O³ MJ 16
From week 22 (May 25), the MJ 16 is produced. As the weeks of production are fully booked, all new orders will be immediately MJ 16. However: Orders that are triggered until April 26, will be invoiced to the (lower) prices of 15 MJ. So, who else thinks, should come into the slippers.
What is different?
Elegance is then called Style.
All engines with EURO6.
1.2 TSI with 81 kW
1.4 TSI with 110 kW
1.6 TDI with 81 kW
Lettering 4x4 (shift lever logo on the rear): red "x" => Silver "x"
Elimination Green Line logo on the radiator grille and shift knob
16 "Alloy Wheels Lepus standard for Green Line
16 "steel wheels serinenmäßig from Active
Elimination of the optional 17 "alloy wheel Nivalis silver for Scout
new option: 18 "Alloy Wheels Trinity Scout for € 380
new option. Driving profile selection including off-road assistant Scout for € 170
new option: SmartLink (Carplay Apple, Google & Auto Mirror link) € 150
New icons for the Climatronic
Icon change to the power window switch
Changed colors of the round instruments at L & K and Edition
MIB Gen. II - Bolero, Amundsen, Columbus
New - White illumination of the buttons on the multifunction steering wheel
New key assignment on the multifunction steering wheel:
Buttons for radio, phone and assistance systems. Is not yet handsfree assistance system installed, the buttons are not functional.
Renaming Metal Grey Metallic => Quartz Grey Metallic F6F6 € 520
Flexible support belt
The music and navigation systems Bolero, Amundsen and Columbus are converted to the 2nd generation of modular Infotainment System (MIB II). All changes concern however the respective music systems, infotainment and business packages.
The most important changes:
· Elimination CD drive at Bolero and Amundsen
· Apple-compatible USB port series also at Bolero & Amundsen (so far only Swing and Columbus), characterized omission optional multimedia connection
· SmartLink optional for Bolero and the scope of the optional infotainment and business packages Amundsen, Columbus and Columbus Traveller contain.
· Rename infotainment or business traveler in infotainment package or package Columbus Business Traveller
· Wi-Fi hotspot within the scope of the optional infotainment and Business Lunches Columbus and Columbus Traveller contain
Jest pare ciekawostek, jak dla mnie ciekawie brzmi:
- SmartLink - choc ciekawe co bedzie potrafił
- Białe podswietlenie MF na kierownicy - chyba by lepiej wygladalo od zielonego..
- Nowe funkcje przyciskow na MF - choc zalezy co tam wpakuja.. Bo obecnie 2-3przyciskow nie uzywam w ogole..
- Flexible support belt - mam nadzieje ze mowa o przednim łaczniku pasow - tym na sztywnym kawałku blachy... Ktory jest niestety długi i dla mnie rodzi problemy, gdy fotel jest na samym dole..
- Zmiany w Columbusie Mam cicha nadzieje ze cos z tego bedzie działało na mojej wersji, choc watpie w to niestety
1.4 TSI with 110 kW - wydaje mi sie że dostosowują nominał do rzeczywistości, gdzieś mi sie obiło, że obecnie silniki 1.4 opisane jako 140KM mają ok 150 w rzeczywistości
1.4 TSI with 110 kW - wydaje mi sie że dostosowują nominał do rzeczywistości, gdzieś mi sie obiło, że obecnie silniki 1.4 opisane jako 140KM mają ok 150 w rzeczywistości
też mi się tak wydaje :roll: a oficjalnie markują zmianę :lol:
moja Octavia jest planowana na 22 tydzień, i na co z niecierpliwością czekam to:
- SmartLink/CarPlay, nawet jeżeli później będę musiał za to dopłacić (przykład z wołowiny: https://www.youtube.com/watch?v=kqgrGho4aYM)
- po cichu liczę, że jak 1.6 TDI będzie miał 110KM to i szósty bieg dołożą
1.4 TSI with 110 kW - wydaje mi sie że dostosowują nominał do rzeczywistości, gdzieś mi sie obiło, że obecnie silniki 1.4 opisane jako 140KM mają ok 150 w rzeczywistości
U mnie było ponad 150 (nie pamiętam 151/2 czy 3) a moment 270 czy 280. Nie mam przy sobie wydruku z hamowni, ale jak będzie kogoś ciekawić, to mogę poszukać przy jakiejś okazji.
natomiast 1.4TSI/110kW to raczej nie to samo co obecne 1.4. Bo taka wersja występowała już wcześniej w innych autach grupy VAG i to równolegle z wersją 103kW. Pytanie czy do O3 wrzucą wersję z aktywnym dołączaniem cylidrów czy bez.
Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04 Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07
moja Octavia jest planowana na 22 tydzień, i na co z niecierpliwością czekam to:
- SmartLink/CarPlay, nawet jeżeli później będę musiał za to dopłacić (przykład z wołowiny: https://www.youtube.com/watch?v=kqgrGho4aYM)
- po cichu liczę, że jak 1.6 TDI będzie miał 110KM to i szósty bieg dołożą
Po co ci ten 6 bieg? Zeby wachlować? 5-cio biegowe 1.6 TDI ma b.niskie obroty na 5-tce przy 140. Wazniejsze jest jak biegi sa rozplanowane, a nie ich ilosc.
2500 przy 130 cos mi sie kojarzy.
Ale nawet 3000 przy 140 to nie sa duze obroty. W HDI mialem ze 3200 przy 130. I powyzej tych predkosci silnik stawal sie irytujacy.
ukuk, porownaj z obecnym 2.0tdi - w RS przy 160 masz te 2500... Przy maksymalnej bodajze 3750-4000, o ile dobrze pamietam - nie było za duzo czasu patrzec na obrotomierz, trzeba było sie skupic na drodze, bo te słupki jakos dziwnie szybko uciekały...
ale co to zmienia? No wiadomo, ze beda mocniejsze silniki ktore beda mialy nizsze obroty.
Co nie zmienia faktu... ze 1.6 tdi ma dosyc niskie obroty przy wyzszych predkosciach. Np. w 5-cio biegowym Pugu 508 1.6 HDI, przy tej samej predkosci jest o 600-700 obrotow wiecej.
W 1.4 tsi, przy 120-140 na 6-tym biegu jest 3k obrotow. (tak wiem ze to benzyna... ale zawsze...)
Chodzi mi tylko o to, zeby nie patrzec slepo na ilosc biegow... a szukac danych na temat samych, konkretnych przelozen. Mysle, ze to cenna rada - bo sam kiedys mialem glupie uprzedzenia i bylem sklonny w ciemno odrzucic 5-cio biegowe auto, bo balem sie ze bedzie wylo/warczalo przy wyzszej predkosci.
Spoko nawet ogarnęli RS 230 - może silnik bez zmian, ale jest VAQ i 19". Szkoda, że jak zamawiałem swoją, to tego nie było. Mogliby jeszcze heblownię z tyłu powiększyć, bo chyba nie zmienili.
- Flexible support belt - mam nadzieje ze mowa o przednim łaczniku pasow - tym na sztywnym kawałku blachy... Ktory jest niestety długi i dla mnie rodzi problemy, gdy fotel jest na samym dole..
czy ktoś umie już opisać o co chodzi? Może jakieś foto mocowania?
Komentarz