Witam. Mam problem. Co jakiś czas (nie regularnie) po przekroczeniu 15 km/h zapalają się kontrolki ABS i kontroli trakcji. Po zatrzymaniu się i kilkukrotnym przekręceniu zapłonu wszystko wraca do normy. W necie znalazłem parę podobnych tematów. Przeważnie pisali o bezpiecznikach w komorze silnika od ABS i słabym akumulatorze. Nie znajdując specjalnie przyczyny tego zachowania udałem się do znajomego mechanika. Tam dokonaliśmy sprawdzenia błędów VCDS-em i jeszcze jednym kompem (nie pamiętam nazwy) który wskazał nieprawidłowe wartości czujnika ABS. VCDS pokazał taki kod błędu:
0106 - hydrauliczna pompa zwrotna systemy ABS
C1077 04 [008] - usterka systemu
sporadyczny - potwierdzony - testowany od skasowania kodów błędów
ramka zamrożona:
stan błędu 00000001
Próbowałem rozszyfrować ten zapis i nie wiem czy dobrze.
1077 - włącznik podciśnieniowy serwomechanizmu wspomagania hamulca-F, przełącznik próżniowy bustera hamulca - F190. I tak specjalnie nic więcej nie znalazłem. Co oznacza reszta ?
Litera "C" oraz 04 [008] i 0106.
Odwiedziłem również ASO i tam mechanik serwisu mnie zaskoczył. Po podłączeniu pod kompa stwierdził że przyczyną może być układ paliwowy (jakiś czujnik lub brudny filtr paliwa) lub brak dobrej masy układu elektrycznego (szybka diagnoza)
Może ktoś wie jak prawidłowo odczytać ten błąd lub wie jak to rozgryść?
A może ktoś już miał kontakt z taką sytuacją. Na forum specjalnie w temacie nic nie znalazłem.
Z góry dziękuję za pomoc.
0106 - hydrauliczna pompa zwrotna systemy ABS
C1077 04 [008] - usterka systemu
sporadyczny - potwierdzony - testowany od skasowania kodów błędów
ramka zamrożona:
stan błędu 00000001
Próbowałem rozszyfrować ten zapis i nie wiem czy dobrze.
1077 - włącznik podciśnieniowy serwomechanizmu wspomagania hamulca-F, przełącznik próżniowy bustera hamulca - F190. I tak specjalnie nic więcej nie znalazłem. Co oznacza reszta ?
Litera "C" oraz 04 [008] i 0106.
Odwiedziłem również ASO i tam mechanik serwisu mnie zaskoczył. Po podłączeniu pod kompa stwierdził że przyczyną może być układ paliwowy (jakiś czujnik lub brudny filtr paliwa) lub brak dobrej masy układu elektrycznego (szybka diagnoza)
Może ktoś wie jak prawidłowo odczytać ten błąd lub wie jak to rozgryść?
A może ktoś już miał kontakt z taką sytuacją. Na forum specjalnie w temacie nic nie znalazłem.
Z góry dziękuję za pomoc.
Komentarz