Mam prośbę szczególnie do kolegów VCDS-wców , po wakacyjnych wojażach stwierdziłem definitywnie, że silnik 1,6 BSE może i jest wystarczający do jazdy miejskiej, jednak do długotrwałej podróży autostradowej się kompletnie nie nadaje... bardzo szybko porzuciłem możliwość wzmocnienia oryginalnego silnika z względu na współczynnik wydatków do efektu końcowego...Ponieważ już raz w poprzednim sam. dokonałem wymiany silnika oryginalnego na większy i efektem byłem zachwycony, zdecydowałem o wymianie motoru również w mojej O2T, brałem pod uwagę kilka silników z stajni VW, ale szczególnie spodobał mi się silnik 2,5MPI EA855 zwłaszcza z nowszych wersji CBTA/CBUA o mocy 170KM. O ile o mechanikę się nie boję bo silniki były montowane do Jetta/Golf a więc na tej samej płycie co Octa, o tyle obawiam się elektroniki, która z powodu że silniki te były prod. w Meksyku wyłącznie na rynki obu ameryk, więc może się czymś różnic od wersji europejskich... Więc prośba do kolegów jak się ma sprawa z sprawami Can-bus-owymi w autach VW na rynki USA ? Pozdrawiam Piotr.
Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.
IMHO elektronicznie jest to do ogarnięcia. Wymieniasz po prostu instalację która jest na silniku i podpinasz do sterownika silnika. Musiałbyś zaopatrzyć się w zestaw składający się ze sterownika silnika, licznika, kluczyków ze stacyjką z jednego samochodu, aby nie było problemu z IMMO. Silnik możesz wziąć z innego, choć nie wiem jak będzie z korektami wtrysków.
Montowany był w Jetta/Golf-Rabbit/Passat/New Beatle na rynek USA . zamierzam zakupić jakiegoś Golfa/Jettę po przygodzie więc planuję mieć komplet do przekladki.. tylko co z licznikiem , bo raczej mechanicznie nie spasuje do deski octy.. przelutowanie procka?. Silnik powinien byc do niezajechania bo na jego bazie powstaje 2,5 TFSI do audi RS3, TT-RS 340-400KM
Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.
Na 100% to są motory MPI a nie jak twierdzą niektóre katalogi i sprzedający na alledrogo że to FSI albo jeszcze lepiej VR5... Z resztą zamierzam to cudo zagazować więc FSI/TSI mnie nie interesi... TFSI Z TT-RS to ten sam kadłub, identyczny skok/średnica cylindra... Tak jak pisałem o mechanike się nie boję, tylko ten Can-bus, żeby to wszystko się dogadało, silnik Usa z zresztą europejską ... tu mocny się już nie czuję...
Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.
Chcesz kupic wszystko na czesci, czy kupic gotowego swapa silnik+skrzynia+wiazka silnika+licznik+kluczyk+stacyjka lub calego dawce z USA po dzwonie :?:
Najlatwiej robi sie swapa jak ma sie calego dawce, a nie szuka kazdej pierdoly po calym swiecie :roll:
Maicroft w rachubę wchodzi tylko dawca... nie mam zamiaru później szukać jakieś pierdoły po całym świecie... i na końcu się okaże że koszty będą wyższe niż cały dawca...
Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.
pomysły spoko. ale pomyśl o założeniu 1.8T z O1. taki mod jest na forum. dużo łatwiej ci go bedzie zrobić wybór silników wiekszy. a te silniki sa tez trwale. w swojej rs-ce miałem 303 tys przebiegu i nic się nie działo
kosztowo tez pewnie będzie lepiej a i do gazu się nadają
BYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
Myślałem o 1,8T, tylko po 1-wsze jest już dość leciwy silnik więc znalezienie jakiegoś z sensownym przebiegiem, będzie jak szukanie igły w stogu siana, co prawda montowano go jeszcze do exeo ,ale tam był zabudowany wzdłużnie więc inna skrzynia, łapy, wiązka... trochę za dużo kombinacji...
po 2-ie nie jestem pewien czy komp z 1,8T dogada się z z Can-em z O2...
I taka ciekawostka na koniec... w Jetta USA po 2011 powrócono do hydraulicznego wspomagania kierownicy...przynajmniej z 2,5MPI
Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.
Jeseli potrzebujesx informacji odnosnie numerow sterownikow daj znac. Zczytam vcdsem i ci podam. Z mojej strony dodam ze silnik bardzo elastyczny, piekny dzwiek a i spalanie nie starszne. Powodzenia.
Myślałem o 1,8T, tylko po 1-wsze jest już dość leciwy silnik więc znalezienie jakiegoś z sensownym przebiegiem, będzie jak szukanie igły w stogu siana, co prawda montowano go jeszcze do exeo ,ale tam był zabudowany wzdłużnie więc inna skrzynia, łapy, wiązka... trochę za dużo kombinacji...
po 2-ie nie jestem pewien czy komp z 1,8T dogada się z z Can-em z O2...
TipTronic 6b. Bez gazu. Raczej niema tutaj nikogo z LPG Ale auto jest na wtrysku posrednim wiec filozofi niema wielkiej. Troche ciasno pod maską bo motorownia rozbudowana.
'A bo mnie zmyliły' twoje opisy :wink: że tak jeszcze ponudzę; ile pali przy tiptronicu?, bo narazie się nastawiałem nad manualem, ale jak wiadomo znależć takie cudo w usa to nie lada wyczyn. PS masz wersję 150 czy 170KM?
Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.
Dzieki "sew" :szeroki_usmiech , ale jeszcze jedno pytanko: jetta ma listwę na hydraulice ... jest różnica w stosunku do elektrycznego wspomagania?, chodzi mi zwłaszcza o stabilność przy dużych prędkościach, bocznych podmuchów wiatru...
Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.
'A bo mnie zmyliły' twoje opisy że tak jeszcze ponudzę; ile pali przy tiptronicu?, bo narazie się nastawiałem nad manualem, ale jak wiadomo znależć takie cudo w usa to nie lada wyczyn. PS masz wersję 150 czy 170KM?
Tez sie zastanawialem nad manualem, ale brak 6 biegu bylby mi doskwierał. Tip nie jest zły.
Jezeli chodzi o spalanie. Jak jeździ moja kierowniczka to spalanie 8-9. Jak jeźdze ja to 10l/100km min ale wtedy słychac ze silnik pracuje
Autostrada tempomat na 120 kmh spalanie kolo 6.5l/100km.
Serdeczne "bóg zapłać" ...
PS tez się zdziwiłem, że do tego motoru dają tylko 5 speed-ów, ale miało być tanio,
jak tylko 5-tka jest odpowiednio długa to nie ma problemu...
Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.
Komentarz