O3FL liftback retrofit lamp LED na TOPLED

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Stravi
    Ambiente
    • 2018
    • 140
    • Volkswagen

    O3FL liftback retrofit lamp LED na TOPLED

    Lampy w mojej O3FLliftback miały numery 5E5 945 095 oraz 5E5 945 096. Wchodzi do nich kostka o numerze 1J0 972 706.
    Wygląda tak:
    IMG_1579(1).jpgIMG_20200210_134517.jpg


    Lampy TOPLED mają numery 5E5945207 oraz 5E5945208 (druga para numerów to 5E5945711 i 5E5945712). Wchodzi do nich kostka o numerze 1S0 972 706.

    Zdjęcia poglądowe:



    Niestety piny z kostki 1J0 972 706 nie pasują do 1S0 972 706. Dokupiłem 000 979 025 E (takie mi dopasował pan w ASO, w którym kupowałem kostki) w ETKA dla tej kostki podany jest taki numer 000 979 133 E.

    Kostkę 1J0 972 706 przed wyjęciem pinów należy "rozboić" z zabezpieczenia do takiej postaci ciągnąc przy pinach klapkę zabezpieczającą:
    IMG_20200212_120802.jpg

    Do wyjmowania pinów używałem czegoś takiego, chyba trzeci w drugim rzędzie:

    Można użyć też wsuwki do włosów - sprawdziłem
    Można też je od razu uciąć jeśli nie chcecie odzyskać kostki.

    Tak jak pisałem wcześniej stare piny nie pasują do nowej kostki także trzeba je odciąć jak najbliżej pinu. Ściągamy kilka (3-4) mm izolacji i zaciskamy nowy pin przy użyciu narzędzi tego typu:



    Pewnie można zacisnąć je zwykłymi kombinerkami/szczypcami, ale ja wolałem zrobić to "bardziej profesjonalnie".

    Piny w tej samej kolejności wkładamy do nowej kostki. Stara kostka ma u dołu 2 prowadnice, a po lewej i prawej zatrzaski. Natomiast nowa kostka ma zatrzask blokujący się w lampie z góry. To odniesienie pozwoli wam nie pomylić się przy przenoszeniu pinów. Po przełożeniu pinów zostaje nam zatrząsnąć dodatkowe zabezpieczenie pinów i podmienić lampy

    Efekt po zmianie 1(lewej) lampy:
    IMG_20200214_150206.jpgIMG_20200214_150228.jpg

    A tutaj 2 lampy już nowe:



    Jak dla mnie efekt "robi robotę", w dodatku nowe lampy są fabrycznie lekko przyciemnione co bardzo ładnie wygląda i komponuje się z przyciemnionymi szybami z tyłu.

    Podsumowując koszty to:
    - komplet dwóch lamp używanych - 1000zł ( jesli kupujesz nowe to pamiętaj że sprzedają je bez oprawy żarówek (5E5945231/5E5945232)
    - 2 kostki 1S0 972 706, = 2x 12zł w ASO
    - piny 000 979 025 E, na allegro po 1.60zł za 2 sztuki, co daje 9,60zł
    - narzędzia bezcenne
    Ostatnio edytowany przez Stravi; 47781.
    Dawid
  • jmors44
    Rider
    • 2010
    • 455
    • Octavia III (5E3)
    • CDAA 1.8 TSI 160 KM
    • DPCA 1.5 TSI 150 KM

    #2
    mnie się podoba, gratki
    jmors44

    Komentarz

    • spj
      ***** ***
      ModeratoRS
      • 2009
      • 3534
      • Octavia IV combi (NX5)

      #3
      Czyli bez kodowania?
      Ciekawe czy by podeszły pod O3 przed FL?!
      Pozdrawiam,
      Paweł

      Harmonogram spotów w Pomorskie OCP
      Grupa lokalna Pomorskie OCP na fb

      Komentarz

      • Stravi
        Ambiente
        • 2018
        • 140
        • Volkswagen

        #4
        W O3FL bez kodowania, bo obie wersje lamp są ledowe.
        W O3 jeśli masz LED(a z tego co pamiętam masz) to kodowania nie ma, a nawet jeśli to kodowanie nie jest problemem
        Dawid

        Komentarz

        • SQT
          Drive
          • 2017
          • 57
          • Octavia III (5E3)
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          #5
          Czym się różni lampa 5E5945207 od 5E5945711?

