[O2FL] Modyfikacja przednich hamulców w O2 i O3.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jm1964
    Classic
    • 2006
    • 21

    [O2FL] Modyfikacja przednich hamulców w O2 i O3.

    samo życie...
    Pozdrawiam
    jm1964
  • jaro4444
    Rider
    • 2006
    • 508

    #2
    [O2FL] Modyfikacja przednich hamulców w O2 i O3.

    Wieki całe mnie tu nie było ale coś wymyśliłem jak zawsze
    Post dotyczy posiadaczy hebli min. 288 mm. Ci co mają 280 od razu muszą zasuwać po zwrotnice. W O3 robi się to dokładnie tak samo jak w opisie i też wszystko pasuje. Tak samo zresztą jak w Leonie 3 i Golfie VII.
    Wiadomo można mocniej zmodyfikować układ dając heble od S3/Golfa R32/Passata R36/Superba V6 + wydajniejsza pompa od nich. Raz że drogo, dwa koła min 17".

    Największy "cywilny" hebel w tej grupie aut to 312x25 mm z przodu z zaciskiem ATE (tłoczek 57 mm) lub w O3 zacisk TRW ale mały i tarcza 312x25 mm.

    W miarę tanio, prosto i mieści się w oryginalne koła VAG 16" o ET max. 45 mm (nie sprawdzałem 49 i 50 mm) można to zrobić tak - bierzemy graty z Sharana/Alhambry 7N0:
    - 2 tarcze 1K0615301AJ,
    - komplet klocków 7N0698151A lub o innym numerze zamiennym do zacisku TRW (np. z O III),
    - zaciski 7N0615123B i 7N0615124B lub 3C0615123 i 3C0615124,
    - jarzma 7N0615125 i 7N0615126.

    Zysk? Tarcza 30 mm gruba zamiast 25, dużo większy klocek, tłoczek 60 mm zamiast 57. Jakby było komuś mało to może zawsze na tej mocniejszej tarczy posadzić zaciski Brembo np. z Boxtera albo Alfy Brera.

    By nie było, że coś nie pasi albo takie tam. Całość sprawdzona i przetestowana. Uwagi co do smarowania i składania przekopiowałem z mojego postu na innym forum, niech już tak zostanie. :lol:

    Z początku tragedia dokąd się klocki i tarcze nie dotarły trochę i farby nie zdarło z tarcz. Teraz już jest odczuwalnie lepiej a gwałtowniejsze hamowanie przy większej prędkości zmusza ABS do natychmiastowego działania nawet na dobrych kapciach Nokian ZG2 (miałem taką sytuacje wymuszona przez gościa na A4 przy zjeździe na Bielany Wrocławskie).

    Trochę warsztatu:
    Układ 312 mm;





    Piasta pociągnięta CIENIUTKO smarem ceramiczny (niech mi nikt nie pitoli o składaniu na sucho tego węzła):



    Porównanie tarczy 312 i 314 mm:



    Porównanie wnętrza tarcz - 312 ma żeberka a 314 słupki - znacznie zmniejsza to masę i poprawia chłodzenie:





    314 na piaście:



    Prowadnice klocka w jarzmach, tyły klocków smarujemy specjalnym smarem ATE Plastilube, tłoczek hamulcowy i prowadnice w jarzmie (tam jest też guma) - ATE Brems Cylinder Paste albo QB smarem do hamulców!!!







    Układ 314 mm cały na wozie:







    Heble w kole 17" po jazdach testowych:



    O tak trywialnych rzeczach jak narzędzia, zacisk do przewodów hamulcowych i płynie ATE typ 200 nie wspomnę

    W układzie 312 mm (ATE) klocki lubią czasem stukać np. na bruku. W TRW jest cisza. To taka wartość dodana...
    Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Sam zacisk jak widze, troche inaczej wyglada niz normalny ATE pod 288/312. Gumeczki jak w zaciskach na tyl.

