został usunięty.
                            Pozdrawiam,
                            Michał

                            Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez rrysio
                              Według mnie po Twoim opisie podejrzewam, że jest problem z tym sterownikiem z końcówką BC. Musisz w ETCE sprawdzić jaki moduł powinien iść do Twojego samochodu. Powiedz, z którego rocznika masz swoją Octavię i jaki to jest rok modelowy?

                              Wbrew pozorom nie każdy sterownik highline lub midline pasuje do każdego rocznika. U mnie moduły z końcówką BP i CC robiły jaja - z CC nie działał czujnik kąta skrętu, a z BP trąbił klakson przy włączaniu kierunkowskazów

                              Dopiero moduł BK śmiga jak należy. Z etki wychodziło, że właśnie moduł BK powinien pasować i tak było.
                              Pierwsza rzecz, którą trzeba zrobić to sprawdzić w ETCE- u mnie podobnie jak i u rrysio, powinny śmigać moduły BK, CC, AM. I teraz takich będę szukał.

                              Teoretycznie BC powinien obsługiwać moduł skrętu. Faktycznie, albo kłócił się z resztą elektroniki samochodu, albo był niewłaściwy moduł skrętu (oryginalny), bo o ile udało się zakodować tempomat, nie udało się uruchomić wspomagania układu kierowniczego (cały czas wywalał błąd elektroniki kierownicy).emba, kropeck, pomógł poleciało.

                              [ Dodano: Sro 14 Kwi, 10 17:02 ]
                              Aaaa, i jeszcze jedno. Przy zmianie licznika co trzeba zrobić by działało. Jak się orientuję to właśnie tu siedzi immo??? Czy też źle kojarzę. Jeśli tak, to czy da radę zakodować bez posiadania kodu immo?
                              It doesn't matter what we're losing
                              It only matters what we're going to find!

                              Komentarz


                              • #16
                                tomil, musisz mieć kod PIN do obu 'szaf' - starej i nowej. Wymagane przy procesie kodowania IMMO. Przy kluczach do samochodu (pewnie przypięte do zapasowych, bo nikt normalny z nią nie jeździ :-) ) powinny być plastikowe tabliczki z czterocyfrowym kodem - to są kody do IMMO.
                                Jeśli nie masz tych kodów, to można je odczytać odpowiednim oprogramowaniem (np. Vag-com pro <- to nie jest reklama - po prostu to jedyny program, którym ostatnio się interesuję i wiem, że ma możliwość odczytania takiego kodu PIN). Ja 'jeszcze' go nie mam :-) może mi się uda załatwić jakiś egzemplarz do testów :-)


                                Immobilizer III Immobilizer Swapping - Ross-Tech Wiki(Instrument_Cluster) -> przykładowa procedura wymiany liczników z wbudowanym IMMO (instrukcja od strony programowej w VCDS).
                                Pozdrawiam,
                                Michał

                                Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                                Komentarz


                                • #17
                                  Jeszcze jedno pytanie odnośnie modułów kolumny kierownicy. Ciężko dostać na alledrogo właściwy: z tego co sprawdzałem w ETCE (w ASO) do mojego auta pasują moduły z końcówkami BK, CC, AM. I takich nie ma. Niektórzy sprzedawcy podają np. A/AM, choć na naklejce widnieje A- czy taki też będzie pasował? I czym może się różnić A od AM?

                                  OK. załapałem po lekturze wikiross.

                                  Ale teraz nasunęło mi się kolejne pytanie- slip ring (podejrzewam, że chodzi o taśmę kierownicy). Skoro mam obecnie moduł lowline z końcówką BB, to z której grupy (I/II) powinienem kupić moduł midline/highline.
                                  It doesn't matter what we're losing
                                  It only matters what we're going to find!

