Przem78, to kiedy grzebiemy dalej ? :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
Jutro odpada bo jestem na kongresie Netii w Wa-wie ale w piątek po pracy ??!!
P.S jak byłem w sobotę w serwisie to młody zamknął się Rumsterze i nie chciał wyleźć, tak mu się spodobało, Adam już szukał kluczyków od auta :szeroki_usmiech.
Ja próbowałem ELMa w swojej 2FL i w Jecie ojca rok 2013.
W żadnym z tych aut interfejs nie chciał się dogadać...
Ale nie jestem fachowcem... czy program inny niż scantool albo coś podobnego dałby radę?
Bo używałem scantoola tylko.
Nic z tym nie zrobisz...
[ Dodano: Czw 03 Paź, 13 12:49 ] Przem78, nie będziesz przejazdem w moich okolicach? Moglibyśmy zobaczyć czy VCP to ogarnie.
Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Byłem dzisiaj w ASO i przy okazji porozmawiałem z serwisem o możliwościach doposażenia O3 w różne urządzenia elektryczne. Wygląda to w ten sposób, że Skoda zablokowała dostęp do sterowników nawet serwisom - nazwali to "ochroną sterowników".
Pomijając, że niektóre ASO mają za słaby sprzęt do ogarnięcia nowej elektroniki, to dostali uprawnienia do zakodowania czujników cofania, haka, kierownicy multi, nawigacji (?), radia i chyba jeszcze jednej czy dwóch funkcji. Skoda uważa, że jak coś się chce to trzeba to zamówić w produkcji. Głupia rzecz typu aktywowanie statycznego doświetlania zakrętów przez lampy przeciwmgielne (mała prędkość + skręt kierownicą i powinno świecić) jest też zablokowane. Po doposażeniu w czujnik deszczu mogę ustawić w komputerze kiedy mają się włączyć światła mijania, ale przełącznik mam bez pozycji "AUTO", wydłubali to co mam ale nowy przełącznik nic nie da bo za mało kabli.
Podobno nie ma też zamienności kodów między poszczególnymi modelami (przyznają że jeszcze między O2, S2 i Golfem VI część kodów była wspólna, ale teraz już nie).
Co więcej VAG prowadzi działania mające na celu zablokowanie migracji klientów między serwisami - Skoda do serwisu Skody, VW do serwisu VW itd
O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.
kylo76, volkswagen może sobie tam wymyślać co mu się podoba a i tak za chwilę przyjdą ruscy czy amerykanie i ten ich cały system zostanie rozwalony na strzępy. To jest tylko kwestia czasu i pieniędzy w sprzęt. Pamiętaj, że już w czasach O2, ASO za wiele nie mogło zrobić bez połączenia online a jednak się dało. Jak nie VCDS to VAS. Teraz wchodzi coś nowego - za chwilę będziesz mógł to kupić - fakt być może nie każdy będzie sobie mógł pozwolić na wydanie 2 - 3 tysi na sprzęt do robienia cornerów, ale pamiętaj, że zboczeńcy jednak są. A w ASO często albo jeszcze elektryk nie był na szkoleniu, albo mu się nie chce.
kylo76, volkswagen może sobie tam wymyślać co mu się podoba.....albo mu się nie chce.
Pocięte żeby nie zaśmiecać ale IMO tylko jedno powiem AMEN !!!
Serwisanci patrzą w monitorek od VAS'a czy jak to się tam nazywa jak na zbawianie.... a polega to na tym "czy jest procedura na daną usterkę czy nie ma" jak jest to luzzzzzzzzzik updatujemy co jest i po zabawie ale jak nie ma to zaczynają się schody.....
obowiązuje GVO i nic mi nie wiadomo o jakiś blokadach
Piszę te rzeczy, które w miarę sensownie mówią w ASO (podkreślam "w miarę", bo nie piszę o straszeniu utratą gwarancji jak się ASO połapie, że było grzebane, a żeby się połapało to chyba trzeba by zmienić soft).
Co do blokad to nie jest to dla VAG problem (przynajmniej teoretycznie) dopóki klient trzyma się serwisu autoryzowanego, bo jak pójdzie w świat to inna sprawa. I zgadzam się, że to kwestia czasu kiedy zdolni ludzie poradzą sobie z softem.
O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.
Komentarz