Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] 1,6 MPI podwyższenie komfortu zawieszenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] 1,6 MPI podwyższenie komfortu zawieszenia

    Zamieszczone przez rezon
    wydaje mnie się, że 34,6 to jednak mniej niż 34,9... Stare X5 ma 36,5 czyli raptem 1,6m więcej - to jest zupełnie porównywalny wynik
    Gratuluję poczucia humoru.

    Braking (100-0 km/h), average of 10 brakings:
    32,9 m - MP4-12C
    33,1 m - Aventador
    34,1 m - GT-R
    34,3 m - 911 Carrera S PDK
    34,5 m - SLS AMG Roadster
    34,9 m - Supersports Cabrio ISR
    35,7 m - XKR-S Cabriolet
    36,3 m - SL500
    36,7 m - RS5

    Jak widać te dane d.. nie urywają i sporo tsnich samochodów ma lepsze rezultaty, ale ich hamulce nie są przystosowane do długotrwałego hamowania.

  • #2
    [O2] 1,6 MPI podwyższenie komfortu zawieszenia

    Drodzy Forumowicze;

    Chciałbym poddać pod dyskusję zmodyfikowanie zawieszenia.
    Cel do osiagnięcia: K O M F O R T

    Przeanalizowałem na forum wszelkie wątki mówiące o amortyzatorach i sprężynach. W zasadzie wszystkie z nich idą w kierunku obniżenia zawieszenia w celach wizualnych oraz osiągnięcia najlepszej przyczepności.
    Dzieje się to kosztem komfortu, bo jest twardo i sztywno.

    Zaobserwowałem jedną prawidłowość w Octaciach.
    HB płynie, sprężyste i komfortowe zawieszenie dobrze wybiera nierówności.
    Combi wyraźnie gorzej wybiera nierówności oraz skacze i buja na drodze.

    Jako, że użytkuje Combi ( wczesniej jeździłem HB ) martwi mnie ta dysproporcja i ciekawy jestem spostrzeżeń, mogących zaradzić problemowi.

    Moje zastrzeżenia są następujące:

    1. Autem zauważalnie buja przód tył w czasie jazdy.
    2. Czuć każdą dziurę w d...pie, najbardziej małe nierówności, które sa przenoszone na karocę, buja kierowcę i pasażerów góra dół.
    3. Przy przejeżdżaniu przez większe nierówności buja również na boki oraz podskakuje raz jedna raz druga strona.

    Wnioski wysnute przez znaną i z doswiadczeniem firmę z Trójmiasta zajmującą się zawieszeniami, po jazdach próbnych:
    Auto pomimo zauważalnie twardej charakterystyki zawieszenia nie tłumi drobnych nierówności oraz buja karoserią, co nie powinno występować przy twardym i sztywnym zawieszeniu. Czyli, że jest ono nijakie, ani twarde i sztywne, ani komfortowe.

    SKODA wymieniła po przebiegu 1000 km wymieniła tylne sprężyny. Na nowych wyraźnie wzrósł komfort zaiweszenia, przy poprzednich auto na wiekszych dziurach traciło kontakt z nawierzchnią, tak podbijało tył w górę.


    Wymyśliłem następującą procedurę:

    4 nowe amorki Sachsa z górnej półki, podobno najwiekszy komfort
    4 nowe szedzkie sprężyny Lesjofors przód 4085710 tył 4285719

    Goście od zawieszeń nie dają gwaracji, że to coś zmieni.

    Zastanawiam się też na zastosowaniem rozwiązań od Golfa V, amory zostaję te same według katalogu SACHSa, a sprężyny mają odpowiednio numery inne: przód 4095049 oraz tył 4295078

    O Golfie nikt nigdy nie mówił nic złego odnośnie zawieszenia.

    Ciekawy jestem opinii.

    Pozdrawiam

    [ Dodano: Sro 09 Sty, 13 22:52 ]
    Dokonałem nastepujących modyfikacji, które przyniosły sporą poprawę w stosunku do punktu wyjścia:
    1. Seryjna sprężyna 1 KO 511 115 BD ( jeden żółty, jeden biały pasek HTH) została zastąpiona sprężyną 1 KO 511 115 BC ( seria oznacza jeden biały pasek) producent Lesjofors.
    2. Seryjny amortyzator 1 KO 513 029 ER planowałem zastąpić Sachsem Super Touring 310 949 lecz z racji wycofania tego numeru zastosowałem 310 510 o nieco twardszej charakterystyce.

    Efekt: zawieszenie zaczęło współpracować tył z przodem, do tej pory przód się bujał, a tył go blokował. Auto zaczęło jeździć płynniej i łagodniej pokonywać wszelkie nierówności.
    z efektu jestem zadowolony.

    Amortyzator serii 1 KO 513 029 ER jest produkcji Monroe i jest bardzo twardy.
    Bardzo trudno było go wcisnąć do dołu i bardzo powoli ( trzykrotnie wolniej niż Sachs) oddawał wysokość.
    Jego numer OEM dedykowany jest do VW Scirocco jako seria i jako sportowy do VW Golfa V HB i Combi, w specyfikacji Octavii w Combi występuje jako seria, seria do Liftbacka to 1 KO 513 029 EN.
    Sachs 910 350 jest raczej odpowiednikiem ER niż EN, dla EN odpowiednikiem był Sachs 310 949 lecz po unifikacji numeracji ZF wprowadził jeden podobno nieco bardziej niż do tej pory komfortowy Super Touring 310 950.
    Pracuje ten amortyzator o niebo lepiej niż seryjny Monroe.

    Na sprężynie BC został zachowany prześwit 390 mm licząc metodą z wątku o miękkich dupkach w Octach, a sprężyna BC jest niecały centymetr krótsza niż BD więc duży spokój. Mam nadzieję, że uda się i Lesjofors nie zmięknie, jak te wypierdziane nie wiadomo przez jakiego producenta szajsowate seryjne springi.

    Komentarz

    POWRÓT NA GÓRĘ
    Pracuję...
    X