Dzięki. Podaj namiary.
BOX 1,6 TDI CAYC
Zwiń
X
-
BOX 1,6 TDI CAYC
Witam, ponieważ temat jest ciekawy i "na czasie" korzystając z uprzejmości poznańskiej firmy GEKO przedstawiam wyniki ich BOXa do silnika CAYC. Jak widać z fabrycznych zmierzonych 108 KM i 272 Nm zrobiło się 130,6 KM i 321 Nm. Pojazd zrobił się żwawszy i przyjemniej się jeździ, no i modyfikacja bezpieczniejsza z pkt. widzenia warunków gwarancji ! Przez tydzień przejechałem ok 1000 km. W załączeniu wykres.
-
-
Zamieszczone przez matykjeśli ktoś ma auto na gwarancji i do tego w leasingu to box jest dobrym rozwiązaniem. Przed przeglądem ściagasz box'a i w serwisie "palisz janka"
Komentarz
-
-
Nie wiem co to za BOX ale z tymi urządzeniami w silnikach 1.6TDI są małe problemy....auto z czasem wraca do serii :wink: Są może 2-3firmy co oferują skuteczne rozwiązanie do tych silników...ale taki box kosztuje w okolicach 500-600euro.Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
Komentarz
-
-
Witam
Ponieważ wątek dotyczy naszego produktu, który jest nowością na rynku i mało kto wie jak on właściwie działa, postanowiłem parę słów o nim napisać.
Klasyczny BOX rzeczywiście nie działa w silniku VW 1.6TDI stosowanym w Skodzie. Ale to nie jest klasyczny BOX, to jest GEKOBOX
Różnica w działaniu między zwykłym BOX-em a GEKOBOX-em jest zasadnicza.
Klasyczny BOX zwiększa dawkę paliwa przez zwiększenie ciśnienia paliwa - co akurat w silniku VW 1.6TDI nie działa.
GEKOBOX zwiększa moc przez wydłużenie czasu impulsu wtrysku bez podnoszenia ciśnienia paliwa - tak jak to robi chiptuning.
Dodatkowo klasyczny BOX to prosty mechanizm - od pewnego ciśnienia paliwa BOX zaczyna zaniżać wskazania z czujnika ciśnienia paliwa,
w wyniku czego komputer sterujący stara się podnieść ciśnienie paliwa przez domknięcie zaworka w regulatorze.
Podnoszenie ciśnienia paliwa mocno obciąża mechanizmy pompy wysokiego ciśnienia, co znacznie skraca jej żywotność.
GEKOBOX to programowany komputer z mapami od paliwa i ciśnienia doładowania, z korektą od EGT, kodami błędów, szeregiem zabezpieczeń itp. itd.
GEKOBOX, aby mógł zwiększać moc, musi rozróżnić impulsy które idą do wtryskiwaczy,a które zmieniają się zależnie od sytuacji panującej w silniku.
Nie chodzi tu tylko o długość impulsu wtrysku - zmienia się również liczba tych impulsów.
Dzieje się to wszystko w czasie rzeczywistym, gdzie czas liczymy w us (mikrosekundach) - to jest jednak coś innego niż zwykły BOX.
Zbudowanie mechanizmu sterującego nie było łatwe i trochę trwało, ale najwięcej czasu zajęło dopracowanie procedury sterowania wtryskiwaczami tak,
aby komputer w samochodzie niczego nie zauważył - możecie mi wierzyć łatwe to nie jest.
Całość prac z badaniami i próbami drogowymi zajęła rok.
Pomysł zbudowania GEKOBOX-a zrodził się po wprowadzeniu przez producenta grupy VW (Audi, Skoda, Seat, VW) kontroli on-line oryginalności oprogramowania w komputerach aut wjeżdżających na serwis. W skrócie, masz nowe auto, zrobiłeś chiptuning i pojechałeś do serwisu - nie masz gwarancji, co zostało automatycznie odnotowane w fabryce.
Kontrola ta jest również przeprowadzana w autach pogwarancyjnych. Na urządzeniu diagnostycznym wyskakuje duża informacja „nieoryginalne oprogramowanie – utrata gwarancji”.
Znam przypadek, gdy przy sprzedaży używanego Audi, potencjalny kupiec zrezygnował z kupna po zobaczeniu tego komunikatu.
GEKOBOX jest niewidoczny dla wszystkich urządzeń diagnostycznych, a po zdemontowaniu nie pozostawia żadnego śladu swojej obecności.
