Witam, chciałbym na lato zaopatrzyć swoją Octe w dywaniki oryginalne dywaniki welurowe, jednak przeszukując aukcje na "aledrogo" znalazłem kilka ich rodzajów.
Mianowicie, na. Aukcji dilera Śkody Plichty, znalazłem dywaniki w symbolu : 5E1061404A opisane jako "dywaniki tekstylne", link:
Natomiast u innego handlarze, dywaniki do O3 opisane jako "welurowe" kosztują 220zł, ale używane! Tu pojawia się moje pytanie, czy ktoś już dokupował dla siebie takie dywaniki i czy opisane jako tesktylne, to będą te same co opisane na ainnej aukcji jako welurowe?
Oczywiście dzwoniłem do Serwisu Plichty i tam mnie poinformowane, iż nie ma innych dostępnych materiałowych dywaników z wyjątkiem tych wystawionych na aukcji.
Link do używanych:
Dodi, szkoda że tak późno. ja swoje dywaniki "oddałem" dilerowi, nie były mi potrzebne, chodź są bardziej eleganckie niż te gumowe ale jest łatwiej wyczyścić.
Dziekuje za informacje. Rozumiem, ze te dywaniki za 175zl to te nazywane prze handlarzy "welurowymi"? Czy ktos z Was je uzytkuje i moze je polecic, czy raczej nie warte sa swojej ceny?
Ja miałem zakupione w O3 (przy zamówieniu nowego auta) w maju 2013 i przez dwa sezony letnie nie zauważyłem żeby się coś z nimi działo. Ogólnie warte poleceni a co do ceny czy warto to musisz sam ocenić. Nie maiłem do czynienia z tymi tańszymi, ale z opisu te droższe są wzmocnione i powinny dłużej wytrzymać
Czy oryginalne gumowe "dywaniki" sa zawsze z napisem octavia? Ja niby dostalem dywaniki ale nie mam tego napisu ani nawet dziurek na te zaczepy. Czyzbym zostal wydymany?
BAss25, ja mam zaczepy i napis wiec chyba niestety tak....
P.S. Dla mnie czarne oryginaly to dramat. Umyje je, wsiade i juz sa brudne. Kolega w G7 ma niby jakies czeskie podroby pasujace do octy i G7 ale z salonu VW i sa w idealnym kolorze do jazdy zima. Trzeba sie postarac, zeby byly brudne
Dzisiaj to zauwazylem jak podnioslem dywanik ze tam gdzie te zaczepy wystaja to u mnie dywanik na tym poprostu lezy i jest podniesiony)) Chyba jakiemu pracownikowi ASO byly potrzebne moje i dal mi jakies z allegro Pozostaje mi jechac do ASO i szukac swoich
Oryginaly powinny miec zaczepy - takie dostalem.
Co do brudzenia tragedii nie ma.. wiadomo ze jak sie zrobi piaskownice na dywaniku to nie jest ładnie, ale poza tym spisuja sie porzadnie. Jedyne co to pod pedałem gazu gromadzi sie sporo brudu niestety.. Ale to kwestia tego jak podloge zaprojektowali, ze nie da sie tam dywanika polozyc..
Ja do tej zimy byłem zwolennikiem gumowych na zimę (miałem cały rok gumowe).
Teraz w O III mam oryginalne welurowe i stwierdzam, ze nawet na zimę są lepsze, nie stoi mi woda, co do czyszczenia to wyjmujesz, trzepniesz dwa, trzy razy o jakiś słupek barierkę i jak nowe. jak się naprawdę zabrudzą to na myjni pod ciśnieniem umyją i przez noc w garażu przeschną. Ja dużo jeżdżę więc nie ma problemu, że woda ze śniegu nie zdąży wyparować.
odnośnie wyglądu to 9:1 dla weluru
O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic
Fakt, z tym ze wyparuje woda to sie zgodze, tez glownie dlugie trasy.. Nie mniej jakos nie chcialbym zeby mi wsiakalo w podloge, jak dywanik przemoknie, a zdarza sie... Niestety garazu nie mam i auto stoi sobie pod chmurka radosnie...
Estetyka? Zmniejsz oswietlenie nog, to nie bedziesz widzial bo teraz 90% czasu w aucie spedzam po zmierzchu, wiec jest ciemno i spokoj
Welur potestuje za 2-3miesiace, wyglad lepszy, wiec mam nadzieje ze tez bede zadowolony
Fakt, z tym ze wyparuje woda to sie zgodze, tez glownie dlugie trasy.. Nie mniej jakos nie chcialbym zeby mi wsiakalo w podloge, jak dywanik przemoknie, a zdarza sie... Niestety garazu nie mam i auto stoi sobie pod chmurka radosnie...
Estetyka? Zmniejsz oswietlenie nog, to nie bedziesz widzial bo teraz 90% czasu w aucie spedzam po zmierzchu, wiec jest ciemno i spokoj
Welur potestuje za 2-3miesiace, wyglad lepszy, wiec mam nadzieje ze tez bede zadowolony
Jak samochód pod chmurką to masz racje, tylko guma, no i ważne aby nie ładować się z zaśnieżonymi butami do auta
O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic
Gumowe owszem są praktyczne ale strasznie denerwuje mnie ich faktura, te wytłoczenia, pięta w twardych butach mi jakoś tak wpada pomiędzy nie. Na wiosnę od razu je wymieniam na te welurowe premium. Jeżeli są takie jak w Golfie to za tą cenę nic tylko brać!
Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj
Wychodzi na to, że te prestige od Skody chyba mają nie wiele wspólnego z tymi premium od Golfa o których myślałem. Te od golfa mają gumowy spód z wypustkami żeby się nie ruszały i mają podwyższone boczki żeby brud nie wypadał na tapicerkę podłogi. Dywanik kierowcy ma dodatkowo wzmocnienie w miejscu gdzie pięty robią wytarcia podczas operowania gazem, sprzęgłem itp...
Pomiędzy dywanikami przednimi a tylnymi jest różnica jeżeli chodzi o dolną fakturę - tylne są bardziej chropowate aby się nie przesuwały przez brak klipsów, natomiast przednie są od spodu gładsze.
Znowu porównam do poprzedniego auta, jakim było E46 ... w nim ori dywaniki były grubsze i nawet z tyłu były montowane za pomocą klipsów (właściwie przy pomocy plastikowych trzpieni) do wykładziny .
Czym się różnią standardowe od prestige niestety nie wiem.
Zdjęcia poniżej (przepraszam za jakość, ale w garażu ciemno):
Dywaniki od spodu - widoczna różnica pomiędzy przednim a tylnym:
Komentarz