[O2FL] Gumki Powerflexa do stabilizatora - jaki rozmiar ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Marek Tempe
    Drive
    • 2005
    • 76

    [O2FL] Gumki Powerflexa do stabilizatora - jaki rozmiar ?

    Hej Ifi,

    jak tam sytuacja u Ciebie? Wszystko nadal bangla idealnie po wymianie?

    Ja po ponad półrocznej jeździe ze sprężyną stwierdzam, że nie jest to idealne rozwiązanie
    Sprężyna z czasem się rozciąga i działa coraz słabiej, więc trzeba ją co jakiś czas naciągać lub nawet wymieniać...
  • EŁ
    L&K
    • 2004
    • 1168
    • Octavia III (5E3)
    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

    #2
    [O2FL] Gumki Powerflexa do stabilizatora - jaki rozmiar ?

    zmierzona srednica stabilizatora z przodu 23 mm, z tyłu 22mm / z etki wynika 23 mm przod i 21,7 tył) .
    W katalogu Powerflexa wystepuja na przod 22,5 lub 23,6 , na tył 21,7 wiec z tyłem chyba sprawa jasna...ale które na przód? :?:

    Komentarz

    • uli07
      Rider
      • 2012
      • 391
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      Witam,
      czy takie gumki zapewnia brak "dzwieku starego tapcznu"? Ostatnio coraz czesciej slysze jak cos skrzypi przy pokonywaniu spiacych policjantow. Czasami mam wrazenie, ze to pod samochodem, gdzies po srodku (oslony podlogi?), jakby pod fotelem kierowcy.

      Tak czy inaczej ciekaw jestem opinii po ich zastosowaniu, jesli do tego dojdzie. A moze ktos stosowal to rozwiazanie i moze sie podzielic spostrzezeniami?

      Pozdrawiam,
      Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
      Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
      Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

      Komentarz

      • EŁ
        L&K
        • 2004
        • 1168
        • Octavia III (5E3)
        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
        • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

        #4
        dlatego własnie wymieniam bo skrzypi na hopach jak stara kanapa :lol: ..w O1 miałem to samo...powerflex załatwił problem na zawsze :wink:

        Komentarz

        • yunior81
          RS
          • 2010
          • 1657
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          , na 100% skrzypia ci tuleja na stabilizatorze ?

          A jak to sprawdziles ?

          Komentarz

          • EŁ
            L&K
            • 2004
            • 1168
            • Octavia III (5E3)
            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
            • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

            #6
            nie sprawdziłem ale skrzypi tak samo i w takich samych okolicznościach jak w O1 a tam skrzypiały właśnie te gumki...wymienie i się okaże.....i tak docelowo wszystko będzie na poliuretanie :diabelski_usmiech

            Komentarz

            • yunior81
              RS
              • 2010
              • 1657
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              No to moze profilaktycznie odkrec laczniki stabilizatora i sprawdz czy skrzypi. Jesli nie bedzie skrzypialo to na 100 % trzeszcza Ci przednie tuleje.

              Tuleja stabilizatora w Octavii II jest z drazkiem zwulkanizowana.

              Komentarz

              • piramida
                RS
                • 2009
                • 12222
                • Superb III (3V3)

                #8
                Nigdy w życiu poliuretanów, nie mal że twardo to po pewnym okresie skrzypią i masz wrażenie że jedziesz zorlatującym się autem, mam u siebie poliuretany na stabilizatorach eibacha i wymieniam na nowe bo skrzypienie doprowadza mnie do szału :!:
                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                Komentarz

                • Ceed1
                  Rider
                  • 2012
                  • 461

                  #9
                  W OII stabilizator przedni ma na stałe połączenie z gumkami. Nic tu oddzielnie się nie wymienia. Chyba, że jest tak myk, że z drążka "ściągamy" stare gumki i zakładamy nowe, które są "przecięte" na pół i je skręcamy. Inaczej tego nie widzę.

                  Komentarz

                  • EŁ
                    L&K
                    • 2004
                    • 1168
                    • Octavia III (5E3)
                    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                    #10
                    ale w etce chyba występuje guma stabilizatora jako czesc........

                    Komentarz

                    • Tippo
                      L&K
                      • 2009
                      • 1349
                      • Octavia III (5E3)
                      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez uli07
                      Witam,

                      czy takie gumki zapewnia brak "dzwieku starego tapcznu"? Ostatnio coraz czesciej slysze jak cos skrzypi przy pokonywaniu spiacych policjantow. Czasami mam wrazenie, ze to pod samochodem, gdzies po srodku (oslony podlogi?), jakby pod fotelem kierowcy.
                      Z tym bym sie nie spieszyl, chyba ze przebieg sluszny. U mnie po 10tys zaczelo skrzypiec z tylu, ale tylko w czasie jazdy, jak zabujalo autem na boki lub na tych progach wlasnie. Na postoju nie udalo sie tego sztucznie w zaden sposob wywolac. Skrzypi glosniej na pustym aucie. Mechanik stwierdzil, ze to od stabilizatrora, ale nie dalo sie jednoznacznie okreslic z ktorej jego czesci. Pojawilo sie to w zimie w ubieglym roku, jak bylo bardzo sucho u nas, przez miesciac bez deszczu i siegu. Sol i piach, szlaka i popiol na bocznych drogach sie tam dostal. Po jedzie w deszczu ustepowalo, po czym wracalo i tak do wrzesnia tego roku, az przestalo i do dzis nie powrocilo to skrzypienie. Wtedy tez korzystajac, ze auto bylo na kanale, olejem wazelinowym psiknalem, co tam sie dalo z tylu na zawieszeniu, ale nie dalo to efektu od razu.
                      Ja to olalem wtedy, bo nie bede grzebal w tym po 10tys km przelotu, a na "siarpacke" z serwisem nie mam czasu i nerwow :roll:
                      ps. Warto na kanale wszystkie ruchome polaczenia zawiasu psiknac WD lub lepiej rzadka oliwka w sprayu (swietna robi castrol do nabycia w sklepie motocyklowym) To powinno pomoc na minimum kilka dni lub jak gumy sa ok i nie ma duzo syfu to calkowicie. Jak masz juz tam faktycznie beretke, to takie selektywne smarownie etapami, pozwoli ci sie upewnic co na pewno jest do wymiany.

                      Komentarz

                      • LUKI
                        RS
                        • 2005
                        • 5776

                        #12
                        Zamieszczone przez
                        W katalogu Powerflexa wystepuja na przod 22,5 lub 23,6 , na tył 21,7 wiec z tyłem chyba sprawa jasna...ale które na przód? :?:
                        22.5 przód
                        21.7 tył
                        kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                        SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                        Komentarz

                        • gruto
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 1262
                          • Octavia III (5E3)
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          #13
                          podpinam sie też bym wymienił gumy na stabilizatorze ....kiedyś jak wymieniłem chyba dwa auta do tyłu byłem w szoku jaka jest cisza !!!! przed wymianą na małych garbach , i falowaniach asfaltu były delikatne pukania i skrzypienia zawieszenia słyszane w środku ....po wymianie cisza - miałem wrażenie że jadę nowym autem .
                          Czy może ktoś po Etce podesłać numer oryginału przodu - mam blisko do czech , tam na pewno tanio kupię

                          Komentarz

                          Pracuję...