Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

O2 Short Shifter

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #76
    Znalazłem kolejny link SS z manualem do 1.8 TSI:

    Skoda Octavia Forum - Information

    A tu wykaz skrzyń i odpowiednich części (zaczerpnięte z gemańskego forum octavii)
    Benziner:
    Motor:......Getriebe:.....Baureihe:.........benöti gte Teile:
    1.8 TFSI.....MQ250..............................8J0711 046A
    1.8 TFSI.....MQ350.........Scout .............8J0711051B
    2.0 TFSI.....MQ250..............................8J0711 046A
    2.0 TFSI.....MQ350.........RS..................8J07110 51B

    Diesel:
    Motor:......Getriebe:....Baureihe:......benötigte Teile
    2.0 TDI......MQ350........bis Mj 2005....8J0711051B und 1K0711761B
    2.0 TDI......MQ350........ab Mj 2006.....8J0711051B
    2.0 TDI......MQ350........RS ab 06........8J0711051B
    151KM by masters tuning

    Komentarz


    • #77
      I ja zalozylem to do siebie, robilem sam, nie obylo sie bez drobnych fuckupow, ale udalo sie

      Dzieki wielkie kolego Pulp, za szwabskiego linka, bez niego bym sie nie odwazyl zamawiac czesci…
      Short Shifter z Audi TT do octavia 2 II 1.8tsi CDAA Scout kombi i zwyklej kombi 4x4, ma byc ten do skrzyni mq350, skrzynia 6b jak z np. RSki czyli 240mm sprzeglo.
      Numer czesci ktora podalem w salonie VW to 8J0711051E wczesniej, tak jak i w linku Pulp byla z koncowka B, ale tej czesci juz nie ma.
      Czesc wyglada tak :


      Ta, ktora jest w aucie niby wyglda tak samo, dopoki nie nalozymy jednej na druga, wtedy widac, ze w tej nowej odleglosc miedzy dziura na wieloklin a plastikowym cieglem jest mniejsza o jakies 6mm.
      Jak widac do mq350 jest w cenie z cięgnem, ktore odpowiada za ruch lewarka w poziomie, ciegno 2 ktore musimy stare zostawic z dzwignia odpowiada za wbijanie lewarka. Choc co dziwne, cieglo ze zdjecia mozna bez problemu przełożyć. Z tym gora-dol, ktore musi zostac, już tak nie jest, wiec radze uważać z nim.
      Wazne by oszczedzic roboty, odpinamy tylko linke z ciegla od ruchu poziomego, czyli tego ze zdjęcia. Linki gora dol która wbija wybierak nie odpinamy, gdyz cieglo gora-dol jest na dźwigni „przewleczonej” trzepieniem przez obudowe skrzyni, odpinamy tylko palcami w gore biala zalweczke tego trzpienia, uważać by nie zgubic! Po odpieciu zawleczki dzwignie z cieglem gora-dol odsuwamy nieco w prawo, wtedy plastik z tej dźwigni wysunie się z tego „kowadełka” pod napisem "mq350" z czesci na zdjęciu.
      Odkręcamy nakrętkę 13, ktora trzyma stary wybierak na wieloklinie, teraz warto psiknac ciut w40 i poczekac. Potem jak już wszystko mamy odpiete i wysunięte, delikatnie wyciągamy stary wybierak w gore. Wazne, wyciągać w gore przy ustawieniu recznie starego wybieraka na luz, czyli jak naciśniesz go z gory powinien wskakiwac na dol i wracac. Radze ostrożnie a stanowczo, jak auto stare, może pojsc ciezko. Mnie poszlo dosc latwo bo auto mlode, przewlekem od spodu pasem parcianym, i ciągnąłem delikatnie tym pasem wybierak w gore.
      W dziure pod napisem 'mq350" dajemy troche zwyklego smaru zielonego, taki mialem w starym wybieraku.
      Po montazu i szybkiej regulacji, moge powiedziec ze za 150pln i troche roboty na prawde warto.
      Tu musze się nie zgodzic z kolega Nexus(może w RSce jest inny punkt wyjscia), bo roznica w 4x4 nie jest psychologiczna, ale fakt, przy zgaszonym aucie roznice czuc minimalnie, za to podczas jazdy czuc o jakies 15-20% krótsze drogi lewarka. Biegi wskakuja ruchem samego nadgarstka, z przyjemnym oporem.
      Jak komus będzie malo i często się sciga, proponuje dorzucic lewarek od yeti 4x4 CDAA, jest krotki bardzo

