Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Hak do kombi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Hak do kombi

    Cześć,
    Będę zakładał hak do Octavi 3 kombi. Nie wiem jak powinienem podejść do haka. W poprzednim wozie wybrałem hak oryginalny, z demontażu z modułem org. Daje to bardzo duży zysk nad zwykłym wpinaniu się w wiązkę. Auto pilnuje żarówek, odcina przeciwmgielne, odcina PDC przy wstecznym itd. Jeżeli jest taka możliwość i tu chciałbym pójść tą drogą. Nie wiem czy jest taka możliwość. Wszystkie informacje mile widziane.

  • #2
    Zamieszczone przez deodekabokat Zobacz wpis
    Cześć,
    Będę zakładał hak do Octavi 3 kombi. Nie wiem jak powinienem podejść do haka. W poprzednim wozie wybrałem hak oryginalny, z demontażu z modułem org. Daje to bardzo duży zysk nad zwykłym wpinaniu się w wiązkę. Auto pilnuje żarówek, odcina przeciwmgielne, odcina PDC przy wstecznym itd. Jeżeli jest taka możliwość i tu chciałbym pójść tą drogą. Nie wiem czy jest taka możliwość. Wszystkie informacje mile widziane.
    Hak oryginalny prof-svar z demontażu lub Westfalia z demontażu. Do tego wiązka Jaeger (klon oryginalnej).
    Zakładasz, wiązkę wspinasz, kodujesz jak Ori i działa. Poszukaj jest cały wątek na ten temat

    Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka

    Komentarz


    • #3
      Elegancko już szukam.

      Komentarz


      • #4
        Najpierw sprawdź na prawym słupku B czy na nalepce masz wpis o nośności ( pierwsza i druga pozycja pod VIN ) lub w dowodzie rejestracyjnym pozycje O1 , O2 i F3 . Bo jak masz tam zera lub kreski to zapomnij o haku . Nie zalegalizujesz go i nie przejdzie na badaniu technicznym bo to oznacza że auto nie jest dopuszczone do montażu haka przez producenta i nie ma homologacji na hak .
        Obecnie wielu producentów aut nie daje homologacji na hak jak nie zamawiasz jego przy nowym aucie lub nie bierzesz przygotowania pod hak . Wiele osób już się zdziwiło i to nie tylko w grupie VW .

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Wojtenio Zobacz wpis
          Najpierw sprawdź na prawym słupku B czy na nalepce masz wpis o nośności ( pierwsza i druga pozycja pod VIN ) lub w dowodzie rejestracyjnym pozycje O1 , O2 i F3 . Bo jak masz tam zera lub kreski to zapomnij o haku . Nie zalegalizujesz go i nie przejdzie na badaniu technicznym bo to oznacza że auto nie jest dopuszczone do montażu haka przez producenta i nie ma homologacji na hak .
          Obecnie wielu producentów aut nie daje homologacji na hak jak nie zamawiasz jego przy nowym aucie lub nie bierzesz przygotowania pod hak . Wiele osób już się zdziwiło i to nie tylko w grupie VW .
          Co ciekawe na przeglądzie gdy chciałem hak wpisać w DR to diagnostę interesowała TYLKO ta tabliczka i nawet nie sprawdził czy wogóle jak jest zamontowany i podłączony....

          Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka

          Komentarz


          • #6
            Nie wiem czy tu są potrzebne wartości ale chyba tak

            Komentarz


            • #7
              Ale dziwne bo te dane nie spinają się z danymi z dowodu
              Masa przyczepy z hamulec czyli o1 1500 natomiast bez hamulca o2 630

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez deodekabokat Zobacz wpis
                Ale dziwne bo te dane nie spinają się z danymi z dowodu
                Masa przyczepy z hamulec czyli o1 1500 natomiast bez hamulca o2 630
                3347 w DR powinno być w F3 czyli dmc zespołu pojazdów
                1847 w DR to F1 - maksymalna masa całkowita pojazdu
                Czyli różnica 1500 kg to MMC przyczepy z hamulcem - w DR to O1

                A w O2 w DR jest MMC przyczepy bez hamulca czyli wartość nie wyższa niż różnica MMC pojazdu (F1 w DR) i masy własnej pojazdu (G w DR)

                Natomiast te cyfry na naklejce przy 1 i 2 (910 i 990) to dopuszczalny nacisk osi przedniej i tylnej pojazdu

                Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka

                Komentarz


                • #9
                  Dziękuję za wyliczenie,
                  Czy hak jest uniwersalny kombi/liftback?