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez tomil
                                    z tego co sprawdzałem w ETCE (w ASO) do mojego auta pasują moduły z końcówkami BK, CC, AM
                                    Jakim cudem ETKA może mówić, że pasują niby 3 różne moduły??? Zresztą AM jest do slip ringa grupy I :!:
                                    Owszem w ETCE są widoczne moduły z różnymi końcówkami, ale każdy z rodzajów pasuje do aut z innymi numerami seryjnymi. Musisz swój VIN dopasować do konkretnego sterownika.

                                    Zamieszczone przez tomil
                                    Skoro mam obecnie moduł lowline z końcówką BB, to z której grupy (I/II) powinienem kupić moduł midline/highline.
                                    BB to grupa II. Więc tylko sterownik z tej grupy będzie Ci działał poprawnie.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez rrysio
                                      Jakim cudem ETKA może mówić, że pasują niby 3 różne moduły???
                                      Przecież napisałem, że sprawdzali w ASO- podałem im numer VIN i takie dane dostałem. Niestety mój prywatny komputer się wysypał a na służbowym nie mogę nic zainstalować- więc i ETKI brak.

                                      [ Dodano: Pią 07 Maj, 10 13:49 ]
                                      rrysio, kolejny pomógł poleciało. A może ktoś sprawdzić poprawnie w ETCE (VIN prześlę na priw), jaki rzeczywiście moduł będzie u mnie pasował, bo w takim przypadku przestaję wierzyć w to co mi w ASO powiedzieli.
                                      It doesn't matter what we're losing
                                      It only matters what we're going to find!

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez tomil
                                        A może ktoś sprawdzić poprawnie w ETCE (VIN prześlę na priw)
                                        Podeślij mi na PW VINa Postaram się to sprawdzić u znajomego.

                                        [ Dodano: Nie 09 Maj, 10 09:40 ]
                                        No więc po sprawdzeniu po VINie wychodzi mi, że u Ciebie powinien pasować moduł 1K0 953 549 AK a więc żaden z tych, które podano Ci w ASO.

                                        Sprawdź to jeszcze np w innym ASO bo wiesz - teoretycznie mają dostęp do najnowszej ETKI, ale praktycznie nie zawsze wiedzą jak z niej korzystać

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          rrysio, no kolejny plusik poleciał. Nie pociesza mnie to o tyle, że takie moduły też nie są osiągalne na alledrogo. A co z modułem o końcówce A.
                                          It doesn't matter what we're losing
                                          It only matters what we're going to find!

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez tomil
                                            A co z modułem o końcówce A.
                                            Ten jest kompatybilny tylko ze slip ringiem grupy I, więc u Ciebie nie podejdzie. Poza tym nie obsługuje on kierownicy multifunkcyjnej.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              A nie wiecie gdzie można by sprawdzić co może moduł CQ?
                                              Rozmawiałem z Grygy i co się okazuje. Otóż moja FL ma wiązkę od O2 przed FL. Oznacza to mniej więcej, że czujnik G85 mam w kierownicy. Natomiast w MY2010 czujnik ten przenieśli do maglownicy i teraz najnowsze moduły nie mają zabudowanej elektroniki do obsługi tego. Co gorsza do mojego podchodzi moduł CH, który ciężko dostać. W Ambiente montują teraz CQ, więc podejrzewam, że ma to też tempomat. Ciekawe też czy obsłuży kierownicę. Podejrzewam, że nie i do tego właśnie modelu poszedł by CF, który ma wszytko. Ale nie mogę w necie naszukać co i jak.

                                              [ Dodano: Pon 10 Maj, 10 22:40 ]
                                              Jakby był kto zainteresowany to mam CF ciągle for sale
                                              Pozdrawiam
                                              Marcin

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Enriquez, ten CF jest do MY2010, tak ?
                                                Pozdrawiam,
                                                Grzesiek


                                                Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
                                                Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB


                                                Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez Enriquez
                                                  W Ambiente montują teraz CQ, więc podejrzewam, że ma to też tempomat. Ciekawe też czy obsłuży kierownicę. Podejrzewam, że nie
                                                  Dobrze podejrzewasz w obu przypadkach

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X