Witam
Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Octavi RS TDI
W aucie byl zrobiony program, ale dopiero teraz miałem czas żeby podjechać na hamownie i zmierzyć co tam siedzi
Wyszło 193KM i 395Nm,,ale
no właśnie jest jakieś ale,,,
Mianowicie auto moim zdaniem słano startuje z dołu i mam też wrażenie że jest przymulone,,
Po wykresie nie wygląda źle, po za tym dołem. Po logach widać ze turbo troszkę słabo startuje z dołu
I tu moje pytanie co zrobić z tym fantem, jakie turbo P&P można wsadzić do BMN'a które wstaje lepiej
Jutro postaram się wrzucić wykres z Hamowni
jaras231, w bmn turbo jest małe i po programie powinno być około 400Nm przy 2000 więc do ośki wiecej nie trzeba, szkoda trakcji i sprzęgła.
Są na forum Rsy które mają sporo ponad 400Nm przy 2000 i są mocno podlane, stąd mój wniosek że nie trzeba zmieniać turbo w bmn aby polepszyć dół :!:
jakie turbo P&P można wsadzić do BMN'a które wstaje lepiej
nie ma rozwiązania P&P do BMN'a
większe turbo można wstawić jak popierdółka z BMN'a nie wyrabia powyżej 3,5 krpm,
wtedy ciekawą alternatywą jest turbina z CEGA, ale to już wymaga pewnego zakresy zmian w kolektorze, dolocie i smarowaniu
With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
jaras231, w bmn turbo jest małe i po programie powinno być około 400Nm przy 2000 więc do ośki wiecej nie trzeba, szkoda trakcji i sprzęgła.
Są na forum Rsy które mają sporo ponad 400Nm przy 2000 i są mocno podlane, stąd mój wniosek że nie trzeba zmieniać turbo w bmn aby polepszyć dół :!:
u mnie jest poniżej 395Nm przy 2100rpm
program był sprawdzony i jest ok,,firma która mi sprawdzała i hamowała auto nie chce mnie naciągnąć na kasę i powiedzieli żebym sie zastanowił czy warto wydawać kasę na nowy program.
a ja sie zastanawiam czy program by cos zmienił czy moze to już wina turbiny i ja nalezy zmienić?
jaras231, w bmn turbo jest małe i po programie powinno być około 400Nm przy 2000 więc do ośki wiecej nie trzeba, szkoda trakcji i sprzęgła.
Są na forum Rsy które mają sporo ponad 400Nm przy 2000 i są mocno podlane, stąd mój wniosek że nie trzeba zmieniać turbo w bmn aby polepszyć dół :!:
u mnie jest poniżej 395Nm przy 2100rpm
program był sprawdzony i jest ok,,firma która mi sprawdzała i hamowała auto nie chce mnie naciągnąć na kasę i powiedzieli żebym sie zastanowił czy warto wydawać kasę na nowy program.
a ja sie zastanawiam czy program by cos zmienił czy moze to już wina turbiny i ja nalezy zmienić?
Wklej logi.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
1. Czy twoj bmn jest po akcji serwisowej na pompowtryski siemensa??
2. Z tego co ja wiem, wieksze turbo nie poprawi ci dolu (wiekszy wirnik potrzebuje wiecej spalin by zaczac pompowac efektywnie), z reszta kolega nexus powiedzial ci to samo tylko nie wprost
1. Czy twoj bmn jest po akcji serwisowej na pompowtryski siemensa??
2. Z tego co ja wiem, wieksze turbo nie poprawi ci dolu (wiekszy wirnik potrzebuje wiecej spalin by zaczac pompowac efektywnie), z reszta kolega nexus powiedzial ci to samo tylko nie wprost
wiem o tym, rozumiem to, nie koniecznie chodziło mi o większe turbo, a raczej zorientowanie sie w temacie czy moze sa jakieś hybrydy bądź z innych modeli które wstają szybciej, bo z tego co sie na ta chwile orientuje to z tymi turbinami od BMN to jest totolotk, jeden wstaje szybko inny późno,,,
tak miałem akcje serwisowa, od razu rozrząd wymieniony i mam tez nowa wiązek elektryczna pompek, zaślepionym egr,brak dpf
jaras231, a gdzie był soft robiony ? Co tuner powiedział na stan techniczny auta ? Czasem po prostu TTTM niestety...
Mrmotors ale to poprzedni właściciel robił..tuner o programie powiedział ze jest ok ale jakbym chciał poprawiać to koszt nowego programu. O stanie technicznym nic nie mówili, generalnie była hamowania i sprawdzenie co siedzi w sterowniku
Co to TTTM? :-)
jaras231, za 10 dni też jadę do Witka ze swoim BMN-em ;-) Zobaczymy co wyjdzie. Jak na razie jest tyle co w podpisie. Pompki wymienione niecały rok temu, DFP out. Będziemy mogli porównać.
