samo życie...
[O2FL] Modyfikacja przednich hamulców w O2 i O3.
Zwiń
X
-
[O2FL] Modyfikacja przednich hamulców w O2 i O3.
Wieki całe mnie tu nie było ale coś wymyśliłem jak zawsze
Post dotyczy posiadaczy hebli min. 288 mm. Ci co mają 280 od razu muszą zasuwać po zwrotnice. W O3 robi się to dokładnie tak samo jak w opisie i też wszystko pasuje. Tak samo zresztą jak w Leonie 3 i Golfie VII.
Wiadomo można mocniej zmodyfikować układ dając heble od S3/Golfa R32/Passata R36/Superba V6 + wydajniejsza pompa od nich. Raz że drogo, dwa koła min 17".
Największy "cywilny" hebel w tej grupie aut to 312x25 mm z przodu z zaciskiem ATE (tłoczek 57 mm) lub w O3 zacisk TRW ale mały i tarcza 312x25 mm.
W miarę tanio, prosto i mieści się w oryginalne koła VAG 16" o ET max. 45 mm (nie sprawdzałem 49 i 50 mm) można to zrobić tak - bierzemy graty z Sharana/Alhambry 7N0:
- 2 tarcze 1K0615301AJ,
- komplet klocków 7N0698151A lub o innym numerze zamiennym do zacisku TRW (np. z O III),
- zaciski 7N0615123B i 7N0615124B lub 3C0615123 i 3C0615124,
- jarzma 7N0615125 i 7N0615126.
Zysk? Tarcza 30 mm gruba zamiast 25, dużo większy klocek, tłoczek 60 mm zamiast 57. Jakby było komuś mało to może zawsze na tej mocniejszej tarczy posadzić zaciski Brembo np. z Boxtera albo Alfy Brera.
By nie było, że coś nie pasi albo takie tam. Całość sprawdzona i przetestowana. Uwagi co do smarowania i składania przekopiowałem z mojego postu na innym forum, niech już tak zostanie. :lol:
Z początku tragedia dokąd się klocki i tarcze nie dotarły trochę i farby nie zdarło z tarcz. Teraz już jest odczuwalnie lepiej a gwałtowniejsze hamowanie przy większej prędkości zmusza ABS do natychmiastowego działania nawet na dobrych kapciach Nokian ZG2 (miałem taką sytuacje wymuszona przez gościa na A4 przy zjeździe na Bielany Wrocławskie).
Trochę warsztatu:
Układ 312 mm;
Piasta pociągnięta CIENIUTKO smarem ceramiczny (niech mi nikt nie pitoli o składaniu na sucho tego węzła):
Porównanie tarczy 312 i 314 mm:
Porównanie wnętrza tarcz - 312 ma żeberka a 314 słupki - znacznie zmniejsza to masę i poprawia chłodzenie:
314 na piaście:
Prowadnice klocka w jarzmach, tyły klocków smarujemy specjalnym smarem ATE Plastilube, tłoczek hamulcowy i prowadnice w jarzmie (tam jest też guma) - ATE Brems Cylinder Paste albo QB smarem do hamulców!!!
Układ 314 mm cały na wozie:
Heble w kole 17" po jazdach testowych:
O tak trywialnych rzeczach jak narzędzia, zacisk do przewodów hamulcowych i płynie ATE typ 200 nie wspomnę
W układzie 312 mm (ATE) klocki lubią czasem stukać np. na bruku. W TRW jest cisza. To taka wartość dodana...Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
-
-
ja jak coś szedłbym w 345, ale każdy robi auto dla siebie
btw
dobrze wiedzieć, że podchodzi p&p
rozumiem, że 340 również podejdzie p&p :?:kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LUKIja jak coś szedłbym w 345, ale każdy robi auto dla siebie
btw
dobrze wiedzieć, że podchodzi p&p
rozumiem, że 340 również podejdzie p&p :?:
345 mm to zima min. 17", dużo większa masa nieresorowana, koszty,...
Poza tym do przodu 345 trzeba założyć tył 310 i większą pompę hamulcową a to łącznie daje całkiem niezłą sumę. Efekt oczywiście znacznie lepszy ale koszty nieporównywalnie wyższe.
340 z Octy 3 RS, Leona Cupry R, Passata CC, Superba V6 i S3 podchodzi P&PBył czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez EnriquezZamieszczone przez Nexus6i to nie każde, OEM pasują
luz pomiędzy zaciskiem a OEM Zenith miał nie więcej jak 5 mm.With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maicroftori stal 16" wkladana na 312mm zostawiala 2-3mm luzu do zacisku.przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
Komentarz