[O2FL] Chip Octavia 2 FL 4x4

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • leon69yh
    Classic
    • 2015
    • 10
    • Octavia II (1Z3)
    • CFHF 2.0 TDI CR 110 KM

    [O2FL] Chip Octavia 2 FL 4x4

    Ja mam nowe sprzęgło Valeo i też drży delikatnie przy odpuszczaniu.
    Jest Octavia 2012 2.0 TDI 110KM CR CFHF http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...617132#1617132
    Był Leon 2002 1.9 TDI 150KM ARL 4x4
  • tomikrk
    Classic
    • 2013
    • 13

    #2
    [O2FL] Chip Octavia 2 FL 4x4

    Witam wszystkich, od ponad pół roku jestem szczęśliwym użytkownikiem O2 FL 4x4 TDI 1.9TDI 105KM z 2009r. Przesiadłem się z rok starszej O2 przed liftem z takim samym silnikiem tylko bez napędu 4x4. Cieszę się, że zima była tak długa mogłem sprawdzić ją w naprawdę trudnych warunkach. I zdała egzamin na 5+. Tylko po pierwszych jazdach myślałem, że wożę w bagażniku 2tony pustaków. Pierwsza myśl "ten samochód nie jedzie". Niby ta sama pojemność ta sama moc a różnica ogromna. Poszukuję w Krakowie lub w okolicach osoby która indywidualnie podejdzie do tematu i podejmie się podniesienia mocy w moim aucie. Z tego co przeczytałem to do 130-140KM można ją podciągnąć ale czy to prawda? Chcę nią jeszcze pojeździć trochę. Auto zadbane, serwisowane, 100tys. przebieg. Ponadto denerwuje mnie to, że jest dużo głośniejsza czy również z tym da się coś zrobić czy po prostu na cztery buty tak ma być? Z góry dziękuję za pomoc.
    Tomi

    Komentarz

    • krzynol
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 10988
      • Superb II combi (3T5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      Też tak miałem, że jak wsiadłem pierwszy raz dobrze, to wagon kolejowy poczułem z tyłu zaczepiony
      Pamiętaj, że mamy cieższe samochody o 200kg, do tego opory wału/haldexa i inna skrzynia
      u mnie program od razu zrobiony (jak w podpisie)
      z polecanych masz Mastersa w Katowicach, ale bardziej koledzy z okolicy Cię pokierują
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz

      • Nexus6
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 4847
        • Volkswagen

        #4
        Zamieszczone przez krzynol
        z polecanych masz Mastersa w Katowicach
        nie ma czegos takiego :diabelski_usmiech

        jesli już to masz firmę Dynosoft - http://dynosoft.pl/
        With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

        Komentarz

        • krzynol
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 10988
          • Superb II combi (3T5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          Nexus6, ops:
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz

          • Tippo
            L&K
            • 2009
            • 1349
            • Octavia III (5E3)
            • CJSB 1.8 TSI 180 KM

            #6
            Zamieszczone przez Nexus6
            krzynol napisał/a:
            z polecanych masz Mastersa w Katowicach


            nie ma czegos takiego :diabelski_usmiech

            jesli już to masz firmę Dynosoft - http://dynosoft.pl/
            Koledze sie pewno pokielbasilo z digitun, ale ja i tak bym wolal dynosoft.
            Fakt, seryjne 4x4 1.9 nie jedzie, po programie jest lepiej. Ja bym od razu walil turbo z 150 lub 170 tdi, do tego chlodnica oleju z ARL lub jakis mocal, koszty realtywnie nieduze (skrzynia i sprzeglo seryjnie sa mocniejsze), a bezpieczne 170 kuca mozna zrobic. Wszystko z reszta zrobi ci dynosoft jak bedziesz potrzebowal.
            Zamieszczone przez tomikrk
            g. Ponadto denerwuje mnie to, że jest dużo głośniejsza czy również z tym da się coś zrobić czy po prostu na cztery buty tak ma być? Z góry dziękuję za pomoc.
            Jesli chodzi ci o szum powietrza powyzej 100km/h to normalne, bo masz wiekszy przeswit, jak miales auto bez relingow, to tez normalne, jesli o co innego, to moze masz lipne opony lub lozyska.

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Mnie sie wydaje ze kolega slyszy prace napedu. Ja slysze roznice przy przesiadce z 4x4 do oski. Nie jest to jakies uporczywe, ale slychac to.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • tomikrk
                Classic
                • 2013
                • 13

                #8
                Zamieszczone przez Tippo
                Ja bym od razu walil turbo z 150 lub 170 tdi, do tego chlodnica oleju z ARL lub jakis mocal, koszty realtywnie nieduze (skrzynia i sprzeglo seryjnie sa mocniejsze), a bezpieczne 170 kuca mozna zrobic. Wszystko z reszta zrobi ci dynosoft jak bedziesz potrzebowal.
                Dzięki, nieduże koszty to mniej więcej ile?

