Witam. Garażuję swoją kawę z mlekiem, ale przy tęgich mrozach lub przy pozostawieniu auta na zewnątrz przy - powiedzmy sobie szczerze - przymrozku (-3) po uruchomieniu silnika miga na żółto kontrolka świec żarowych. O ile w pierwszym przypadku nie bardzo się wzruszyłem (przymrozek, turbo wciąż działało, to w dziś rano - w garażu jakieś -8, taki sam efekt + wyłączenie turbiny. W obu przypadkach po rozgrzaniu silnika, po restarcie - wszystko wraca do normy. Pytanie: czy to normalne, czy to reakcja obronna organizmu :-) ? Czy spotkaliście się z podobnym artefaktem?
[2.0 TDI,CKFC] Tryb awaryjny przy niskich temperaturach, na zimno
Zwiń
X
-
przykłądowo u mnie w OII 1.9 BXE kilka lat temu po deszczu zgaszł silnik zaświeciła się właśnie kontrolka świec i czerowna od oleju.. Jak deszcze się skończyły auto się naprawiło
Finalnie - okazało się że woda deszczowa zwierała przetarty przewód w komorze silnika a połąćzony z czujnikiem G28 na wale korbowym,.
Komentarz
-
-
HansHawk ja mialem to u siebie rok temu, kolega Brevais tez to mial. U mnie ASO wymienilo czujnik N75. Na jakis czas problem zniknal, ale czy to dzieki wymianie? Mam swoje watpliwosci. U mnie tez sie to pojawialo przy niskich temperaturach. Rok temu przy - 15, dzisiaj przy - 23. Obawiam sie, ze TTTM...Rafał
Komentarz
-
-
uszkodzony czujnik stopu nie włącza trybu awaryjnego silnika
komputer powie prawdę->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Alex.under Zobacz wpisAuto skan nic nie pokazał.
->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Miałem podobny problem, ale mi z kolei pojawiało się to w upalne dnie, błąd tak samo jak u kolegi nie zapisywał się w historii, czyli jeżdżąc do ASO rozkładali ręce. Mając własnego VCP zdiagnozowałem problem podczas jego występowania i okazało się, że padł czujnik ciśnienia paliwa na szynie CR. Miałem też problem z trybem awaryjnym w niskich temperaturach i tu z kolei problemem okazała się pompa wstępnego ciśnienia, czyli ta w zbiorniku paliwa, ale ten komunikat zapisywał się w historii.
Komentarz
-
-
no właśnie, bo wszystkie błędy czujników powinny być zapisane->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Przepraszam, że dopiero teraz: nie dotarłem jeszcze do mechanika. Nauczyłem się żyć z tą małą niedogodością - wystarczy poczekać 2-3 sek. po zgaśnięciu diody świec żarowych. Wtedy problem nie występuje.
Ciekawe, z Waszych postów wynika, że to może być jakiś babol w sofcie... te błędy, które wymieniliście nie wyglądają mi na realne.
A świece i tak sprawdzę przy najbliższym przeglądzie zawieszenia, 35 tys. przebiegu, 2,5 roku użytkowania i mam wrażenie, że coś delikatnie stuka, ale to OT.
Komentarz
-
-
ikona świec żarowych w nowych dieslach gaśnie b. szybko chyba dla ucieszenia oka kierownika, co nie znaczy, że one dalej nie grzeją dość mocno. Ja odpalam diesla dopiero jak wszystkie ikony poznikają, a nie tylko świece żarowe (bo te b. szybko nikną - pierwsze). Lepiej ciut poczekać jeszcze poprostu, tak jak piszesz
moim zdaniem owy babol w sofcie to śmiesznie krótko ustawiona ikona świec żarowych w sofcie nie tylko w vagach cr tak jest, generalnie crach. To ma chyba cieszyć oko
Pewnie świece żarowe są dużo lepsze i cały układ sprawniejszy niż w vp czy pd, ale bez przesady, pogrzać musi a znikająca ikona za szybko, nawet w mrozy spore to pic na wodę fotomontaż zwykłyOstatnio edytowany przez sew1981; 6296.
Komentarz
-
Komentarz