          Komentarz

          • koleś
            RS
            • 2009
            • 2832
            • Fabia combi (6Y5)
            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            No to ja dodam jeszcze, że wtyczki mają numery przy pinach. Nie trzeba więc patrzeć na jakieś wypustki czy zaczepy.
            Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
            Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

            Komentarz

            • Stravi
              Ambiente
              • 2018
              • 140
              • Volkswagen

              #7
              Wydaje mi się że nowa kostka nie miała numeracji, ale głowy nie dam.

              Co do numeru 5E5945711 to nie wiem jaka jest różnica, ale ta para jest praktycznie nieosiągalna na rynku wtórnym, w etka jest podane że zastępuje 5E5945208 od 2016 roku, ale te co kupiłem były z 2018 czy też 2019 roku.
              Ostatnio edytowany przez Stravi; 47781.
              Dawid

              Komentarz

              • wisniaman
                Classic
                • 2016
                • 39
                • Octavia III (5E3)
                • DADA 1.5 TSI 150 KM

                #8
                Stravi super robota i tutorial, będę powoli kompletował graty i tez się za to będę brał. Najgorzej wyrwać lampy w dobrej cenie

                Komentarz

                • zulu
                  Ambiente
                  • 2019
                  • 226
                  • Octavia III (5E3)
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  #9
                  Cóż jednym się podoba innym nie.

                  Komentarz

                  • wisniaman
                    Classic
                    • 2016
                    • 39
                    • Octavia III (5E3)
                    • DADA 1.5 TSI 150 KM

                    #10
                    Stravi masz może pinout jak w nowej kostce osadzić piny? Tak samo kolorami jak w starej czy jakoś inaczej? Starczyło przewodu po skróceniu u zarobieniu na nowo kostki? Zastanawiam się czy nie zrobić przejściówki, znasz może męskie gniazdo co by pasowało do starej kostki?
                    pozdrawiam

                    Komentarz

                    • Stravi
                      Ambiente
                      • 2018
                      • 140
                      • Volkswagen

                      #11
                      Cześć,
                      Kabelki starczyły, nie miałem problemów z włożeniem kostki, itp.
                      Zacytuję:
                      Piny w tej samej kolejności wkładamy do nowej kostki. Stara kostka ma u dołu 2 prowadnice, a po lewej i prawej zatrzaski. Natomiast nowa kostka ma zatrzask blokujący się w lampie z góry. To odniesienie pozwoli wam nie pomylić się przy przenoszeniu pinów. Po przełożeniu pinów zostaje nam zatrząsnąć dodatkowe zabezpieczenie pinów i podmienić lampy
                      Przejściówki pamiętam, że były dostępne, ale kosztowały jakieś chore pieniądze typu 200zl sztuka.
                      ​​​Powodzenia.
                      ​​​
                      Dawid

                      Komentarz

                      • wisniaman
                        Classic
                        • 2016
                        • 39
                        • Octavia III (5E3)
                        • DADA 1.5 TSI 150 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Stravi Zobacz wpis
                        Cześć,
                        Kabelki starczyły, nie miałem problemów z włożeniem kostki, itp.
                        Zacytuję:

                        Przejściówki pamiętam, że były dostępne, ale kosztowały jakieś chore pieniądze typu 200zl sztuka.
                        ​​Powodzenia.
                        ​​​
                        Dzięki wielkie, co do ceny to nadal się tak trzymają dlatego myślałem o zrobieniu ich samemu.

                        Komentarz

                        Pracuję...