                Widzę, że polecacie dynosoft, a Kraków kuleje pod tym kątem? Czy warto jechać? Jak już się wybierać i zrobić dobrze słyszałem, że w Bielsku jest dobra ekipa. Może ktoś poleci? Poczekam jeszcze na jakieś podpowiedzi.

                Zamieszczone przez Tippo
                Jesli chodzi ci o szum powietrza powyzej 100km/h to normalne, bo masz wiekszy przeswit, jak miales auto bez relingow, to tez normalne, jesli o co innego, to moze masz lipne opony lub lozyska.
                nie jest to szum powietrza to ewidentnie tak jakby praca silnika jest głośniejsza głównie przy przyspieszaniu, bo gdy osiągnę stałą prędkość docelową i nie przyspieszam to jest elegancko. Przesiadłem się też z kombi relingi były, a oponki co prawda to ich ostatni sezon ale polecam, pilot sport 3.
                Zamieszczone przez Maicroft
                Mnie sie wydaje ze kolega slyszy prace napedu. Ja slysze roznice przy przesiadce z 4x4 do oski. Nie jest to jakies uporczywe, ale slychac to.
                to chyba to, tylko nie da się tego wyciszyć???
                dzięki, czekam na jeszcze jakieś podpowiedzi
                Tomi

                Komentarz

                • Garret
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 1196
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                  #9
                  tomikrk, również polecam Dynosoft, robiłem tam poprzedniego diesla i obecną benzynę :wink:
                  Garret

                  -----------
                  Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                  Komentarz

                  • piramida
                    RS
                    • 2009
                    • 12222
                    • Superb III (3V3)

                    #10
                    tomikrk, w Krakowie możesz podjechać do siedziby compsportu ale lepiej przejedź się do Katowic do Dynosoftu

                    P.S. zawsze wydawało mi się że octa z napędem 4x4 jest cięższa o około 100kg a nie 200kg?
                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                    Komentarz

                    • Tippo
                      L&K
                      • 2009
                      • 1349
                      • Octavia III (5E3)
                      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez tomikrk
                      Widzę, że polecacie dynosoft, a Kraków kuleje pod tym kątem? Czy warto jechać? Jak już się wybierać i zrobić dobrze słyszałem, że w Bielsku jest dobra ekipa. Może ktoś poleci? Poczekam jeszcze na jakieś podpowiedzi.
                      Comsport z Bielska tez jest ok

                      Komentarz

                      • gusiak11
                        L&K
                        • 2013
                        • 1362
                        • Ford

                        #12
                        Zamieszczone przez tomikrk
                        słyszałem, że w Bielsku
                        Owszem tam są spece od TDI, z tego co slyszałem postanowli zbudowac auto które ''zleje'' Mastersa z warszawy na 1/4mili i udało im sie to zbudowali felicjie pick-up
                        poważnie pisałem do nich owszem zaproponowali mi pakiet 2kPLN za okolo 140KM, więcej to kwestia co mi się wyduma ale okolo 5K (wymiana turbo, IC, przy grubszych modach pompa paliwa) potenciał silnika określili na okolo 195KM

                        Ale powiedzmy że to można by zaliczyc do kategorii ''Plotka''
                        http://carsdetailing.blogspot.com/

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          Zamieszczone przez gusiak11
                          tomikrk napisał/a:
                          słyszałem, że w Bielsku

                          Owszem tam są spece od TDI, z tego co slyszałem postanowli zbudowac auto które ''zleje'' Mastersa z warszawy na 1/4mili i udało im sie to zbudowali felicjie pick-up
                          Mieszasz kolego bardzo, do tego to zamierzchle czasy. Mastes nie bawi sie w cwiatki juz dobre kilka sezonow, a w BB nigdy pickupa nie bylo

                          A na odglosy walu jedyna rada, to rozebrac wnetrze i wygluszyc porzadnie podloge -> patrz na foty Nexusa z wygluszania :diabelski_usmiech
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • gusiak11
                            L&K
                            • 2013
                            • 1362
                            • Ford

                            #14
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            Mieszasz kolego bardzo, do tego to zamierzchle czasy. Mastes nie bawi sie w cwiatki juz dobre kilka sezonow, a w BB nigdy pickupa nie bylo
                            UPS to coś pomieszałem ops:

                            Ale pisałem ze to z kategorii "plotka"
                            http://carsdetailing.blogspot.com/

                            Komentarz

                            • krzynol
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 10988
                              • Superb II combi (3T5)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez piramida
                              zawsze wydawało mi się że octa z napędem 4x4 jest cięższa o około 100kg a nie 200kg?
                              moja pusta, załóżmy z połową baku i ze mną w środku - na wadze dała 1700kg
                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                              poprzednie modele:
                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #16
                                Az tak duzo??

                                A6 C4 quattro i automatem ZF 4 biegowym z cwiatka baku czyli jakies 25l tam sie miesci + butla gazowa 60l napelnianiona w polowie + kolo zapasowe daje wlasnie 1700kg.

