Witam. Jeszcze czekam na swoja o3, ale przy zakupie wybralem zestaw naprawczy,doszedlem do wniosku ze jednak pelnowymiarowe kolo zapasowe jest lepszym rozwiazaniem, w zwiazku z tym chce dokupic stalowa felge i opone poza serwisem. Czy mozecie mi napisac jakie maksymalny rozmiar wejdzie w miejsce zapasu w bagazniku (mysle o zakupie 16) i jakie wymiary powinna miec felga, bo spotkalem dwa rodzaje 6,5jx16 i 7jx16, rozstaw srub 5x112x57.
1.4 TSI ambition,czarna perla,pakiet chrom,trojramienna kierownica,amazing,bi-ksenon
arecki1338, wchodzi na pewno 16 (normalne pełnowymiarowe koło) bo takie mam u siebie. Oryginalnie felga jest 6,5x16 ET 46(z tego co pamiętam) otwór 57,1 i 5x112
Postanowiłem odświeżyć informacje odnośnie tematu.
W instrukcji piszą jedynie: (s. 213) Koło zapasowe ma taki sam rozmiar jak koła zamontowane fabrycznie w pojeździe.
Czy ktoś w Was woził kiedykolwiek pełnowymiarowy zapas 225x45r17? Czy swobodnie zmieścił się pod podłogą bagażnika?
Ale ani w O1 ani O2 nie bylo zapasu 17". Od dawna najwiekszym kolem zapasowym pelnowymiarowym bylo kolo z opona 205/55/16, bo na wieksze wneka jest za mala.
Hmmm - ciekawe co ja mam zrobić... Mam RS TDI letnie mam 18 a zimowe 17 z oponami 225. Nie zamówiłem zapasu i mam zestaw naprawczy... 17 nie wejdzie a co dopiero 18...
nj, dokupic dojazdowke. Albo wozic po prostu w bazagniku pelnowymiarowe kolo, zawalajac cały bagaznik. Innej opcji nie ma.
Poza tym 18" dojazdowka w ogole nie wchodzi w gre, bo nie wejdzie we wneke.. 17" jeszcze tak, ale wtedy masz profil jak Maicroft pisał - waziutki i tylko do 80km/h..
Nie mniej o niebo lepsze niz zestaw naprawczy - jak rozetniesz opone albo cos innego sie stanie, to mozesz go sobie "wsadzic w kolektor" (by Cytryn&Gumiak)
205/50R17 mieści się w całości we wnękę jeśli ET i szerokość felgi (6.5) są odpowiednie. Nie pamiętam teraz dokładnej wartości - liczyłem to jak kupowałem zapas do swojej Skody, ale na pewno pasują 2 modele fabrycznych felg z Audi Q3 i jakieś z VW Tiguana + pewnie jakieś niefabryczne.
Na logike, jesli ktos przestrzega zalecen producenta/przepisow, to we wneke taka opona powinna sie zmiescic, bo odwod bedzie bardzo don zblizony.
Pozostaje zatem kwestia szerokosci opony, a tu jak wiemy w Skodziance mamy standardowa wersje bagaznika i opcje bagazna wielopoziomowego - interesuje mnie pierwszy wariant, co wydawaloby sie, ze podoztawia jakis zapas dla szerszej opony.
Byc moze ktos z Was jest dealerem lub posiada w garazu drugi komplet opon o takim rozmarze i moze dokonac pomiaru "z natury"...?
Poza tym 18" dojazdowka w ogole nie wchodzi w gre, bo nie wejdzie we wneke..
Wejdzie, bo kolo 125/70 R18 jest opcja dla RS-a :idea:
W rozmiarze 17" opona jest tez inna bo chyba 125/80/17 i to by sie zgadzalo bo z kakulatora opon wynika odchyłka na poziomie 0,4% dla takiej opony wzgledem normalnej 225/45/17
Tu tylko chodzi o szerokosc takiego kola. To blokuje wsadzenie tam duzego kola. A taka dojazdowka w zupelnosci wystarcza.
125/70 R18 - czyli taki jak podawalem wczesniej. Ale jak ktos zamawia auto do produkcji to nie odklikanie tego bajeru za 400pln to zly pomysl. Potem samo kolo tyle koztuje, a gdzie wklad z lewarkiem
Przyznam, że uparlem się na pelnowymiarowe koło w rozmiarze z jakim będę się poruszał, aby móc dokończyć jakąkolwiek podróż, jaką będzie mi rozpoczynać.
Wydawało mi się, że biorąc w standardzie matę dwustronną i rezygnujac z podłogi właściwej (ew. podnosząc ja nieco) to z jakimś naddatkiem zyskam te 2cm różnicy.
Wrócę zatem do tematu jak już będę posiadał auto. Na ten moment dzięki wszystkim za informacje.
Hmm - kliknąłem sobie w konfiguratorze i mogłem za 400 zeta dokupić takie coś:
Stalowe koło dojazdowe 125x70 R18 (podnośnik, klucz do kół, bez zestawu naprawczego)
I to rozwiązuje mi problem na lato bo mam 18 ale na zimę mam 17 więc musiałbym kupić drugie koło dojazdowe 17 chyba, że mógłbym mieć 17 założone i jak będzie kapeć to założyć na dojazd 18 ? Co myślicie ? Byłby samochód bardzo przechylony ?
Rozmiarowo obydwie rozmiarowki tramka dojazdowego zgadzają się obwodem w granicach homologowanych czyt. jest taki sam, więc weź może szersza oponę dostępną dla tego rozstawu śrub http://www.oponyalbert.pl/konfigurator/zamienniki.html
W rozmiarze 17" opona jest tez inna bo chyba 125/80/17 i to by sie zgadzalo bo z kakulatora opon wynika odchyłka na poziomie 0,4% dla takiej opony wzgledem normalnej 225/45/17
Tu tylko chodzi o szerokosc takiego kola
Ciekawy jestem czy ktoś pomyślał w scoucie z wnęką. Jeszcze nie miałem okazji tykać zapasu, a siedzi tam 205x55x16. Czy w przypadku wymiany wcisnę tam uszkodzone koło 225x50x17 które jest o 25mm większe na średnicy od typowego.
Orientuje się ktoś, czy styropian z lewarkiem i kluczem z Superba w rozmiarze 18, będzie pasował do RS'a, czy jak wrzucę to do oryginalnego koła dojazdowego 18 calowego to czy nie będzie wystawał?
Już wszystko wiem, od superba ten cały zestaw podobno jest inny. Do RS'a zestaw do wymiany koła ma numer 5E0 093 860A, łącznie z kołem dojazdowym koszt w ASO niecale 1200zl.
A co w tym zestawie z RSa jest innego niż w zestawie z "normalnej" octavii? To chyba będzie to samo. Jedyne czym się może różnić to rozmiarem tej wytłoczki. Ja kompletowałem ostatnio zestaw z 16 calowym kołem. Na oryginalnych nowych częściach zmieściłem się w 600zł (koło + zestaw), ale nie kupowałem w ASO.
Komentarz