                  Czy mogę prosić o pn modułu Jaeger?

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez deodekabokat Zobacz wpis
                    Dziękuję za wyliczenie,
                    Czy hak jest uniwersalny kombi/liftback?

                    Czy mogę prosić o pn modułu Jaeger?
                    Catalogs and documents – JAEGER automotive – wiring kits for towbars

                    Poszukaj w katalogu. Zależy od wersji auta (czy z przygotowaniem pod hak czy nie) i od wersji wyposażenia modułu (7 czy 13 pin, stały +, ładowanie aku w przyczepie itp).

                    Ja swoją kupiłem na olx (gość miał kilka wersji do wyboru)

                    Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka


                    Ostatnio edytowany przez dzida_; 46192.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zatanawiam się czy warto walczych z Jaegerem, jest oryginalny moduł na alle. z wiązką.
                      Link

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez deodekabokat Zobacz wpis
                        Zatanawiam się czy warto walczych z Jaegerem, jest oryginalny moduł na alle. z wiązką.
                        Link
                        To tylko pół wiązki. Jeżeli masz w wyposażeniu auta przygotowanie pod hak to ok - prosty montaż. Jeżeli nie masz to drugie pół wiązki musisz zrobić sam żeby mieć co wpiąć w instalację.
                        Ja kupiłem Jaegera, sam dorobiłem jedynie przewody pod stały plus i ładowanie przyczepy (pod kamping żeby mieć komplet) i musiałem wpiąć w instalację przy bezpiecznikach bodajże 5 czy 6 przewodów.

                        Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka

                        Komentarz


                        • #13
                          Ciągałes już kemping 1.4tsi?

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez deodekabokat Zobacz wpis
                            Ciągałes już kemping 1.4tsi?
                            Jeszcze nie ale skoro się babrałem w instalacji to za jednym zamachem zrobiłem tak żeby być przygotowanym...

                            Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka

                            Komentarz


                            • #15
                              Jasne rozumiem że mówisz o wtyku 13p żeby mieć akumulator spięty z samochodu?

                              W kempingu kup sobie solary bo ten skuś to zjesz w jeden dzień. Tak z doświadczenia starego kempingowca.

                              Pytałem bo zastanawia mnie i jaki będzie apetyt przy kempingu. Stare auto 1.8 łykało 12.5 lpg/100

                              Komentarz


                              • #16
                                Ciągnąłem O3 1.4 TSI przyczepę 1050 kg, spalanie średnie z 800 km po polskich drogach to około 9,5 l/100 km przy średniej prędkości 51 km/h.
                                Pozdrawiam,


                                Zapraszamy na Spoty klubowe w Trójmieście - LINK do harmonogramu

                                Komentarz


                                • #17
                                  To jest informacja.
                                  Dzięki. Szukam haka.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    To i ja pozwolę sobie o coś zapytać.
                                    Stoję przed podobnym dylematem. Kupiłem octavię 3 fl kombii, ma dołożone w ASO "przygotowanie pod hak" co z informacji jakie udało mi się ustalić znaczy tyle, że ma wyciętą dziurę na dole zderzaka (sprawdzone ręką i faktycznie jest), oraz pociągniętą wiązkę do tyłu.
                                    Jeżeli wszystko dobrze zrozumiałem to mimo tego, że mam wyprowadzoną wiązkę, żeby wszystko działało tak jak trzeba, i tak trzeba będzie dołożyć moduł/sterownik + jakieś kabelki.

