Sporo o tym tempomacie w reklamach, a z tego co wiem to przecież na dzień dzisiejszy (początek kwietnia 2013) to nie ma możliwości teraz nawet zamówienia auta z takim tempomatem!! Jest tylko zwykły tempomat. Nieświadomy kto zamówi teraz O3 moze sie zdziwić przy odbiorze auta. Ten aktywny tempomat ma być od 22 tygodnia tego roku. czy ktos sie orientuje ile może kosztować? Dołożenie go później, może być dość kosztowne ze względu nawet na cenę samego radaru który kosztuje w granicach 3 tys.
Ja właśnie się przymierzam do zamówienia swojej konfiguracji i nie widziałem takiego tempomatu a wydaje mi się tak wartym posiadania elementem, że mógłbym na niego poczekać.
W opcjach była za to grzana szyba która będzie dostępna np. dopiero od 45 tygodnia
"Funkcja, która automatycznie reguluje prędkość jazdy tak, aby zachować nastawioną prędkość lub odstęp od poprzedzającego pojazdu. Odstęp jest mierzony w jednostkach czasu (liczba linii przedstawia odległość, między liniami odstęp czasowy co ok. 2 s).
Sposób działania:
Kierowca nastawia odstęp i prędkość jazdy za pomocą dźwigni po lewej stronie kolumny kierownicy, pod dźwignią kierunkowskazów. W zależności od warunków na jezdni nastawiona prędkość jest utrzymywana, o ile odstęp od poprzedzającego pojazdu jest większy niż nastawiony. Gdy odstęp się zmniejsza, zmniejszana jest także prędkość.
ACC Basis (dla ręcznej skrzyni biegów)
zakres prędkości jazdy 30–160 km/h
ACC Follow to Stop (dla automatycznej skrzyni biegów)
zakres prędkości jazdy 30–160–0 km/h
W razie potrzeby zatrzymuje samochód.
Gdy samochód zostanie zatrzymany, dalej kierowca musi naciskać pedał hamulca, by utrzymać samochód stojący.
W Audi radar LRR mogący utrzymywać prędkość do 210 km/h.
ACC z radarem MRR (160 km/h) będzie dostępny od 22. tyg. 2013."
leohar, żartujesz :?: :shock: :lol: leciałem ostatnio nowym VW CC do Holandii i na zad i tempomat normalnie działał w prędkościach +- 200 ( nie dotarty był :wink: ).
Rzeczywiście ,teraz spojrzałem ze w instrukcji zwykłego tempomatu nic nie napisali o prędkości maksymalnej, wiec mozliwe ze dziala powyzej 160 tez.. Napisali tylko o predkosci minimlnej 30km/h
Potwierdzam, dzisiaj było 200 km/h i tempomat działa normalnie przy hamowaniu (przechodzi do czuwania i powraca do prędkości ustawionej po wciśnięciu resume) po przyśpieszeniu i puszczeniu gazu wraca do ustawionej wcześniej prędkości :!:
P.S a kiedyś myślałem, że tempomat to zło :shock: i nadaje się tylko na Route 66 8)
tempomat bardzo się przydaje moim zdaniem. szczególnie jeśli sporo śmiga się po autostradach, w trasy.
ja w tym tygodniu uderzyłem do Berlina audi A8 z aktywnym tempomatem i nie jest to jakieś "must have" dla mnie. fajnie działał dla mnie na ograniczeniach, gdzie często wyjeżdżają na lewy pas. przy szybszej jeździe nie używałem. aha w audi był do 200 km/h.
P.S a kiedyś myślałem, że tempomat to zło :shock: i nadaje się tylko na Route 66 8)
Jak sie robi trase typu 8-10 godzin po autostradach to mozna swira dostac w samochodzie bez tempomatu jesli chodzi o prawa noge Nawet jesli nie caly czas, to chwilowe wlaczenie go na tak dlugich trasach pozwala na prawde odpoczac nodze.
A ACC to w ogole mysle bedzie wypas wzgledem standardowego cruise control, zwlaszcza jak sie jezdzi szybciej niz ciezarowki na autostradzie Nie trzeba co rusz hamowac i wciskac RESUME. Jestem ciekaw tego w praktyce.
Jesli jezdzi sie na krotkich trasach (1-2 godziny), zwlaszcza nie po autostradach, to bez tempomatu da sie zyc. Stosowanie go po miescie to w ogole dla mnie nieporozumienie.
PS> Wielka lipa jest, ze nie ma ACC w Superbie, ktory to z racji gabarytow jest wrecz idealny na dlugie trasy. W ogole tu zmascila Skoda, ze FL nie odswiezyl tego przedpotopowego Columbusa, czy tracacych myszka juz wyswietlaczy pomiedzy zegarami. No i nie ma tez tych udziwnien typu Lane Assist. Pod tym wzgledem tutaj OIII, pomimo, ze pozycjonowana nizej od Superba, przewyzsza go. No i tak bedzie zapewne do pojawiania sie SIII.
Komentarz