[O2] i [O2FL] Hamulce spoza gamy VAG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • RB56
    Drive
    • 2007
    • 62

    [O2] i [O2FL] Hamulce spoza gamy VAG

    Witam

    Postanowiłem doposażyć swoją Octavię w uchwyt do kubków na napoje (wbudowany uchwyt między fotelami - ukryty pod podłokietnikiem - to kompletna porażka)
    Na forum jest pierwszorzędne rozwiązanie z dedykowanym uchwytem od Lupo/Arosy.
    Tylko cena na allegro jest bandycka (ostatnio widziałem, że ktoś oferował za jakieś 140 zł)

    Poniżej prezentuję rozwiązanie alternatywne i kompromisowe (cena/jakość)

    Uchwyt montowany podobnie - w wolnej kieszeni, z przełożeniem radia nad panel klimatyzacji.

    Na ebayu można dostać coś takiego:


    po otwarciu wygląda tak:


    Nad uchwytami jest jeszcze wysuwana tacka
    Koszt (z przesyłką) około 40 zł. Dochodzi z Chin w jakieś 2,5 -3 tygodnie.

    Ponieważ założyłem sobie, że montaż ma być "odwracalny" - z możliwością przywrócenia stanu pierwotnego - dokupiłem jeszcze kieszeń (za jakieś 14 zł)....
    a to dlatego, że w tej dokupionej kieszeni obciąłem tył - żeby wszedł w nią cały moduł kubkotrzymacza (samo w sobie to ustrojstwo jest mniejsze niż pusta wnęka i trzeba dodać jeszcze kieszeń jako ramkę trzymającą)


    Po docięciu bocznych wypustek w kubkotrzymaczu spasowałem go "na wcisk" z kieszenią (docinanie multiszlifierką typu Dremel czy inny model to 5 minut zabawy - zero wysiłku)


    Cały montaż to przełożenie/obniżenie radia nad panel klimatyzacji (uchwyt musi być wyżej, żeby nie haczyć o niego podczas przełączania biegów) i włożenie kieszeni z uchwytem w wolną wnękę
    przed:


    i po montażu:


    i wysunięty uchwyt:


    polecam jako alternatywę dla uchwytu od Arosy (no chyba, że trafi się jakiś w super cenie - wtedy chinol wylatuje)

    edit: pierwsze wrażenia z użytkowania....
    kubek z kawą z McPaśnika pasuje, siedzi pewnie.... aż za pewnie
    te dociskające kubek w otworze plastiki mają dosyć mocne sprężynki i kubka nie da się wyjąć gładko....
    trzeba będzie te dociskacze lekko poluzować
    No ale jest to jak pisałem kompromis cena/jakość

    edit 2: odpowiadając na pytanie - namiar na ebayu "universal car double din cup holder" a potem sobie wysortować po cenie z przesyłką i popatrzeć ile dany sprzedawca ma transakcji dla pewności
    Z Chin, Szanghaju jest/było taniej niż np. z Wlk. Brytanii
    Na naszym portalu jakoś nie widać tego wynalazku ... jeszcze
    RB56
  • misiek^wro
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 8321

    #2
    [O2] i [O2FL] Hamulce spoza gamy VAG

    Dojechałem jeśli chodzi o tylnie hamulce do szczytu wymagań jeśli idzie o podłogę PQ34 ...

    No bo tyłu mam 310, a z przodu 345 - jedyna zmiana to 2 tloczki z RS3 na skrecanych rotorach - ktore kosztuja kupe hajsu, a wcale mega poprawy hamowania nie czuć.

    Generalnie moja koncepcja opiera się na adapterach + zaciskach z Porschawki - niby też grupa VAG, no ale hebel to już nie biedne girlingi czy lucasy tudzież ate ...

    Wysondowałem już, że na tył mogę walnąć zacisk z Porsze wcaleniegorsze na tarcze 330mm, zas na przod leci zacisk brembo ZR17 i ZL17 + tarcza 334mm - i w ten sposob ciagle mozemy smigac zimą na 17"

    Jedyne czego mi potrzeba to detale - czy zastosowac trzeba jakies specjalne sruby, nakladki itd ?