      Jarzma tez zupelnie inne, bo tarcza duzo grubsza.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • LUKI
        RS
        • 2005
        • 5776

        #4
        ja jak coś szedłbym w 345, ale każdy robi auto dla siebie

        btw
        dobrze wiedzieć, że podchodzi p&p

        rozumiem, że 340 również podejdzie p&p :?:
        kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

        SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

        Komentarz

        • jaro4444
          Rider
          • 2006
          • 508

          #5
          Zamieszczone przez LUKI
          ja jak coś szedłbym w 345, ale każdy robi auto dla siebie

          btw
          dobrze wiedzieć, że podchodzi p&p

          rozumiem, że 340 również podejdzie p&p :?:

          345 mm to zima min. 17", dużo większa masa nieresorowana, koszty,...
          Poza tym do przodu 345 trzeba założyć tył 310 i większą pompę hamulcową a to łącznie daje całkiem niezłą sumę. Efekt oczywiście znacznie lepszy ale koszty nieporównywalnie wyższe.

          340 z Octy 3 RS, Leona Cupry R, Passata CC, Superba V6 i S3 podchodzi P&P
          Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

          Komentarz

          • Nexus6
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 4847
            • Volkswagen

            #6
            Zamieszczone przez jaro4444
            345 mm to zima min. 17"
            i to nie każde, OEM pasują

            Zamieszczone przez jaro4444
            i większą pompę hamulcową
            nie jest wymagana (przynajmniej w przypadku RS'a)
            With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

            Komentarz

            • Enriquez
              RS
              • 2009
              • 7685
              • Superb III (3V3)

              #7
              Zamieszczone przez Nexus6
              i to nie każde, OEM pasują
              pewien jesteś? Bo chcę kupić koło zapasowe i z tego co mi się kojarzy, to minimum 17"
              Pozdrawiam
              Marcin

              Komentarz

              • jaro4444
                Rider
                • 2006
                • 508

                #8
                Zamieszczone przez Nexus6
                nie jest wymagana (przynajmniej w przypadku RS'a)
                RS tak samo zresztą jak Superb II ma pompę hamulcową 1K2614019J/L z tłoczkiem 23 mm. Zwykłe wersje mają mniejsze 1K2614019K/H z tłoczkiem 22 mm.
                Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  1K2 to pompy do anglikow
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • jaro4444
                    Rider
                    • 2006
                    • 508

                    #10
                    Zamieszczone przez Maicroft
                    1K2 to pompy do anglikow
                    Słusznie. Chodziło mi o 1K1614019L a głównie o różnice w tłoczkach.
                    Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                    Komentarz

                    • Nexus6
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 4847
                      • Volkswagen

                      #11
                      Zamieszczone przez Enriquez
                      Zamieszczone przez Nexus6
                      i to nie każde, OEM pasują
                      pewien jesteś? Bo chcę kupić koło zapasowe i z tego co mi się kojarzy, to minimum 17"
                      profilaktycznie przed montażem zrobiłem przymiarkę,
                      luz pomiędzy zaciskiem a OEM Zenith miał nie więcej jak 5 mm.
                      With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        I tyle wystarczy ori stal 16" wkladana na 312mm zostawiala 2-3mm luzu do zacisku.
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • piotrek_gdy
                          RS
                          • 2008
                          • 7723
                          • Volkswagen
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          ori stal 16" wkladana na 312mm zostawiala 2-3mm luzu do zacisku.
                          ori 16" VEGA wkładana na 312 zostawia ok 5mm luzu
                          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                          Komentarz

                          • fernando
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 1890

                            #14
                            jaro4444, fajny opis, dzięki! A wiesz, jak to jest przy zaciskach od boxtera? Ciągle wchodzą pod 16"?

                            Komentarz

                            • maxpaynemm
                              RS
                              • 2008
                              • 1764
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              Koledzy potwierdźcie:

                              Mam heble 280 czy przy zmianie na 288 czy 312 muszę wymienić TYLKO zwrotnicę czy całego Mcphersona????

                              Na Allegro jest tego sporo. Chciałbym kupić cały komplet. Polecicie coś???
                              Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

                              Spalanie - Motostat.pl

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #16
                                Zwrotnica 280mm jest na amortyzator 50mm, a zwrotnice na 288/312 sa na amortyzator 55mm. Chyba, ze jakis model mial odstepstwo od normy, ale watpie w to.
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                Pracuję...