Hak - wzmocnienie układu chłodzenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zenekk
    Classic
    • 2011
    • 12
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    Hak - wzmocnienie układu chłodzenia

    Hej

    Tak jak w temacia, jakiś czas temu zamontowałem hak Westfali, wszystko jest ok jak ciągne zwykłą przyczepkę, nie ma wielkiego oporu powietrza, wystarczy kontrolować temperature oleju i odpowiedni reagować na czas.

    W zeszlym sezonie zakupiłem przyczepę kempingową no i już tak fajnie nie jest..
    Mocy nie brakuje, ale niestety silnik zaczął sie grzać, jechałem z predkością około 80-90 km/h, temperatura oleju mocno zaczęła się podnosić, a jechałem tylko około 100 km po płaskim terenie.
    Ewidentnie system chłodzenie powinien być zmodyfikowany tak jak to przewodziła producent i co do tego nie mam żadnych wątpliwości.

    W momencie instalacji haka w jednym ASO proponowali mi montaż haka z wymianą chłodnicy + wentylatora, za około 7 tys zł, ale wtedy nie myślałem o przyczepie kempingowej.., wiec zrezygnowałem i zamontowałem sam hak.

    Pytanie czy ktoś z Was robił te modyfikacje, wie co dokladnie powinno być wymienione? numery OEM cześci byłyby bardzo przydatne.

    Z góry dziękuję
    Pozdrawiam
    Z
  • Wojtenio
    L&K
    • 2012
    • 1095
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #2
    A masz zakodowany silnik pod hak ? , powoduje to że wentylator jest wtedy włączony . Może to wystarczy .Przeglądając na szybko ETKE to jest na pewno większa chłodnica , czyli na tzw.kraje gorące no i jest inna obudowa na dwa wentylatory i co za tym idzie jeszcze jeden wentylator , bo teraz masz tylko jeden ..

    Komentarz

    • spj
      ***** ***
      ModeratoRS
      • 2009
      • 3534
      • Octavia IV combi (NX5)

      #3
      Co to znaczy mocno zaczęła się podnosić?

      Targałem przyczepę kempingową moim 1.4TSI CHPA 140KM+, w którym sam zakładałem hak i nie wymieniałem chłodnicy i przy 100 km/h na S-ce miałem temp. oleju 114 st.C przy temp. zewn. 18 st.C, wskaźnik temp. cieczy twardo na 90 stopniach stał i nie ruszał się dalej. Wszystko zakodowane jak należy.



      Ostatnio edytowany przez spj; 5971.
      Pozdrawiam,
      Paweł

      Harmonogram spotów w Pomorskie OCP
      Grupa lokalna Pomorskie OCP na fb

      Komentarz

      • zenekk
        Classic
        • 2011
        • 12
        • Octavia III (5E3)
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #4
        Z tego co pamietam silnik był kodowany, tak jak i pozostałe moduły.

        W tym pierwszym ASO mówili własnie że trzeba wymienić chłodnicę na wiekszą, tak jak piszesz z podwójnym wentylatorem w tym przypadku (większa moc) co wiązało się z wyższym kosztem (normalnie sam hak z montażem 3,5 tysia, z wymiana chłodnicy 7).

        Jest tam jakaś inna lub dodatkowa wiązka wentylatora?
        Jakbyś wrzucił zestaw numerów to bym był wdzięczny

        Komentarz

        • zenekk
          Classic
          • 2011
          • 12
          • Octavia III (5E3)
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          #5
          Zamieszczone przez spj Zobacz wpis
          Co to znaczy mocno zaczęła się podnosić?
          No właśnie, o to chodzi, u mnie było podobnie 115 stopni, praktycznie całą drogę po prostej, a jechałem naprawdę wolno, a to nie jest normalna temperatura pracy tego silnika
          Jak ciągne zwykłą przyczepke załadowaną to dochodziło do 108 max,
          Takie temperatury też nie raz osiągnąłem w górach na serpentynach, albo podczas szybkiej jazdy..

          Są to więc temperatury raczej na pograniczu.., ten silnik ma moc ale obawiam sie że przy dłuższej jeździe z takim żaglem z tyłu (mój kemping ma 5 metrow i 1200kg), łatwo będzie go przegrzać, czego bym nie chciał..

          Producent o tym wie i dlatego przewidził wiekszą chłodnicę przy haku, żeby unikąć właśnie przegrzania.
          Inaczej trzeba cały czas uważać i kontrolować temperatu oleju.
          Powiem więcej, jak konfigurujesz nawe auto z hakiem, to z automatu masz tą wiekszą

          Komentarz

          • spj
            ***** ***
            ModeratoRS
            • 2009
            • 3534
            • Octavia IV combi (NX5)

            #6
            Legalnie w Polsce z przyczepą można jeździć maksymalnie 80 km/h, więc mając to na względzie postanowiłem, że nie wymieniam chłodnicy.
            Temperatura przy 80 km/h była niższa i nie uważam, że zagrażała silnikowi.
            Oczywiście Twoją wolą jest czy zmienisz u siebie chłodnicę wg zaleceń producenta, aczkolwiek koszt takiej operacji jest niemały.
            Pozdrawiam,
            Paweł

            Harmonogram spotów w Pomorskie OCP
            Grupa lokalna Pomorskie OCP na fb

            Komentarz

            Pracuję...