Cześć,
Posiadam O2 FL 2012 kombi 1.4 TSI (chyba) CAXA 122 KM
Poważnie zastanawiam się na chip tuningiem i tutaj mam pytania:
1. Przejrzałem niniejsze forum i czytałem, że problem z rozrządem występujący w 1.4 TSI (szczególnie w CAXA) pojawiał się do 2011 r. Czyli jeśli mam auto z 2012 r. nie mam się już czym martwić?
2. W ofercie KreatoraMocy poza samym programowym tuningiem jest również opcja "wyłączenie zaworu EGR", "wyłączenie systemu SCR" oraz "wyłączenie sondy lambda". Moja znajomość mechaniki samochodowej ogranicza się do Wikipedii, więc jeśli tym pytaniem się zbłaźnię, proszę o wyrozumiałość: Czy ww. podzespoły w ogóle występują w tym silniku? Jaki skutek niesie ich wyłączenie oraz czy warto?
Chcę uzyskać zauważalny przyrost mocy, ale bez katowania silnika, nie zmniejszać jego żywotności, zoptymalizować pracę. Komplet filtrów wymieniony (filtr dolotu założony sportowy), olej zalany Shell Ultra Professional AV 0W-30 (czytałem, że bardzo dobry do tego silnika), więc liczę na mocne 125 KM w serii, a po tuningu ok. 145 KM.
Posiadam O2 FL 2012 kombi 1.4 TSI (chyba) CAXA 122 KM
Poważnie zastanawiam się na chip tuningiem i tutaj mam pytania:
1. Przejrzałem niniejsze forum i czytałem, że problem z rozrządem występujący w 1.4 TSI (szczególnie w CAXA) pojawiał się do 2011 r. Czyli jeśli mam auto z 2012 r. nie mam się już czym martwić?
2. W ofercie KreatoraMocy poza samym programowym tuningiem jest również opcja "wyłączenie zaworu EGR", "wyłączenie systemu SCR" oraz "wyłączenie sondy lambda". Moja znajomość mechaniki samochodowej ogranicza się do Wikipedii, więc jeśli tym pytaniem się zbłaźnię, proszę o wyrozumiałość: Czy ww. podzespoły w ogóle występują w tym silniku? Jaki skutek niesie ich wyłączenie oraz czy warto?
Chcę uzyskać zauważalny przyrost mocy, ale bez katowania silnika, nie zmniejszać jego żywotności, zoptymalizować pracę. Komplet filtrów wymieniony (filtr dolotu założony sportowy), olej zalany Shell Ultra Professional AV 0W-30 (czytałem, że bardzo dobry do tego silnika), więc liczę na mocne 125 KM w serii, a po tuningu ok. 145 KM.
Komentarz