      Komentarz


      • #78
        Panowie, sorry za odgrzanie kotleta, ale czy dobrze rozumiem, że do mojego paździerza to właśnie ten: 8NO 711 051A -> 5b FWD manual
        będzie pasować do mojej O1 AHF 5b :?:
        O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
        Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
        Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

        Komentarz


        • #79
          Witajcie ja z takim pytaniem.
          Czy do O2FL 5 biegów będzie to pasowała cześć z O2?
          A jeśli nie to czy coś ktoś wie na temat podobnej części do O2FL
          Dzięki za info.
          Ślicznotka: O2 FL :-)

          Komentarz


          • #80
            karoldab82, taki sobie kup, z regulacją skoku lewarka


            Not Found
            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

            Komentarz


            • #81
              piramida,
              Rozumiem że ten pierwszy fotosik od Skody Fabii? Raz, że 1.9 dwa, że 5 gear.
              Tylko ta cena... za kawałek metalu...nie wiesz może czy coś podobnego mogę gdzieś dostać u krajowego dealera?
              Z góry dzięki.
              Ślicznotka: O2 FL :-)

              Komentarz


              • #82
                Odświeżę temat, muszę wymienić mój fabryczny Short Shifter jaki mam zamontowany u siebie z uwagi na uszkodzone frezy na dźwigni, uczyniła to luźna nakrętka, przez co dźwignia zaczęła ruszać się na frezach wałka. Dlatego pomysł na zamontowanie Short Shifter z Audi TT, ale w serwisie Audi/VW uzyskałem info, że nie ma już części o oznaczeniu 8J0711051E,, który jest przeznaczony, wg rozpiski z tego tematu do skrzyni 6 biegów z silnikiem 2,0 TDI BKD, skrzynia MQ350. W katalogu występuje numer 8J0711046E, ale sprzedawca nie jest pewien czy będzie to pasować do mojej skrzyni. Ktoś może się wypowiedzieć, który numer jest właściwy?
                Ostatnio edytowany przez greg44; 19348.

                Komentarz


                • #83
                  Na zdjęciach wyglądają identycznie...
                  A tak przy okazji ECS Tuning: MKV / MKVI Short Shifter DIY - YouTube
                  Ostatnio edytowany przez pietrek125; 25421.


                  Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                  CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                  Komentarz


                  • #84
                    8J0711046E jest właściwy dla MQ350


                    Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                    CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                    Komentarz


                    • #85
                      MQ250 - 8J0 711 046 D czyli dla 5 biegowej skrzyni w O2 np. 1.9TDI
                      Do tego proponuję zamówić ślizg oraz drugą końcówkę linki biegów, jednak te części są uzaleśnione od rocznika: Skoda Workshop Service and Repair Manuals > Octavia Mk2 > Power transmission | Gearbox 0A4 | Gearbox mechanics,operation, construction,diff. | Shift mechanism | Summary of components - Control cables as of 11.06

                      Ponadto po wymianie proponuję zrobić reset ustawień naciągów linek: Skoda Workshop Service and Repair Manuals > Octavia Mk2 > Power transmission | Gearbox 0A4 | Gearbox mechanics,operation, construction,diff. | Shift mechanism | Setting the shift mechanism
                      120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                      Smarowanie zapewnia

                      Komentarz


                      • #86
                        utoczyłem - założyłem - jest o wiele krócej - lepiej -
                        Pozdrawiam
                        Paweł

                        Komentarz


                        • #87
                          Panowie, pod hasłem short shifter zatem są dwie rzeczy,
                          1. krótszy lewarek ( widze tylko aukcje z zestawem do OI, widział ktoś OII?)
                          2. inny wybierak ( oryginalnie do 1.6 MPI jest 1K0711046Q), a potrzebujemy 8J0 711 046 E, tak?




                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X