A tak na marginesie to obecnie odczuwam właśnie dość późne budzenie się turbo. Potwierdził to Robert z Tune-Up po hamowaniu u niego. Mam nadzieję, że Witek skoryguje to softem chociaż częściowo...
Nie ukrywam też, że liczę na więcej momentu niż jest u Ciebie. Chyba pierwszy raz widzę BMN-a po sofcie który ma poniżej 400Nm.
No chyba, że to wina innej hamowni. Oryginalny wykres z MR Motors masz ?
looker widzę że Twoja seria jest prawie taka jak moja po programie :P
Niestety nie mam wykresu z mrmotors,,muszę do nich zadzwonić może będą coś mieć w aktach :P
Dodałem wykres i logi w pierwszym poscie
Logi
jaras231, czy rzeczywiście potrzebujesz tych 420Nm przy 2000? Wystarczy podciągać o te 200 obrotów wyżej na biegach i lądować cit wyzej po zmianie biegu a turbo dziura przestanie dokuczać :wink:
U mnie przy 2000 jest około 320/330Nm i czasami jest zwłoka z niższych partiach obrotów, trzeba się po prostu przestawić na wyższe kręcenie jeżeli chce sie mocniej deptać :szeroki_usmiech
piramida, ale po co mieć wyższe spalanie jak można mieć niższe ? ;-) Jestem zwolennikiem teorii, że w ramach wytrzymałości układu przeniesienia mocy należy ustawiać maks moment jaki da radę :-) O trakcję niech się potem kierownik martwi i jego prawa noga.
Teraz mam takie wrażenia z jazdy
Wciskamy gaz..zaczyna się coś dziać ok 1700obr po wyżej 2100 czuć ze auto idzie i po wyżej 2500 mam wrażenie jakby mu brakło mocy..i przy tym dymowa z rury. Jak to określil gość co go hamować "dymisji jak stara kur.."
Możliwe ze rozwiązaniem byłoby przeniesienie o te 200obr. Tylko pytanie czy samym programem się da czy turbo juz nie domaga?
looker, każdy rozsądny tuner powie że w mocnej ośce wiecej niż 400Nm przy 2000 nie trzeba a nawet nie wskazane, pomijam aspekt braku trakcji na niskich biegach ale trzeba wziąć tez pod uwagę to że niektórzy jeżdżą na niskich obrotach i lubią wciskać mocno gaz, wystarczy sobie wyobrazić jakie obciązenie dla silnika powoduje sytuacja gdzie kierownik jadąc powiedzmy na VI biegu przy obrotach 1600 wciska mocno gaz :!:
Przy słabszym dole taka systuacja wymaga redukcji natomist przy mocniejszym dole silnik się lepiej zbierze ale czuć juz maksymalne obciążenie dla całego układu przeniesienia napędu jak i dla korb.
Tak więc jak na moje oko nie ma co szaleć ze zbyt mocnym dołem, oczywiście mając nawet te 450Nm przy 2000 mo mieście na niskich biegach bedzie sie przyjemnie jeździć ale co z tego jak przy mokrej nawierzchni co chwile będzie sie ESP wyświetlać.
Optymalny przebieg momentu to mocny dół ale bez przesady i płaski liniowy przebieg momentu maksymalnie długo jak się tylko da z tym że przy oryginalnej turbinie BMN powyzej 4000 już sie nie wiele dzieję stąd pasuje założyć duze turbo co by przy 4000 było jeszcze 450Nm :diabelski_usmiech
nie ma dpf'a, ale zawsze sądziłem ze jak jest słaby program to i dymienie słabe,,
nie chce mieć niewiadomo jakiego wielkiego momentu, ale widzę inne wykresy i większość ma te 400Nm przy 2000obr a u mnie 340Nm/2000obr,,, 395Nm/2400 i spada przy 3000obr jest już 380Nm. i ja to właśnie w aucie czuje tak jak pisałem miedzy 2100-2500 jest szał a dalej kicha,,
dlatego pytam co tu zadziałać,, znalazłem taki wykres,nie mogę dodać teraz url cos nie dziala,,pózniej na kompie postaram sie wrzucic
tu jest ponad 400Nm/2000obr i sie trzyma aż do 3000obr i tu pewnie tego spadku nie czuć
rozmawiałem wstępnie z tunelem ze jest opcja wgrać Ori soft i zmierzyć moc zobaczyć co pokarze bo moze jest cos zepsute
na ta chwile jedynie mam problem z przepustnicą, a mianowicie po nocy jak ospale wywala błąd jak zgasze i odpale to jest ok po za tym nic sie nie dzieje
Znalazłem też taka informację nt BMN
"Maksymalny moment obrotowy 350Nm osiągany jest w zakresie od 1800 do 2500 obr/min, chociaż silnik osiąga moment obrotowy powyżej 300Nm dla prędkości obrotowych poniżej 1500 obr/min"
Komentarz