    Ktoś ma jakiś konkretny watek gdzies na voertexie albo whatever gdzie indziej, w miejscu w ktorym juz chlopaki ogarneli ten temat? Ja niestety swoje wszystkie fajne linki potracilem z chwila wysypania sie dysku ;(

    A miałem taka stronke z USA, na ktorej bylo ze 30 stron wlasnie z modyfikacjami hebli w G5 z opisem czesci itd. Fajnie by bylo taki maly almanach stworzyc tez u nas
    Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
    Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
    ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

    TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


    Komentarz

    • LUKI
      RS
      • 2005
      • 5776

      #3
      przecież nawet 345 też będzie latać na siedemnastu calach (przy oem zaciskach)

      370 (tarcze/zaciski RS3) jak chcesz mogę wypytać znajomego, bo ma na handel - ale czy pompka/serwo ogarnie ten temat :?:



      a adapter - to jak będziesz mieć zacisk/jarzmo, przyłożysz pod zwrotnicę, zrobisz pomiary i gotowe - bo może się okazać, że rozstaw śrub montażowych w zwrotnicy i zacisku jest taki sam i nie potrzeba adaptera (są szanse, że zr17 na 330)


      tak się zastanawiam, że set 345/310 to już jest kosmos :!:

      btw
      co ma 334 w 5x112?


      4r32 ma 334 ale 5x100



      --


      O2FL 280/272 bez problemu przechodzi na 288/272 oraz 312/272

      jak 280/272 na 345/272 albo 345/310 bez wymiany pompki/serwa nie pociągnie

      oczywiście oba przypadki to również wymiana przedniej kolumny na fi55
      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

      Komentarz

      • Tippo
        L&K
        • 2009
        • 1349
        • Octavia III (5E3)
        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

        #4


        A takie cus?? Compoty ostatnio montowaly do a3 600km :diabelski_usmiech




        Te tyz pikne :P

        Komentarz

        • misiek^wro
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 8321

          #5
          Zamieszczone przez LUKI
          370 (tarcze/zaciski RS3) jak chcesz mogę wypytać znajomego, bo ma na handel - ale czy pompka/serwo ogarnie ten temat :?:
          Pompka ogarnie, bez obaw. Ale ja 370 zwyczajnie nie chce :twisted:

          Zamieszczone przez LUKI
          a adapter - to jak będziesz mieć zacisk/jarzmo, przyłożysz pod zwrotnicę, zrobisz pomiary i gotowe
          Zaciski brembo to zaciski bezjarzmowe. Imho adaptery sa potrzebne na 99,9% - jedyny problem, że ludzie którzy handlują setami nic Ci nie powiedzą, ba, nie kupisz osobno adaptera - musisz kupić pełen kpl na którym biją lekko po 200%. Czyli możesz taki secik sobie sprawić za 1000-1200, ale u niektorych dasz 2000-2400. Dla przykladu, pavel20vt ma teraz za 1200 zaciski, które ja kupiłem z rześkimi klockami za 440 Oczywiscie pomijam tu fakt regeneracji, co moze byc pozniej troche drogie, no ale ryzyk fizyk.


          Zamieszczone przez LUKI
          tak się zastanawiam, że set 345/310 to już jest kosmos :!:
          Hamowanie 345/310 to tylko lekka poprawa w por. do 312/286 - naprawde lekka, nie ma jakiegoś WOW. Jakby mi ktoś teraz dał 2400 zł to od kopa sprzedaje mu ten zestaw z tarczami który mam ( nawiercane zimm sporty + ferodo ds + tył zwykle tarcze ferodo+ kloce brembo - wszystko nowe + przednie zaciski + tylnie z jarzmami + nakladki "R" ktore kosztowały taka kase, ze łeb boli ..

          Za 2400 - mogę naprawde podziałać jeśli idzie o przód i tył ( no jestem o tyle do przodu, że tylnie zaciski już mam )

          Zrobilem male rozpoznanie i w razie "W" nowe tarcze przod to okolo 1000, tarcze tyl to kolo 400 zl, klocki wyrwe mam nadzieje z przednimi zaciorami, za ktore trzeba dac okolo 400-600 zl za sztuke przy ZR i ZL 17

          W zasadzie byłbym w domu, jakbym porwał się takie rozwiązanie - pozostaną chyba przewody ( oplot ) _+ adaptery u jakiegos tokarza.