                                O2FL 1.6TDI DSG kombi gdzies podawalem z pelnym bakiem hakiem, kolem, fotelikami 1450kg
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • krzynol
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 10988
                                  • Superb II combi (3T5)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                  #17
                                  wał, haldex, przekałdania kątowa, półosie + przeguby tył, zbiornik - wszystko waży
                                  dlatego pakowanie 1,9 105KM to porażka
                                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                  poprzednie modele:
                                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    Czyli to Audi z wiekszym silnikiem, duzo wieksza iloscia blach, pewnie i wygluszen to jest jednak lekkie jak piorko.
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • krzynol
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 10988
                                      • Superb II combi (3T5)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                      #19
                                      ale więcej aluminium ma
                                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                      poprzednie modele:
                                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        Alu jakie tam alu. To jest jeszcze ten stary model, ktory nie ma wielowahacza tego aluminiowego.

                                        Silnik 2.8 lekki nie jest, skrzynia z dyfrem takze. Tylny most bedzie wazyl podobnie co haldex.
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • krzynol
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 10988
                                          • Superb II combi (3T5)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                          #21
                                          no to skąd waga porównywalna do O2 4x4?
                                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                          poprzednie modele:
                                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            Widac ze O2 z 4x4 wazy za duzo :szeroki_usmiech
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • Jacek G
                                              Drive
                                              • 2009
                                              • 87

                                              #23
                                              Panowie,
                                              Ja swoją 4x4 jeżdżę jakieś 5 lat, też mam 1,9 Tdi.
                                              Moje spostrzeżenia: Głośniejszy niż standardowa Octa możę nie gigantycznie ale jest zauważalnie. Cieżki jak diabli przez co przyśpieszenie nie jest zabójcze. W okolicach 2,5K ma zdecydowanie głośniejszą pracę napędu niż poniżej i powyżej tej prędkości obrotowej.
                                              Turbo KKK wstaje wcześniej niż w standardzie bo pompuje już od 1,6-1,7 ale za to wcześniej gaśnie ...
                                              Tarcze 288 w standardzie - duużo lepsze niż standardy ...
                                              Skrzynka 6b - dużo mieszania z biegami ale za to lepsze dopasowanie do potrzeb mocy.
                                              Siedzi wysoko - szczególnie że ma mocniejsze springi i amory, przez co jest trochę mniej stabilna na szybkich łukach niż wasze "naleśniki" :P ale za to jeszcze mi się nie zdażyło zbierać plastików czy płynów po podjeżdzie na nasze cudne krawężniki czy po przejeżdzie po naszych polskich dziurostradach. Dodatkowo ma cztery niezależne elementy zawieszenia a nie belkę z tyłu co tez poprawia prowadzenie (to moja opinia).
                                              Zalety: nie ma takiej nawierzchni żęby się z niej nie wygrzebać :twisted: , miałem do czynienia z błotem, śniegiem i piachem - wyszła zawsze :lol:
                                              Jedyny raz gdy musiałem wspomóc się podkopem pod pojazdem to wtedy jak ustąpiłem przejadu na wąskiej drodze PKS-owi i wrąbałem się cała prawą stroną w zasypany śniegiem rów i samochód powiesił się na śniegu a prawe koła w ogóle nie miały przyczepności - nawet wtedy tylko podkopałem płytę i wyszła sama
                                              Sąsiedzi przychodzą do mnie żeby zimą przetrzeć szlak od garażu do pierwszej przejedznej drogi i często dostaję wezwanie do pracy jako pomoc drogowa 8)
                                              Jak jest mokro czy śnieżnie - ruszenie ze świateł to bajka, tylko trzeba pamiętać o hamowaniu, bo rusza dwa razy lepiej ale hamuje tak samo....
                                              Pali więcej niż standard: miasto, średnia ~8.5 L , a poza miastem od 5,8L do ~8L w zależnosci od prędkości przejazdu :twisted:
                                              Serwis jest droższy bo dochodzą różne dodatkowe elementy ... może nie dużo ale zawsze...
                                              Generalnie - ja się na ośkę nie zamienię pomimo wad i trudności.
                                              Jacek
                                              Mam, jeżdżę, cieszę sie (-:
                                              Zmiana na 1.4 TSI 140 HP.
                                              Niestety ta nowa to nie jest 4x4 ...

                                              Komentarz

                                              • ketivv
                                                L&K
                                                • 2011
                                                • 1155

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Jacek G
                                                Generalnie - ja się na ośkę nie zamienię pomimo wad i trudności.
                                                ja się skromnie podpisuję

                                                Komentarz

                                                • gusiak11
                                                  L&K
                                                  • 2013
                                                  • 1362
                                                  • Ford

                                                  #25
                                                  Podpisuje się pod powyższym

                                                  Polatałem tej zimy trochę autem 4x4, mocna fura bo lekko ponad 300KM i powiem tyle, jeżeli się uda to następne auto bardzo chętnie 4x4 może SUPERB
                                                  http://carsdetailing.blogspot.com/

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...