Znam dwie firmy w Europie które robią coś podobnego - trzecie miejsce w EUROPIE to jest coś. 8)
Komentarz
-
-
Cena – cena jest zawsze za wysoka
No to policzmy
GEKOBOX – zakup 2300zł brutto minus ok.1000zł odsprzedaż na rynku wtórnym = 1300zł
Chiptuning u najtańszego tunera 1400zł brutto. Dodatkowo, cofnięcie tuningu przed okresowym serwisem w ASO i ponowne wgranie tuningu, powiedzmy tak ze trzy razy 3x200zł minimum daje nam w sumie 2000zł brutto (w przypadku, gdy nie było aktualizacji w serwisie).
Dochodzi do tego czas, który trzeba stracić na dojazd do tunera.
Jest jeszcze jeden problem z chiptuningiem w nowych autach, który nazywa się – AKCJA SERWISOWA polegająca na AKTUALIZACJI OPROGRAMOWANIA STEROWNIKA SILNIKA .
Pierwsze zastosowało to Audi, a w Skodzie będzie niebawem.
Polega to na tym, że wjeżdżając na serwis przy otwarciu zlecenia, system sprawdzi po VIN-ie czy auto podlega owej akcji serwisowej. Jeżeli tak, to serwis musi ją zrobić – w Audi można się załapać na taką AKCJE SERWISOWĄ nawet trzy razy w roku.
Wszystko dobrze, jak znajomy serwisant powie nam o tej akcji, odda nam auto mimo otwartego zlecenia i mamy czas aby szybko wgrać serię. Problem jest jednak wtedy, gdy trzeba coś zrobić w obcym serwisie, daleko od firmy tuningowej, albo serwisant nie jest świadomy tego, że auto jest po chipie i nie powie nam, że będzie zrobiona aktualizacja oprogramowania – można się wtedy nieźle zdziwić.
Z GEKOBOX-em nie mamy tego problemu. W ASO mogą zrobić AKTUALIZACJE OPROGRAMOWANIA kiedy chcą, a system nic nie zauważy.
Rozważając zalety jakie posiada GEKOBOX, myślę że cena jest OK.
Jest to cena detaliczna brutto, serwisy czy osoby w jakiś sposób współpracujące przy sprzedaży mają oczywiście rabat - ale to już inny temat
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez hotraindanielpoz, zadzwoń i się dowiedz, telefon wciąż jest sprawnym narzędziem komunikacji.
Więc bądź kansekwentny i dzwoń do wszystkich zamiast czytać i pisać na forum :wink:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez GEKOPolega to na tym, że wjeżdżając na serwis przy otwarciu zlecenia, system sprawdzi po VIN-ie czy auto podlega owej akcji serwisowej. Jeżeli tak, to serwis musi ją zrobić – w Audi można się załapać na taką AKCJE SERWISOWĄ nawet trzy razy w roku.
hahaha
mam to auto od 2 lat . praktycznie niedlugo po tym jak wyszedl 1.6 tdi. pytam kilka dni temu "bedzie w koncu jakas aktualizacja softu , bo od dwoch lat nic.? "
niestety nie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez danielpozCena jaka jest kazdy widzi ale czy sa jakies szanse na rabat dla forumowiczow?
Tylko tu i tylko teraz do rozdania w promocji na hasło OCP, 10 kpl. GEKOBOX z montażem z badaniami na hamowni, z wykresem przed i po w cenie 1600zł - z gwarancją odkupu urządzenia za kwotę 600zł
O szczegóły promocji zainteresowanych proszę pytać w siedzibie firmy GEKOCARS
[ Dodano: Pią 19 Paź, 12 19:57 ]
Zamieszczone przez xtremesystemsZamieszczone przez GEKOPolega to na tym, że wjeżdżając na serwis przy otwarciu zlecenia, system sprawdzi po VIN-ie czy auto podlega owej akcji serwisowej. Jeżeli tak, to serwis musi ją zrobić – w Audi można się załapać na taką AKCJE SERWISOWĄ nawet trzy razy w roku.
hahaha
mam to auto od 2 lat . praktycznie niedlugo po tym jak wyszedl 1.6 tdi. pytam kilka dni temu "bedzie w koncu jakas aktualizacja softu , bo od dwoch lat nic.? "
niestety nie
No tak, tylko że wyżej napisałem że w Skodzie będzie to niebawem czyli jeszcze w tej chwili nie ma - od nowego roku Skoda będzie miała system ON-LINE to wtedy będą aktualizacje itp. itd.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez GEKOChiptuning u najtańszego tunera 1400zł brutto. Dodatkowo, cofnięcie tuningu przed okresowym serwisem w ASO i ponowne wgranie tuningu, powiedzmy tak ze trzy razy 3x200zł minimum daje nam w sumie 2000zł brutto (w przypadku, gdy nie było aktualizacji w serwisie).
