OIII - Czujniki parkowania - problem z uruchomieniem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mkol
    Classic
    • 2015
    • 6

    OIII - Czujniki parkowania - problem z uruchomieniem

    Dzień dobry! Prośba o pomoc i wskazówki ws. dziwnego zachowania czujników parkowania (OIII Ambition czujniki przód i tył z wizualizacją na Bolero).
    Problem wygląda następująco. Auto stoi w garażu w takiej odległości od ściany, że czujniki powinny się uruchomić automatycznie. Po odpaleniu auta czujniki się nie uruchamiają: nie pojawia się wizualizacja na ekranie (albo pojawia się na 1-2 sek. i znika), dźwięk to jednostajny pisk (nie pikanie jak w normalnej sytuacji), przycisk uruchamiający system (przy dźwigni zmiany biegów) mruga. Włączenie systemu multimedialnego i opcji car / ustawienia / parkowanie i manewrowanie pojawia się komunikat "Funkcja obecnie niedostępna". Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu czujnik uruchamiają się normalnie.
    Do tej pory nie było problemów z elektryką. Auto w garażu z temp. +5/6 C, więc to raczej nie kwestia ostatnich mrozów. Stan akumulatora sprawdzony opcją przy zegarach pokazuje SOC 100%.

    Wizyta w serwisie (auto jeszcze na gwarancji). 1,5h dociekania i brak konkretnej diagnozy. Podobno komputer nie wykazał błędów. Wydruk z testu akumulatora (taki jak robią przy rocznym serwisie) "stan dobry". Zalecenia - niech Pan przeładuje akumulator, w czasie mrozów to możliwe i w ogóle tttm.

    Tu z mojej strony prośba do kolektywnej mądrości forum:
    1. Czy ktoś miał coś podobnego i jak ewentualnie to rozwiązał?
    2. Czy jest sens ładowania akumulatora skoro pokazuje SOC 100%?
    3. Czy przy zdjęciu klem z akumulatora nie poresetuje się coś w innych układach?

    Z góry dzięki za pomoc i podpowiedzi.
    Ostatnio edytowany przez mkol; 38053.
  • Sony
    Rider
    • 2015
    • 342
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    Najlepiej po nocy sprawdź sobie multimetrem napięcie akumulatora.
    Sprawdź czy klemy i bolce aku są czyste i mocno przykręcone.
    Jeżeli masz taką możliwość, to ładuj w garażu bez odpinania akumulatora od instalacji auta ładowarką np. z Lidla (ta ładuje bezpiecznie napięciem podobnym jak z alternatora). Będziesz miał pewność co do stanu naładowania aku i przekonasz się czy to rozwiąże problem.
    Jeśli faktycznie akumulator jest słaby, to po uruchomieniu silnika jest on mocno/szybko ładowany i po chwili napięcie na nim rośnie. Stąd też może być tak, że po kolejnym uruchomieniu silnika wszystko wraca do normy.

    Jeżeli naładowanie akumulatora nie pomoże to Odstaw auto do serwisu i niech szukają/naprawiają auto na gwarancji.

    Komentarz

    • jaro.juve
      Classic
      • 2017
      • 27
      • Octavia III combi (5E5)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #3
      Witam, ja z kolei mam taki problem, że przednie czujniki mi się potrafią same uruchamiać bez niczego, bez przeszkody i to bez względu czy jest deszcz, śnieg czy słońce. Serwis rozkłada ręce, a ostatnio zaczęły się same załączać tylne czujniki - podobnie jak przednie - ale nie uruchamia mi się w takich przypadkach wizualizacja na ekranie. Przy przednich natomiast załączają się i czujniki i wizualizacja.

      Wie ktoś może jaki jest kąt pracy takich czujników, bo serwis próbuje mi wcisnąć, że winna może być ramka rejestracji, mimo że widzę na ekranie że załączają się również te najbardziej skrajne.

      Komentarz

      • dzu
        Classic
        • 2014
        • 6

        #4
        Wiem że trochę wody upłynęło, ale dopiero teraz trafiłem ten wątek. Miałem to samo co kolega mkol pojawiało się bardzo losowo i oczywiście nie w serwisie. Po dłuższym czasie problem się nasilił na tyle że serwis miał co badać - diagnoza: do modułu nie dochodziła masa i w zależności od warunków środowiskowych moduł czujników czasem ją dostawał a czasem nie.

        jaro.juve - tak wiem złota łopata - zdejmij tablicę (w jakichś kontrowanych warunkach, nie żeby na ulicy) i zobacz czy problem się powtarza, to chyba dość proste do sprawdzenia. Choć i tak obstawiam że to marzenie serwisu.

        Teraz takie pytanie od prawie laika, ktoś wie jak to jest w 5E, czy taki moduł to umieszczona gdzieś "puszka" komunikująca się po czymś w stylu CAN. Może ktoś wie gdzie mniej-więcej może się znajdować. Ciekawi mnie jak to może wyglądać czy np taki moduł jest gdzieś z tyłu auta wpięty do CAN czy raczej leci tona przewodów przez cały samochód w okolice kompa.

        Komentarz

        Pracuję...