                                    Samemu zabierać się za to nie zamierzam, mimo, że isntrukcja dostepna tutaj jest elegancka ale przede wszystkim nie mam czym zakodować kompa.
                                    Tym samym kieruję pytanie: czy ktoś z Was mógłby polecić zakład w Łodzi, który to ogarnie zgodnie ze sztuką?
                                    Szybkie szukanie w google i rozmowa z zakładem dała rezultat:
                                    - 2200 montaż haka + wiązki ale bez kodowania czujek
                                    - 3700 montaż haka + wiązki z kodowaniem

                                    Po namyśle, stwierdzam, że robienie "atrapy" bez kodowania chyba mija się z celem i lepiej dołożyć te 1500 żeby mieć to zrobione tak jak być powinno.
                                    Jednak ta cena... trochę cebula się odzywa

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Przygotowanie do haka wydaje mi się że oznacza że przynajmniej w teorii nie masz potrzeby przeciągania przewodów od modułu do przodu auta do skrzynki bezpieczników. Zostaje montaż belki, modułu w bagażniku oraz wiązki od modułu do wtyczki haka i wpięcie wszystkiego do modułu oraz kodowanie i być może kwestia zmiany bezpieczników na mocniejsze (nie pamiętam bo nie mam przy sobie instrukcji).
                                      Jeżeli tak to montaż jest naprawdę prosty jak konstrukcja cepa (odchodź babranie się z przeciąganiem i podłączaniem wiązki)

                                      Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Nie wiem jak jest w przypadku aut z instalacją przygotowaną do instalacji haka ale jeśli jest wiązka w bagażniku, i jest wyprowadzona do BCM i do skrzynki bezpieczników to montaż zajmie max 4 h dla zwykłego kowalskiego. Proponuję zakup haka w serwisie i potrzebnych wiązek i ogarnięcie samemu, a do kodowania podjechać do kogoś z forum by ogarnąć temat. Jeśli chodzi o bezpieczniki to nie wymienia się ich na mocniejsze tylko dokłada dodatkowe.
                                        Była - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ight=bart_wawa
                                        Jest - http://forum.octaviaclub.pl/forum/motoryzacyjne-ogólne/nasze-auta-showroom/2476776-octavia-iii-1-4-tsi-style-by-b_a_r_t

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          B_A_R_T, dzida_ dzięki za odpowiedzi.
                                          W samym montażu najbardziej przeraża mnie, że nie mam za bardzo miejsca gdzie mógłbym na spokojnie to rozbebeszyć, musiałbym jeszcze zerknąć czy mam wszystkie narzędzia do odkręcania etc.
                                          Kwestię kodowania na upartego można rozwiązać kupując na ali klona VCDSa...
                                          No nic przemyślę jeszcze temat samodzielnego montażu i spróbuję dowiedzieć się jaki jest koszt brakujących gratów.
                                          I tak sezon już taki, że hak z platformą na ten moment potrzebny nie jest.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            koniokrad Najważniejsze to ustal które wiązki masz , bo są dwie od BCM 09 i bezpieczników do modułu haka który powinien być na tylnym lewym nadkolu i druga wiązka ta z gniazdem haka która idzie do modułu haka . Co do kosztów modułu haka to wszystko co znajdziesz poniżej 300 zł to sukces , mówimy o module oryginalnym stosowanym w O3 ( 5Q0 907 383 ( litera B,E, J, L ) moduł musi być na 3 gniazda ,nie na 4 bo ten jest do elektrycznego wypinania .
                                            Ja hak montowałem na wiosnę i w całości z 3 tablicą zamknąłem się kwotą 680 zł ale wiązki robiłem sam i montaż sam no i okazyjnie wyrwałem oryginalny hak wypinany z kluczem za 300 zł + moduł za 220 zł . Teraz to można pomarzyć o takich cena . Moduły poszły strasznie do góry , mówimy tu o oryginalnych . Możesz też szukać modułu Westfalii 300001507014 bo to jest dokładnie to samo co oryginał tylko maja zeszlifowane napisy VW i Hella . Pamiętaj że nie tylko w Polsce są dostępne moduły i to w lepszych cenach .
                                            Powodzenia w montażu i pamiętaj że nie jest to takie straszne jak się wydaje a na pewno sporo zaoszczędzisz PLN. Co do kodowania , to spokojnie to zakodujesz nawet z kimś z forum .

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Teraz za to jest dobry moment na poszukanie uzywki haka w dobrym stanie.. bo na wiosnę będzie większy popyt ?

                                              Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka

                                              Komentarz

                                              POWRÓT NA GÓRĘ
                                              Pracuję...
                                              X