          Pompa ABS i serwo wyrobią - bo przecież masa ludzi wykonuje takie mody - ja się nie martwię, czego nie wsadzę, wiem że podoła.

          Najchętniej uderzyłbym w 330 w 6tloku na przód + jakies 310-328 tył - to by załatwiło sprawę zimówek.

          Jak nie, to trudno, pożenie felgi z zimowymi a za tą kasę kupie same opony na 18"



          Albo co ja się będę pierd.... :arrow: http://allegro.pl/atrapa-zacisk-brem...346218261.html

          Tippo, w tym rzecz że ja poszukuje rozwiązań budżetowych :twisted: :twisted: :twisted:
          Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
          Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
          ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

          TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


          Komentarz

          • Tony065
            RS
            • 2009
            • 2487
            • Octavia I (1U2)
            • ARX 1.8 20VT 150 KM

            #6
            misiek^wro, z tymi atrapami to pojechałeś po bandzie :diabelski_usmiech no jest kox :!:
            Black Pearl, Elegance & RS LOOK
            @ by Tune-up Gdańsk
            TDI VP++ i jeszcze rośnie
            Antek

            Komentarz

            • misiek^wro
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 8321

              #7
              Tony065, to oczywiście czysto humorystycznie.


              Ja po prostu szukam jakiegoś fajnego rozwiązania dla O2/G6 - budżetowego jak zawsze
              Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
              Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
              ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

              TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


              Komentarz

              • Tony065
                RS
                • 2009
                • 2487
                • Octavia I (1U2)
                • ARX 1.8 20VT 150 KM

                #8
                To może lepiej pokombinuj z tarczami/klockami na tym co masz :?: nie zawsze większe jest lepsze :wink:
                Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                @ by Tune-up Gdańsk
                TDI VP++ i jeszcze rośnie
                Antek

                Komentarz

                • misiek^wro
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 8321

                  #9
                  Tony065, tu nie chodzi o kombinowanie - tylko o to że tył jest zapieczony i jest szansa go wymienic.

                  Regeneracja z tego co dzis wypytalem 435 zł całosc z odeslaniem.
                  Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                  Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                  ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                  TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                  Komentarz

                  • Tony065
                    RS
                    • 2009
                    • 2487
                    • Octavia I (1U2)
                    • ARX 1.8 20VT 150 KM

                    #10
                    chłopie, przy projekcie, który kończysz to nic tylko tnij, rżnij, spawaj, montuj co trzeba a nie pitol że jest szansa na lepszy hebel, bo stary się zapiekł... :szeroki_usmiech btw, skoro fachowcy ogarniają Ci motorownię i elektronikę, to n\t hampli też coś się mogą wypowiedzieć :?: nie gadaj z handlarzami, bo znaczna większość nie ma za bardzo pojęcia technicznego o oferowanym towarze. cała ich wiedza to tylko to, że szukają tego maniacy śmocy i można na tym złomie sporo zarobić :evil:
                    Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                    @ by Tune-up Gdańsk
                    TDI VP++ i jeszcze rośnie
                    Antek

                    Komentarz

                    • misiek^wro
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 8321

                      #11
                      Tony065, teraz to już sam wszystko robie

                      Co do hampli - gadałem wczoraj z Pawłem20VT i :

                      - można zamontować sporo różnych 4 tloczków na tył ale ... tracimy ręczny.

                      Także odpuszczam i ... regeneruje to co mam.
                      Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                      Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                      ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                      TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        A na tyl hamulce z RS4 tarcza 312x22, tylko nie wiem jakie ET maja no i zacisk z niego i masz dalej reczny
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • misiek^wro
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 8321

                          #13
                          Maicroft, a to 1 tloczek nie jest ?

                          To dalej to samo, bo czy 310x22 czy 312x22 to jeden hcuj
                          Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                          Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                          ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                          TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                          Komentarz

                          Pracuję...