Dochodzi do tego czas, który trzeba stracić na dojazd do tunera.
Ja juz lepsze oferte dostalem na program. Powiedzmy 1000pln netto
Zamieszczone przez GEKOTylko tu i tylko teraz do rozdania w promocji na hasło OCP, 10 kpl. GEKOBOX z montażem z badaniami na hamowni, z wykresem przed i po w cenie 1600zł - z gwarancją odkupu urządzenia za kwotę 600zł
W Seacie juz ponoc jest wersja on-line.
U mnie zostaje tylko box, z uwagi na problemy ze skrzynia po 15kkm :lol: Chociaz program moglem miec juz od lipca, jak tylko pojawila sie taka mozliwosc
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftTo moze dla innych, czy jest opcja na sprzedaz wysylkowa, nie kazdemu chce sie smigac przez pol Polski
GEKOBOX można wysłać kurierem – nie ma problemu
Ponieważ box musi być zaprogramowany do konkretnej wersji silnikowej - trzeba wypełnić formularz zamówienia
Oczywiście wolę jak auto przyjedzie do nas i u nas box jest montowany
Jeżeli ktoś ma wątpliwości czy da radę sam założyć GEKOBOX-a to najlepiej przed zamówieniem zapoznać się z instrukcją montażu : http://gekocars.pl/images/do_pobrani...ja_montazu.pdf
i instrukcją obsługi : http://gekocars.pl/images/do_pobrani...gi_GEKOBOX.pdf
W razie problemów z montażem zawsze można do nas zadzwonić, a my wtedy pomożemy
Myślę też że w każdym warsztacie samochodowym „dadzą radę” zamontować GEKOBOX-a
Ps.
Zostało jeszcze 6 promocyjnych GEKOBOX- ów
Komentarz
-
-
Panowie,
Odgrzebuję nieco temat. W kwietniu kończy mi się gwarancja i zacząłem się rozglądać w temacie zwiększenia mocy. Jak wrażenia z użytkowania tego BOXa? Szczerze mówiąc podchodzę do zagadnienia dość sceptycznie gdyż porównywaliśmy na trasie octavię taką jak ja mam, z modelem FL 1.9 też 105KM która miała boxa. Na wykresie wszystko pięknie wyglądało, moc ok 135KM i kreski szły równolegle do wykresów serii. Co ciekawe startując od zera i kręcąc na każdym biegu do końca, 1.9 z BOXem w ogóle nie odjechała seryjnej 1.6 105KM - totalne zero różnicy. Jeśli chodzi o elastyczność na czwartym i piątym biegu, tu już było lepiej ale pomiarów nie robiliśmy więc odczucia są subiektywne. Niby lepiej ale czy na pewno??? Stąd właśnie moje sceptyczne podejście do BOXów bo jednak różnicę między 135KM a 105KM powinno się czuć wyraźną.... Może ten BOX był jakiś do bani....
Zacząłem trochę czytać o mapowaniu i natknąłem się na ten wątek. Czy ktoś kto śmiga z tym boxem może się wypowiedzieć jak to się sprawuje? Auto rzeczywiście dostało wyraźnego kopa?? Wykresy wyglądają fajnie, opis urządzenia również zachęca.
Jak sprawdza się w praktyce? Warto?O2FL Kombi - 1.6TDI 105KM - dom
O3 Kombi - 1.6TDI 110KM - praca
Komentarz
-
-
Sam montowałeś czy w GEKO? Jakie były Twoje pierwsze wrażenia jak wsiadłeś do auta z BOXem? Było wow??? Wyłapałeś natychmiast dużą różnicę czy pojawił sie niedosyt i spodziewałeś się czegoś więcej? Wiem że to odczucia subiektywne ale to przyrost mocy w granicach 25-30% więc moje oczekwania są takie, że to będzie zupełnie inne auto i nie będę musiał robić pomiarów ze stoperem żeby udowodnić sobie że jest różnica.O2FL Kombi - 1.6TDI 105KM - dom
O3 Kombi - 1.6TDI 110KM - praca
Komentarz
-
-
Zamontowałem GEKO w Poznaniu - masz na starcie tematu moje wykresy. Auto od razu idzie do przodu, dla porównania kilka razy wsadzałem zaślepkę i oczywiście od razu "muł". Start na światłach z kolegą co ma Avensis kombi 2,0 D4D 126 KM - Avens do 160 km/h nie ma szans chociaż ma 6 biegów no ale jest też cięższy. Jest jedno ale, BOX wyłącza się na czas dotrysku do DPFa i wtedy chwilę jedzie na serii (jeśli dobrze to ogarniam).
Komentarz
-
Komentarz