Nie wiem jakie silniki mialy oba auta. Ale taki dla przecietnego zjadacza chleba ma pewnie 1.2 albo 1.4TSI.
W O2 byly to tarcze 280mm w O3 sa 288. Jako ze te uklady hamulcowe dzieli duzo w sprawnosci to nie ma sie co dziwic ze O3 lzejsza z lepszymi hamulcami zatrzymuje sie szybciej :twisted:
łał to ja w fabii 1.6 tdi mam 288 z tego co pamietam
[ Dodano: Wto 14 Maj, 13 16:52 ]
a apropo zawiasu dobrze ze jest belka. tansze w serwisie. octavia to nie jest burzujske auto.
xtremesystems, tu nie chodzi o to co jest dla burżuazji a co dla plebsu. ludzie tak się zachłysnęli małą usterkowością VAG, że nawet nie myśleli o ustawianiu zbieżności z tyłu i kontrolowaniu stanu tej części auta. w sumie to tak jak z napędem /przód, tył/, doładowaniem lub nie itp zagadki techniczne. znam wiele osób zapi...ych swoimi extra furami, a nie potrafią powiedzieć nic więcej poza marką, modelem i ew. pojemnością, ale i z tym jest problem. potem taki ludek po 6 m-cach dowiaduje się, że ma napęd na tył /o zgrozo, co to będzie w zimie.../, lub że jest turbo i po pałowaniu na banie nie można wyłączać silnika ot tak sobie. my, maniacy z forum samochodowego, mamy świadomość o co kaman. jak ktoś ma potrzebę i kasę, to kupi min. 1.8TSI lub kombi 4x4. pozostali, bez zajawki na sekundy i cm kupią prostsze wersje. fakt jest jeden. VAG bardzo chce podkreślić niższość Skody i dlatego taka konfiguracja. swoją drogą zastanawia mnie, dlaczego nie zrobią Pastucha w wersji Liftback i Sedan, lub jak w SuperBaśkach, TwoDoor czy tam TwinDoor. wybór jak np. w Mondeo lub Vectra C.
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Jak już kiedyś pisałem w innym temacie, skoda dała w O2 dużo dobrych rozwiązań jak na tą klasę samochodów i teraz każde przycięcie wyposażenia, czy to plastiki na drzwiach, czy belka, wydaje się jakimś wielkim problemem. Taka już natura ludzka, że do dobrego szybko się przyzwyczajamy.
W tym, że polityka VW względem Skody jest jaka jest to się można zgodzić. Ale w przypadku belki to chyba nie dokońca, bo w golfie 7 w słabszych wersjach też jest belka.
Z tą belką to chyba ogólnie taka tendencja wśród producentów, bo w innych markach robią podobnie, z tego co pamiętam Honda w Civiku ma różne zawieszenia dla różnych silników już od dawna.
a apropo zawiasu dobrze ze jest belka. tansze w serwisie
i to jest argument na plus dla wielu klientów, np dla flot firmowych, gdzie octavia jest bardzo popularna
W O1 miałem belkę i koszty jej serwisowania były praktycznie zerowe -tylko rutynowe przeglądy.
tom007, Gofer ma belkę w najsłabszych wersjach silnikowych, czyli odwrotnie do O3. Civic ma belkę w HB, sedan ma wielowachacz. Nie porównuj awaryjności OI do O2, bo biorąc pod uwagę auta w podobnym wieku i przebiegu, to dzieli je różnica lat świetlnych. W ogóle ta dyskusja jest o niczym. Po prostu VW pokazał gdzie jest miejsce O3 i tyle. Tu nie względy ekonomiczne były ważniejsze, raczej ambicjonalne... Skończy się też świrowanie w 1.4 TSI ala RS itd, bo nawet 2.0 TDI ma belkę... :evil:
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
ups tu mój błąd :cry: , byłem przekonany, że 2.0tdi ma juz wielowahacz, tak przynajmniej gdzieś czytałem, jak była premiera O3. w tej sytuacji to faktycznie przegięcie
ups tu mój błąd :cry: , byłem przekonany, że 2.0tdi ma juz wielowahacz, tak przynajmniej gdzieś czytałem, jak była premiera O3. w tej sytuacji to faktycznie przegięcie
Zabrakło całe 10Km...
Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ? http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Ładnie napisane.
A TU w połowie artykułu o zawieszeniu z tyłu.
Czekam na 4X4!!
NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/ Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
171 KM ; 402 Nm obr/min Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...
Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ? http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Nowa Skoda Octavia będzie sprzedawana z dwoma rodzajami tylnego zawieszenia. Oś z belką skrętną będzie montowana w przypadku aut z silnikami benzynowumi o mocy do 103 kW (140 KM) i silników wysokoprężnych o mocy do 110 kW (150 KM).
dominik9420, opierając się na opisach jak wyżej to brakuje 1KM, bo 2.0tdi w O3 ma 150KM,
ja się o ten 1KM dałem zmylić i byłem przekonany, ze 2.0 ma wielowahacz, dodatkowo podobnie twierdził sprzedawca w salonie jak wystawiali do pokazywania pierwsze egzemplarze
Po 3 stronach dyskusji (sorry, ale jałowej, bo w ramach gwarancji raczej zawieszenia nie wymienią) doszło do podziału na dwie grupy. Każda strona ma swoja rację, jak ktoś jeździ spokojnie i nie sprawdza kiedy w zakręcie (120km/h z obciążeniem) zerwie przyczepność to wystarczy mu belka (dodatkowo ma komfort taniej eksploatacji tylnego zawieszenia). Jak kto potrzebuje sprawdzić swoje umiejętności "rajdowe" na naszych dziurawych ulicach to będzie preferował wielowachacz, obniżone zawieszenie itd, jak urwie miskę olejową na dziurach cóż tak miało być, droższe naprawy zawieszenia - tego należy się spodziewać.
Miałem brać O2 FL 1,8TSI 160KM z 2012 i odradził mi ją mechanik ze Skody (znajomy znajomego), głównie z powodu silnika - jak brały olej tak dalej biorą, niektóre wytrzymują przebieg 60kkm bez wymiany rozrządu, ale ubaw z jazdy byłby przedni...
Jedno jest ważne żeby w O3 nie stanęło serducho, a do reszty można się przyzwyczaić...
Co do testów to zależy kto za nie zapłacił. Testerzy z automaniaków itd dostają samochód na 1000km albo na dzień czy dwa i swoimi opiniami i jazdą na granicy możliwości (i umiejętności) wyrokują o tym co jest cacy a co be. Z jazdą w zwykłych warunkach nie ma to większego związku. A szczytem jest wypunktowanie "strasznej" wady wielu samochodów - brak płaskiej podłogi bagażnika po złożeniu foteli.
O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.
kylo76, masz rację !!
Tak czy inaczej , jako oglądacz TVN Turbo , był w automaniaku inny program o teście zawieszeń . Civic, Focus i chyba Giuletta. W testach prowadzenia wygrała Honda mając belkę z tyłu, nawet z Fordem słynącym z idealnego prowadzenia. Baaardzo się zdziwiłem!!
NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/ Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
171 KM ; 402 Nm obr/min Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...
Jeśli kogoś interesuje to we wczorajszym odcinku moto on była octavia RS kombi. Testował ją Orzepiński z wad jakie wymienił to nie podobał mu się dźwięk układu wydechowego
Nawet nie wspomniał o sound generatorze, może nawet nie wiedział, że takowy jest. Generalnie to test taki średni, ale warto obejrzeć dla zebrania kolejnej opinii o tym aucie.
Komentarz